[XP]Hort

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Nexis
Posty: 58
Rejestracja: 01 lis 2011, 00:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[XP]Hort

Post autor: Nexis »

Fabuła - Nasz bohater tytułowy siedzi samotnie w gospodzie, popijając swój ulubiony trunek.
Po chwili jest świadkiem próby rabunku, dwóch młodych mężczyzn grozi siedzącemu samotnie chłopakowi.
Hort, trochę podpity, postanawia pomóc ofierze, i tak poznaje młodego maga, Paxera.
Wywiązuje się rozmowa, po której mag prosi bohatera o pomoc w rozwiązaniu problemu pewnej
wioski, po czym razem do niej wyruszają.

Inne informacje - gra to prosta RTP-ówka, używa 3 skryptów (system walki, system wiadomości i
dodatek do systemu walki), zawiera jakieś losowe muzyczki z twierdzy.

Screeny:
Spoiler:
Download -
Ostatnio zmieniony 13 lis 2015, 11:33 przez Nexis, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 276
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: [XP]Hort

Post autor: Necromo »

Mapka nr 2 aż w oczy kole... :?
Źle użyte poszycie drzew wygląda wręcz koszmarnie.
Reszta się nie wyróżnia.
O fabule ciężko się wypowiedzieć po samej zapowiedzi.
A, i jeszcze jedna rzecz - ten apostrof w "Paxera" jest zbędny.
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [XP]Hort

Post autor: Kleo »

Oszustwo, to nie gra, a demo. Historyjka fajnie się zaczyna (choć mam niejasne wrażenie, że skądś ją znam...), po czym zupełnie niespodziewanie kończy - oczywiście w najciekawszym momencie. Gdyby ją pociągnąć dalej, to mogłoby wyjść coś, co lubię - prosta, ale wdzięczna, bezpretensjonalna, relaksująca gierka. Plus za nieźle napisane dialogi, dynamiczne walki i końcowy "wybór".

Jest opcja dalszego ciągu, czy to definitywnie koniec?
Awatar użytkownika
Nexis
Posty: 58
Rejestracja: 01 lis 2011, 00:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [XP]Hort

Post autor: Nexis »

Kleo, dzięki za komentarz (i pobranie gry). Mhm, chciałbym zrobić coś większego, może jako dalszy ciąg tej gierki. Tylko nie wiem, ile będę miał wolnego czasu w nowej szkole, a od tego będzie sporo zależeć :/
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: [XP]Hort

Post autor: lorak »

Szkoda, że muzyczki standardowe, bo w ogóle milutka, prościutka gierka. I nie wiem, co Necromo ma do tych krzaczków.
A, czy te wilki i to inne coś miał stanowić zagrożenie? Nawet nie próbowały atakować.

Powodzenia w dalszym tworzeniu :)
Awatar użytkownika
Nexis
Posty: 58
Rejestracja: 01 lis 2011, 00:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [XP]Hort

Post autor: Nexis »

Dzień dobry, miałbym pytanie do osób, które zagrały w ten projekt. Czy w dłuższej grze (~5h) ten system walki nie zacząłby nudzić? Zastanawiam się nad tym, czy użyć tego (z większą ilością postaci i umiejętności), czy lepiej szukać jakiegoś innego/dodać coś do tego. Ogólnie, czy ten system walki jest w porządku?
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [XP]Hort

Post autor: Kleo »

Dobry wieczór.
BS niby jest dość dynamiczny, więc nudny teoretycznie być nie powinien. Ale niezbyt mi pasuje wizualnie, poza tym wkurzają mnie te paski (ATB, czy jakoś tak?), które muszą się naładować przed atakiem. Ale mnie nie ma co słuchać, walki to dla mnie zwykle nuda i/lub męczarnia. :)
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP]Hort

Post autor: HGS »

Nexis może pora bym trochę ciebie nakierował tak z własnego doświadczenia jak nakierowali mnie inni użytkownicy tego forum z początku :)

Oki. Zakładam, ze to twoja pierwsza gierka, którą chciałeś się pochwalić i dobrze, bo tu siedzą ludzi, którzy maja często, choć nie zawsze fajne rady, ale widzę, że tych rad było mało zatem pozwolę sobie ich tobie udzielić :).
Spoiler:
Jeśli mi nie wierzysz jak bardzo cenne są porady tych ludzi, którzy tutaj są i porady przede wszystkim te, które tobie podałem za przykład, to sam zobacz jak mój projekt "Pogromca Pustki" wyglądał, a jak wygląda teraz gdy posłuchałem się porad tych zacnych obywateli tego forum:
Spoiler:
Widać ile ich porady dały.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [XP]Hort

Post autor: Adrap »

HaxoTV pisze: Oki. Zakładam, ze to twoja pierwsza gierka, którą chciałeś się pochwalić i dobrze, bo tu siedzą ludzi, którzy maja często, choć nie zawsze fajne rady, ale widzę, że tych rad było mało zatem pozwolę sobie ich tobie udzielić :).
A legendarna seria o smoku? Widzę ktoś nieobyty w temacie.
HaxoTV pisze:Grafika - Używanie standardowych zasobów makera jest już wypalone na maksa, nudzi i sprawia, że gra nie przyciąga uwagi na odbiorcach, czyli nas. Przez takie używanie gotowych zasobów wiele osób mówi, że RPG Maker jest kompletnie do d**y co jest nieprawdą. Zalecam stworzenie od podstaw szaty graficznej, choć wiem, że nie każdy jest grafikiem i nie każdy ma czas.
Tu się muszę absolutnie nie zgodzić. Grafiki (szczególnie w XP) są na dość wysokim poziomie są spójne i moim zdaniem bardzo klimatyczne. A jak ktoś nie umie ich używać to jego sprawa. Wystarczy spojrzeć na OzE czy na niektóre lokację To The Moon. Tam z drobnymi editami grafiki całość klimatycznie wygląda. (Nie mówię oczywiście o całej grze). Jeśli miałbym wybierać pomiędzy "super" grafikami dopasowanymi jak w WA1 (no offence ravenone :-D) to zdecydowanie wolę zobaczyć samo RTP.
HaxoTV pisze:ABS - System walki inaczej mówiąc. No jeżeli jest to twoja pierwsza gierka, to nie baw się z innymi systemami,
Ja tam myślałem, że RM jest do zabawy :wink:
HaxoTV pisze:Muzyka - Tu się nie czepiam, ale używanie muzyki z Makera jest też trochę wypalone, więc pokombinuj z muzyką.
Czytaj dwa punkty wyżej. Chociaż tutaj sprawa ma się nieco gorzej, bo muzyka ma raczej jRPGowy klimat, więc po części się zgadzam.
Widać ile ich porady dały.
Tutaj się zgodzę w 100% :-D
Spoiler:
Życzę ukończenia projektu, bo gra się w miarę i chętnie załapałbym kilka godzin więcej, po to aby zobaczyć jak sobie radzisz z PEŁNYMI grami :mrgreen:
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [XP]Hort

Post autor: ravenone »

Nexis pisze:Dzień dobry, miałbym pytanie do osób, które zagrały w ten projekt. Czy w dłuższej grze (~5h) ten system walki nie zacząłby nudzić? Zastanawiam się nad tym, czy użyć tego (z większą ilością postaci i umiejętności), czy lepiej szukać jakiegoś innego/dodać coś do tego. Ogólnie, czy ten system walki jest w porządku?
Jak ktoś lubi turowe rpg, to system walki jest ok. Mi tam i paski i zoomy się podobały. Nie pierdziel się w zmianę systemu w tym momencie, bo nigdy gry nie wydasz.
Czekam na pełniaka.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [XP]Hort

Post autor: Amelanduil »

HaxoTV pisze: ABS - System walki inaczej mówiąc. No jeżeli jest to twoja pierwsza gierka, to nie baw się z innymi systemami, bo możesz zwyczajnie nie zakumać jak one działają, ale nie oznacza to, że masz nie próbować.
A tutaj to ja bym polemizował, bo akurat ABS wymaga jak na moje najwięcej kumania żeby zrobić go dobrze... jak niestety nie jest w większości przypadków. Nie pamiętam gdzie ostatnio widziałem prawidłowego ABS'a :v
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP]Hort

Post autor: HGS »

Amelanduil pisze:
HaxoTV pisze: ABS - System walki inaczej mówiąc. No jeżeli jest to twoja pierwsza gierka, to nie baw się z innymi systemami, bo możesz zwyczajnie nie zakumać jak one działają, ale nie oznacza to, że masz nie próbować.
A tutaj to ja bym polemizował, bo akurat ABS wymaga jak na moje najwięcej kumania żeby zrobić go dobrze... jak niestety nie jest w większości przypadków. Nie pamiętam gdzie ostatnio widziałem prawidłowego ABS'a :v

Chodziło mi właśnie o to, że mogą źle działać, być niekompatybilne z projektem, lub źle nałożone proporcje mogą być.

Jednak co do samego projektu, to mimo tego, że grafika boli tak bardzo, że łzy same mi lecą, to muszę przyznać, że mapki są w miarę ładnie pozapełniane co jest plusem. Ale autor musi włożyć więcej serduszka w projekt :). Ja wiem, to nie projekt typu Diablo, ale trzeba zrobić coś ciekawego :). Osobiście bym pomógł przy szacie graficznej w klimatach, które chciałby autor, ale obecnie mam ogrom pracy przy swoim projekcie, jednak jeśli autor chce usłyszeć kilka moich porad, lub systemów jakie bym tu widział, to zapraszam autora już na priv :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
ADI
Posty: 97
Rejestracja: 14 sie 2012, 15:59
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Re: [XP]Hort

Post autor: ADI »

Grafika wcale nie jest zła, ale to zależy od gustów.
Od tworów powstałych w mejkerze nie wymagam oryginalnej szaty graficznej, bo różnie z tym bywa.
I raczej nie powinno się wymagać.
W ten sposób wiele dobrych projektów nigdy by nie powstało...
Taka prawda, jak się ma pomysł na gre, to grafika schodzi na drugi plan.
I tak powinno się właśnie tworzyć :P

A co do samej gry, mam podobne odczucie co Kleo.
Wszystko pięknie, fajnie, ale zbyt szybko się kończy :/
A szkoda bo faktycznie był potencjał :D

Nexis, pytasz o dłuższą grę. Planujesz jednak kontynuować ten projekt, czy może coś zupełnie nowego?
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [XP]Hort

Post autor: Adrap »

Z takimi projektami kojarzę twierdzę. Takimi prostymi subtelnymi, prostymi, ale nie prostackimi (może w niektórych przypadkach). Gra się dobrze, gra się rozkręca, jednak po tym krótkim demie nie wiem, czy dałbym radę grać dalej. Kurde, człowiek kiedyś się zagrywał w takie leviatany do upadłego, a teraz narzeka na lepsze produkcje. Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać.
Jeśli pełna wersja wyjdzie to pewnie nie wezmę się za nią od razu, ale mam nadzieję, że znajdę dla niej czas.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
ODPOWIEDZ