[XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Stachu_Legionista69
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 mar 2016, 21:51
[XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Witajcie! Być może ktoś mnie kojarzy jako autora takich 'gier' jak 'pszygody staszka' czy 'pszygody staszka 2'. Szczerze - nie mam pojęcia co mnie podkusiło, żeby publikować swoje pierwsze, słabe projekty. Aktualnie mam już za sobą parę lat doświadczenia w RPG Makerze i chciałbym Wam przedstawić trzecią część przygód Staszka, tym razem jako w miarę poważny i grywalny projekt.
Pokonaj Pana Gumę!
Zły Pan Guma przybył do świata, w którym żyje Staszek w celu podmiany wszystkich grafik na niestaranne 'paintowe'. Misją Staszka, a także jego kompanów jest dotarcie do jego fortecy i pokonanie go, ale to nie będzie takie proste. Fabuła jest prosta i raczej nie odgrywa bardzo ważnej roli w grze, bo nie to jest w niej najważniejsze.
Eksploruj!
Gra oferować będzie ponad kilkanaście różnorodnych lokacji. Uważam jednak, że jakość > ilość, więc nie będą to jakieś tasiemce, mapy są raczej małe, ale wypełnione niebezpieczeństwami, a od czasu do czasu nawet nagrodami. Gra jest dość nieliniowa i zawiera sporo dodatkowego, nieobowiązkowego acz wartego zaliczenia(dla itemów! :) ) contentu.
Skrzynki, skrzynki, skrzynki!
Chcę, żeby gra nagradzała gracza za każdy postęp, tak więc mapy są wypełnione dużą ilością skrzynek zawierających przydatne przedmioty - jednak uwaga, bo w niektórych czają się potwory!
Poczuj luźny klimat!
Nie ukrywam, że nie jestem mistrzem pisania dialogów, a tym bardziej rysowania, także klimat gry jest raczej specyficzny - luźny, z domieszką humoru, gier słownych i nawiązań. Wynika to także z faktu, że jestem zbyt leniwy żeby zrobić grę w klimatach np. średniowiecza z npctami gadającymi w jakichś dialektach czy Bóg jedyny wie co jeszcze, a luźniejsze gry tworzy mi się dużo łatwiej. Jednak mam nadzieję, że klimat przypadnie Wam do gustu.
Walcz!
Kwintesencja RPGów i mój ulubiony ich aspekt, czyli niszczenie monstrów. Na chwilę obecną gra posiada ~100 unikalnych wrogów, a będzie ich dużo więcej. Ale to nie wszystko - dołożyłem wszelkich starań, aby każdy przeciwnik(zwłaszcza boss/miniboss) był unikalny i wymagał taktyki do pokonania go. Zapomnijcie o spamowaniu enterem, zwłaszcza w dalszych częściach gry :)
Urozmaicenia ruby!
Nie jestem zwolennikiem pakowania 94393498 skryptów czy iluśtam do gry tylko po to, by sobie były, bo to fajne i podnosi ego. W grze zastosowałem zaledwie kilka skryptów niezbędnych do urozmaiconej rozgrywki - np. Spreye blokujące przez pewien czas losowe walki (coś jak repel z poczkemon), wyświetlanie HP wrogów, a także ciekawsze umiejętności(np. zabieranie 1/2 aktualnego hp wroga - demi z ff) czy uzbrojenie(przykładowo wampirza szata pozwalająca absorbować część zadanych wrogom obrażeń). Nie ma zatem mowy o nudzie i monotonii!
Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że gra jest ukończona w ~40%, jest to jakoś 1,5h rozgrywki. Jednak tworzenie idzie mi całkiem szybko, bardzo możliwe, że wyrobię się z grą do wakacji.
Chciałbym poznać Waszą opinię na temat mojego projektu, co sądzicie o takim niestandardowym pomyśle?
prosiłbym o nieusuwanie tematu tylko dlatego, że gra nie jest 10/10 arcydziełem
Pokonaj Pana Gumę!
Zły Pan Guma przybył do świata, w którym żyje Staszek w celu podmiany wszystkich grafik na niestaranne 'paintowe'. Misją Staszka, a także jego kompanów jest dotarcie do jego fortecy i pokonanie go, ale to nie będzie takie proste. Fabuła jest prosta i raczej nie odgrywa bardzo ważnej roli w grze, bo nie to jest w niej najważniejsze.
Eksploruj!
Gra oferować będzie ponad kilkanaście różnorodnych lokacji. Uważam jednak, że jakość > ilość, więc nie będą to jakieś tasiemce, mapy są raczej małe, ale wypełnione niebezpieczeństwami, a od czasu do czasu nawet nagrodami. Gra jest dość nieliniowa i zawiera sporo dodatkowego, nieobowiązkowego acz wartego zaliczenia(dla itemów! :) ) contentu.
Skrzynki, skrzynki, skrzynki!
Chcę, żeby gra nagradzała gracza za każdy postęp, tak więc mapy są wypełnione dużą ilością skrzynek zawierających przydatne przedmioty - jednak uwaga, bo w niektórych czają się potwory!
Poczuj luźny klimat!
Nie ukrywam, że nie jestem mistrzem pisania dialogów, a tym bardziej rysowania, także klimat gry jest raczej specyficzny - luźny, z domieszką humoru, gier słownych i nawiązań. Wynika to także z faktu, że jestem zbyt leniwy żeby zrobić grę w klimatach np. średniowiecza z npctami gadającymi w jakichś dialektach czy Bóg jedyny wie co jeszcze, a luźniejsze gry tworzy mi się dużo łatwiej. Jednak mam nadzieję, że klimat przypadnie Wam do gustu.
Walcz!
Kwintesencja RPGów i mój ulubiony ich aspekt, czyli niszczenie monstrów. Na chwilę obecną gra posiada ~100 unikalnych wrogów, a będzie ich dużo więcej. Ale to nie wszystko - dołożyłem wszelkich starań, aby każdy przeciwnik(zwłaszcza boss/miniboss) był unikalny i wymagał taktyki do pokonania go. Zapomnijcie o spamowaniu enterem, zwłaszcza w dalszych częściach gry :)
Urozmaicenia ruby!
Nie jestem zwolennikiem pakowania 94393498 skryptów czy iluśtam do gry tylko po to, by sobie były, bo to fajne i podnosi ego. W grze zastosowałem zaledwie kilka skryptów niezbędnych do urozmaiconej rozgrywki - np. Spreye blokujące przez pewien czas losowe walki (coś jak repel z poczkemon), wyświetlanie HP wrogów, a także ciekawsze umiejętności(np. zabieranie 1/2 aktualnego hp wroga - demi z ff) czy uzbrojenie(przykładowo wampirza szata pozwalająca absorbować część zadanych wrogom obrażeń). Nie ma zatem mowy o nudzie i monotonii!
Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że gra jest ukończona w ~40%, jest to jakoś 1,5h rozgrywki. Jednak tworzenie idzie mi całkiem szybko, bardzo możliwe, że wyrobię się z grą do wakacji.
Chciałbym poznać Waszą opinię na temat mojego projektu, co sądzicie o takim niestandardowym pomyśle?
prosiłbym o nieusuwanie tematu tylko dlatego, że gra nie jest 10/10 arcydziełem
- Rekkimaru
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 sie 2013, 21:16
- Lokalizacja: Netherrealm
- Kontakt:
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
...tym razem jako w miarę poważny
Wziął i mnie zgubił. No ale zobaczymy jak się przełoży zyskane doświadczenie na finalny projekt.Zły Pan Guma przybył do świata, w którym żyje Staszek w celu podmiany wszystkich grafik na niestaranne 'paintowe'...
Życzę by wyszedł jak najlepiej.
- Stachu_Legionista69
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 mar 2016, 21:51
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Ostatnio, jak to się czasem mówi, "jestem na fali" i projekt idzie do przodu w błyskawicznym tempie.
Tutaj kolejny screen z walki, zauważcie 6 postaci w drużynie:
Mam do Was pytanie - czy taki interfejs jest ok? W sensie - czy jest on w miarę przejrzysty, czy może należałoby coś w nim zmienić?
Tutaj kolejny screen z walki, zauważcie 6 postaci w drużynie:
Mam do Was pytanie - czy taki interfejs jest ok? W sensie - czy jest on w miarę przejrzysty, czy może należałoby coś w nim zmienić?
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Mi się nie podoba, w RPG zawsze wolę numerki niż paski, a po za tym nie ma nic o stanie postaci. Może zamień te obrazki na to co masz w tym oknie na górze ale pomniejszone i bardziej ściśnięte.
Te grafiki paintowe chyba mi się nawet bardziej podobają niż te z RTP. Nie chcę pokonywać Pana Żumy, niech zamieni na takie wszystko.
Te grafiki paintowe chyba mi się nawet bardziej podobają niż te z RTP. Nie chcę pokonywać Pana Żumy, niech zamieni na takie wszystko.
- Stachu_Legionista69
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 mar 2016, 21:51
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Teraz chyba o wiele lepiej, dzięki.
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Gdyby cała gra była w takiej konwencji obrazków z painta, to zagrałbym na pewno, ale mieszania styli nie zniosę ;) Ostatnie screeny i interfejs ok, tylko czcionkę i tą standardową niebieską ramkę możesz zmienić.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Jest lepiej. Skoro masz jeszcze miejsce na tych paskach z HP i MP to dodaj jeszcze wartości maksymalne - aktualne hp/max hp.
- Noruj
- Posty: 1244
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Ja wolę akurat paski niż liczby.
Grafiki są świetne, bez żartu, ale faktycznie gra byłaby lepsza, jakbyś przerobił tileset na wersję paintową :P
Grafiki są świetne, bez żartu, ale faktycznie gra byłaby lepsza, jakbyś przerobił tileset na wersję paintową :P
- leon
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 maja 2012, 18:13
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Cała gra wygląda jak polskie komedie: śmieszą tylko autora. No i ten podtytuł: problematyczna guma - klap klask klap klask.
Paintowe grafiki inspirowane Blok Ekipą?
Paintowe grafiki inspirowane Blok Ekipą?
- Stachu_Legionista69
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 mar 2016, 21:51
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Ok, dodam.Dragon Kamillo pisze:Jest lepiej. Skoro masz jeszcze miejsce na tych paskach z HP i MP to dodaj jeszcze wartości maksymalne - aktualne hp/max hp.
Cóż, mogę was pocieszyć jedynie tym, że druga część gry stanowić będzie tak jakby 'tereny Pana Gumy' i totalnie wszystko już tam będzie paintowe, łącznie z grafikami npctów i tilesetami.Noruj pisze:Ja wolę akurat paski niż liczby.
Grafiki są świetne, bez żartu, ale faktycznie gra byłaby lepsza, jakbyś przerobił tileset na wersję paintową :P
Nie oglądam tego typu 'filmów'.leon pisze:Cała gra wygląda jak polskie komedie: śmieszą tylko autora. No i ten podtytuł: problematyczna guma - klap klask klap klask.
Paintowe grafiki inspirowane Blok Ekipą?
- Stachu_Legionista69
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 mar 2016, 21:51
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Siemanko,
nadszedł czas na pokazanie Wam wersji beta gry - myślę, że nazywanie jej demem nie byłoby zbyt poprawne ze względu na dość sporą długość rozgrywki wynoszącą jakoś 2-3 godziny.
https://mega.nz/#!QpRUDboL!YCSSmfbdcR4t ... rlXewq4r-8
Oceniajcie, mówcie, co jest do poprawy, co spoko itd. :)
nadszedł czas na pokazanie Wam wersji beta gry - myślę, że nazywanie jej demem nie byłoby zbyt poprawne ze względu na dość sporą długość rozgrywki wynoszącą jakoś 2-3 godziny.
https://mega.nz/#!QpRUDboL!YCSSmfbdcR4t ... rlXewq4r-8
Oceniajcie, mówcie, co jest do poprawy, co spoko itd. :)
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Hej Stachu, pograłem trochę dłużej, zasadniczo jest fajnie, ale kilka rzeczy domaga się poprawek albo zupełnej eliminacji.
Walki to i tak najlepsza strona gry, ale żeby jeszcze ją poprawić obniżyłbym nieco poziom trudności na starcie, a także poziom losowości, zmniejszając np. rozrzut obrażeń, szansę na uniki itp. To umożliwiłoby grę bez kręcenia się od startu w kółko, by tylko nabić kilka poziomów ekstra. Poza tym okno ze zdobyczami powinno wyświetlać się znacznie szybciej, dopiero po pół-godzinie gry zorientowałem się, że w ogóle się pojawia.
Dla odmiany o dialogach trudno napisać coś pozytywnego, zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że może lepiej, gdyby ich nie było? Zakładam, że humor, którym napakowałeś grę to coś w klimatach, które Cię bawią, ale nie sądzę byś znalazł więcej osób, które policzą je w rozgrywce na plus. Nie wiem czy swoje dokłada brak talentu czy zwykłe lenistwo, ale włożyłbym w poprawienie tego elementu najwięcej wysiłku.
O grafikach trudno napisać coś więcej, ale ten paintowy styl jest zaskakująco przyjemny. Aż prosi się, żeby cała gra wyglądała w ten sposób, a przynajmniej grafiki systemowe, może lepiej na klimat wpłynąłby też jakiś niestandardowy font.
Na koniec, zamierzam przejść całość, ale rzecz, która na razie odstraszała mnie najbardziej to te pułapki, poczynając od lokacji z których nie ma powrotu ani opcji save, przez skrzynki, aż po nagłe ataki potworów o sile, która w ogóle nie pozwala na podjęcie walki. To jest po prostu przykład złego zaprojektowania, być może wrzucanie takich rzeczy do gry bawi autora, ale nie sądzę, by sprawiało radochę komukolwiek poza nim. Polikwidowałbym wszystkie tego typu sytuacje, no chyba, ze chcesz, żeby gracze wyłączali grę z tej okazji.
Sumując - wymieniłem wady, ale na poziomie szkieletu jest naprawdę nieźle, mimo licznych minusów jest to dla mnie pierwszy erpeg spod RM od dawna, w który gra się (eksploracja+walki+rozwój postaci) całkiem przyjemnie. Z mojej perspektywy niejeden z rozpoznawalnych tytułów, w tym tych niby-wielkich, przegrywa tutaj ze zwykłymi Przygodami Staszka. :)
Walki to i tak najlepsza strona gry, ale żeby jeszcze ją poprawić obniżyłbym nieco poziom trudności na starcie, a także poziom losowości, zmniejszając np. rozrzut obrażeń, szansę na uniki itp. To umożliwiłoby grę bez kręcenia się od startu w kółko, by tylko nabić kilka poziomów ekstra. Poza tym okno ze zdobyczami powinno wyświetlać się znacznie szybciej, dopiero po pół-godzinie gry zorientowałem się, że w ogóle się pojawia.
Dla odmiany o dialogach trudno napisać coś pozytywnego, zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że może lepiej, gdyby ich nie było? Zakładam, że humor, którym napakowałeś grę to coś w klimatach, które Cię bawią, ale nie sądzę byś znalazł więcej osób, które policzą je w rozgrywce na plus. Nie wiem czy swoje dokłada brak talentu czy zwykłe lenistwo, ale włożyłbym w poprawienie tego elementu najwięcej wysiłku.
O grafikach trudno napisać coś więcej, ale ten paintowy styl jest zaskakująco przyjemny. Aż prosi się, żeby cała gra wyglądała w ten sposób, a przynajmniej grafiki systemowe, może lepiej na klimat wpłynąłby też jakiś niestandardowy font.
Na koniec, zamierzam przejść całość, ale rzecz, która na razie odstraszała mnie najbardziej to te pułapki, poczynając od lokacji z których nie ma powrotu ani opcji save, przez skrzynki, aż po nagłe ataki potworów o sile, która w ogóle nie pozwala na podjęcie walki. To jest po prostu przykład złego zaprojektowania, być może wrzucanie takich rzeczy do gry bawi autora, ale nie sądzę, by sprawiało radochę komukolwiek poza nim. Polikwidowałbym wszystkie tego typu sytuacje, no chyba, ze chcesz, żeby gracze wyłączali grę z tej okazji.
Sumując - wymieniłem wady, ale na poziomie szkieletu jest naprawdę nieźle, mimo licznych minusów jest to dla mnie pierwszy erpeg spod RM od dawna, w który gra się (eksploracja+walki+rozwój postaci) całkiem przyjemnie. Z mojej perspektywy niejeden z rozpoznawalnych tytułów, w tym tych niby-wielkich, przegrywa tutaj ze zwykłymi Przygodami Staszka. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Kleo
- Posty: 1001
- Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Mnie zupełnie odstraszył początek gry - w ogóle nie lubię losowych walk (a już zwłaszcza tak częstych), a gdy oprócz nich mam te same potwory chodzące po mapie, to już jest kompletna katastrofa. W bólach doczołgałam się do wioski, w której po trafieniu kolejno na pieska i "sprzedawcę" ekwipunku dałam sobie spokój. Zwłaszcza, że dialogi... Hm, hm. Oględnie mówiąc - nie moja bajka.
Miło, że jest dużo skrzynek, lubię je. Ale tym razem nie wystarczyły, żeby zatrzymać mnie na dłużej.
Miło, że jest dużo skrzynek, lubię je. Ale tym razem nie wystarczyły, żeby zatrzymać mnie na dłużej.
- Stachu_Legionista69
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 mar 2016, 21:51
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Hej, dzięki za dotychczasowy feedback, na pewno wezmę go pod uwagę, zwłaszcza dialogi i 'pułapki'.
PS - porada, czytajcie tabliczki, czerwony tekst oznacza brak możliwości zapisu w menu. A do zaliczenia jaskini krewetek najlepiej mieć z 3 osoby w drużynie.
PS - porada, czytajcie tabliczki, czerwony tekst oznacza brak możliwości zapisu w menu. A do zaliczenia jaskini krewetek najlepiej mieć z 3 osoby w drużynie.
- Stachu_Legionista69
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 mar 2016, 21:51
Re: [XP] Przygody Staszka III: Problematyczna Guma
Staszek pod wodą.
Projekt stale idzie do przodu, chociaż już nie tak szybko. Progres -> ~60%. Właśnie zaczynam robić docelowo największą i najbardziej rozbudowaną lokację w grze - prawie w całości w paintowym stylu - tereny Pana Gumy.
Spoiler: