Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Plminerkarol
Posty: 12
Rejestracja: 26 maja 2014, 18:20

Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: Plminerkarol » 16 lut 2016, 18:16

Obrazek
Wstęp

Po porażce jakim było TDG2, postanowiłem zawiesić tworzenie trylogii i zrobiłem kompletnie inną grę. Codex Umbra jest grą RPG, z elementami komedii. Projekt został zrobiony w programie RPG MAKER VX Ace.
Fabuła

Gra opowiada o młodym Eryku II. Cała akcja zaczyna się w dniu gdy nasz bohater ma zdać ostatni test by zostać świetlikiem, czyli człowiekiem powołanym przez boga Deusa do różnych celów, świetliki były zawsze grupą która pomagała mieszkańcom wszystkich pięciu znanych biosfer, zabijali złe potwory, pilnowali sprawiedliwości. Mistrz wysyła go więc na bagno w celu znalezienia białego kwiatu do maści rytualnej, potrzebnej do rozpoczęcia inicjacji... a to dopiero początek przygody Eryka II.
Bohater

Obrazek

Eryk II- Przyszyły świetlik. Porzucony za młodu przez ojca został przygarnięty przez mistrza Zorroza. Jego dzieciństwo było bardzo nudne, jednakże opowieści o jego dziadku, które opowiadał mu jego mistrz, niszczyły monotonię życia codziennego. Gdy miał 10 lat poznał młodą dziewczynę w jego wieku o imieniu Lukrecja, która została jego najlepszą przyjaciółką.
Screeny

Spoiler:

Premiera

2015

Mechaniki

    *System słabości i odporności
    *Zadania z wieloma zakończeniami
    *Wybory wpływające na późniejszą fabułę
    *Paski HP nad przeciwnikami
Demo



Zachęcam do komentowania i pisania co jeszcze mogę poprawić. Mam nadzieję że demko się spodoba :D Dziękuje za poświęcenie uwagi.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2016, 19:13 przez Plminerkarol, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: Jazzwhisky » 16 lut 2016, 18:29

Będę zgryźliwy i spytam - jakaś szansa na wersję bez RTP? Ćwierć GB na demko trochę odstrasza, zwłaszcza, że screeny wyglądają zupełnie jak TDG2 (nie znam historii, więc wierzę na słowo, że była to porażka). Ile czasu powinno zająć ukończenie tej wersji?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Plminerkarol
Posty: 12
Rejestracja: 26 maja 2014, 18:20

Re: Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: Plminerkarol » 16 lut 2016, 18:35

Jazzwhisky pisze:Będę zgryźliwy i spytam - jakaś szansa na wersję bez RTP? Ćwierć GB na demko trochę odstrasza, zwłaszcza, że screeny wyglądają zupełnie jak TDG2 (nie znam historii, więc wierzę na słowo, że była to porażka). Ile czasu powinno zająć ukończenie tej wersji?

W sensie że wersja bez spakowanego RTP? No cóż, jeżeli chodzi o taką to już się przesyła na dropbox. :D Jeżeli chodzi o Screeny, nie chciałem dawać jakiś screnów związanych z fabułą gdyż byłby to spoiler.
[Edit]
Już jest wersja bez RTP. :D
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: Kleo » 16 lut 2016, 22:20

Padłam w piwnicy kultystów od ukradzionej płyty, dalej nie gram. Nie dlatego, że źle mi idzie, po prostu już nie chcę.

Na plus mogę dać niektóre mapki (np. bagna), ukryte miejsca (wlazłam np. za kominek w karczmie) czy zagadki. Tu i ówdzie muzyka jest nieźle dobrana. Największy minus to, hm, zasadniczy pomysł na grę. Wybacz, ale dla mnie ta mieszanka czasów, miejsc, osób, nawiązań i konwencji jest kompletnie niestrawna, a wręcz rzekłabym, że wywołuje mdłości. Poza tym dialogi są nie za dobre (a momentami wręcz żenujące). Walki są, bo są, na ten temat nie mam nic specjalnego do powiedzenia, może poza tym, że konieczność zmiany run w zależności od zbliżającego się przeciwnika raczej irytuje niż urozmaica rozgrywkę.

Nie traktuj mojej opinii jakoś osobiście, zwyczajnie nie jestem fanką tego typu humoru. Może komuś innemu się spodoba. :)
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 34
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: Vodun » 16 lut 2016, 23:12

Walka jest prawdopodobnie najbardziej irytującym elementem tej gry. Zmiana run jest męcząca a siła potworów jest tak duża że praktycznie nie ma miejsca na taktykę, bijesz tylko tym co jest najsilniejsze. Także podczas wyprawy na bagno schemat rozgrywki ograniczał się do:
walka -> leczenie -> walka... plus ewentualne zmiany run. Ile razy słyszałem muzykę z game over kiedy nie miałem odpowiedniej runy lub po prostu pecha.
Spoiler:


Mapy są nawet ciekawe, bardzo proste bez żadnych udziwnień. Humor istnieje...chyba a muzyka jest straszną mieszaniną. Wyżej wspominana muzyka z game over wydaje mi się nietrafiona.

Co by poprawić? Dialogi, twarze oraz walkę. Humor może zostać, kogoś to może rozśmieszać.
We must dissent.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: Amelanduil » 18 lut 2016, 00:02

czcionka w title, nieczytelna, nierówna, z różnymi efektami.
Rozmowa z kupcem w mieście... cóż:
Obrazek
A tak to podpisuję się pod zarzutami poprzedników. Jakoś mnie nie ujęła ta gra.
Obrazek
Awatar użytkownika
Plminerkarol
Posty: 12
Rejestracja: 26 maja 2014, 18:20

Re: Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: Plminerkarol » 18 lut 2016, 11:25

Amelanduil pisze:Rozmowa z kupcem w mieście... cóż:

Mógłbyś dokładniej opisać problem, gdyż chciałbym poprawić go przy tworzeniu pełnej wersji? :D
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: Amelanduil » 18 lut 2016, 12:43

Plminerkarol pisze:
Amelanduil pisze:Rozmowa z kupcem w mieście... cóż:

Mógłbyś dokładniej opisać problem, gdyż chciałbym poprawić go przy tworzeniu pełnej wersji? :D

Cóż, przede wszystkim w ogóle nie sprawdza, czy w ogóle cię stać na ten strój. A jak już kupisz, to możesz to robić w kółko, stąd unlimited item works :P
Obrazek
MichałKtoś
Posty: 1
Rejestracja: 01 mar 2016, 22:15

Re: Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: MichałKtoś » 01 mar 2016, 22:25

Gra się na razie dobrze, zobaczymy co przyniesie przyszłość.
Na pewno bym usprawnił system run.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: Fear » 12 mar 2016, 18:07

Można link nowy link z RTP, bo nie mogę pobrać, a chętnie bym się przekonał, jak się w to gra.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Plminerkarol
Posty: 12
Rejestracja: 26 maja 2014, 18:20

Re: Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: Plminerkarol » 03 kwie 2016, 12:23

Fear pisze:Można link nowy link z RTP, bo nie mogę pobrać, a chętnie bym się przekonał, jak się w to gra.

Przepraszam że tak póżno sie odzywam, ale to była wina problemów z starym komputerem. :D Obawiam się że nie mam (chwilowo) wersji 1.0 z RTP, ale mogę ci dać link do wszystkich wersji gry: https://www.dropbox.com/sh/9p3ukvgr8zol ... c05Ua?dl=0 :D Wersja nowe są niestety bez, a wersja 0.9 i od niej w dół z RTP, jednakże w 0.9 mogą występować niekiedy błędy. :/
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 213
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Codex Umbra [VXAce] [Demo]

Postautor: Kitabake » 22 gru 2016, 23:24

Początek gry jest okej ale ale..
Doszedłem do drugiej mapy bagien. Już nie miałem magii i żyć, a run używałem odpowiednich. Na mojej drodze stanęła roślinka i nie mogę dalej przejść. Postanowiłem udać się na południe, do jaskini. Tam ominąłem duchy (chyba topielce) i BACH zasadzka. Resztką żyć przetrwałem walkę ze szkieletem. Udałem się na północ a roślinka morderca wciąż blokuje drogę. :evil: I tak utknąłem z małą ilością żyć i magii. Właściwie stoczyłem 2 walki przed tą roślinką używając ognia na roślinach. Lepiej się nie dało a i tak progres zblokowany przez brak potków.

Mógłbym zacząć grę od nowa i ominąć wszystkich dotychczasowych wrogów i pokonać roślinkę.. ale po co? To się mija z celem. Trudne walki są spoq ale takie zblokowanie rozgrywki jest karygodne. Gra się dobrze zapowiada ale ten poziom trudności rośnie gwałtownie jak zamieszki w niemczech.

Książki fajne, system czarów niby okej ale za dużo grzebania w inwentory. Z czasem pewnie z większym teamem i ilością slotów nie było by takiej spiny ale na start to masakra. System okej ale trzeba ten poziom trudności i grzebanie w inwentery zbalansować. :idea:

EDIT: Instrukcja PDF jest nieczytelna częściowo, kolorowe magiczne czcionki na skomplikowanych tłach. Za dużo na raz w jednym miejscu. :wink:
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości