[XP] Pogromca Pustki FULL [UWGA! Gra jest trudna]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 611
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: Adrapnikram » 19 lip 2015, 01:38

Czy mi się zdaje czy nie ma tutaj zapisu? Ja nie znalazłem :<
Starałem się dojść do tego miasta i lazłem gdzie się dało wykonywałem misje aż coś mnie ubijało i tak 3 razy.
System walki spoko ale szybko się nudzi. Trzeba to urozmaicić.
W zadaniu "Rolnik szuka żony" nie wiadomo co się potem dzieje z tym złym (i dlaczego to zrobił?) oraz po dowiedzeniu się w jaskini to nadal na krwi wyświetla się napis że podejrzewamy że to ktoś zamienił kobietę czy jakoś tak.
Wszystko się odnawia po wejściu w menu i ponownym wyjściu z mapy. Rozumiem niektóre potwory. Ale skrzynki rośliny i rzeczy to przesada. Trzeba zabronić wchodzić w menu na mapach z wilkami ponieważ wystarczy kliknąć z uleczyć się a potwory się odteleportują.
Ale czuć w tym jakiś klimat... Jest to coś. Może to przez dźwięki i grafikę? Nie wiem, ale zagram dopiero w poprawioną wersję z ulepszonym systemem.
A no i nawet jak nie doprowadzimy ludzi do innych ludzi to ci się cieszą i ich całują (choć ich nie ma). No i przy jednym ataku ginie kilka zzwierząt nie wiem czy to celowe... I dziwne jest jak zwierzaki biegają wokół nas czekając aż zdecydujemy się na któryś cios. Takie słabe połączenie ABS ze strategicznym wybieraniem. To ja już wolę jeden atak i móc zaklikać wroga na śmierć. Ale systemy i menu bardzo na plus, poza tym że te ikonki na dole nie za bardzo mówią do czego prowadzą (w szczególności te po prawej).
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 216
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: HGS » 19 lip 2015, 03:35

Hehe zapis gry jest opisany w instrukcji na stronie z interfejsami :) w plikach gry ;). Zabijanie kilku zwierząt koło siebie jest celowe, w końcu to pogromca, który umie walczyć odpowiednio z takimi bestiami. Zadanie z rolnikiem nie jest skończone jeszcze :D. Odnawianie sie kwiatków jest celowe, nie są one drogie, natomiast skrzynki?, no cóż dziękuję za informację, będę musiał to sprawdzić :). A no z tym doprowadzaniem, to tutaj jest o tyle nie fajnie, że tu mamy bugi związane z NPC, którzy latają trochę bez celu, ale to może da sie jakoś poprawić :). Walka podczas wyboru ma na celu się zatrzymać i dać graczowi czas do namysłu. Każdy przeciwnik jest inny i trzeba klikać w odpowiednie funkcje, tak to trochę strategiczne podejście, ale jednak ułatwia nam posługiwanie się tym dość skomplikowanym i niewygodnym systemem ABS. Ogólnie gra może nie powala na kolana, co kolega zauważył, ale ma jakiś tam klimat i to chcę uchować najmocniej :), co do walki to jest jeszcze kilka niespodzianek, ale trzeba przejśc całe demko. Te dwie kratki po prawej to zwinność (ta żółta) wyczerpująca się przy używaniu tarczy, a ta druga obok pokazuje czy mamy jeszcze strzały do łuku xD. A te potwory można obejść :) jest przejście mapę wcześniej jak przejdziesz przez mosty to kieruj się na południe i znajdziesz przejście do miasta. Oczywiście kawałek musisz przejść, ale dojdziesz :D. Są dwie drogi. W plikach gry macie plik MAPA2.PNG który pokazuje gdzie są zadania i jak wygląda mapa :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 207
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: lorak » 19 lip 2015, 13:56

Całkiem fajne to. Pograłem całkiem długo (około 1h20) i podoba mi się. Przede wszystkim jest klimat i można przyjemnie poeksplorować okolicę. Podoba mi się oprawa audiowizualna (choć te kobiety poradziłyby sobie w tym świecie w ciężkich pracach bez mężczyzn - takie napakowane). Miłym dodatkiem są te umiejętności rodowe, choć przydałby się opis skradzionych przedmiotów.
Mam jednak sporo zastrzeżeń (więc dam do spoilera):
Spoiler:


edit: Bardzo często menu się nie zamyka za pierwszym kliknięciem X.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2015, 22:45 przez lorak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: Kleo » 19 lip 2015, 21:35

Najwyraźniej jestem głupia i/lub ślepa, bo też nie umiem zapisać gry, pomimo zerknięcia do wzmiankowanego wyżej dokumentu. Sądzę zresztą, że tak istotna rzecz, jak sposób zapisu (zwłaszcza, jeśli jest niestandardowy, a tu przypuszczam, że taki jest), powinien być raczej wyjaśniony w grze, a nie w upchniętych w projekcie plikach, do których gracz zajrzy albo i nie.

Tak w ogóle to zginęłam w jakiejś jaskini i teleportowało mnie do tego początkowego obozu, ale żadne przedmioty mi chyba nie zniknęły przy tym, bo przy okazji powrotu oddałam kwiatki kobietce od mikstury na mole. Dziwne to, ale nawet mi pasuje, nie muszę od nowa latać po to samo. :) Chociaż wolałabym móc sprawdzić w jakimś plecaku, czy czymś, ile i czego tam mam, a nie wiem, czy da się to zrobić (nie znalazłam zakładki ze znajdźkami, nie wiem też, ile mam kasy). W ogóle menu wygląda fajnie, ale za czytelne to nie jest. Porozdawałam jakieś punkty i też nie bardzo wiem na co (ta zakładka z rysunkami i rosnącymi kolorowymi kolumnami - nie wiem, co one znaczą). Pory dnia zmieniają się za szybko, ja lubię sobie powoli wszystko obejść i zobaczyć, a tu mi się co chwila ciemno robiło - podobnie jak lorak, jestem za wywaleniem tej wątpliwej atrakcji.

Walka w ogóle mi się nie podoba, jest dziwna i chociaż kompletnie jej nie rozumiem, to i tak wygrywam wszystko, jak leci. Mam wrażenie, że wszystko dzieje się samo, nie mam pojęcia, kiedy zwierzaki mnie atakują, a kiedy ja mogę je dorwać. Przegrana przydarzyła mi się tylko dlatego, że przez przypadek wychlałam wszystkie mikstury HP, chociaż byłam całkiem zdrowa (da się, niestety), a do kompletu walczyłam kilofem, bo zapomniałam go zamienić na broń (to, że trzeba to robić, jest irytujące).

Co do charów, to wydaje mi się, że wystarczy im przesunąć nogi bliżej środka i już będzie o niebo lepiej, bo teraz wszystkie postacie wyglądają, jakby nosiły przepełnione pampersy.

Zgadzam się z przedmówcami, klimacik jest fajny (pomimo troszku drewnianych dialogów z mnóstwem niepotrzebnych bluzgów), ale mechanika nie pasuje mi z żadnej strony.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 216
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: HGS » 19 lip 2015, 22:04

Wszelkie informacje o tym co daje konkretna zdolność, są zapisane nie tylko w dokumencie. Wystarczy kliknąć na ikonki w menu i się pojawia opis. Jeśli nie ma ikonek są literki "i". Wszystko jest. Zapis jest tam, gdzie znajduje się rozdawanie statystyk bohaterowi. Ten kwadracik z literką "Z". Ale zrobi się odrębne menu z ustawieniami, bo ich dojdzie trochę. :). Poprawiamy kilka błędów związanych z menusami, niestety gra poszła za daleko, by bawić się w inne menu.

Obrazek
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dr.Man
Posty: 124
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: Dr.Man » 21 lip 2015, 23:51

Pograłem, a teraz krótko wypowiem się na temat twojego dema.

Najbardziej spodobał mi się klimat tej gry, bardzo ciekawy. Menu, grafika, mapy, otoczenie daje tej grze niepowtarzalny klimat.
Menu troszkę trudno ogarnąć na początku, nie jest w 100% mobilny i nie idzie w parze ze skryptem kierowania kursorem myszką, nie wiem jakie statystyki mają przedmioty, brakuję mi interakcyjnych opisów w tym menu.
A najgorszy jest system walki, jest po prostu nudny. Trzeba cały czas klikać, klikać i klikać. Radzę ci wziąć się do roboty i zrobić coś z tym systemem walki, przede wszystkim powinien być mniej nużący, dynamiczniejszy i przede wszystkim aby by nie polegał na klikaniu.

Jak na razie nieźle sobie radzisz, śledziłem ten temat od praktycznie jego początków, postęp nad grą idzie dosyć szybko. Powodzenia w dalszym tworzeniu, bo widać że coś z tego projektu wyjdzie konkretnego. Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 216
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: HGS » 22 lip 2015, 02:56

Nie lubisz klikać, to jest po to tryb auto :). Zakładka statystyk podstawowych bohatera i kwadracik pod zapisem :)

Ale dziękuję za zwrócenie uwagi na to co fajne i na to co mniej fajne :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 479
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: Soul » 22 lip 2015, 18:02

W przeciwieństwie do pełnych wersji-pobieram wyłącznie dema które są w moim klimacie i nie mogę doczekać się na wydanie pełnej wersji. Nie byłem tą grą bardzo zainteresowany, ale postanowiłem pobrać.

No więc tak:
-grafika map ładna owszem, ale menu jest nieczytelne w uj
-czy tylko ja nie widzę w dialogach którą opcję wybieram? chyba należało by edytować windowskina
-dlaczego w niektórych menusach głowny bohater zapieprza z prędkością rakiety po ekranie, za kursorem XD?

W ogóle mam wrażenie, że menu nie styka czasami, ale może mi się wydaje bo nie jestem tego w stanie jednoznacznie określić, przez jego nieczytelność :P

A i jeszcze zasugeruję coś-nie lepiej nazwać umiejętności "Łucznictwo" na "Łowiectwo"? Bo łucznictwo kojarzy się od razu z łukiem, a to drugie również z władaniem włócznią.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 216
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: HGS » 22 lip 2015, 23:22

Tak ja też wychwyciłem ten błąd z postacią w menu po wejściu do zakładki:
Rzemiosło

Co do braku opcji dialogowych, to najwyraźniej nie masz odpowiedniej czcionki "Arial"
Tak, nie miałem pomysłu jak nazwać tą zdolność, już jest poprawione, dziękuję za pomoc :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: Noruj » 23 lip 2015, 03:06

Soul raczej widzi opcje dialogowe, jak można nie mieć Ariala? On nie widzi, którą opcję wybiera.
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 216
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: HGS » 30 sie 2015, 05:34

Aha, to się wszystko wyjaśniło, no dobrze to się poprawi na ciut jaśniejszy :)

ZWIASTUN
https://www.youtube.com/watch?v=m4sToSFhoWs&feature=youtu.be&ab_channel=HAXOTV

PROCES TWORZENIA MAPY
https://www.youtube.com/watch?v=waUrST4d4dQ&ab_channel=HAXOTV
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 207
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: lorak » 30 sie 2015, 19:18

Zwiastun ok, choć narrator bardzo brzmi często dość pretensjonalnie. Bo obraz mi się podoba.

Co do mapy - naprawdę, nie zasypujcie całej przestrzeni bezsensownymi śmieciami. Dlaczego na każdym wzgórzu znajdują się beczki i porąbane drewno, daleko od ludzkich siedzib? Dlaczego wrzucacie wszystkie rodzaje krzaków w jednym miejscu? W wypadku wielu map i otwartego świata możliwość szybkiego odnalezienia się w danej lokacji jest podwójnie ważna, a te mapy są bardzo monotonne. Spróbujcie korzystać z mniejszej ilości różnych kafelków, a takich bardziej charakterystycznych używać najwyżej parę razy.

Może niech powstanie las, polana, droga, wyróbka drewna, kwiecista łąka, gęste zarośla, a nie drzewa na środku drogi i beczki na wzgórzu.
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 265
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: Necromo » 30 sie 2015, 19:38

Co do zwiastunu, to nawet ładnie wyszedł, tylko, jak to powiedział przedmówca, lektor momentami brzmi... tak sobie. Mimo wszystko dobrze, że jest, bo nieczęsto widuje się zwiastuny do gier z RPG Makera.
PS: Nazwa "oficjalny trailer" brzmi nieco śmiesznie i trochę zbyt patetycznie. Osobiście użyłbym polskiego odpowidnika "zwiastun".
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPl
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPl
No niestety jest to wykorzystywane na plus.

Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 216
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: HGS » 08 wrz 2015, 18:08

Hmm, dobrze tytuł może i faktycznie lepiej brzmiałby jako zwiastun :)

Przy okazji. Jeśli chcecie, to możecie nam pomóc i nas wesprzeć o tu:
https://polakpotrafi.pl/projekt/pogromca-pustki?utm_source=projects

Irolak, co do twojej wypowiedzi, to nie bierzesz pod uwagę, że na całym półwyspie dochodzi do starć z potworami. Armia musi tarmosić ze sobą zapasy żywności, czy budować tymczasowe fortyfikacje, stąd tyle śmieci w grze w lasach. Wszystko ma swoje uzasadnienie. Co do ilości krzaków, to one są tak zrobione, gdyż mają być gęste. Strasznie to irytuje jak widzę gry makerowe i idę sobie lasem a tam pusto jak na polanie. Jeśli kolega był w lesie, to na pewno wie, że tam samej trawy nie ma i krzaków jest multum. Obecnie mamy takie czasy, że tego tak dużo nie ma, ale kiedyś lasy były bujne.

Po za tym chcę by Pogromca odbiegał urokiem znacząco od innych projektów. :)

RECENZJA DEMO II
http://www.caferaptor.pl/blog/przed-premiera-pogromca-pustki/119
Została również sporządzona wstępna recenzja wczesnej wersji DEMO II gry Pogromca Pustki przez redakcję Cafe Raptor
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
ADI
Posty: 95
Rejestracja: 14 sie 2012, 15:59
Lokalizacja: Końskie [40km od Kielc]
Kontakt:

Re: [XP] Pogromca Pustki

Postautor: ADI » 09 wrz 2015, 22:02

Odbiegał urokiem a nużył to dwa inne znaczenia :P

Lorak dobrze pisze że dobrze by było wyróżnić na takie typu las (I tu mogą być do siebie podobne etc byleby właśnie ten las nie wyglądał tak samo jak jakaś polana :D)
Choć mnie akurat mapy jakoś zbytnio nie przeszkadzają XD
To jednak takie rozwiązania są troszke lepsze...

Ogólnie widać że projekt idzie do przodu i dobrze
Jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądać finalna wersja.
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości