Strona 1 z 4

Ostatnia Łza (2k3)

: 27 kwie 2016, 01:48
autor: Fear
Obrazek
Obrazek
Po kilku latach przerwy, mogę śmiało ogłosić, że wracam na scenę RPG Makera, nie tylko, jako komentator, ale również twórca. Czasem tracimy iskrę, do czegoś, co dawało nam sporo radości w przeszłości. Wtedy trzeba skończyć zmuszać siebie, do robienia tego, czego nie chcemy i poczekać na odpowiedni moment. Dla mnie to jest właśnie ten moment. Ostatnia Łza, jak niektórzy pamiętają to tytuł mojego pierwszego projektu, który ujrzał światło dzienne poza czeluści mojego dysku twardego i to pewnego rodzaju hołd dla tamtego tytułu. Gra z gatunku rpg, gdzie stawiam głównie na walkę i przerwniki fabularne między nimi. Tworzona w programie RPG Maker 2k3 v1.11

Obrazek
Gra ewoluowała kilkakrotnie, ostatecznie przybierając formę połączenia gry rpg z jrpg. Walki stanowią kluczową rolę gameplayu. Fabuła składa się z kilku oddzielnych kampanii. W każdej z nich, śledzimy różne losy, różnych bohaterów. Pozwoli to na uniknięcie zapychaczy fabularnych i utrzymanie w miarę dynamicznego tempa. W wersji demonstracyjnej dostajemy możliwość zagrania jednej z nich, śledząc losy łowcy o imieniu Kyle, który dostaje propozycje eskortowania jednej z członkiń Zakonu Czarodziejek. Nie mógł przypuszczać, że stał się częścią większej intrygi.

Obrazek
Spoiler:

Obrazek
http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&ti ... nialza&i=1
(v1.03)

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 27 kwie 2016, 07:30
autor: GameBoy
Ale to ślicznie wygląda. *_*

Naprawdę jestem pod wrażeniem. Jeśli walki będą tak dopracowane jak menu i lokacje to będzie miazga. Niepokoi mnie tylko ten system ala FF8, bo wprowadza on niepotrzebny grind.

O fabule ciężko coś napisać, taki jrpgowy standard, ale też nie można się niczego przyczepić.

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 27 kwie 2016, 10:41
autor: Prometherion
Strona wizualna jest na bardzo przyzwoitym poziomie, jedynie mógłbyś o 2-3 tony przyciemnić lokacje, gdyż są zbyt "wyblakłe". Z własnego doświadczenia wiem, że na papierze wszystko ładnie i interesująco wygląda, dlatego też bardzo intryguje mnie system walki. Czy będzie tak taktyczny jak go opisujesz, czy raczej wszystko załatwi się "enterowaniem" do bólu? Zobaczymy. Fabuła jak to fabuła, jest i tyle. Dobrze, że rezygnujesz z całkowitej liniowości, wybory zawsze są mile widziane, nawet jeśli mają prowadzić do katastrofy. Czekam.

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 27 kwie 2016, 12:44
autor: Kryzz333
Zapowiada się bardzo solidnie. Elementy mechaniki są mocno unikalne, ale łączy się to z sporym ryzykiem i niepewnością. Mechanizm jak Impakt łatwo zepsuć, ale z drugiej strony na tej mechanice można zbudować dużo opcji.

Fabuła oparta na przechodzenie z lokacji do lokacji brzmi trochę słabo, obawiam się sztuczności.

Screeny wyglądają super i są klimatyczne, ale lokacja wodospadowa dziwnie wygląda (wodospad dziwnie "wypływa") i nie mam pojęcia czym są te ciemnozielone poletka otoczone niebieskim obramowaniem.

No, ale ogólnie rzecz biorąc gra wydaje się mieć wielki potencjał. Czekam.

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 27 kwie 2016, 14:23
autor: Kleo
Fear pisze:mówić co chcecie jeszcze zobaczyć
Ja chcę zobaczyć demo. Pomimo tego, że nieco obawiam się, czy taki schemat rozgrywki (walki - cutscenka - walki) nie będzie na dłuższą metę nużący. "Wyblakłe" screeny mnie się akurat bardzo podobają, nic bym w nich nie ruszała.
Prometherion pisze:wybory zawsze są mile widziane
Polemizowałabym. :)

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 27 kwie 2016, 14:33
autor: Fear
GameBoy pisze:O fabule ciężko coś napisać, taki jrpgowy standard, ale też nie można się niczego przyczepić.
Dokładnie, nawet notka o niej nie jest zbyt bogata, pisałem zapowiedź o 1 w nocy :) Rozwinie się w trakcie gry, a najważniejsze jest to, jak się fabuła rozwija.
Kryzz333 pisze:i nie mam pojęcia czym są te ciemnozielone poletka otoczone niebieskim obramowaniem.
To kałuże :wink: W tej lokacji cały czas pada. Są zielonkawe, bo są na trawie, a niebieskie kółeczka pod wodospadem, to krople deszczu na wodzie. Sam wodospad wyszedł tak, jakoś w trakcie tworzenia.
GameBoy pisze:Niepokoi mnie tylko ten system ala FF8, bo wprowadza on niepotrzebny grind.
Mój zamysł na ten system, to bardziej coś na zasadzie ułatwiania sobie życia, niż koniecznego grindowania. Chcę, aby jedni przeciwnicy zostawiali coś, co ułatwi nam znacznie w walce z innymi, którzy na pierwszy rzut oka będą wydawali się "za silni"/"bezsensownie silni" a jednak będą mieli wyraźną słabość, którą będziemy musieli znaleźć sami, lub być na tyle ciekawi, aby doczytać o tym w jakiejś notce. Ewentualnie umiejętność skanowania przeciwnika, ale bardziej jako przedmiot, a nie sama umiejętność bohatera, bo mogłoby to zabić inne sposoby na znalezienie słabości.
Prometherion pisze: jedynie mógłbyś o 2-3 tony przyciemnić lokacje, gdyż są zbyt "wyblakłe"
Możesz mieć rację, miasto musi zostać zamglone i w deszczu, ale chociażby Puszcza, mogłaby być bardziej kolorowa. Jest tam po prostu lekki fog. Może po jego usunięciu będzie to wyglądać lepiej? Sprawdzę na pewno!

Póki co, dobre przyjęcie. Czekam na więcej.

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 27 kwie 2016, 18:09
autor: Adrap
Eh, wszystko takie piękne.
Fajnie jakby wyszło tak, jak piszesz. Projekt to jedyny, który mnie zaciekawił od czasu wydania Genezy. Tylko taki typ prowadzenia rozgrywki jak Final fantasy: Tactis kompletnie mi nie pasuje. Co do reszty to nawet nie wiem do czego się przyczepić. Bravo. Trzymam kciuki. Na pewno zagram :-)

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 30 kwie 2016, 09:10
autor: SmoKe
Czekałem na Gildię i chyba się nie doczekam, ale jeśli dostanę to na otarcie łez to będę zadowolony. Ślicznie to wszystko wygląda, ale tak samo jak inni jestem sceptycznie nastawiony do tego, że gra to w głównej mierze walka, bo wiem jak trudno ją dobrze wyważyć i sprawić by była ciekawa. Tak czy siak czekam na grę jak i więcej informacji i skrinów :)

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 01 maja 2016, 14:26
autor: Jazzwhisky
Wszystko mi się podoba (menusy!), no może technicznymi rozwiązaniami z walk, nigdy nie byłem fanem abilitek i pomysłów z Finali, ale w tym przypadku diabeł będzie pewnie tkwił w szczegółach.

Zdecydowanie czekam, także pamiętając o tym, jak wyglądała Eternia. :)

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 01 maja 2016, 18:26
autor: Fear
Obrazek Pierwszy wybór w grze ;)
Pomimo tego, że nieco obawiam się, czy taki schemat rozgrywki (walki - cutscenka - walki) nie będzie na dłuższą metę nużący.
Oczywiście, nie będzie to dokładnie tylko walka, cutscenka, walka. Będziemy mogli wybrać, gdzie chcemy pójść, a wrogowie nie zawsze będą tacy sami w tych samych lokacjach, w miastach czeka na nas trochę roboty od zwiedzania miejsc, w celu doczytania czegoś, zdobycia jakiejś informacji, do standardowego kowala, lub miejsc gdzie będziemy mogli wynająć najemników* lub poprawić swoje statystyki**.

*Mój zamysł na system najemników jest taki, że będziemy podpisywać z wybranym przez siebie, dostępnym bohaterem kontrakt i płacić mu za wybraną wcześniej ilość pojedynków, po czym bohater wraca do miasta w którym był i możemy go nająć ponownie. Wyjątek stanowi sytuacja, w której nie będziemy mieli dla niego pieniędzy, wtedy odejdzie wcześniej blokując możliwość zatrudnienia go ponownie. Takie obozy najemników będą tylko w kilku miejscach, w każdym może po dwóch bohaterów, także możliwość na zrobienie takiego w pełni sprawnego systemu jest w zasięgu ręki.

**Zdobywanie poziomów zwiększa tylko HP i MP. Kolejne cztery atrybuty, możemy podwyższać u specjalnych trenerów za opłatą, wzrost ceny proporcjonalny do ilości punktów, które w ten sposób wydaliśmy. Każdy atrybut z oddzielnym licznikiem, co zrobi najbardziej zbalansowaną postać, najbardziej efektywną ekonomicznie, a zrobienie skrajnego siłacza kosztowne.


I zastanawiam się poważniej, nad umieszczeniem patentu ze swojego projektu Runo. Po walce mamy do wyboru trzy skrzyneczki z których możemy wybrać dodatkową nagrodę. W ten sposób, mógłbym usunąć ten system esencji, bo te znajdźki byłyby w skrzyneczkach. I co jeszcze? W planach jakaś większe demonstracja walki, ale do tego jeszcze powoli dojdziemy.


@Edit: Kosmetyczna zmiana z ikonami statusów, wygląda to lepiej teraz.
Obrazek

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 01 maja 2016, 21:21
autor: Rekkimaru
Wyśmienicie to się prezentuje. Całkiem spójnie. Tonacja barw i kolorystyka tworzą w tym niesamowity klimat już na screenach. Nic tam nie przyciemniaj.

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 03 maja 2016, 14:29
autor: pakitos
Świetnie to wygląda od strony graficznej - chociaż nie bardzo czuć ten deszczowy klimat.

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 03 maja 2016, 14:56
autor: Zodiac
Od strony graficznej gra prezentuje się świetnie. Co do fabuły to nie za wiele można na ten moment powiedzieć.
Pomysł sam w sobie mnie zaciekawił, jestem ciekaw jak wyjdzie to w praniu.
Z pewnością zagram :D

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 03 maja 2016, 16:06
autor: Fear
pakitos pisze:Świetnie to wygląda od strony graficznej - chociaż nie bardzo czuć ten deszczowy klimat.
O tak, na screenach wygląda to raczej nijak, ale przy okazji wstawiania filmiku z walki, wstawię jakiś krótki z wyglądem tej scenerii, to będzie widoczne jak to wygląda w grze, bo jest sporo chociażby animowanych charsetów, których nie można zobaczyć na screenach, czy chociażby fog wygląda zupełnie inaczej na screenie. Na teraz, muszę znaleźć jakiś sensowny program, co by 1 minuta gameplaya nie zajmowała 300 Mb, a logo programu nie zasłaniało 1/3.

@Edit:
https://youtu.be/_akn9taZPxg

Re: Ostatnia Łza (2k3)

: 03 maja 2016, 17:33
autor: GameBoy
Ja bym zmniejszył prędkość tych eventów z efektem rozpryskującej się wody.