[2003 / 2k3] Frogger
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Kiksi
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02
[2003 / 2k3] Frogger
FROGGER
Gra zręcznościowa, którą tworzyłem sobie jakiś czas temu. Zrobione 3 plansze i myślę, ze mógłbym się z wami podzielić grą w formie dema.
Jest to dosyć nietypowa gra, Rpg Maker z pewnością nie jest przystosowany do takiego rodzaju zręcznościówek.
Wykorzystałem system Powermode.
STEROWANIE
- strzałki - poruszanie się
- spacja/z/enter - skok, tylko gdy możliwy, tzn. gdy frogger znajduje się przy stopniu, którego wysokość jest na jedną kratkę i jest zwrócony do niego twarzą
- lewy shift - podnoszenie / upuszczanie obiektów. Niosąc jakąś rzecz Frogger nie może skakać
MECHANIKA
Proszę czytać wszystkie tabliczki znajdujące się w grze!! Zawierają istotne informacje o funkcjonalności gry i opisy mechanizmów.
- Za zdobycie 4 literek w jednej planszy F R O G : + 10 żyć
- Za zdobycie 100 listków: + 1 życie
- Za monety będzie można kupować przedmioty do odblokowania sekretnych plansz, dodatkowe życia, zapisy gier w dodatkowych miejscach - kupowanie jeszcze nie jest zrobione
- W wersji demo gry nie można zapisać
- W każdej planszy jest ukryta jedna złota flaga. Są to unikalne przedmioty, które można zdobyć jeden raz w każdej planszy.
- Życia "czerwone oko": +1 życie, "zielone oko": +2 życia, "niebieskie oko" +3 życia
- Meta to podest z zieloną flagą
- W środku każdej planszy znajduje się checkpoint, czyli armata z gwiazdkami. Zbij ją, a po przegraniu zaczniesz plansze od tego miejsca
- Armaty to wyrzutnie do których może wejść Frogger, te ze znaczkiem pioruna odpalają się automatycznie, a te bez znaczka, trzeba aktywować przyciskiem skoku.
- Przy checkpointcie w drugiej planszy znajduje się czerwony kwiatek, który po aktywowaniu przyciskiem skoku wyrzuca z siebie różne rzeczy.
- W pierwszej planszy zawarłem system skakania po ruchomych obiektach. Proszę pamiętać, że nie jest on w 100% idealny ze względu na ograniczenia RPG Makera 2003. Skoki po tych elementach należy wykonywać wykorzystując tylko strzałki w góre lub w dół i używając pojedyńczych naciśnięć.
- W grze można zmieniać się w inne żaby po wejściu do specjalnej skrzynki: Red - czerwona żaba, która może niszczyć przeciwników, Blu - niebieska żaba, która może pływać pod wodą
DOWNLOAD
https://drive.google.com/file/d/1rHT4s2 ... sp=sharing - jeśli link wygasł: napisz PM do mnie
GRAFIKA
Grafika jest oczywiście niestandardowa. Wiele elementów wykonałem sam - Panoramy, Charsety i wiele innych.
Czekam na komentarze, feedback, wykryte błędy.
ENJOY! :)
Gra zręcznościowa, którą tworzyłem sobie jakiś czas temu. Zrobione 3 plansze i myślę, ze mógłbym się z wami podzielić grą w formie dema.
Jest to dosyć nietypowa gra, Rpg Maker z pewnością nie jest przystosowany do takiego rodzaju zręcznościówek.
Wykorzystałem system Powermode.
STEROWANIE
- strzałki - poruszanie się
- spacja/z/enter - skok, tylko gdy możliwy, tzn. gdy frogger znajduje się przy stopniu, którego wysokość jest na jedną kratkę i jest zwrócony do niego twarzą
- lewy shift - podnoszenie / upuszczanie obiektów. Niosąc jakąś rzecz Frogger nie może skakać
MECHANIKA
Proszę czytać wszystkie tabliczki znajdujące się w grze!! Zawierają istotne informacje o funkcjonalności gry i opisy mechanizmów.
- Za zdobycie 4 literek w jednej planszy F R O G : + 10 żyć
- Za zdobycie 100 listków: + 1 życie
- Za monety będzie można kupować przedmioty do odblokowania sekretnych plansz, dodatkowe życia, zapisy gier w dodatkowych miejscach - kupowanie jeszcze nie jest zrobione
- W wersji demo gry nie można zapisać
- W każdej planszy jest ukryta jedna złota flaga. Są to unikalne przedmioty, które można zdobyć jeden raz w każdej planszy.
- Życia "czerwone oko": +1 życie, "zielone oko": +2 życia, "niebieskie oko" +3 życia
- Meta to podest z zieloną flagą
- W środku każdej planszy znajduje się checkpoint, czyli armata z gwiazdkami. Zbij ją, a po przegraniu zaczniesz plansze od tego miejsca
- Armaty to wyrzutnie do których może wejść Frogger, te ze znaczkiem pioruna odpalają się automatycznie, a te bez znaczka, trzeba aktywować przyciskiem skoku.
- Przy checkpointcie w drugiej planszy znajduje się czerwony kwiatek, który po aktywowaniu przyciskiem skoku wyrzuca z siebie różne rzeczy.
- W pierwszej planszy zawarłem system skakania po ruchomych obiektach. Proszę pamiętać, że nie jest on w 100% idealny ze względu na ograniczenia RPG Makera 2003. Skoki po tych elementach należy wykonywać wykorzystując tylko strzałki w góre lub w dół i używając pojedyńczych naciśnięć.
- W grze można zmieniać się w inne żaby po wejściu do specjalnej skrzynki: Red - czerwona żaba, która może niszczyć przeciwników, Blu - niebieska żaba, która może pływać pod wodą
DOWNLOAD
https://drive.google.com/file/d/1rHT4s2 ... sp=sharing - jeśli link wygasł: napisz PM do mnie
GRAFIKA
Grafika jest oczywiście niestandardowa. Wiele elementów wykonałem sam - Panoramy, Charsety i wiele innych.
Czekam na komentarze, feedback, wykryte błędy.
ENJOY! :)
Ostatnio zmieniony 16 sie 2020, 17:23 przez Kiksi, łącznie zmieniany 8 razy.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Ten Power Mode jest wymagany? Bo mi gra wyrzuca typowy dla tego czegoś błąd. Mogę podmienić na normalne RPG_RT i stracić np tylko custom title?
Edit: To coś jest nie tak tylko z twoją grą. ToE które też używa PM chodzi normalnie. Domyślam się w czym problem, rozwiąże to sam, nie chce mi się czekać na koniec wakacji, ani prosić cię o jakieś wyjątki XD.
Edit 2: A jednak nie, chyba pomyliłeś wersję i wrzuciłeś przypadkiem to co miało być wrzucone później...
Edit: To coś jest nie tak tylko z twoją grą. ToE które też używa PM chodzi normalnie. Domyślam się w czym problem, rozwiąże to sam, nie chce mi się czekać na koniec wakacji, ani prosić cię o jakieś wyjątki XD.
Edit 2: A jednak nie, chyba pomyliłeś wersję i wrzuciłeś przypadkiem to co miało być wrzucone później...
- Kiksi
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Powermode jest wykorzystywany nie tylko przy custom title, kilka zmiennych powiedziałbym "systemowych" jest potrzebnych do właściwego działania gry. Osobiście nie próbowałem podmieniac i raczej nie polecam, ale możesz spróbować. A co to za błąd dokładnie?
Hmm, stworzyłem Game Disk, ale jeśli się otwiera w edytorze to trudno :P Nie będe tego zmieniał
Hmm, stworzyłem Game Disk, ale jeśli się otwiera w edytorze to trudno :P Nie będe tego zmieniał
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Wrzuciłeś nie zablokowaną wersję gry.
A błąd to ten typowy: numerki? numerki? reading? i wyskakuje 2 razy.
Może używałeś np jakieś muzyki w innym formacie niż mp3, midi, wav?
A błąd to ten typowy: numerki? numerki? reading? i wyskakuje 2 razy.
Może używałeś np jakieś muzyki w innym formacie niż mp3, midi, wav?
- Kiksi
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Spróbuj teraz, pobrałem z tego linka rapidu, instaluje sie i chodzi dobrze
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Nic nie pomogło nadal jest tak samo.
Co to za zmienne systemowe, które aż tak potrzebują Power Mode? Czyżbyś korzystał z trygonometrii i pierwiastka. Jeśli tak to ostrzegam jest to trochę zabugowane.
Co to za zmienne systemowe, które aż tak potrzebują Power Mode? Czyżbyś korzystał z trygonometrii i pierwiastka. Jeśli tak to ostrzegam jest to trochę zabugowane.
- Kiksi
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Wiesz co, spróbuj dorzucić RTP, pousuwałem wszędzie podstawowe zasoby, ale możliwe że gdzies przeoczyłem. Ewentualnie podmień RPG_RT. Nie, z trygonometrii i pierwiastka nie korzystałem. A czy inni tez mają taki problem? Bo u siebie zainstalowałem jeszcze raz z tego pliku w linku i działa dobrze, hmmm....
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Podmieniłem plik i jest OK. Menu customowe oczywiście nie działa w pełni, ale też nie wywala żadnych błędów. Pograłem chwilę, jest nawet OK. Faktycznie te poruszające się kładki nie działają w 100%. Pogram dłużej to napiszę jakąś opinię, ale na start pomysł ze sklepikiem mi się nie podoba (nie lubię takich głupich udziwnień).
A coś jest nie tak z tym drewnem z napisem R, po zebraniu idzie w górę i częściowo zostaje (dolna połowa) na ekranie, pewnie to przez PM, które używa górnej połowy przeźroczystości dla całego obrazka, a normalny rpg_rt wymazuje tylko górną połowę.
A coś jest nie tak z tym drewnem z napisem R, po zebraniu idzie w górę i częściowo zostaje (dolna połowa) na ekranie, pewnie to przez PM, które używa górnej połowy przeźroczystości dla całego obrazka, a normalny rpg_rt wymazuje tylko górną połowę.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Yup, u mnie to samo, a problemów z PowerMode nie miewam. Game Disk to zdecydowanie zły pomysł, rozwala często instalacje na nowszych Win (z tego co pamiętam winny jest stary format .lzh archiwum z grą), a już zwłaszcza może być coś nieteges jeśli użyłeś patcha.Kiksi pisze:A czy inni tez mają taki problem?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Michu
- Posty: 1156
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
- Lokalizacja: Piła/Poznań
- Kontakt:
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Potwierdzam, u mnie ten sam problem. Kłopoty zaczynają się zresztą na etapie instalacji - w oknach instalatora nie mam normalnych liter tylko znaki interpunkcyjne.
- Kiksi
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Ok w takim razie wrzucam cały otwarty projekt. Mam nadzieję, ze teraz nie bedzie problemu:
LINK : https://rapidu.net/0995815904/Frogger02.rar
LINK : https://rapidu.net/0995815904/Frogger02.rar
- Crashykk
- Posty: 723
- Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
- Lokalizacja: Kuj-Pom
- Kontakt:
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Pograłem chwilkę w wersję z linku powyżej. Wszystko działa. Powiem szczerze, że ciekawa gierka i jakbym nie wiedział, że została stworzona w makerze to pomyślałbym, iż ten tytuł pochodzi z jakiegoś "kardridża" SNES :P
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Przeszedłem całość, więc czas na opinię XD.
Nie podoba mi się nieokreślony ruch stworzeń, szczególnie w etapach wodnych, często przeciwnicy zawracali wpowietrzu wodzie, jeśli o tym nie wiem, zazwyczaj tracę życie, trochę to nie tak powinno być. Przeciwnicy powinni poruszać się jakimś schematem, a nie "losowo". Nie podobały mi się też czarne kulki poukrywane tak że widać ich może z 3 piksele, wejdzie się na taką i jest zdziwko, bo nie wiadomo co nas kropneło. Może innym to pasuje, ale ja wolę znać zachowanie naszych przeciwników. Plus za ryby pływające w kole, świetnie to wygląda a zostało tak prosto zrealizowane. Bardzo też podobało mi się pod wodą ten atak gromady ryb, wymijanie ich było całkiem OK.
Pomysł z podmianą na red i blu bardziej niż OK. świetny pomysł. Jednak pomyśl nad poziomami gdzie przydałyby się oba typy bohatera i bez niszczenia skrzyni trzeba by kombinować żeby się cofnąć i w odpowiedniego przeobrazić - taki mały pomysł.
Graficznie niech będzie, że jest OK. Ale też jest trochę wkurzająco. Nieraz wpadłem do dziury bo myślałem że tam jest niższa półka - końcówka 1 poxiomu, tam gdzie na wyższą półkę jesteśmy wystrzeliwani, wcześniej była trampolina. Do tego nieraz chodzimy strasznie po krawędziach gór, powinniśmy pospadać XD. Ale jest fajnie podoba mi się.
Co do zbierajek, to ilość żyć itp mogłaby być widoczna cały czas. Albo ten FROG gdzieś z boku w górze na szaro i po zebraniu nabierałby kolorów.
A i tak nie ma problemów, czyli game disk pierniczył robotę.
Jak se jeszcze coś przypomnę (albo ktoś mi przypomni XD) to napiszę/potwierdzę.
Edit: A mały błąd na etapach obejmujących kilka map (wodne, 3) jak się zmienia mapy to powracając mapa się resetuje, można w ten sposób zrobić se n żyć. Zresztą jest też kilka innych na to sposobów, przez to że normalne życia (ta czerwone kuleczki) jak powtarzamy poziom są na swoim miejscu dzięki temu możemy zbierać liście "bez straty" żyć.
Nie podoba mi się nieokreślony ruch stworzeń, szczególnie w etapach wodnych, często przeciwnicy zawracali w
Pomysł z podmianą na red i blu bardziej niż OK. świetny pomysł. Jednak pomyśl nad poziomami gdzie przydałyby się oba typy bohatera i bez niszczenia skrzyni trzeba by kombinować żeby się cofnąć i w odpowiedniego przeobrazić - taki mały pomysł.
Graficznie niech będzie, że jest OK. Ale też jest trochę wkurzająco. Nieraz wpadłem do dziury bo myślałem że tam jest niższa półka - końcówka 1 poxiomu, tam gdzie na wyższą półkę jesteśmy wystrzeliwani, wcześniej była trampolina. Do tego nieraz chodzimy strasznie po krawędziach gór, powinniśmy pospadać XD. Ale jest fajnie podoba mi się.
Co do zbierajek, to ilość żyć itp mogłaby być widoczna cały czas. Albo ten FROG gdzieś z boku w górze na szaro i po zebraniu nabierałby kolorów.
A i tak nie ma problemów, czyli game disk pierniczył robotę.
Jak se jeszcze coś przypomnę (albo ktoś mi przypomni XD) to napiszę/potwierdzę.
Edit: A mały błąd na etapach obejmujących kilka map (wodne, 3) jak się zmienia mapy to powracając mapa się resetuje, można w ten sposób zrobić se n żyć. Zresztą jest też kilka innych na to sposobów, przez to że normalne życia (ta czerwone kuleczki) jak powtarzamy poziom są na swoim miejscu dzięki temu możemy zbierać liście "bez straty" żyć.
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Gra wygląda świetnie, brawo, jakieś ograniczenia wiekowe?
Ja nie ma wersji 2003
Hehe, podobnie mówił Picceta że jego gra przypomina innym gre na GBA 10 lat temuCrasheR pisze:Pograłem chwilkę w wersję z linku powyżej. Wszystko działa. Powiem szczerze, że ciekawa gierka i jakbym nie wiedział, że została stworzona w makerze to pomyślałbym, iż ten tytuł pochodzi z jakiegoś "kardridża" SNES :P
Ja nie ma wersji 2003
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:
DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [2003 / 2k3] Frogger
Pięknie to wygląda, sprawdzę jak tylko będę miał chwilę wolnego czasu.