Ostatnia Łza (2k3)

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Fear » 23 gru 2016, 19:56

Po długiej walce z czasem, dobra wiadomość. Udało mi się ukończyć demo gry! Ostatnia Łza bierze udział w GF, także edytowałem pierwszy post, aby prezentował się czytelniej i właśnie tam znajdziecie link z demem. Trudno ocenić, ile czasu zajmie uporanie się z nim, bo walki nie są losowe, a same lokacje mają ukrytych kilka sekretów. Także drodzy użytkownicy. Do boju.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2016, 02:57 przez Fear, łącznie zmieniany 4 razy.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 216
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: HGS » 23 gru 2016, 20:11

Zerknę z ciekawości na twoją grę, bo zapowiedź fajna była :3
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 184
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Prometherion » 24 gru 2016, 09:31

Bardzo dobrze, zaraz odpalę demko. Tak poza tym miałem oddać mój głos w zapowiedziach na ten projekt, pewnie teraz oddam w demach. :)
Awatar użytkownika
Sefiro
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Sefiro » 24 gru 2016, 12:54

Spoiler:

Wrażenie jest i to ogromne :). Takie FF w zachodnich szatach.
Fabuła to może nie typowe jrpg, ale to w jaki sposób jest przedstawiona, sprawia że jest interesująca i serio wciąga.
Nie bardzo jest się do czego się doczepić, z samej grafiki, map i muzyki bije klimat.
Szkoda że to takie krótkie było, czekam na pełną wersje.

P.S przynajmniej teraz wiem na kogo głosować w GF ;)
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 184
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Prometherion » 24 gru 2016, 13:24

Pod względem techniczno-wizualnym wspaniale to wyglada. Jednak wydaje mi się, że walki są zbyt łatwe, nie miałem poczucia żadnego wyzwania i przechodziłem je bez wysiłku. Co do fabuły, to było jej jak na lekarstwo więc trudno coś powiedzieć, niemniej sposób prowadzenia historii czy same dialogi bardzo przyjemne, jednak nie Knieji a Kniei, chyba że obowiązują tam inne zasady ortograficzne. Demko króciutkie bardzo, czekam na więcej.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Amelanduil » 24 gru 2016, 14:57

Jedną DLL'kę z dema wykrywa mi jako adware :v
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Jazzwhisky » 24 gru 2016, 15:09

Wygląda na false positive Aviry (charakterystyczne .Gen w przypisanej nazwie), pewnie dllka jest jakoś zedytowana, ale to raczej plik z oficjalnej dystrybucji RM2003.

https://www.virustotal.com/pl/file/bd76 ... 482588365/
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Fear » 24 gru 2016, 15:15

Ogólnie, chyba to największy problem dema. Jest krótkie. Ewentualnie polecam przejście drugi raz, robiąc mikstury w kąciku zielarskim, nauczając się dodatkowych zaklęć dla Rose, może zdobywając wszystkie ukryte przedmioty (ktoś zdobył Rękawice Natury? :)) Fabularnie faktycznie, od pierwszych momentów mamy wrażenie wielu nierozwiązanych wątków, które będą poruszone później, niestety nie w demie.

Z "Knieji" to dałem ciała, proszę o wyrozumiałość, walczyłem, żeby zdążyć na czas, jak mogłem. Widać braki testów. Obiecuję, że wyjdzie jeszcze jakaś łatka.

Za łatwe walki? Bałem się tego, że przez te wszystkie mechaniki, których użyłem, gracz może czuć się zdezorientowany i zniwelowałem lekko poziom trudności pod koniec wydawania. I pamiętajmy, początek gry zawsze najłatwiejszy =) Mam nadzieję, że przynajmniej nie było uczucia enter, enter, win. W sumie dodanie do gry wyższego poziomu trudności, to łatwa kwestia. Dzięki za sugestię!

Jedną DLL'kę z dema wykrywa mi jako adware :v

Jak mówi Jazz, .dll były edytowane, przez Dragon Kamillo, abym mógł użyć polskich znaków w v1.11 makera.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Amelanduil » 24 gru 2016, 15:34

Muszę zmienić antywirusa w takim razie, bo avira w nowszych wersjach nie pozwala mi wykluczyć pliku z kwarantanny... co go przywracam, wywala go znowu. Nie wiem, co za mózg tak to sp******ił, ale musiał nieźle się zjarać.
Obrazek
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 102
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Viuu » 24 gru 2016, 17:06

Troszkę się zaciąłem bo klucza znaleźć nie mogę, pewnie po prostu głupi jestem :I
No ale, to co zagrałem mi się całkiem podobało. Wizualnie gra wygląda po prostu świetnie, system walki dość typowy, ale całkiem przyjemny.
Jednak tak jak już powiedziano - walki są cholernie łatwe, niestety z tego powodu walka w grze nudzi się strasznie szybko. Nie wiem czy to może moje przeoczenie, ale z walk uciekać się nie da, a potwory respawnują się po wyjściu z mapy. Dzięki temu walka staje się jeszcze bardziej irytująca (wyznaje zasadę wyczyść mapę i dopiero przejdź na następną, później już na "wyczyszczonych" mapach walk unikać) i przeszkadza w eksploracji map.

Poza tym znalazły się też błędy w tekstach (np. "Potęrzny") czy chociażby coś takiego jak "Antyciała" (Antibody to "Przeciwciała").
Niby fajne są te efekty na wodzie od padającego deszczu... ale mógłbyś je zdesynchronizować i dać więcej miejsc do tego może? Bo wygląda to dość dziwnie jak jest takie zsynchronizowane i zawsze w tym samym miejscu.
No i te dropy z potworów co uczą skilla wypadają nawet po nauczeniu się go, w ten sposób nauczyłem się jednego skilla dwa razy (w sensie dwa razy otrzymałem komunikat, że postać się go nauczyła).

Za łatwe walki? Bałem się tego, że przez te wszystkie mechaniki, których użyłem, gracz może czuć się zdezorientowany i zniwelowałem lekko poziom trudności pod koniec wydawania. I pamiętajmy, początek gry zawsze najłatwiejszy =) Mam nadzieję, że przynajmniej nie było uczucia enter, enter, win.

Nie za bardzo kumam jakie mechaniki miały kogoś zdezorientować? Rozumiem, że pewnie później system walki się zrobi głębszy, ale to co jest w demie to właściwie kompletna typówka. No i niestety przez ten poziom trudności walki w sumie są na enter, tyle tylko, że trzeba jeszcze wciskać pomiędzy entery strzałkę w dół (wystarczy jechać pierwszymi w kolejności umiejętnościami postaci i wszystko wygrasz).

No, ale ogólnie pozytywne wrażenia, więc wyczekuje pełniaka.

Edit:
Klucz znaleziony, w sumie była to już sama końcówka dema. Moja opinia zostaje taka sama.
Mógłbym w sumie tylko dodać, że nowy party member jest niesamowicie bezużyteczny (przynajmniej na levelu na którym był). Jak już narzucisz status to nie masz co nią robić, nawet śmieciowego ataku nie wyprowadzisz dla tych kilku punktów obrażeń, bo go nie ma.
Ah i jak to jest z umiejętnością Skan? Jest jakaś szansa na zeskanowanie czy po prostu nie działa na bossach? Bo jeśli to drugie to nie ma to zbytnio sensu.

No i w grze jest od cholery błędów z blokowaniem tilesetu.
Moje ulubione:
Spoiler:
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Fear » 26 gru 2016, 02:57

Kilka osób napisało o tym, że nie mogą odpalić gry, przez plik .dll. Podmieniłem plik, teraz nie powinno być z tym problemu, kosztem innej czcionki w grze. Poprawiłem kilka literówek, usprawniłem kilka skryptów. Skupiłem się na balansie walki. Nie będę dokładnie rozpisywał się nad tym co zmieniłem. W skrócie: koszty Punktów Akcji, Punkty Żyć przeciwników i uczyniłem negatywne statusy bardziej niebezpiecznymi dla gracza, osłabiłem umiejętności dodające przeciwnikom statusy więc musisz wybrać, większe obrażenia, albo status. Jedna z postaci otrzymała dodatkową umiejętność. Blokowanie zostawiłem. Wrogowie się dalej respawnują. Chcesz z nimi walczyć, expić, ich loot, walczysz, a jak nie, łatwo je ominąć na mapie, to nie powinien być problem.

Polecam również tym, którzy już zagrali i czują niedosyt, albo chcą większy challenge.

Ah i jak to jest z umiejętnością Skan? Jest jakaś szansa na zeskanowanie czy po prostu nie działa na bossach? Bo jeśli to drugie to nie ma to zbytnio sensu.

Jesteś zmuszony znaleźć ową słabość na bossach, sam.

Ostatnia Łza (v1.03)
http://www.mediafire.com/file/aj9fma488 ... .03%29.rar

Gdyby ktoś jeszcze nie był w stanie znaleźć klucza:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 28 gru 2016, 16:26 przez Fear, łącznie zmieniany 1 raz.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 102
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Viuu » 26 gru 2016, 03:42

Jesteś zmuszony znaleźć ową słabość na bossach, sam.

No to jak napisałem, umiejętność całkowicie bezużyteczna. Nawet nie zawracałem sobie dupy skanowaniem pierdółek na mapie, bo po prostu za szybko padają żeby czymś takim się przejmować. W każdym jRPG w którym występuje skan nie używam go na zwykłych monsterach (chyba że kolekcjonowanie w monster booku jak w Talesach). Zdecydowanie zaś chciałbym sprawdzić ile jeszcze HP ma boss (walić słabości).
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Deathwing » 26 gru 2016, 16:46

Świetnie się to zapowiada :) Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem tak śliczny i dopracowany projekt, zwłaszcza spod mojego ukochanego 2k3. Jest oczywiście parę zgrzytów, ale jak dla mnie nie przysłaniają one zalet: spójnej grafiki, bardzo dobrego mappingu i dialogów na przyzwoitym poziomie. Liczę, że sama fabuła okaże się równie dobra.
Natomiast co do walk: w pierwszej wersji faktycznie nie były wymagające (co jak na początek gry nie było nawet takim złym rozwiązaniem), ale mam wrażenie, że teraz przegiąłeś w drugą stronę. Udało mi się zginąć już przy drugiej walce - paraliż obu postaci i po zabawie. Jeszcze popróbuję tej nowej wersji, ale na razie pozostałbym przy pierwszej, ew. jako kompromis w pełniaku mógłby się pojawić wybór poziomu trudności.
Odnośnie skanowania zgodzę się, że w tej formie jest nieprzydatne. Jak sam napisałeś:
Fear pisze:Mój zamysł na ten system, to bardziej coś na zasadzie ułatwiania sobie życia, niż koniecznego grindowania. Chcę, aby jedni przeciwnicy zostawiali coś, co ułatwi nam znacznie w walce z innymi, którzy na pierwszy rzut oka będą wydawali się "za silni"/"bezsensownie silni" a jednak będą mieli wyraźną słabość, którą będziemy musieli znaleźć sami, lub być na tyle ciekawi, aby doczytać o tym w jakiejś notce. Ewentualnie umiejętność skanowania przeciwnika, ale bardziej jako przedmiot, a nie sama umiejętność bohatera, bo mogłoby to zabić inne sposoby na znalezienie słabości.
Szkoda, że nie zostałeś przy tym pomyśle, bo odnajdywanie informacji o słabościach brzmi dużo ciekawiej. Notatki da się jakoś uzasadnić nawet w kniei (np. przy zwłokach grupy badaczy/przyrodników), a już na pewno łatwiej je wyjaśnić niż ten ogródek :)
Ogólnie bardzo obiecujący projekt, mam nadzieję, że nie skończy tak jak Gildia i Runo. Czekam na pełną wersję.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Noruj » 26 gru 2016, 20:33

Nieźle to wygląda, chyba najlepsze demo w tym roku. Dla mnie było trochę za dużo walki, a promień światła w jaskini jest obleśny :D Ale poza takimi drobnostkami, to demo pozostawiło po sobie dobre wrażenie, zwłaszcza, że zapowiada się kawał dobrej fabuły. Szkoda, że takie krótkie.

PS: ciekawa zbieżność (?) nazw, Rivendell (WP), a Scylia to miasto z Wrót Arkany ;)
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Fear » 27 gru 2016, 05:24

Szkoda, że nie zostałeś przy tym pomyśle, bo odnajdywanie informacji o słabościach brzmi dużo ciekawiej.

Myślę, że to dobry pomysł. Wtedy skan mógłby dawać informacje o HP i np. tym, co zostawia po sobie przeciwnik. Używalibyśmy go również na "szarakach". Problem solved! =)

Co do nowego poziomu trudności, większość miksturek używa się, jak się ma dwie osoby w teamie, potem jak się ma trzecią balans wygląda całkiem ok. Tak jak pisałem, jestem bardzo otwarty na wybór poziomu trudności.

W grach robionych przez jedną osobę, zawsze trafi się jakaś literówka, albo błąd w blokowaniu. Proszę o porcję wyrozumiałości! =)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości