[XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- HGS
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
- Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
- Kontakt:
Re: [XP] Rome Quest
Ok dobra trochę posiedziałem nad tym co jest z racji tego, że nie mam po prostu jak zrobić autorską i kreatywną w 100% grafikę, więc dodałem cienie, ale jak widać od razu trochę lepszy efekt. Poprawiłem też chara jak narazie głównego, ale za reszte się zabiore jutro:
Jak teraz?
Menu zostawiam jakie jest, może potem mi sie odwidzi.
Przy okazji. Z chęcią przyjmę od was propozycje zadań pobocznych, których oczywiście zabraknąć nie może :), Mogą to być zagadki, poszukiwawcze, dosłownie wszystkie rodzaje.
Jak teraz?
Menu zostawiam jakie jest, może potem mi sie odwidzi.
Przy okazji. Z chęcią przyjmę od was propozycje zadań pobocznych, których oczywiście zabraknąć nie może :), Mogą to być zagadki, poszukiwawcze, dosłownie wszystkie rodzaje.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre!
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [XP] Pogromca Pustki
Szczerze?
Na razie wygląda b. słabo.
Nie chcę cię wcale demotywować, ale zamiast pytać nas o zadania poboczne (do Twojej własnej gry?!?!), przemyśl podstawowe rzeczy.
W pierwszej kolejności zrób coś z grafiką. Jeśli zostawisz ją taką jaka jest, zapewniam, że prawie nikt w to nie zagra, nieważne jak dobre będą pozostałe elementy.
Grafika jest tu po prostu słabej jakości i b. niespójna.
Fabuła nie jest niestety oryginalna. Nie wiadomo czy ma to być zmieniona starożytność, czy tylko świat nawiązujący do starożytności... Jeśli bohater po prostu dostanie rozkaz wybicia potworów, to gracze wyłączą to dość szybko.
O mechanice mogę powiedzieć, że widać wyraźnie, że została "zgapiona" od Titan Quest, bez przemyślenia co ma jak działać.
EDIT:
+ po obejrzeniu filmiku mogę jeszcze powiedzieć, że całość jest b. niechlujna
Bardzo polecam głęboko się zastanowić i popatrzeć na grę z perspektywy osoby która będzie w nią grała.
Na razie wygląda b. słabo.
Nie chcę cię wcale demotywować, ale zamiast pytać nas o zadania poboczne (do Twojej własnej gry?!?!), przemyśl podstawowe rzeczy.
W pierwszej kolejności zrób coś z grafiką. Jeśli zostawisz ją taką jaka jest, zapewniam, że prawie nikt w to nie zagra, nieważne jak dobre będą pozostałe elementy.
Grafika jest tu po prostu słabej jakości i b. niespójna.
Fabuła nie jest niestety oryginalna. Nie wiadomo czy ma to być zmieniona starożytność, czy tylko świat nawiązujący do starożytności... Jeśli bohater po prostu dostanie rozkaz wybicia potworów, to gracze wyłączą to dość szybko.
O mechanice mogę powiedzieć, że widać wyraźnie, że została "zgapiona" od Titan Quest, bez przemyślenia co ma jak działać.
EDIT:
+ po obejrzeniu filmiku mogę jeszcze powiedzieć, że całość jest b. niechlujna
Bardzo polecam głęboko się zastanowić i popatrzeć na grę z perspektywy osoby która będzie w nią grała.
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [XP] Pogromca Pustki
Ja tam do grafiki nic nie mam, na screenach faktycznie wygląda źle, bo wszystko się zlewa, ale na filmiku widać, że ruchome wygląda lepiej. Grałem w gry z dużo gorszą grafiką i nie przeszkadzała mi, więc teraz nie będzie inaczej, jeśli oczywiście gra będzie grywalna.
A lubię hack'n'slashe, tak więc niewiedza nt. fabuły też mnie nie boli tak bardzo :P
Poczekam na pełniaka
A lubię hack'n'slashe, tak więc niewiedza nt. fabuły też mnie nie boli tak bardzo :P
Poczekam na pełniaka
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 19:26
Re: [XP] Pogromca Pustki
Co do HaxoTV - te cienie niezbyt wiele poprawiły, ale! Na pewno wkładasz dużo pracy w to co robisz i widać że postawiłeś sobie za cel ambitny projekt, jednak pamiętaj że jesteś jednoosobową firmą robiącą grę, i trudno żeby to miało taką jakość jaką sobie wyobrażasz. Mimo wszystko w sieci jest mnóstwo materiałów do rm-ów wszelkiej maści, i decydując się na samodzielną edycje grafiki i jej dostosowywanie musisz wziąć pod uwagę że robisz to gorzej - bo nie masz tyle doświadczenia. Z tego co czytam to nie twoja pierwsza i(mam nadzieje) nie ostatnia gra, więc wyżyj się na tym projekcie tak, żeby wyglądał dokładnie tak jak ty to uznasz za stosowne, dokończ go, wtedy opublikuj, i dopiero wtedy zacznij się martwić opiniami i stosować(lub nie) do rad. Wracając jeszcze do grafiki - czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze.
;]
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [XP] Pogromca Pustki
To nie jest tak, że ja nie widzę żadnych zalet tej gry. Ale jej wady są bolesne.
Rozpiszę się dokładniej:
Grafika:
- niespójność - grafiki o różnym stopniu pixelozy, grafiki z RTP itd.
- brzydota niektórych elementów - postacie trzeba zmienić na gwałt!
- menu - jest mało czytelne i zbyt monotonne, ikonki mieszają się stylami i jest średnio ogólnie
- niechlujność - np.: niewygodna składnia w Wiadomościach
- pustki na ekranie
Mechanika:
- ściąganie klas z Titan Quest nie zapowiada, że jest ona przemyślana
- ABS źle rokuje, szczególnie na filmiku
Fabuła:
- bardzo oklepany motyw
- pomimo obietnic prośba o questy poboczne b. źle zapowiada to
- stylizacja na starożytność słabo wygląda
Myślę, że najważniejsze rzeczy tu zebrałem.
Zagrałbym chętnie, ale nie w takim stanie prac. Popraw to dopóki mało zrobiłeś, bo później może być za późno.
Rozpiszę się dokładniej:
Grafika:
- niespójność - grafiki o różnym stopniu pixelozy, grafiki z RTP itd.
- brzydota niektórych elementów - postacie trzeba zmienić na gwałt!
- menu - jest mało czytelne i zbyt monotonne, ikonki mieszają się stylami i jest średnio ogólnie
- niechlujność - np.: niewygodna składnia w Wiadomościach
- pustki na ekranie
Mechanika:
- ściąganie klas z Titan Quest nie zapowiada, że jest ona przemyślana
- ABS źle rokuje, szczególnie na filmiku
Fabuła:
- bardzo oklepany motyw
- pomimo obietnic prośba o questy poboczne b. źle zapowiada to
- stylizacja na starożytność słabo wygląda
Myślę, że najważniejsze rzeczy tu zebrałem.
Zagrałbym chętnie, ale nie w takim stanie prac. Popraw to dopóki mało zrobiłeś, bo później może być za późno.
Ok, temat wyczyszczony i bardzo proszę o wyważone wypowiedzi,
przypominam, że produkcja jest na poziomie zapowiedzi.
przypominam, że produkcja jest na poziomie zapowiedzi.
- HGS
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
- Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
- Kontakt:
Re: [XP] Pogromca Pustki
No ok grafika, cały czas mówicie, że grafika. Ale co konkretnie?
Po za tym menu.
Jeżeli chodziło o zlewanie się to np jest też taka opcja:
"- brzydota niektórych elementów - postacie trzeba zmienić na gwałt!" - Z chęcią bym to zrobił, ale nie mam grafika, który by te postaci mi narysował takie, by w miarę pasowało do reszty grafiki. Byłoby miło jak by się ktoś chętny znalazł, bo ambitnych myslę tutaj nie brakuje :)
- Co do mechaniki, to ona się jeszcze trochę zmieni. Planuje dodać osiągnięcia, bestiariusz, kowala, rzemiosło. Do tego dojdą:
Cechy bohatera - czyli cechy jego pochodzenia, które wpływają na jego odporność, siłę ataku, inteligencję, zręczność, czy szybkość zbierania expa
- Poprawię kontrast drzew, będą mniej się zlewać z resztą otoczenia.
- Niewygodna składnia w wiadomościach, wiem o tym poprawiam na bieżąco :). Brak znaków polskich czasem może być spowodowany tym, że pierwotnie ten projekt był pod emulator na Android, a on nie czyta polskich znaków, lecz postaram się to przywrócić do porządku jak najszybciej. Oczywiście dialogi są już zrobione z polskimi znakami.
- pustki na ekranie, spokojnie jeszcze rysuje mapy ;)
Co do zadań pobocznych chodziło mi o to, że jeśli macie pomysły to mogę je wziąć pod uwagę -_-. Nie wiem czy się jakoś nie jasno wysławiam, czy co, ale teraz zostało to wyjaśnione. Nie powiedziałem, że nie mam pomysłu jeśli chodzi o to, tylko, że propozycje mile widziane, a to różnica. ;)
Po za tym menu.
Jeżeli chodziło o zlewanie się to np jest też taka opcja:
Pixeloza - chodzi o Twarz herosa przy pasku HP?, i zapewne niektóre drzewka ;)?- niespójność - grafiki o różnym stopniu pixelozy, grafiki z RTP itd.
- brzydota niektórych elementów - postacie trzeba zmienić na gwałt!
- menu - jest mało czytelne i zbyt monotonne, ikonki mieszają się stylami i jest średnio ogólnie
- niechlujność - np.: niewygodna składnia w Wiadomościach
- pustki na ekranie
"- brzydota niektórych elementów - postacie trzeba zmienić na gwałt!" - Z chęcią bym to zrobił, ale nie mam grafika, który by te postaci mi narysował takie, by w miarę pasowało do reszty grafiki. Byłoby miło jak by się ktoś chętny znalazł, bo ambitnych myslę tutaj nie brakuje :)
- Co do mechaniki, to ona się jeszcze trochę zmieni. Planuje dodać osiągnięcia, bestiariusz, kowala, rzemiosło. Do tego dojdą:
Cechy bohatera - czyli cechy jego pochodzenia, które wpływają na jego odporność, siłę ataku, inteligencję, zręczność, czy szybkość zbierania expa
- Poprawię kontrast drzew, będą mniej się zlewać z resztą otoczenia.
- Niewygodna składnia w wiadomościach, wiem o tym poprawiam na bieżąco :). Brak znaków polskich czasem może być spowodowany tym, że pierwotnie ten projekt był pod emulator na Android, a on nie czyta polskich znaków, lecz postaram się to przywrócić do porządku jak najszybciej. Oczywiście dialogi są już zrobione z polskimi znakami.
- pustki na ekranie, spokojnie jeszcze rysuje mapy ;)
Co do zadań pobocznych chodziło mi o to, że jeśli macie pomysły to mogę je wziąć pod uwagę -_-. Nie wiem czy się jakoś nie jasno wysławiam, czy co, ale teraz zostało to wyjaśnione. Nie powiedziałem, że nie mam pomysłu jeśli chodzi o to, tylko, że propozycje mile widziane, a to różnica. ;)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre!
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [XP] Pogromca Pustki
Grafika jest przede wszystkim nieczytelna. Nie widać na pierwszy rzut oka po czym można chodzić a po czym nie.
W grze jest to niedopuszczalne.
W grze jest to niedopuszczalne.
- HGS
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
- Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
- Kontakt:
Re: [XP] Pogromca Pustki
Acha, no to ja wam wyjaśnię, że wszystko co małe z roślin nie wadzi w chodzeniu po tym :), do gry będzie instrukcja też :).
Ale do rzeczy, co tutaj mogę zrobić? na pewno wyostrzyć, bo jak mówię tileset trudno bym robił nowy. Mogę tak zrobić, ale wtedy nie będzie miał swojego "HD wyglądu"
Ale do rzeczy, co tutaj mogę zrobić? na pewno wyostrzyć, bo jak mówię tileset trudno bym robił nowy. Mogę tak zrobić, ale wtedy nie będzie miał swojego "HD wyglądu"
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre!
- tiberium
- Posty: 489
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06
Re: [XP] Pogromca Pustki
Do wyglądu HD to trochę bardzo daleko... A wersja pudełkowa będzie?HaxoTV pisze: do gry będzie instrukcja też :). Mogę tak zrobić, ale wtedy nie będzie miał swojego "HD wyglądu"
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Forget the rest...
- HGS
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
- Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
- Kontakt:
Re: [XP] Pogromca Pustki
Instrukcja w wersji elektronicznej będzie.
Przy okazji zrobiłem wstęp do Pogromcy. I poruszyłem pewne znajomości co do grafiki postaci, ale co będzie z tego się zobaczy.
https://www.youtube.com/watch?v=x5OF71Y ... jcGS-ROcoQ
Przy okazji zrobiłem wstęp do Pogromcy. I poruszyłem pewne znajomości co do grafiki postaci, ale co będzie z tego się zobaczy.
https://www.youtube.com/watch?v=x5OF71Y ... jcGS-ROcoQ
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre!
- HGS
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
- Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
- Kontakt:
Re: [XP] Pogromca Pustki
Wybaczcie, że robię to w nowym poście, ale sprawa tego wymaga :)
Uzyskałem pozwolenie CD-Project
Uzyskałem pozwolenie CD-Project
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre!
- ravenone
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Re: [XP] Pogromca Pustki
Ciekawa rzecz.
Od lat robię gry z wykorzystaniem komercyjnych utworów, ale nigdy nie myślałem, żeby pytać poszczególnych twórców o zgodę.
Ale założenia o niekomercyjnym wykorzystaniu widać traktują ok. Więc od tej pory będę czuł się mniej piracącym twórcą;).
Co do samej gry - mieszanka grafik zabójcza. Spraw, żeby to było nieco czytelniejsze. W samą grę chętnie zagram.
Od lat robię gry z wykorzystaniem komercyjnych utworów, ale nigdy nie myślałem, żeby pytać poszczególnych twórców o zgodę.
Ale założenia o niekomercyjnym wykorzystaniu widać traktują ok. Więc od tej pory będę czuł się mniej piracącym twórcą;).
Co do samej gry - mieszanka grafik zabójcza. Spraw, żeby to było nieco czytelniejsze. W samą grę chętnie zagram.
- HGS
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
- Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
- Kontakt:
Re: [XP] Pogromca Pustki
Jak widać grafika do Pogromcy jest tworzona od podstaw :)
Dodatkowo utworzyliśmy z zespołem Fanpage gry, na który was zapraszamy:
https://www.facebook.com/pages/Pogromca ... 39?fref=ts
Dodatkowo utworzyliśmy z zespołem Fanpage gry, na który was zapraszamy:
https://www.facebook.com/pages/Pogromca ... 39?fref=ts
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre!
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11
Re: [XP] Pogromca Pustki
Coraz ładniejsza ta grafika. Przede wszystkim czytelność zmieniła się duuużo na +. Zabawny styl tych postaci :)
Mam uwagi co do wyglądu wzgórz/ścian jaskini - dobrze by było pobawić się cieniami przy krawędziach, to zdecydowanie poprawiłoby odczuwanie przestrzeni.
I pracuj dużo nad walką, bo naprawdę rzadko w grach w RM widzi się choćby nie całkiem drewniane ABSy. Nie chciałbym aby ten był kolejnym nudnym klikaniem jednego przycisku bez zastanowienia. Nie chodzi mi tu bynajmniej o skomplikowane skille, setki odporności itd. ale o zwyczajne, przyjemne siekanie niegłupich potworów, bo to podstawa, którą skille powinny jedynie ulepszać.
@down: No właśnie chodzi mi o to, że walka nawet jednym, czy dwoma przyciskami powinna dawać frajdę. Używanie tych miksturek i innych gadżetów będzie jedynie frustrować jeżeli podstawa nie zadziała odpowiednio dobrze.
Mam uwagi co do wyglądu wzgórz/ścian jaskini - dobrze by było pobawić się cieniami przy krawędziach, to zdecydowanie poprawiłoby odczuwanie przestrzeni.
I pracuj dużo nad walką, bo naprawdę rzadko w grach w RM widzi się choćby nie całkiem drewniane ABSy. Nie chciałbym aby ten był kolejnym nudnym klikaniem jednego przycisku bez zastanowienia. Nie chodzi mi tu bynajmniej o skomplikowane skille, setki odporności itd. ale o zwyczajne, przyjemne siekanie niegłupich potworów, bo to podstawa, którą skille powinny jedynie ulepszać.
@down: No właśnie chodzi mi o to, że walka nawet jednym, czy dwoma przyciskami powinna dawać frajdę. Używanie tych miksturek i innych gadżetów będzie jedynie frustrować jeżeli podstawa nie zadziała odpowiednio dobrze.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2015, 01:02 przez lorak, łącznie zmieniany 1 raz.
- HGS
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
- Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
- Kontakt:
Re: [XP] Pogromca Pustki
Wspomniana sieczka dotyczy umiejętnością posługiwania się aż czterema klawiszami z czasem:
"A" - Obrona tarczą
"D" - Używanie umiejęności
"X" - Picie miksturki
"LPM" / Spacja - Uderzenie
Więc chyba bardziej urozmaicić się nie da. No po za tym są też takie elementy jak strzały do łuku, oleje, kryształy mocy i inne pierdoły :D
"A" - Obrona tarczą
"D" - Używanie umiejęności
"X" - Picie miksturki
"LPM" / Spacja - Uderzenie
Więc chyba bardziej urozmaicić się nie da. No po za tym są też takie elementy jak strzały do łuku, oleje, kryształy mocy i inne pierdoły :D
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre!