[2003 / 2k3] Frogger

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Kiksi

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon I (miejsce 3)
Posty: 361
Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02

[2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Kiksi »

FROGGER
Obrazek
Gra zręcznościowa, którą tworzyłem sobie jakiś czas temu. Zrobione 3 plansze i myślę, ze mógłbym się z wami podzielić grą w formie dema.
Jest to dosyć nietypowa gra, Rpg Maker z pewnością nie jest przystosowany do takiego rodzaju zręcznościówek.
Wykorzystałem system Powermode.

STEROWANIE
- strzałki - poruszanie się
- spacja/z/enter - skok, tylko gdy możliwy, tzn. gdy frogger znajduje się przy stopniu, którego wysokość jest na jedną kratkę i jest zwrócony do niego twarzą
- lewy shift - podnoszenie / upuszczanie obiektów. Niosąc jakąś rzecz Frogger nie może skakać

MECHANIKA
Proszę czytać wszystkie tabliczki znajdujące się w grze!! Zawierają istotne informacje o funkcjonalności gry i opisy mechanizmów.

- Za zdobycie 4 literek w jednej planszy F R O G : + 10 żyć
- Za zdobycie 100 listków: + 1 życie
- Za monety będzie można kupować przedmioty do odblokowania sekretnych plansz, dodatkowe życia, zapisy gier w dodatkowych miejscach - kupowanie jeszcze nie jest zrobione
- W wersji demo gry nie można zapisać
- W każdej planszy jest ukryta jedna złota flaga. Są to unikalne przedmioty, które można zdobyć jeden raz w każdej planszy.
- Życia "czerwone oko": +1 życie, "zielone oko": +2 życia, "niebieskie oko" +3 życia
- Meta to podest z zieloną flagą
- W środku każdej planszy znajduje się checkpoint, czyli armata z gwiazdkami. Zbij ją, a po przegraniu zaczniesz plansze od tego miejsca
- Armaty to wyrzutnie do których może wejść Frogger, te ze znaczkiem pioruna odpalają się automatycznie, a te bez znaczka, trzeba aktywować przyciskiem skoku.
- Przy checkpointcie w drugiej planszy znajduje się czerwony kwiatek, który po aktywowaniu przyciskiem skoku wyrzuca z siebie różne rzeczy.

- W pierwszej planszy zawarłem system skakania po ruchomych obiektach. Proszę pamiętać, że nie jest on w 100% idealny ze względu na ograniczenia RPG Makera 2003. Skoki po tych elementach należy wykonywać wykorzystując tylko strzałki w góre lub w dół i używając pojedyńczych naciśnięć.

- W grze można zmieniać się w inne żaby po wejściu do specjalnej skrzynki: Red - czerwona żaba, która może niszczyć przeciwników, Blu - niebieska żaba, która może pływać pod wodą

DOWNLOAD
https://drive.google.com/file/d/1rHT4s2 ... sp=sharing - jeśli link wygasł: napisz PM do mnie

GRAFIKA
Grafika jest oczywiście niestandardowa. Wiele elementów wykonałem sam - Panoramy, Charsety i wiele innych.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Czekam na komentarze, feedback, wykryte błędy.
ENJOY! :)
Ostatnio zmieniony 16 sie 2020, 17:23 przez Kiksi, łącznie zmieniany 8 razy.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Dragon Kamillo »

Ten Power Mode jest wymagany? Bo mi gra wyrzuca typowy dla tego czegoś błąd. Mogę podmienić na normalne RPG_RT i stracić np tylko custom title?

Edit: To coś jest nie tak tylko z twoją grą. ToE które też używa PM chodzi normalnie. Domyślam się w czym problem, rozwiąże to sam, nie chce mi się czekać na koniec wakacji, ani prosić cię o jakieś wyjątki XD.

Edit 2: A jednak nie, chyba pomyliłeś wersję i wrzuciłeś przypadkiem to co miało być wrzucone później...
Awatar użytkownika
Kiksi

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon I (miejsce 3)
Posty: 361
Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Kiksi »

Powermode jest wykorzystywany nie tylko przy custom title, kilka zmiennych powiedziałbym "systemowych" jest potrzebnych do właściwego działania gry. Osobiście nie próbowałem podmieniac i raczej nie polecam, ale możesz spróbować. A co to za błąd dokładnie?

Hmm, stworzyłem Game Disk, ale jeśli się otwiera w edytorze to trudno :P Nie będe tego zmieniał
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Dragon Kamillo »

Wrzuciłeś nie zablokowaną wersję gry.

A błąd to ten typowy: numerki? numerki? reading? i wyskakuje 2 razy.

Może używałeś np jakieś muzyki w innym formacie niż mp3, midi, wav?
Awatar użytkownika
Kiksi

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon I (miejsce 3)
Posty: 361
Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Kiksi »

Spróbuj teraz, pobrałem z tego linka rapidu, instaluje sie i chodzi dobrze
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Dragon Kamillo »

Nic nie pomogło nadal jest tak samo.

Co to za zmienne systemowe, które aż tak potrzebują Power Mode? Czyżbyś korzystał z trygonometrii i pierwiastka. Jeśli tak to ostrzegam jest to trochę zabugowane.
Awatar użytkownika
Kiksi

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon I (miejsce 3)
Posty: 361
Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Kiksi »

Wiesz co, spróbuj dorzucić RTP, pousuwałem wszędzie podstawowe zasoby, ale możliwe że gdzies przeoczyłem. Ewentualnie podmień RPG_RT. Nie, z trygonometrii i pierwiastka nie korzystałem. A czy inni tez mają taki problem? Bo u siebie zainstalowałem jeszcze raz z tego pliku w linku i działa dobrze, hmmm....
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Dragon Kamillo »

Podmieniłem plik i jest OK. Menu customowe oczywiście nie działa w pełni, ale też nie wywala żadnych błędów. Pograłem chwilę, jest nawet OK. Faktycznie te poruszające się kładki nie działają w 100%. Pogram dłużej to napiszę jakąś opinię, ale na start pomysł ze sklepikiem mi się nie podoba (nie lubię takich głupich udziwnień).

A coś jest nie tak z tym drewnem z napisem R, po zebraniu idzie w górę i częściowo zostaje (dolna połowa) na ekranie, pewnie to przez PM, które używa górnej połowy przeźroczystości dla całego obrazka, a normalny rpg_rt wymazuje tylko górną połowę.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Jazzwhisky »

Kiksi pisze:A czy inni tez mają taki problem?
Yup, u mnie to samo, a problemów z PowerMode nie miewam. Game Disk to zdecydowanie zły pomysł, rozwala często instalacje na nowszych Win (z tego co pamiętam winny jest stary format .lzh archiwum z grą), a już zwłaszcza może być coś nieteges jeśli użyłeś patcha.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1156
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Michu »

Potwierdzam, u mnie ten sam problem. Kłopoty zaczynają się zresztą na etapie instalacji - w oknach instalatora nie mam normalnych liter tylko znaki interpunkcyjne.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kiksi

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon I (miejsce 3)
Posty: 361
Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Kiksi »

Ok w takim razie wrzucam cały otwarty projekt. Mam nadzieję, ze teraz nie bedzie problemu:

LINK : https://rapidu.net/0995815904/Frogger02.rar
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Crashykk »

Pograłem chwilkę w wersję z linku powyżej. Wszystko działa. Powiem szczerze, że ciekawa gierka i jakbym nie wiedział, że została stworzona w makerze to pomyślałbym, iż ten tytuł pochodzi z jakiegoś "kardridża" SNES :P
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: Dragon Kamillo »

Przeszedłem całość, więc czas na opinię XD.

Nie podoba mi się nieokreślony ruch stworzeń, szczególnie w etapach wodnych, często przeciwnicy zawracali w powietrzu wodzie, jeśli o tym nie wiem, zazwyczaj tracę życie, trochę to nie tak powinno być. Przeciwnicy powinni poruszać się jakimś schematem, a nie "losowo". Nie podobały mi się też czarne kulki poukrywane tak że widać ich może z 3 piksele, wejdzie się na taką i jest zdziwko, bo nie wiadomo co nas kropneło. Może innym to pasuje, ale ja wolę znać zachowanie naszych przeciwników. Plus za ryby pływające w kole, świetnie to wygląda a zostało tak prosto zrealizowane. Bardzo też podobało mi się pod wodą ten atak gromady ryb, wymijanie ich było całkiem OK.

Pomysł z podmianą na red i blu bardziej niż OK. świetny pomysł. Jednak pomyśl nad poziomami gdzie przydałyby się oba typy bohatera i bez niszczenia skrzyni trzeba by kombinować żeby się cofnąć i w odpowiedniego przeobrazić - taki mały pomysł.

Graficznie niech będzie, że jest OK. Ale też jest trochę wkurzająco. Nieraz wpadłem do dziury bo myślałem że tam jest niższa półka - końcówka 1 poxiomu, tam gdzie na wyższą półkę jesteśmy wystrzeliwani, wcześniej była trampolina. Do tego nieraz chodzimy strasznie po krawędziach gór, powinniśmy pospadać XD. Ale jest fajnie podoba mi się.

Co do zbierajek, to ilość żyć itp mogłaby być widoczna cały czas. Albo ten FROG gdzieś z boku w górze na szaro i po zebraniu nabierałby kolorów.

A i tak nie ma problemów, czyli game disk pierniczył robotę.

Jak se jeszcze coś przypomnę (albo ktoś mi przypomni XD) to napiszę/potwierdzę.

Edit: A mały błąd na etapach obejmujących kilka map (wodne, 3) jak się zmienia mapy to powracając mapa się resetuje, można w ten sposób zrobić se n żyć. Zresztą jest też kilka innych na to sposobów, przez to że normalne życia (ta czerwone kuleczki) jak powtarzamy poziom są na swoim miejscu dzięki temu możemy zbierać liście "bez straty" żyć.
BH Daimaouji
Posty: 509
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: BH Daimaouji »

Gra wygląda świetnie, brawo, jakieś ograniczenia wiekowe?
CrasheR pisze:Pograłem chwilkę w wersję z linku powyżej. Wszystko działa. Powiem szczerze, że ciekawa gierka i jakbym nie wiedział, że została stworzona w makerze to pomyślałbym, iż ten tytuł pochodzi z jakiegoś "kardridża" SNES :P
Hehe, podobnie mówił Picceta że jego gra przypomina innym gre na GBA 10 lat temu

Ja nie ma wersji 2003
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [2003 / 2k3] Frogger

Post autor: GameBoy »

Pięknie to wygląda, sprawdzę jak tylko będę miał chwilę wolnego czasu.
ODPOWIEDZ