[XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: HGS »

Nie ma polskich nazw gdyż usuwalem ręcznie w rugby te menu standardowe herosa w RPG Maker i najwyraźniej tego jest to wina, co do Buga, to nie bug, tylko postać próbuje wykonać krok do przodu i nie może, dlatego później się odwiesza. Nie wiem czy to nazwać można błędem, ale chyba pół na pół. Nie mam wpływu na ten skrypt jednak, bo nie jest mój. Nie zapominajmy, że pierwotnie myszy nie ma w makerze i trudno tam wstawić coś tego typuco idealnie dziala.

Sugeruje również ponowne pobranie gry z głównego linku w celu aktualizacji. Zapisy będą działały, wystarczy wszystko nadpisac,. link do full wersji na pierwszej stronie watku
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: PInroz »

Muszę przyznać że gra się przyjemnie i stanowi odskocznie od standardowych projektów z RPG Makera. Mimo że nie przeszedłem całej gry chcę napisać swoje wrażenia z rozgrywki. A teraz kilka moich uwag odnośnie gry.

Na Gońcu przeczytałem recenzje i mówiąc szczerze spodziewałem się że gra zdobędzie 5+ a tu ocena 4. Może dlatego że najbardziej ucierpiała grywalność projektu.

Tu cytuję:
,,Ale największym dziwactwem jest dla mnie możliwość ciągłego sprzedawania jagód w jednym z zadań. Nie dość, że NPC daje nam za nie 4 setki denarów, to jeszcze pokaźny exp''

To przypomina mi trochę jedno zadanie w Risen 1 gdzie za każdym przynoszeniem 10 sztuk zioła otrzymało sporą ilość złota. Wystarczało pobić zleceniodawcę i zabierać mu zioło i ponownie mu je sprzedawać aż do otrzymania pokaźnej kwoty. Wygląda na to że tu jest podobnie.

Ogólnie to popracuj trochę nad katą postaci bo wymaga ona dopracowania :|
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: HGS »

Menu bohatera w Pogromcy Pustki II: Złodziej Kamienia jest teraz trochę modyfikowane. Tylko trochę, gdyż opanowanie nowego menu zajęłoby więcej czasu :). Dojdzie kilka nowych udogodnień i poprawionych systemów (między innymi system chorób). Więcej zdolności, większa alchemia, nowinki, autorski ABS z PP I w wersji 2.0 i pare innych. PP II jest stawiane od podstaw na nogi z pominięciem wszystkich starych rozwiązań w PP I związanych z oskryptowaniem wszystkiego. PP I pokazał mi kilka fajnych patentów, które będą wykorzystane w PP II. Grafika nie ulegnie większym zmianom, mechanika, styl prowadzenia rozgrywki, czy nawet zwykłe rozmowy z NPC będą ciekawsze. Co do rozmów z NPC będą oni mieli bazę zdań, które będą wymawiali losowo.

https://www.youtube.com/watch?v=qoB82ce ... e=youtu.be

Żeby nie robić spamu, to tu będę dawać odpowiedzi na komentarze najbliższe :)
Dr.Man pisze:Czyli wygląda na to że wszystko idzie w dobrym kierunku co do drugiej części, w wolnej chwili zagram w Pogromce Pustki i umieszczę w tym temacie swoją ocenę, właściwie to pobrałem i przez chwilę popykałem ale to wciąż za mało by dać konstruktywną i pełną opinie na temat tej gry,
No to się zgadza, bo stanie w miejscu, czy cofanie się to nie jest dobry pomysł na tworzenie gier prawda? :). Fabuła będzie się opierać o najlepiej ocenianą postać z PP I czyli samego Adysa. Zobaczymy jak to wyjdzie, ale ktoś chciał, by w ABS były kombinacje klawiszowe i hmmm, to chyba uda się wprowadzić :)
Na pierwszy rzut oka i tak ogólnie nie podoba mi się to że musimy klikać na statsy by dowiedzieć się ile ich mamy. Wyświetl je na obrazkach w samym menu bez tego klikania. I na tym chyba skończę, jest jeszcze parę rzeczy, ale nie lubię ogólnie takich rozwiązań w grach, więc nie będę cię nimi zawalał.
Co do twojej wypowiedzi to niestety, ale gdybym tak zrobił to leżałaby optymalizacja gry. Wiele elementów w PP I było na obrazkach, a PP II to już w ogóle i takie operacje przy całej gamie różnych skryptów na zdarzeniach powodowały by lagi. Cała struktura gry jest ze sobą pospajana dość gęsto i trochę jest to niemożliwe, by aż tak ciężkie operacje struktura gry wykonywała. Wolę zamiast tego ulepszyć wspomniany wyżej system ABS, który może oferować trochę coś więcej niż wersja 1.0. Zgodzę się, ze takie rozwiązanie byłoby lepsze (najazd i się pojawia), ale nie we wszystkich grach koniecznie byłoby lepsze. Tu gdybym to zrobił, to pojawiły by się dwa problemy:

- Zabrakło by miejsca na pokazanie tak szczegółowych danych (po prostu by się nie pomieściły okienka)
- Wspomniane lagi, oraz
- Możliwe, że zabrakłoby ilości pokazywanych obrazków, bo maker ma ich tylko 50.

Ale miłoby było, gdybyś mi wyjawił na czym miałoby się opierać pokazywanie danych na obrazku?. Bo skile i bronie posiadają taki skrypt, że po kliknięciu w nią pojawia się tabelka z danymi danego przedmiotu. Chodzi tobie, by to samo działo się po najechaniu na np. klasę pancerza itp?
Jeśli tak, to tu też jest pies pogrzebany, gdyż zmienne są też ciężkie do pokazania na obrazkach zwłaszcza, jeśli ich rodzajów jest około 300
Piotr I pisze:Zapowiada się kolejna ciekawa produkcja. Widzę że na razie pokazujesz tylko mechanikę. Kiedy dasz temat Pogromcy Pustki II w dziale ZAPOWIEDŹ :?: Skoro pracujesz nad drugą częścią chciałbym zaproponować ci kilka zmian pod względem mechaniki.

1. Popracuj trochę nad ikonkami przedmiotów w ekwipunku. Ilość zdobytych przedmiotów danego rodzaju. Np jeżeli gracz zdobędzie 3 miecze to pod ikonką miecza pojawi się liczba 3 itd. Moim zdaniem ułatwi to trochę orientowanie się w ekwipunku ( Jeżeli gracz nie wie ile posiada przedmiotów danego rodzaju.

2. Wprowadź ograniczony ekwipunek bo dodatek UPUŚĆ PRZEDMIOT jest w ogóle bez sensu.

3.
Dragon Kamillo pisze:musimy klikać na statsy by dowiedzieć się ile ich mamy. Wyświetl je na obrazkach w samym menu bez tego klikania.
Popieram Dragona Kamillo. Ciągłe klikanie zniechęca do ,,życia w GRZE'' :mrgreen:
HaxoTV pisze:To już zostało dodane :3, a zaobserwować to możesz na filmiku, który udostępniłem w linku :).
Dobra, zauważyłem.... Drobne przeoczenie :oops:

Na razie to tyle, ciekaw jestem co z tego wyjdzie :roll:
Drogi Piotrze :)
1. - To już zostało dodane :3, a zaobserwować to możesz na filmiku, który udostępniłem w linku :).
2. - Tu też duża zmiana, gdyż wstępnie nad tym pracuję :)
3. - Z tym już opisałem jaki może być problem, więc tego może się nie udać zrobić :)

P.S. Wątek zrobię, jak pojawi się poprawnie działająca podstawowa mechanika w grze czyli:
- Pogoda
- Tryb dnia i nocy
- Menu herosa

I co ważniejsze. Pierwsze lokacje w grze, by móc dać jakieś screeny :). Grafika bez większych zmian. Dojdzie tileset pustynny.
Dobra, zauważyłem.... Drobne przeoczenie :oops:
P.S. Spoczko, jest wiele nowinek, które są mało zauważalne jak np. pasek expa, którego też nie było ^_^
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 23:35 przez HGS, łącznie zmieniany 4 razy.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dr.Man
Posty: 140
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: Dr.Man »

Czyli wygląda na to że wszystko idzie w dobrym kierunku co do drugiej części, w wolnej chwili zagram w Pogromce Pustki i umieszczę w tym temacie swoją ocenę, właściwie to pobrałem i przez chwilę popykałem ale to wciąż za mało by dać konstruktywną i pełną opinie na temat tej gry,
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: Dragon Kamillo »

Na pierwszy rzut oka i tak ogólnie nie podoba mi się to że musimy klikać na statsy by dowiedzieć się ile ich mamy. Wyświetl je na obrazkach w samym menu bez tego klikania. I na tym chyba skończę, jest jeszcze parę rzeczy, ale nie lubię ogólnie takich rozwiązań w grach, więc nie będę cię nimi zawalał.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: PInroz »

Zapowiada się kolejna ciekawa produkcja. Widzę że na razie pokazujesz tylko mechanikę. Kiedy dasz temat Pogromcy Pustki II w dziale ZAPOWIEDŹ :?: Skoro pracujesz nad drugą częścią chciałbym zaproponować ci kilka zmian pod względem mechaniki.

1. Popracuj trochę nad ikonkami przedmiotów w ekwipunku. Ilość zdobytych przedmiotów danego rodzaju. Np jeżeli gracz zdobędzie 3 miecze to pod ikonką miecza pojawi się liczba 3 itd. Moim zdaniem ułatwi to trochę orientowanie się w ekwipunku ( Jeżeli gracz nie wie ile posiada przedmiotów danego rodzaju.

2. Wprowadź ograniczony ekwipunek bo dodatek UPUŚĆ PRZEDMIOT jest w ogóle bez sensu.

3.
Dragon Kamillo pisze:musimy klikać na statsy by dowiedzieć się ile ich mamy. Wyświetl je na obrazkach w samym menu bez tego klikania.
Popieram Dragona Kamillo. Ciągłe klikanie zniechęca do ,,życia w GRZE'' :mrgreen:
HaxoTV pisze:To już zostało dodane :3, a zaobserwować to możesz na filmiku, który udostępniłem w linku :).
Dobra, zauważyłem.... Drobne przeoczenie :oops:

Na razie to tyle, ciekaw jestem co z tego wyjdzie :roll:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: HGS »

No to się doczekałeś Piotrze :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: Kitabake »

Moja znajoma często mówiła "To jest tak brzydkie, że aż ładne". Grafika mnie nie odpycha, wygląda na prawdę spoq. Projektuje dobrze mapy, a na pewno nie będzie ona problemem.
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
RavenInvazion
Posty: 25
Rejestracja: 07 cze 2016, 00:27

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: RavenInvazion »

Patrz na opinie, a zwłaszcza na te krytyczne. Opinie które ograniczają się do 'fajna gra' wiele nie wnoszą.

Intro było całkiem klimatyczne, jako jedyny moment w rej grze. Ale w momencie, w którym bohater nawiązał rozmowę z jakimś chłopkiem roztropkiem koło płonącej chatki, czar prysł... Wróć, po zapowiedzi się wielu nie spodziewałem.

Gra jest chaotyczna. Masa nie-wiadomo-czego. Błędy w pisowni (interpunkcja leży), błędy w tworzeniu map (łucznik strzelający przez pół wsi do celu?), na siłę wciśnięte wulgaryzmy, brak logiki... Po otworzeniu menu ukazała się moim oczom cała masa jakichś opcji, system wiary, system umiejętności, system Bóg wie czego... informacja o muzyce z Wiedźmina ważniejsza niż sam tytuł albo logo deweloperów... Rojo Games? Niesamowite. Gra aspiruje do tytułów AAA+. W rzeczywistości jest na odwrót.

EDIT: Przeanalizuj swoją grę na poważnie za kilka lat. Wtedy wszystko zrozumiesz, wątpię czy wcześniej.
Obrazek
"Nie znam się na iniekcji transmetylonianu interpolarnego."
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: HGS »

Tak w ramach ciekawostki, by niedowiarki przejrzały na oczy :)
Po roku czasu, ale się udało. Teraz może być już tylko lepiej. Gra w pełni po Angielsku z przebudowaną mechaniką. Sam jestem ciekaw co pozmieniał zaprzyjaźniony zespół w mojej grze. :D

http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =873777033
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: Kitabake »

Super! Cieszę się, że coś z quality+polskie weszło na steam!
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: PInroz »

HGS pisze:Tak w ramach ciekawostki, by niedowiarki przejrzały na oczy :)
Skoro powstała poprawiona wersja pierwszego Pogromcy Pustki, czy link z polską wersją pojawi się na forum Tsukuru :?: :roll:


Z czystej ciekawości przetłumaczyłem w Google Tłumaczu :wink:
Tamer of the Emptiness :arrow: Poskramiacz Pustki
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Nexis
Posty: 58
Rejestracja: 01 lis 2011, 00:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: Nexis »

Fajnie, że gra się pojawiła na steam, ale angielski trochę kuleje, przydałoby się to poprawić. Taka ilość błędów w samym opisie gry może być zniechęcająca i nie wróży za dobrze.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: HGS »

Niestety w języku obcym trudno jest dosłownie przetłumaczyć znaczenie tytułu, ale to co sugeruje ci wujek google jest zbliżone chyba najbardziej :)
Polska wersja istnieje tylko na stronie oficjalnej gry, oraz na Twierdzy i jest darmowa. Różni się jednak ona jak zauważyliście od EN. W EN podobno zmienili nieco system walki na zbliżony do PP II. Zmienił się też nieco interfejs i kilka pierdółek :)

Jakby to ładnie ująć. Inny zespół się tym teraz opiekuje, więc oni teraz będą tak na prawdę odpowiadać za wszelkie zmiany :) Nie mniej jestem ciekaw jak im to wszystko wyszło.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: [XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Post autor: Powczan »

Oczy mi wyleciały z orbit, jak zobaczyłem angielski tytuł. Jeśli tak proste rzeczy jak "pogromca pustki" tłumaczą translatorem, to ja się boję jak wyglądają dialogi.

Czemu nie Void Ravager? Albo Void Vanquisher? Albo nawet coś w stylu Void Destroyer czy Conqueror of the Void? Jestem pewny na 100%, że nie o takie znaczenie "pustki" Ci chodziło.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Zablokowany