[VX Ace] Operacja Sucha Starucha (DEMO)

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 480
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

[VX Ace] Operacja Sucha Starucha (DEMO)

Postautor: CrashuR » 27 cze 2015, 23:57

Obrazek

Obrazek
Niestety nie udało się wydać gry na czas.
Przez dwa lata praktycznie nie dotknąłem makera, więc nie chcę nikomu mówić, że powróciłem, bo tego sam nie jestem pewien.
Wiem jednak, że Golden Forki zmotywowały mnie do pracy i dziś przedstawiam wam demo 2 części przygód Tomka.

Obrazek
Jakiś czas po zamknięciu Bożenki, Tomek w swoim domku próbuje zjeść porcję marchewek.
Niespodziewanie pojawia się CrasheR, który informuje go, iż w całej wiosce i okolicach wyparowała woda.
Czyżby Bożenka powróciła? Dowiedz się tego podczas Operacji Sucha Starucha!

Występują gościnnie:
Kable
Ozzaku
Yoroiookami
HaxoTV
Gameboy
CrasheR
Jazzwhisky
ADI
Ayene
Xtech
Venesard
Strażnik ze Skyrima

(Chyba wszyscy ;P)

Obrazek
Mechanika opiera się głównie na tym, co spotkało już was w pierwszej części.
Szukanie przedmiotów, używanie ich, zręcznościówki, ale w tej części postawiłem również większy niacisk na elementy RPG.
Tak, możecie dać Bożence w michę!

Obrazek
Spoiler:


Obrazek
Obrazek
https://drive.google.com/open?id=1Q2gUf ... 16cQucSxBK

Obrazek
https://drive.google.com/open?id=15FGmn ... evwjMFASJR

Obrazek
Aktualnie nie podaję żadnej daty, gdyż nie wiem czy uda mi się tę grę w ogóle skończyć.
Wcześniejsza (grudzień 2015) jest dwa lata po terminie, więc tym razem nie rzucam bez sensu słów na wiatr.
Ostatnio zmieniony 25 gru 2017, 13:23 przez CrashuR, łącznie zmieniany 13 razy.
Ponieważ, gdyż, bo tak. ~ CrashuR
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 691
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: [2k3] Operacja Sucha Starucha

Postautor: Kryzz333 » 28 cze 2015, 00:01

SPOILER ATTACK!

A tak na serio, ja Marcheweczek o zgrozo jeszcze nie skończyłem, a ze screenów ciężko coś powiedzieć. To wyparowane jezioro wygląda średnio (może inny rodzaj piasku użyć albo coś...?), zobaczyłbym też ten system detektywa. Może być niezłe, zobaczymy.

No i fajnie, że nowe gry wpadają. Szansa na fajne GFy rośnie.
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1208
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: [2k3] Operacja Sucha Starucha

Postautor: Noruj » 28 cze 2015, 00:55

Fajnie. Bardzo fajnie.
Cieszyłbym się najbardziej jakby udało ci się zrobić coś na przynajmniej 2h. Ostatnio gry przechodzą się za szybko :<

A GFy w tym roku to pewna opcja? Mam wrażenie, że mało cuś wyszło giercyn. Taki mały offtop.
Obrazek


Marazm.
BH Daimaouji
Posty: 468
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Postautor: BH Daimaouji » 28 cze 2015, 10:26

Ciekawe czy będzie znowu jakieś multiversum, np.

-Vegeta walczący z Soniciem
-Pan z GT spotkająca Tomka, a Tomek na to "co taka dziewczynka jak ty, nosi taki strój?"
-Gine oferująca Tomkowi mięso a on na to "Przepraszam ale jestem wegetarianinem"

*cough* poza DB *cough*

-Mistrz Takahashi komentujący nagość Tomka
-Tomek spotykający Droopy'ego
-Shredder oferujący Tomkowi zupę z żółwi
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Attack of the Saiyans +16
DBZ Fusion world (gra o fuzjach, "mapy" by Dae) +7
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 480
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: [VX Ace] Operacja Sucha Starucha

Postautor: CrashuR » 18 gru 2017, 05:51



Nie jestem pewien dlaczego RM łapał zadyszkę podczas nagrywania (możliwe, że to wina camtasi), dlatego dodaję wersję nagraną telefonem, aby pokazać jak wygląda animacja wejścia menu.
Ponieważ, gdyż, bo tak. ~ CrashuR
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 559
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX Ace] Operacja Sucha Starucha

Postautor: Yoroiookami » 18 gru 2017, 06:54

Ładne to menu. Wygląda sympatycznie. :>
Gra wyjdzie w 2018 roku? Bo troszkę się spóźniasz.
(Nie, żebym miał prawo o tym wspominać :lol: )
Obrazek
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 480
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: [VX Ace] Operacja Sucha Starucha (DEMO)

Postautor: CrashuR » 24 gru 2017, 23:18

#1 Update pierwszego postu Demo v1.00.

#2 Update pierwszego postu - podmieniono link do downloadu Demo v1.02.

#3 Update pierwszego postu - podmieniono link do downloadu na wersję Demo v1.03.
W wersji v1.02 grę da się przejść, ale są pewne błędy, jednak nie psujące rozgrywki.
Ponieważ, gdyż, bo tak. ~ CrashuR
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1208
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: [VX Ace] Operacja Sucha Starucha (DEMO)

Postautor: Noruj » 25 gru 2017, 00:16

Przeszedłem. Pierwszy?:)
Więc, chyba dla mnie największa niewiadoma z gier GFowych, w jakie miałem okazję na razie zagrać.
Przede wszystkim, na pewno widać pośpiech i może nawet niedbalstwo? Wiem, że stać cię na dużo więcej, dlatego jest to aż tak widoczne. Fabuła gna na złamanie karku (bam, discord, tutaj, misja, dwie minuty później już finałowa bitwa, uspokój się chłopie! :D) i rozumiem założenie, że to będzie takie przeskakiwanie z jednego wymiaru do drugiego na kolejne przygody i etapy śledztwa, ale np. wątek w Discordzie według mnie jest bardzo słaby. Gdzie jakieś podbudowanie klimatu? W oryginalnej Marchewce to było, tutaj tego nie ma. Ledwo wychodzimy z domu i już lądujemy w innym wymiarze. Sam motyw z Rickiem ok, myślałem, że będzie to coś większego (miałem nadzieję, że nie), a tu wychodzi na to, że to będzie takie miejsce do skakania między wymiarami, ok! To mi się podoba, ale oryginalne Marchewki miały lepszy klimat, czuć było, że to faktycznie śledztwo, a tutaj dostajemy takim przysłowiowym kapciem po ryju (nie ma takiego przysłowia). Może zdecyduj się czy robisz przygodówkę, rpga, czy scenówkę - rób jak uważasz, ale moim zdaniem to idzie w złą stronę, albo po prostu dopracuj to, ale serio jest tu kupa roboty. Z uwag czysto technicznych - jak wychodzimy z Discorda w lewo to już widzimy Rahima z jego armią, zanim jest scena ze Staruchą. W domku/ratuszu na prawo są już widoczne klony postacie, które odpalają się przed końcem dema, tetowałeś to w ogóle?:D
Anyway, dla mnie trochę zawód, ale fajnie, że coś tam o Asgun na początku było xD
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 480
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: [VX Ace] Operacja Sucha Starucha (DEMO)

Postautor: CrashuR » 25 gru 2017, 04:32

CrashuR pisze:#3 Update pierwszego postu - podmieniono link do downloadu na wersję Demo v1.03.
W wersji v1.02 grę da się przejść, ale są pewne błędy, jednak nie psujące rozgrywki.


Błędy zostały wyeliminowane już. Demo powstało w 3 dni. Wiedziałem, że będzie to odczuwalne, ale nie myślałem, że aż tak. :-(

Wymiar K48LE jest pierwszym i najmniejszym wątkiem jaki mam zamiar umieścić w grze. Znajdować się miał później, ale z faktu, iż jest najkrótszy (trochę go skróciłem nawet, żeby wyrobić się na forki) dodałem go na start by pojawił się w demie. W zeszycie rozpisane mam jeszcze 5 i każdy wymiar oprócz głównego growego bossa posiadać ma takiego dodatkowego jak Ozzaku.

Biorąc pod uwagę fakt, iż teraz mam więcej czasu będę starał się tak nie gnać z fabułą. Możliwe też, że po przyjrzeniu się dokładniej temu fragmentowi pojawią się w nim zmiany. Sporo osób czekało na to bardzo długo i będę starał się dopracować projekt jak najlepiej potrafię.

Forki były dla mnie takim motywatorem żeby po 2 letniej przerwie wrócić do RM'a i coś stworzyć. Dzięki nim wróciła mi chęć i siła do tworzenia. Jestem pewien, że gdyby nie one w ogóle bym do tego nie przysiadł i pewnie nadal siedział w niebycie scenowym przez kolejny rok. Nie zanudzając jednak. Wielkie dzięki za opinię Noruj! :mrgreen:
Ponieważ, gdyż, bo tak. ~ CrashuR
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 950
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [VX Ace] Operacja Sucha Starucha (DEMO)

Postautor: Kleo » 25 gru 2017, 20:12

Trochę podobnie jak Noruj, uważam, że (może z powodu pośpiechu?) zrobiłeś miszmasz totalny. Ale dla mnie przede wszystkim tymi wszystkimi "nawiązaniami", których w istocie jest więcej niż twojego własnego świata. No i po jaką cholerę, skoro ten tomkowy był tak oryginalny i sympatyczny...? Teraz nie wiadomo zupełnie czy to dzieło namiętnego fana Ricka i Morty'ego (za którymi osobiście nie przepadam, ale nawet gdybym przepadała, to i tak bym uważała, że dialogi z Rickiem to ruina dla klimatu, który uzyskałeś w Marchewkach i na który tu też liczyłam), Kable'a czy kolejna scenówka. Fajnie by było, gdybyś się zdecydował, a najchętniej zobaczyłabym po prostu Marchewki 2, zamiast tego bigosu. :)
Na plus (bo i takie są :D) - gra leci wartko do przodu, dialogi (pomimo powyższych zastrzeżeń) są nieźle napisane, minigierka na początku wkurzyła mnie tylko umiarkowanie, no a tryb detektywa wydaje się obiecujący. Rób grę, ale kurde, swoją, bo to ci dużo lepiej wychodzi. :)
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 480
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: [VX Ace] Operacja Sucha Starucha (DEMO)

Postautor: CrashuR » 25 gru 2017, 20:38

Szczerze mowiac mam teraz problem ze zdecydowaniem sie i nie wiem co o tym myslec.


Adrapnikram pisze:Operacja Sucha Starucha
Mimo, że robione tak szybko to podoba mi się zamysł wędrowania między wymiarami RPG Makera. Dla mnie geniusz. Do tego humor jest na wysokim poziomie


Z jeden strony dostaje sygnaly, ze powinienem wrocic do starego stylu, z drugiej jednak, ze aktualny jest dobry.

Zobacze jaki bedzie odzew podczas GFow, gdy (jezeli) pojawi sie wiecej opinii i zdecyduje czy zmienic postacie glowne i wydac to jako osobna gre, a Tomka wrzucic z powrotem do 2k3 czy jednam kontynuowac jako Staruche. Pomysl na gre oparta tylko o swiat Tomka rowniez mam, wiec mysle, ze bylby to wykonalne.
Ponieważ, gdyż, bo tak. ~ CrashuR
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 559
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX Ace] Operacja Sucha Starucha (DEMO)

Postautor: Yoroiookami » 26 gru 2017, 18:53

Pomysł z podróżowaniem pomiędzy światami jest fajny, ale nie potrzebujesz do tego Ricka & Morty'ego. Kocham ten serial, ale zgadzam się że twoje postaci są zwyczajnie bardziej interesujące. :>
Miło mi było też zobaczyć kabelkowy świat zinterpretowany przez ciebie, a niektóre tekściki nawet pasowały. I uważam, że wyprawa do innych gier w twoim świecie ma nawet więcej sensu niż w moim. Myślę, że ludzie czują po prostu przesyt scenówkami, bo sporo ich się od jakiegoś czasu ukazuje. W przypadku Suchej Staruchy, proponuję ci najpierw skupić się na tworzeniu własnych unikalnych światów, a potem dodać kilka spod RPG Makera ale bardziej jako ciekawostka.
Dużo potencjału w twojej grze, teraz tylko szlifuj. :II
Obrazek
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 480
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: [VX Ace] Operacja Sucha Starucha (DEMO)

Postautor: CrashuR » 28 gru 2017, 15:21

Dzięki wszystkim za opinie. Trochę nad tym pomyślałem i stwierdziłem, iż nie będę rozdzielał tego projektu na 2 osobne gry. Chciałbym zapytać się wam jednak jak podeszli byście do zmian w "demie", a dokładnie mówiąc w fragmencie gry, który zaprezentowałem. Chodzi mi głównie o to, czy zagralibyście od nowa dla kilku dodatkowych rzeczy. Wiem, że pewnej grupie osób może się to nie spodobać, dlatego wolałem zapytać.
Ponieważ, gdyż, bo tak. ~ CrashuR
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 559
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX Ace] Operacja Sucha Starucha (DEMO)

Postautor: Yoroiookami » 28 gru 2017, 15:39

Ja nawet chętnie. :>
Ciekawi mnie, co tam wymyśliłeś.
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 677
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: [VX Ace] Operacja Sucha Starucha (DEMO)

Postautor: Adrapnikram » 28 gru 2017, 15:40

Grałbym :)
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości