[XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Rome Quest

Post autor: HGS »

Ok dobra trochę posiedziałem nad tym co jest z racji tego, że nie mam po prostu jak zrobić autorską i kreatywną w 100% grafikę, więc dodałem cienie, ale jak widać od razu trochę lepszy efekt. Poprawiłem też chara jak narazie głównego, ale za reszte się zabiore jutro:

Obrazek

Jak teraz?
Menu zostawiam jakie jest, może potem mi sie odwidzi.

Przy okazji. Z chęcią przyjmę od was propozycje zadań pobocznych, których oczywiście zabraknąć nie może :), Mogą to być zagadki, poszukiwawcze, dosłownie wszystkie rodzaje.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: Kryzz333 »

Szczerze?

Na razie wygląda b. słabo.

Nie chcę cię wcale demotywować, ale zamiast pytać nas o zadania poboczne (do Twojej własnej gry?!?!), przemyśl podstawowe rzeczy.

W pierwszej kolejności zrób coś z grafiką. Jeśli zostawisz ją taką jaka jest, zapewniam, że prawie nikt w to nie zagra, nieważne jak dobre będą pozostałe elementy.

Grafika jest tu po prostu słabej jakości i b. niespójna.


Fabuła nie jest niestety oryginalna. Nie wiadomo czy ma to być zmieniona starożytność, czy tylko świat nawiązujący do starożytności... Jeśli bohater po prostu dostanie rozkaz wybicia potworów, to gracze wyłączą to dość szybko.


O mechanice mogę powiedzieć, że widać wyraźnie, że została "zgapiona" od Titan Quest, bez przemyślenia co ma jak działać.

EDIT:
+ po obejrzeniu filmiku mogę jeszcze powiedzieć, że całość jest b. niechlujna


Bardzo polecam głęboko się zastanowić i popatrzeć na grę z perspektywy osoby która będzie w nią grała.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: Powczan »

Ja tam do grafiki nic nie mam, na screenach faktycznie wygląda źle, bo wszystko się zlewa, ale na filmiku widać, że ruchome wygląda lepiej. Grałem w gry z dużo gorszą grafiką i nie przeszkadzała mi, więc teraz nie będzie inaczej, jeśli oczywiście gra będzie grywalna.
A lubię hack'n'slashe, tak więc niewiedza nt. fabuły też mnie nie boli tak bardzo :P
Poczekam na pełniaka
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Yoshu
Posty: 61
Rejestracja: 22 kwie 2006, 19:26

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: Yoshu »

Co do HaxoTV - te cienie niezbyt wiele poprawiły, ale! Na pewno wkładasz dużo pracy w to co robisz i widać że postawiłeś sobie za cel ambitny projekt, jednak pamiętaj że jesteś jednoosobową firmą robiącą grę, i trudno żeby to miało taką jakość jaką sobie wyobrażasz. Mimo wszystko w sieci jest mnóstwo materiałów do rm-ów wszelkiej maści, i decydując się na samodzielną edycje grafiki i jej dostosowywanie musisz wziąć pod uwagę że robisz to gorzej - bo nie masz tyle doświadczenia. Z tego co czytam to nie twoja pierwsza i(mam nadzieje) nie ostatnia gra, więc wyżyj się na tym projekcie tak, żeby wyglądał dokładnie tak jak ty to uznasz za stosowne, dokończ go, wtedy opublikuj, i dopiero wtedy zacznij się martwić opiniami i stosować(lub nie) do rad. Wracając jeszcze do grafiki - czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze.
;]
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: Kryzz333 »

To nie jest tak, że ja nie widzę żadnych zalet tej gry. Ale jej wady są bolesne.

Rozpiszę się dokładniej:

Grafika:
- niespójność - grafiki o różnym stopniu pixelozy, grafiki z RTP itd.
- brzydota niektórych elementów - postacie trzeba zmienić na gwałt!
- menu - jest mało czytelne i zbyt monotonne, ikonki mieszają się stylami i jest średnio ogólnie
- niechlujność - np.: niewygodna składnia w Wiadomościach
- pustki na ekranie

Mechanika:
- ściąganie klas z Titan Quest nie zapowiada, że jest ona przemyślana
- ABS źle rokuje, szczególnie na filmiku

Fabuła:
- bardzo oklepany motyw
- pomimo obietnic prośba o questy poboczne b. źle zapowiada to
- stylizacja na starożytność słabo wygląda


Myślę, że najważniejsze rzeczy tu zebrałem.

Zagrałbym chętnie, ale nie w takim stanie prac. Popraw to dopóki mało zrobiłeś, bo później może być za późno.


Ok, temat wyczyszczony i bardzo proszę o wyważone wypowiedzi,
przypominam, że produkcja jest na poziomie zapowiedzi.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: HGS »

No ok grafika, cały czas mówicie, że grafika. Ale co konkretnie?
Po za tym menu.
Jeżeli chodziło o zlewanie się to np jest też taka opcja:
Obrazek
- niespójność - grafiki o różnym stopniu pixelozy, grafiki z RTP itd.
- brzydota niektórych elementów - postacie trzeba zmienić na gwałt!
- menu - jest mało czytelne i zbyt monotonne, ikonki mieszają się stylami i jest średnio ogólnie
- niechlujność - np.: niewygodna składnia w Wiadomościach
- pustki na ekranie
Pixeloza - chodzi o Twarz herosa przy pasku HP?, i zapewne niektóre drzewka ;)?

"- brzydota niektórych elementów - postacie trzeba zmienić na gwałt!" - Z chęcią bym to zrobił, ale nie mam grafika, który by te postaci mi narysował takie, by w miarę pasowało do reszty grafiki. Byłoby miło jak by się ktoś chętny znalazł, bo ambitnych myslę tutaj nie brakuje :)
- Co do mechaniki, to ona się jeszcze trochę zmieni. Planuje dodać osiągnięcia, bestiariusz, kowala, rzemiosło. Do tego dojdą:
Cechy bohatera - czyli cechy jego pochodzenia, które wpływają na jego odporność, siłę ataku, inteligencję, zręczność, czy szybkość zbierania expa
- Poprawię kontrast drzew, będą mniej się zlewać z resztą otoczenia.
- Niewygodna składnia w wiadomościach, wiem o tym poprawiam na bieżąco :). Brak znaków polskich czasem może być spowodowany tym, że pierwotnie ten projekt był pod emulator na Android, a on nie czyta polskich znaków, lecz postaram się to przywrócić do porządku jak najszybciej. Oczywiście dialogi są już zrobione z polskimi znakami.
- pustki na ekranie, spokojnie jeszcze rysuje mapy ;)

Co do zadań pobocznych chodziło mi o to, że jeśli macie pomysły to mogę je wziąć pod uwagę -_-. Nie wiem czy się jakoś nie jasno wysławiam, czy co, ale teraz zostało to wyjaśnione. Nie powiedziałem, że nie mam pomysłu jeśli chodzi o to, tylko, że propozycje mile widziane, a to różnica. ;)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: GameBoy »

Grafika jest przede wszystkim nieczytelna. Nie widać na pierwszy rzut oka po czym można chodzić a po czym nie.
W grze jest to niedopuszczalne.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: HGS »

Acha, no to ja wam wyjaśnię, że wszystko co małe z roślin nie wadzi w chodzeniu po tym :), do gry będzie instrukcja też :).
Ale do rzeczy, co tutaj mogę zrobić? na pewno wyostrzyć, bo jak mówię tileset trudno bym robił nowy. Mogę tak zrobić, ale wtedy nie będzie miał swojego "HD wyglądu"
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: tiberium »

HaxoTV pisze: do gry będzie instrukcja też :). Mogę tak zrobić, ale wtedy nie będzie miał swojego "HD wyglądu"
Do wyglądu HD to trochę bardzo daleko... A wersja pudełkowa będzie?
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: HGS »

Instrukcja w wersji elektronicznej będzie.

Przy okazji zrobiłem wstęp do Pogromcy. I poruszyłem pewne znajomości co do grafiki postaci, ale co będzie z tego się zobaczy.
https://www.youtube.com/watch?v=x5OF71Y ... jcGS-ROcoQ
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: HGS »

Wybaczcie, że robię to w nowym poście, ale sprawa tego wymaga :)
Uzyskałem pozwolenie CD-Project

Obrazek
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: ravenone »

Ciekawa rzecz.
Od lat robię gry z wykorzystaniem komercyjnych utworów, ale nigdy nie myślałem, żeby pytać poszczególnych twórców o zgodę.
Ale założenia o niekomercyjnym wykorzystaniu widać traktują ok. Więc od tej pory będę czuł się mniej piracącym twórcą;).
Co do samej gry - mieszanka grafik zabójcza. Spraw, żeby to było nieco czytelniejsze. W samą grę chętnie zagram.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: HGS »

Jak widać grafika do Pogromcy jest tworzona od podstaw :)
Dodatkowo utworzyliśmy z zespołem Fanpage gry, na który was zapraszamy:
https://www.facebook.com/pages/Pogromca ... 39?fref=ts

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: lorak »

Coraz ładniejsza ta grafika. Przede wszystkim czytelność zmieniła się duuużo na +. Zabawny styl tych postaci :)
Mam uwagi co do wyglądu wzgórz/ścian jaskini - dobrze by było pobawić się cieniami przy krawędziach, to zdecydowanie poprawiłoby odczuwanie przestrzeni.

I pracuj dużo nad walką, bo naprawdę rzadko w grach w RM widzi się choćby nie całkiem drewniane ABSy. Nie chciałbym aby ten był kolejnym nudnym klikaniem jednego przycisku bez zastanowienia. Nie chodzi mi tu bynajmniej o skomplikowane skille, setki odporności itd. ale o zwyczajne, przyjemne siekanie niegłupich potworów, bo to podstawa, którą skille powinny jedynie ulepszać.

@down: No właśnie chodzi mi o to, że walka nawet jednym, czy dwoma przyciskami powinna dawać frajdę. Używanie tych miksturek i innych gadżetów będzie jedynie frustrować jeżeli podstawa nie zadziała odpowiednio dobrze.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2015, 01:02 przez lorak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Post autor: HGS »

Wspomniana sieczka dotyczy umiejętnością posługiwania się aż czterema klawiszami z czasem:

"A" - Obrona tarczą
"D" - Używanie umiejęności
"X" - Picie miksturki
"LPM" / Spacja - Uderzenie

Więc chyba bardziej urozmaicić się nie da. No po za tym są też takie elementy jak strzały do łuku, oleje, kryształy mocy i inne pierdoły :D
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Zablokowany