Ostatnia Łza (2k3)

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Dragon Kamillo »

No z tą dllką był problem, w wersji 1.10a wsio było OK, tutaj przy robieniu tego też mi wywalał coś tam antywirus, w końcu go wyłączyłem i zrobiłem bez niego. Ale jest to dziwna sprawa, bo każdy z tych dllków (po 2 w wersji 1.10a i 2 w wersji 1.11) robiłem w ten sam sposób i tylko przy tym jednym coś nie chciało grać. Dalej, u Feara z tego co pamiętam taż nie chciał działać, więc wziął on tego dll którego wrzucamy do folderu z makerem i za pomocą makera stworzył sam tego problematycznego dll za pomocą nowego projektu w makerze. Ogólnie dziwna sprawa, w końcu i tak najlepszym rozwiązaniem okazuje się po prostu olanie tych dllków.

Odpaliłem na chwilę (ogram mam nadzieję wieczorem), w końcu mogę zagrać w grę z RM2k3 na pełnym ekranie, na razie z tego chwilowego odpalenia razi mnie brzydki title (musiałeś rozmywać ten napis?) i nagłe przejścia ekranu - znaczy ściemnia się stopniowo do jakiegoś momentu i nagle bum wsio znika od razu. Po za tym graficznie daje radę, więcej napisze jak pogram wieczorem, choć żałuję że nie załapałem się na łatwiejszą wersję XD.
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: BeVoo »

W sumie to co chciałem napisać, to widzę, że już skomentowano (zsynchronizowane krople na wodzie, błędy z blokowaniem/chipsetem (ja wykryłem przy zielarce, kiedy podchodzę od góry :P), czy okrutne "knieji"!), więc tylko napiszę, że czekam na pełną wersję gry! Zdecydowanie za krótkie to demo :D Powodzenia!

Aha, jeszcze jedno: ta zasypana grota jest niemal niewidoczna! A przejścia między niektórymi lokacjami mają chyba zrypane teleporty, bo jakoś tak nielogicznie się między nimi przechodzi.
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Kleo »

To ja parę słów względem walk - nie widziałam poprzednich, ponoć łatwych, ale te obecne są, no... Za trudne. Udało mi się w dwóch zużyć wszystkie mikstury życia, po czym gra zamieniła się dla mnie w zręcznościówkę, bo aby ukończyć demo, musiałam ominąć wszystkich pozostałych przeciwników. Końcową walkę wygrałam tylko dzięki temu, że trzecia postać wreszcie ma czar leczący (tylko siebie, więc ocalała jako jedyna z drużyny).
Przejścia między mapami też mi nie pasowały, przez te dziwne przeskoki dłuższą chwilę zabierało mi zorientowanie się, gdzie się nagle podziała postać.
Poza tym jest fajnie, grafika i muzyka bardzo na tak, a historia zapowiada się nader intrygująco. Bardzo też podoba mi się sposób prowadzenia fabuły, z retrospekcjami i stopniowym odsłanianiem przed graczem, o co właściwie chodzi w tym, co się aktualnie dzieje. Czekam na ciąg dalszy i podobnie jak Deathwing postuluję, aby w pełnej wersji była możliwość wyboru poziomu trudności (chyba że wróci ten łatwiejszy, ew. będzie coś bardziej pośrodku niż obecnie).
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Dragon Kamillo »

Pograłem dłużej i jest w sumie OK, choć mam wrażenie że zrobiłeś to demo na szybko by było. Dziwne przejścia ekranu, znikanie postaci (i przy teleportach przed początkiem scenki, i w samych scenkach przy granicach ekranu), w jednej mapce chyba przez przypadek nie odznaczyłeś ignorowania koloru przeźroczystości przy mgle, przez co w dolnym prawym rogu ekranu tańczą przeźroczyste piksele XD. Po za tym według mnie za dużo świrujesz z tymi mgłami, choć ma to swój jakiś urok, ale w jaskiniach mógłbyś je trochę uniewidocznić. Raz zawalczyłem, skopałem, potem cały czas bawiłem się w szkielecika i mijałem wszystkich, bossa pokonałem bez problemu, na końcu tylko potruł mi 2 postaci, ale to był już koniec dema więc mi to zwisało. Trochę to niestety krótkawe, wykonaniem mnie zachęca do czekania na więcej (grafika i mapping są naprawdę świetne, szkoda że nie dopicowałeś wszystkiego do końca), ale fabularnie jeszcze mnie nie wciągnęło niestety...
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Fear »

Dzisiaj miałem troszkę więcej czasu, także wrzucam wersję 1.03. Poprawiona większość błędów, literówek, poziom trudności zmieniony, na coś pomiędzy obiema wersjami, dodany plik SE, kilka usprawnień. Jeśli ktoś przeszedł poprzednio, ale omijał walki, bo za trudne, to teraz może zagrać jeszcze raz i skupić się bardziej na walce i jej mechanikach. Cała lista poniżej:

Ostatnia Łza v1.03
http://www.mediafire.com/file/aj9fma488 ... .03%29.rar

Patch do wersji v1.03:
Spoiler:
Oficjalnie ostatnia wersja Ostatniej Łzy, przed wydaniem pełnej wersji. Enjoy! =)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: X-Tech »

Losowe walki (odpalane z licznika kroków) to jak dla mnie najlepsze co można zrobić jako bazę dla gry na bazie jrpg, bo wymusza to kombinowanie z samą rozgrywką, aby uczynić ją jak najbardziej strategiczną i ciekawą względem lokacji. Większość osób ostatnimi czasy idzie na łatwiznę i zamiast robić ciekawą rozgrywkę do maksa korzystając z systemu walki i wspaniałości losowych walk i lokacji - w kosmos wyobraźni - upraszczają idąc w motyw czyszczenia map z potworów, które da się mijać. Czyszczenie sobie ekranów potworów, które łatwo wyminąć - zabiera całą esencję serca rozgrywki jaką jest walka i jej cechy - zabiera też coś z rozgrywki co bazowo w losówkach - wymusza wręcz dostosowywanie się do miejsc. Zamiast tego mijasz sobie potwory, aby wrócić do nich później i czujesz się bezpiecznie - zabiera kombinowanie z cechami etapów. Potwory pilnują danego miejsca nie są kłodami na drodze, które można mijać i wracać do nich później. Ja rozumiem jakiś tam boss czy inny tego typu incydent, ale typowe brudy na planszach - nieuniknione, a najlepiej losowe to najlepsza akcja na ciekawą rozgrywkę - tak temperatura mózgu się podgrzeje przy wymyślaniu, ale jaki efekt.


wersja 102 bodajże

Sama gra...Tak...Ma wyczuwany klimat JRPG, ale jest jak dla mnie tego niewiele. W jakim sensie ? Muza się zgadza, reszta też się w miarę zgadza. Brakuje mi przede wszystkim większego rozmachu - wiekszej skali tego co sie dzieje od początku gry. Walki: Są dla mnie są za długie, a jednocześnie niewystarczająco trudne. Potwory, które sobie chodzą po etapach i można łatwo je wymijać, a ja od nich niczego nie potrzebuję są lepsze do mijania niż walki z nimi. Gdyby walki przyśpieszyć i i zmienić je na 1,2 strzały, ale zrobić dużo trudniejsze gra dostała by kopa do dynamiki. Teksty i postaci jak dla mnie max średnio wyraziste tak jak fabuła - nie jest to zbyt szybko i z rozmachem prowadzone. Jest max nieźle, ale to dla mnie za mało w sensie - dla mnie gra - każda gra musi kosić rozgrywką sprawiać, że musiałbym być czujny prawie na każdym kroku i musiał w jakiś sposób kombinować...gdyby gra dostała też jakiegoś większego powera i speeda do fabuły i postaci i ich przedstawienia i prowadzenia to by było full mocne jak dla mnie. Potencjał jest, ale chyba tak trochę póki co na odklepanie tylko zrobione.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Fear »

Brakuje mi przede wszystkim większego rozmachu - wiekszej skali tego co sie dzieje od początku gry.
To nie jest historia o ratowaniu świata, tylko zbiór krótkich opowieści/przygód, kilku bohaterów żyjących w tym świecie. =)
ja od nich niczego nie potrzebuję są lepsze do mijania niż walki z nimi.
Większość przedmiotów do ekwipunku, to dropy z przeciwników, rola sklepów w grze jest marginalna. To, plus standardowy system doświadczenia, to wystarczające powody, aby nie omijać każdego przeciwnika, a robić to raczej selektywnie, opierając się o zdrowie drużyny i ilość medykamentów w ekwipunku. Nie wszyscy przeciwnicy będą dali się omijać, jak pachołki. Ci aktywniejsi będą biec w naszą stronę, forsując walkę. Raz pokonany wróg odradza się na mapie, jeśli ktoś koniecznie chce zdobyć jakiś przedmiot albo po prostu podbić poziom drużyny, może to robić, jak w losowych walkach :) Jak wszystko, są plusy i minusy obu mechanik. =)
Gdyby walki przyśpieszyć i i zmienić je na 1,2 strzały, ale zrobić dużo trudniejsze gra dostała by kopa do dynamiki.
Jak chcesz zrobić trudniejsze walki, zostawiając przeciwników na strzał? =) Doszłoby do sytuacji, gdzie ten, kto pierwszy uderzy, zabiera połowę HP przeciwnikowi. Doprowadziłoby to do sytuacji, gdzie jedna walka z grupą potworów, czasami nawet nas nawet nie ruszy, ale za drugim razem wyzeruje nam bohaterów w dwie tury. Brzmi frustrująco. Ty mówisz, że za łatwe, Dragon i Kleo, że nie potrafili wygrać trzeciej walki. Jak widać, trudno tu znaleźć balans. =)

Dzięki za opinię! :-D
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Fear »

Mały update: (Nie spoczywamy na laurach ;))

Było kilka opinii na temat skanu, jego przydatności. Zastanawiałem się co zrobić, aby ludzie chcieli go użyć, przynajmniej raz na każdym rodzaju przeciwnika. Deathwing wspomniał też o tym, że miło byłoby dowiadywać się o słabości wrogów z porozrzucanych notek. Dociekliwi nie tylko znaleźliby czuły punkt przeciwnika, ale również poszerzyli swoją wiedzę o świecie gry. Skorzystam z tego pomysłu, a już zmieniłem system skanu, który mogliście wypróbować, na ten:
Spoiler:

Dodatkowo, jestem pewien, że zmienię pierwszego Bossa. Z prostej przyczyny. Nie spełnia moich oczekiwań, jako przeciwnik. Jak nie podniósłbym mu numerków, nie doda to fanu w walce z nim. Chcę, aby po przejściu gry, gracze pamiętali każdego bossa, bo walczyło się z nim zupełnie inaczej, niż z każdym innym przeciwnikiem w grze. I na razie to tyle! =)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Streamer
Posty: 13
Rejestracja: 02 sty 2017, 15:37

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Streamer »

Graficznie wygląda naprawdę fajnie.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Kryzz333 »

Przeszedłem jakiś czas temu demo i podobało mi się, ale ponowię larum o pojawiających się ponownie przeciwnikach. Nie byłoby to tak przeszkadzające jakby gracz nie musiał wędrować tam i z powrotem, i gdyby mapy nie były dość ciasne. Nawet nie chodzi mi o trudność, po prostu przedzieranie się przez nich przestaje bawić jak się już zdobędzie darmową umiejkę ze zdobyczy (a ten pomysł mi się całkiem podoba, wygląda na przyjemny, chociaż w demie nie było zastosowania).

Miałem też mały problem ze znalezieniem klucza, doszedłem do jaskini najpierw, a wcześniej nie znalazłem jaskini z kluczem, bo myślałem że ta krata to tylko ozdobnik, a dziurę przeoczyłem.

Przy okazji robienia mikstur może warto byłoby dać jakieś oznaczenia ilości posiadanych składników danego typu?

Co do skanowania, nie wiem jak to działa w 2k3, ale dobrym rozwiązaniem byłoby połączenie tej umiejętności z zadaniem obrażeń, może nieco mniejszych niż umiejętność o podobnej cenie w manie. Ja tam używałem skanowania na każdym przeciwniku bo lubię mieć dużo info, chociaż zawiodłem się że niemożliwe jest sprawdzenie bossa. Może jak nie chcesz aby mógł być sprawdzany zwykłą umiejętnością daj wzmocnioną wersję skanu do odblokowania (jeśli takie coś jest do zrobienia).

Ogólnie co do walki, to jest w porządku, jak po prostu rozbudujesz ją to powinno być przyjemnie.
I jeszcze: gdzie są te Rękawice Natury? :-) Przeklikałem po przejściu dema dużą część lokacji ale nic nie znalazłem.

Good luck z tworzeniem.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Fear »

Dzięki za przejście i szczególnie za napisanie dłuższej opinii ;)

Można zdobyć dwie umiejętności dla Rose, jedne fragmenty wypadają z ghuli, drugie z nietoperzy. :)

Skanowania można połączyć z dodaniem obrażeń. Pewnie zrobię tak, jak mówisz. Bohater nauczy się silniejszej wersji albo odpowiedni Dodatek nałożony na bohatera da mu skan na bossów, albo skan zadający obrażenia, nakładający status :) Wrzucałem ostatnio screena, już teraz ten system został ładnie usprawniony. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pójść w to dalej :)

Cały czas skupiam się na balansowaniu walki. Pewnie je lekko skrócę, bo jeszcze przedwczoraj zamieniłem się w gracza, pobrałem demo, zagrałem, oceniłem jeszcze raz na chłodno ;)

A rękawice są ukryte tutaj:
Spoiler:
Ostatnie tygodnie nie pozwoliły mi pracować nad grą. Jestem w trakcie sesji na studiach to raz, dwa, wciąż czekam na odzew makerowych stron. Potem jeśli temat będzie żyw, będę aktualizował. :) Miłego dnia!
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Amelanduil »

Ej w sumie prawie zapomniałem o tej grze, a bardzo chętnie bym ją skończył kiedyś
Wyjdzie coś więcej niż demo? :/
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Fear »

Cześć wszystkim! Z przyjemnością pragnę poinformować, że od końcówki października poprzedniego roku wziąłem się za poprawienie swojej ostatniej gry, wydanej w 2016 roku, Ostatniej Łzy. Gra ze względu na zmianę struktury, z dema, stanie się krótką pełną wersją do ukończenia w 2 godzinki. W zamyśle, domkniętym epizodem osadzonym w uniwersum możliwym do rozwinięcia, jeśli starczy prywatnego czasu kiedyś w przyszłości. Chęć do poprawienia projektu wzięła się z kilku elementów: maniacs patch, wybory prywatne, jako iż jestem w trakcie przebranżawiania się na automatycznego testera oprogramowania, czy chociażby komentarzy pod recenzją gry na RMTece (pozdrawiam cieplutko).

W przeciwieństwie do poprzedniego wydania Ostatniej Łzy - „wyjdzie kiedy będzie wystarczająco dobre”. Pamiętam jak pośpiech spowodowany Golden Forkami (mimo wszystko zwycięskimi 😉) sprawił sporo niepotrzebnego chaosu i wypalenia twórczego.

Jeśli chodzi o same prace nad projektem i przyjęte przeze mnie rozwiązania, to tym razem zdecydowanie dorosłem do postawienia na swoim. Mam w pamięci, jak łatwo dawałem się przekonać pojedynczym opiniom, na temat konkretnych jej elementów, co ostatecznie skutkowało niepotrzebnym niezdecydowaniem i wielokrotnym przerabianiem gry. W tym momencie, z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, iż będzie to wyłącznie moja wizja. Co oczywiście nie znaczy, że nie biorę opinii „community” pod uwagę, a wręcz przeciwnie.


Patch 1.1, będzie wprowadzał znaczne zmiany: format 16:9, nowy title screen, rework walki, nowe lokacje, jak również wyraźne podrasowanie poprzednich, dwa tryby rozgrywki (roboczo tryb immersyjny i efektywny), rework dialogów, czy pomniejsze zmiany, jak nowy wygląd okienek, system wiadomości, czy umiejętności bohaterów do wykorzystania na mapach, poprawa blokowań.

https://imgur.com/a/eOhWp8L
Gify w "przeciętniej jakości' i bez podglądu, ale kto chce to wyklika.

Edit: A sam progres? Przynajmniej w połowie drogi.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2023, 23:09 przez Fear, łącznie zmieniany 1 raz.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Michu »

To jest dopiero łamiąca wiadomość! Świetne wieści i trzymam wszystkie kciuki za projekt. Chętnie potestuję albo pomogę w inny sposób, jeśli będziesz potrzebował takiego wsparcia.

Planujesz jakieś większe zmiany w fabule względem dema?
Obrazek
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Post autor: Fear »

Michu pisze:
16 sty 2023, 21:23
To jest dopiero łamiąca wiadomość! Świetne wieści i trzymam wszystkie kciuki za projekt. Chętnie potestuję albo pomogę w inny sposób, jeśli będziesz potrzebował takiego wsparcia.
Szczere dzięki! W takim razie nie będę miał skrupułów w razie problemów :wink:
Michu pisze:
16 sty 2023, 21:23
Planujesz jakieś większe zmiany w fabule względem dema?
O ile core fabuły i jej początkowa część jest całkiem sensowna, nawet grając w nią po latach, o tyle druga część jest zrobiona wyraźnie pospiesznie. Prawdopodobnie gra fabularnie zacznie się podobnie, a skończy dość odmiennie.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
ODPOWIEDZ