Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś (...) [2k3] - pierwszy epizod dostępny do pobrania!

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 104
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś (...) [2k3] - pierwszy epizod dostępny do pobrania!

Postautor: Charlie Vermin » 15 sty 2016, 20:52

Gra od której zaczęło się GNADWOWKJPPK:

Spoiler:


Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów


Poziom ukończenia: 99%? Jeszcze potrzebuję trochę testów...
ObrazekObrazekObrazek


Jeśli pokaleczony angielski w NYE'14 nie był dla kogoś wystarczająco niezrozumiały, Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów nie zawiedzie w tej kwestii. Jak widać, wszystko jest w języku kosmitów. Niemniej przy okazji wydania gry dołączę jakieś minimalne instrukcje. Gra, jak to gra automatowa, to raczej prosta zręcznościówka. I tak jak w grze automatowej, nie ma zapisywania! Masz trzy życia (z możliwością uzupełnienia do sześciu), a utrata wszystkich oznacza rozpoczęcie gry od nowa! Jest pięć poziomów plus jeden bonusowy. Mniej arcade-owym elementem jest obecność zakończeń, łącznie 5 różnych typów licząc game over.

PS: Jako że RMN nieco mnie zawiódł, nieliczne elementy gry które nie mają na celu być niezrozumiałe będą dla odmiany po polsku.

Uwaga uwaga, dostępny jest DOWNLOAD! Jako że zaplanowana całość może mi zająć trochę dłużej, oto Epizod 1: pierwsze 5 z 15 poziomów. (albo pierwsze 6 z 18)
Ostatnio zmieniony 22 sty 2016, 17:06 przez Charlie Vermin, łącznie zmieniany 1 raz.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
MrAdamskyy
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05

Re: Guyz n' Galz, tudzież Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów [2k3]

Postautor: MrAdamskyy » 15 sty 2016, 21:24

Gra wydaje się... ciekawa :) Na pewno jest dziwaczna, ale może to i plus :D
Po screenach wygląda jak słaba gra Escape z gry.pl, ale mam nadzieję, że się pozytywnie zaskoczę.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 104
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Guyz n' Galz, tudzież Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów [2k3]

Postautor: Charlie Vermin » 17 sty 2016, 14:19

Moja gra arcade'owa zaczyna naprawdę nabierać polotu, chyba rozwinę ją w coś pełnoprawnego, a w grze Guyz n' Galz umieszczę wersję skróconą.
ObrazekObrazekObrazek

I jeszcze jedno, to na pierwszym screenie w tym poście to poziomy trudności! Może wreszcie będzie opcja rozgrywki mniej hardcorowej od NYE'14. W sumie duża część rozwoju tej gry to wprowadzanie ułatwień - obecny skill "trudny" jest nadal dużo łatwiejszy niż to co na początku, wcześniej nie było żadnych bonusów, ani teleportów ani żyć. A na absolutnie samym początku nawet licznika żyć nie było - jedna śmierć i gra od nowa.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Guyz n' Galz, tudzież Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów [2k3]

Postautor: Kleo » 17 sty 2016, 14:53

O ile rozgrywka w Twoich grach jest dla mnie nie do przeskoczenia (głównie dlatego, że jest za trudna, ale też i nieszczególnie wyrafinowana, w każdym razie w tych kawałkach, które jakoś udało mi się przebrnąć), to otoczka fabularna (bo "fabuła" to chyba za duże słowo, pominąwszy NYE, które chyba coś takiego ma) zawsze mnie rozwala.

Jedna wątpliwość - logiczne, że kosmici mają swój alfabet. Nie rozumiem jednak, dlaczego własnych cyfr się nie dorobili?
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Guyz n' Galz, tudzież Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów [2k3]

Postautor: Dragon Kamillo » 17 sty 2016, 15:37

Co do cyfr to zamień po prostu na ilość kresek, u człowieka tak wyglądały początki liczenia, u kosmitów może być podobnie. A łatwiej dla nas do odczytania będzie tak jeśli u nich liczenie się (jeszcze) nie rozwinęło.

Ale z z drugiej strony mam automat do gier, który jeśli jest skonstruowany podobnie jak u nas to wymagał od ludzi opanowania systemu pozycyjnego zapisu liczb, a co za tym idzie wprowadzenia własnych znaków dla każdej z iluś tam liczb. Do tego my mamy bazę 10 (10 cyfr), kosmici mogą mieć inną. W historii ludzkości zdarzały się bazy 12 (łatwa w handlu, podstawowe ułamki (1/2, 1/3, 2/3, 1/4, 3/4) są liczbami całkowitymi), 5 i 60 (starożytny babilon, stąd 1h = 60' itp). Potem na potrzeby informatyki doszły jeszcze sztuczne bazy 2, 8 i 16. Jakbyś chciał wprowadzić system pozycyjny do gry (czego nie polecam jeśli chcesz zostawić w tym przypadku zrozumienie) to np zobacz ile palców mają kosmici i na tym to oprzyj - baza 10 prawdopodobnie jest oparta na tym że mamy 10 palców.

A najlepszym rozwiązaniem jest podzielenie kosmitów na inteligencje i zwykłych. I dać że inteligencja wynalazła i stosuje system pozycyjny, a zwykły szary kosmita nie może go pojąć więc stosuje prymitywne sposoby polegające na liczeniu ilość jakiś przedmiotów (kamyczków, patyczków, ilości kresek na patyczku). To by było i logiczne i do zrozumienia w grze dla nas w przypadku poziomu trudności w minigierce - bo przecież gry są tworzone dla zwykłych ludzi.
BH Daimaouji
Posty: 465
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Postautor: BH Daimaouji » 17 sty 2016, 16:29

Charlie Vermin pisze:
Guyz n' Galz
albo
Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów[/b][/size]


Um nie sądze żeby kosmicy chcieli nas złapać, ale szacun
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Attack of the Saiyans +16
DBZ Fusion world (gra o fuzjach, "mapy" by Dae) +7
Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 104
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Guyz n' Galz, tudzież Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów [2k3]

Postautor: Charlie Vermin » 17 sty 2016, 16:58

To właściwie nie są cyfry, tylko przyciski na klawiaturze. Tak się składa że na tych przyciskach są cyfry, ale to jakby zbieg okoliczności. Chyba nie da się w pełni wiarygodnie wytłumaczyć pecetowego sterowania poprzez grę arcade-ową... Ta gra ogólnie jest raczej nie-abstrakcyjna, ale jednocześnie ma jakieś umyślnie nierealistyczne elementy.
Obrazek

Edit: Ewentualnie można by (poza grą?) dać coś w tym stylu dla realizmu i spójności?
Obrazek
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Guyz n' Galz, tudzież Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów [2k3]

Postautor: GameBoy » 17 sty 2016, 17:36

Ja bym zrobił tę legendę przycisków, może nawet w formie karteczki przylepionej koło automatu. :P
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1370
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Guyz n' Galz, tudzież Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów [2k3]

Postautor: Ozzaku » 18 sty 2016, 08:09

Czy ty jesteś połączeniem Zombika i Skacia? D:
Wydajesz wiele dziwnych gier, co dziwne podobują mi się.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Guyz n' Galz, tudzież Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów [2k3]

Postautor: Amelanduil » 18 sty 2016, 08:54

Zakochałem się w tytule, jest tak bardzo nienormalny xD
Obrazek
Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 104
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Guyz n' Galz, tudzież Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów [2k3]

Postautor: Charlie Vermin » 19 sty 2016, 19:25

Ukończyłem pierwszą wersję GNADWOWJPK! Nawet już uploadowałem ale muszę jeszcze przetestować. Chcecie już pierwszy epizod, czy może wysłać jak już zrobię dwa pozostałe? Mechanika już prawie cała jest więc powinno zająć niedługo.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Guyz n' Galz, tudzież Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów [2k3]

Postautor: Deathwing » 19 sty 2016, 20:57

Kiedy sam autor myli się w akronimie tytułu własnej gry, to znaczy, że jest z nim (tytułem, ale autorem przy okazji też) coś nie tak ;) Wolałbym dostać od razu całość, chociaż pewnie i tak nie pogram za długo, bo w Twoich grach wymiękam po paru minutach. W każdym razie podobnie jak Kleo, jestem zachwycony tym surrealistycznym klimatem. W przypadku tego projektu widać nawet walory artystyczne - jeden ze screenów do złudzenia przypomina dzieła Jacksona Pollocka. Co będzie dalej? Ekspresjonizm? Suprematyzm? :D
Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 104
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Guyz n' Galz, tudzież Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów [2k3]

Postautor: Charlie Vermin » 20 sty 2016, 13:17

Deathwing pisze:jeden ze screenów do złudzenia przypomina dzieła Jacksona Pollocka.

Chodzi o ten czarno-szary bazgroł? To jest animacja przejścia, którą zrobiłem żeby pasowała do stylu bardziej niż te standardowe.
Obrazek
Deathwing pisze:pewnie i tak nie pogram za długo, bo w Twoich grach wymiękam po paru minutach.

Jak już mówiłem, dodałem poziomy trudności. I upewniłem się, że poziom łatwy jest banalny. Banalny dla mnie znaczy się. Czyli umiarkowany. Nie będzie wielkiego wyzwania. Zwłaszcza bez poziomu bonusowego.

I jeszcze co do:
Kleo pisze:za trudna, ale też i nieszczególnie wyrafinowana

Chyba rozumiem o co chodzi, tak jak w NYE'14 chociażby trafi się na rząd generatorów, i nie ma żadnej możliwości przejścia oprócz szybkiego naciskania strzałek w idealnie odpowiednim momencie. Myślę że w GNADWOWJPPK jest mniej elementów takiej "bezmyślnej zręczności", jest bonus teleportujący idealny do sytuacji bycia zapędzonym w kozi róg i otoczonym, zakupu dodatkowego życia można dokonać nawet podczas trwania animacji śmierci, można wykorzystywać proste AI wrogów żeby zabłądzili w labiryncie, ogólnie są pewne urozmaicenia dzięki którym ma się okazję trochę bardziej używać mózgu niż przy poprzednich grach.

Edit: Pierwszy epizod gotowy! Ale na razie go wam nie dam :P
Obrazek
Właśnie przeszedłem epizod 1 (bez poziomu bonusowego) na łatwym i średnim. 0 śmierci na średnim, jedna na łatwym przez zbytnią brawurę i skąpstwo :P Co w sumie udowadnia o ile bardziej złożona jest rozgrywka w GNADWOWJPPK. W NYE'14 i Proper nie ma w zasadzie żadnej strategii i techniki, jest tylko lepszy lub gorszy czas reakcji. A tutaj jest.


Edit 2: Pierwszy epizod jest teraz bardziej gotowy. Jestem teraz całkiem pewny że przetestowałem wszystko co się dało.
Edit 3: Pierwszy epizod jest teraz najbardziej gotowy. Podmieniłem parę grafik które miałem podmienić.
Super Edit 3: MEGA GIGA ukończenie epizodu na wszystkich wroguw. (Naprawiłem jednego ostatniego buga)
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 104
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś (...) [2k3] - pierwszy epizod dostępny do pobrania!

Postautor: Charlie Vermin » 22 sty 2016, 17:29

Po namyśle postanowiłem udostępnić pierwszy epizod do pobrania! (link) Jeszcze trochę mi brakuje do ukończenia dwóch pozostałych epizodów, a może warto przedtem zasięgnąć zewnętrznej opinii.

Zasady gry - przeczytaj jeśli koniecznie musisz:
Spoiler:


Bonusowa grafika z epizodu trzeciego:
Obrazek
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś (...) [2k3] - pierwszy epizod dostępny do pobrania!

Postautor: Jazzwhisky » 28 sty 2016, 16:41

Przed chwilą ściągnąłem i przeszedłem, gra nie jest trudna, ale mam wrażenie, że wiele zależy jednak od elementu losowego.

Poza tym zdecydowanie nie wyłączałbym projektu z całości, gra jest spoko, ale tylko jako dodatek albo część szerszej całości. Zwłaszcza jeśli postaci i stylistyka przewijają się szerzej to opublikowałbym dopiero komplet, na pewno wyjdzie to z korzyścią dla produkcji i (zwłaszcza) jej odbioru. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości