Ostatnia Łza (2k3)

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Dragon Kamillo » 27 gru 2016, 15:02

No z tą dllką był problem, w wersji 1.10a wsio było OK, tutaj przy robieniu tego też mi wywalał coś tam antywirus, w końcu go wyłączyłem i zrobiłem bez niego. Ale jest to dziwna sprawa, bo każdy z tych dllków (po 2 w wersji 1.10a i 2 w wersji 1.11) robiłem w ten sam sposób i tylko przy tym jednym coś nie chciało grać. Dalej, u Feara z tego co pamiętam taż nie chciał działać, więc wziął on tego dll którego wrzucamy do folderu z makerem i za pomocą makera stworzył sam tego problematycznego dll za pomocą nowego projektu w makerze. Ogólnie dziwna sprawa, w końcu i tak najlepszym rozwiązaniem okazuje się po prostu olanie tych dllków.

Odpaliłem na chwilę (ogram mam nadzieję wieczorem), w końcu mogę zagrać w grę z RM2k3 na pełnym ekranie, na razie z tego chwilowego odpalenia razi mnie brzydki title (musiałeś rozmywać ten napis?) i nagłe przejścia ekranu - znaczy ściemnia się stopniowo do jakiegoś momentu i nagle bum wsio znika od razu. Po za tym graficznie daje radę, więcej napisze jak pogram wieczorem, choć żałuję że nie załapałem się na łatwiejszą wersję XD.
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 441
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: BeVoo » 27 gru 2016, 17:57

W sumie to co chciałem napisać, to widzę, że już skomentowano (zsynchronizowane krople na wodzie, błędy z blokowaniem/chipsetem (ja wykryłem przy zielarce, kiedy podchodzę od góry :P), czy okrutne "knieji"!), więc tylko napiszę, że czekam na pełną wersję gry! Zdecydowanie za krótkie to demo :D Powodzenia!

Aha, jeszcze jedno: ta zasypana grota jest niemal niewidoczna! A przejścia między niektórymi lokacjami mają chyba zrypane teleporty, bo jakoś tak nielogicznie się między nimi przechodzi.
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Kleo » 27 gru 2016, 18:30

To ja parę słów względem walk - nie widziałam poprzednich, ponoć łatwych, ale te obecne są, no... Za trudne. Udało mi się w dwóch zużyć wszystkie mikstury życia, po czym gra zamieniła się dla mnie w zręcznościówkę, bo aby ukończyć demo, musiałam ominąć wszystkich pozostałych przeciwników. Końcową walkę wygrałam tylko dzięki temu, że trzecia postać wreszcie ma czar leczący (tylko siebie, więc ocalała jako jedyna z drużyny).
Przejścia między mapami też mi nie pasowały, przez te dziwne przeskoki dłuższą chwilę zabierało mi zorientowanie się, gdzie się nagle podziała postać.
Poza tym jest fajnie, grafika i muzyka bardzo na tak, a historia zapowiada się nader intrygująco. Bardzo też podoba mi się sposób prowadzenia fabuły, z retrospekcjami i stopniowym odsłanianiem przed graczem, o co właściwie chodzi w tym, co się aktualnie dzieje. Czekam na ciąg dalszy i podobnie jak Deathwing postuluję, aby w pełnej wersji była możliwość wyboru poziomu trudności (chyba że wróci ten łatwiejszy, ew. będzie coś bardziej pośrodku niż obecnie).
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Dragon Kamillo » 28 gru 2016, 12:54

Pograłem dłużej i jest w sumie OK, choć mam wrażenie że zrobiłeś to demo na szybko by było. Dziwne przejścia ekranu, znikanie postaci (i przy teleportach przed początkiem scenki, i w samych scenkach przy granicach ekranu), w jednej mapce chyba przez przypadek nie odznaczyłeś ignorowania koloru przeźroczystości przy mgle, przez co w dolnym prawym rogu ekranu tańczą przeźroczyste piksele XD. Po za tym według mnie za dużo świrujesz z tymi mgłami, choć ma to swój jakiś urok, ale w jaskiniach mógłbyś je trochę uniewidocznić. Raz zawalczyłem, skopałem, potem cały czas bawiłem się w szkielecika i mijałem wszystkich, bossa pokonałem bez problemu, na końcu tylko potruł mi 2 postaci, ale to był już koniec dema więc mi to zwisało. Trochę to niestety krótkawe, wykonaniem mnie zachęca do czekania na więcej (grafika i mapping są naprawdę świetne, szkoda że nie dopicowałeś wszystkiego do końca), ale fabularnie jeszcze mnie nie wciągnęło niestety...
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Fear » 28 gru 2016, 16:22

Dzisiaj miałem troszkę więcej czasu, także wrzucam wersję 1.03. Poprawiona większość błędów, literówek, poziom trudności zmieniony, na coś pomiędzy obiema wersjami, dodany plik SE, kilka usprawnień. Jeśli ktoś przeszedł poprzednio, ale omijał walki, bo za trudne, to teraz może zagrać jeszcze raz i skupić się bardziej na walce i jej mechanikach. Cała lista poniżej:

Ostatnia Łza v1.03
http://www.mediafire.com/file/aj9fma488 ... .03%29.rar

Patch do wersji v1.03:
Spoiler:


Oficjalnie ostatnia wersja Ostatniej Łzy, przed wydaniem pełnej wersji. Enjoy! =)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: X-Tech » 28 gru 2016, 17:00

Losowe walki (odpalane z licznika kroków) to jak dla mnie najlepsze co można zrobić jako bazę dla gry na bazie jrpg, bo wymusza to kombinowanie z samą rozgrywką, aby uczynić ją jak najbardziej strategiczną i ciekawą względem lokacji. Większość osób ostatnimi czasy idzie na łatwiznę i zamiast robić ciekawą rozgrywkę do maksa korzystając z systemu walki i wspaniałości losowych walk i lokacji - w kosmos wyobraźni - upraszczają idąc w motyw czyszczenia map z potworów, które da się mijać. Czyszczenie sobie ekranów potworów, które łatwo wyminąć - zabiera całą esencję serca rozgrywki jaką jest walka i jej cechy - zabiera też coś z rozgrywki co bazowo w losówkach - wymusza wręcz dostosowywanie się do miejsc. Zamiast tego mijasz sobie potwory, aby wrócić do nich później i czujesz się bezpiecznie - zabiera kombinowanie z cechami etapów. Potwory pilnują danego miejsca nie są kłodami na drodze, które można mijać i wracać do nich później. Ja rozumiem jakiś tam boss czy inny tego typu incydent, ale typowe brudy na planszach - nieuniknione, a najlepiej losowe to najlepsza akcja na ciekawą rozgrywkę - tak temperatura mózgu się podgrzeje przy wymyślaniu, ale jaki efekt.


wersja 102 bodajże

Sama gra...Tak...Ma wyczuwany klimat JRPG, ale jest jak dla mnie tego niewiele. W jakim sensie ? Muza się zgadza, reszta też się w miarę zgadza. Brakuje mi przede wszystkim większego rozmachu - wiekszej skali tego co sie dzieje od początku gry. Walki: Są dla mnie są za długie, a jednocześnie niewystarczająco trudne. Potwory, które sobie chodzą po etapach i można łatwo je wymijać, a ja od nich niczego nie potrzebuję są lepsze do mijania niż walki z nimi. Gdyby walki przyśpieszyć i i zmienić je na 1,2 strzały, ale zrobić dużo trudniejsze gra dostała by kopa do dynamiki. Teksty i postaci jak dla mnie max średnio wyraziste tak jak fabuła - nie jest to zbyt szybko i z rozmachem prowadzone. Jest max nieźle, ale to dla mnie za mało w sensie - dla mnie gra - każda gra musi kosić rozgrywką sprawiać, że musiałbym być czujny prawie na każdym kroku i musiał w jakiś sposób kombinować...gdyby gra dostała też jakiegoś większego powera i speeda do fabuły i postaci i ich przedstawienia i prowadzenia to by było full mocne jak dla mnie. Potencjał jest, ale chyba tak trochę póki co na odklepanie tylko zrobione.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Fear » 28 gru 2016, 17:44

Brakuje mi przede wszystkim większego rozmachu - wiekszej skali tego co sie dzieje od początku gry.

To nie jest historia o ratowaniu świata, tylko zbiór krótkich opowieści/przygód, kilku bohaterów żyjących w tym świecie. =)

ja od nich niczego nie potrzebuję są lepsze do mijania niż walki z nimi.

Większość przedmiotów do ekwipunku, to dropy z przeciwników, rola sklepów w grze jest marginalna. To, plus standardowy system doświadczenia, to wystarczające powody, aby nie omijać każdego przeciwnika, a robić to raczej selektywnie, opierając się o zdrowie drużyny i ilość medykamentów w ekwipunku. Nie wszyscy przeciwnicy będą dali się omijać, jak pachołki. Ci aktywniejsi będą biec w naszą stronę, forsując walkę. Raz pokonany wróg odradza się na mapie, jeśli ktoś koniecznie chce zdobyć jakiś przedmiot albo po prostu podbić poziom drużyny, może to robić, jak w losowych walkach :) Jak wszystko, są plusy i minusy obu mechanik. =)

Gdyby walki przyśpieszyć i i zmienić je na 1,2 strzały, ale zrobić dużo trudniejsze gra dostała by kopa do dynamiki.

Jak chcesz zrobić trudniejsze walki, zostawiając przeciwników na strzał? =) Doszłoby do sytuacji, gdzie ten, kto pierwszy uderzy, zabiera połowę HP przeciwnikowi. Doprowadziłoby to do sytuacji, gdzie jedna walka z grupą potworów, czasami nawet nas nawet nie ruszy, ale za drugim razem wyzeruje nam bohaterów w dwie tury. Brzmi frustrująco. Ty mówisz, że za łatwe, Dragon i Kleo, że nie potrafili wygrać trzeciej walki. Jak widać, trudno tu znaleźć balans. =)

Dzięki za opinię! :-D
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Fear » 01 sty 2017, 19:48

Mały update: (Nie spoczywamy na laurach ;))

Było kilka opinii na temat skanu, jego przydatności. Zastanawiałem się co zrobić, aby ludzie chcieli go użyć, przynajmniej raz na każdym rodzaju przeciwnika. Deathwing wspomniał też o tym, że miło byłoby dowiadywać się o słabości wrogów z porozrzucanych notek. Dociekliwi nie tylko znaleźliby czuły punkt przeciwnika, ale również poszerzyli swoją wiedzę o świecie gry. Skorzystam z tego pomysłu, a już zmieniłem system skanu, który mogliście wypróbować, na ten:

Spoiler:



Dodatkowo, jestem pewien, że zmienię pierwszego Bossa. Z prostej przyczyny. Nie spełnia moich oczekiwań, jako przeciwnik. Jak nie podniósłbym mu numerków, nie doda to fanu w walce z nim. Chcę, aby po przejściu gry, gracze pamiętali każdego bossa, bo walczyło się z nim zupełnie inaczej, niż z każdym innym przeciwnikiem w grze. I na razie to tyle! =)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Streamer
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2017, 15:37

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Streamer » 02 sty 2017, 16:24

Graficznie wygląda naprawdę fajnie.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Kryzz333 » 05 lut 2017, 23:53

Przeszedłem jakiś czas temu demo i podobało mi się, ale ponowię larum o pojawiających się ponownie przeciwnikach. Nie byłoby to tak przeszkadzające jakby gracz nie musiał wędrować tam i z powrotem, i gdyby mapy nie były dość ciasne. Nawet nie chodzi mi o trudność, po prostu przedzieranie się przez nich przestaje bawić jak się już zdobędzie darmową umiejkę ze zdobyczy (a ten pomysł mi się całkiem podoba, wygląda na przyjemny, chociaż w demie nie było zastosowania).

Miałem też mały problem ze znalezieniem klucza, doszedłem do jaskini najpierw, a wcześniej nie znalazłem jaskini z kluczem, bo myślałem że ta krata to tylko ozdobnik, a dziurę przeoczyłem.

Przy okazji robienia mikstur może warto byłoby dać jakieś oznaczenia ilości posiadanych składników danego typu?

Co do skanowania, nie wiem jak to działa w 2k3, ale dobrym rozwiązaniem byłoby połączenie tej umiejętności z zadaniem obrażeń, może nieco mniejszych niż umiejętność o podobnej cenie w manie. Ja tam używałem skanowania na każdym przeciwniku bo lubię mieć dużo info, chociaż zawiodłem się że niemożliwe jest sprawdzenie bossa. Może jak nie chcesz aby mógł być sprawdzany zwykłą umiejętnością daj wzmocnioną wersję skanu do odblokowania (jeśli takie coś jest do zrobienia).

Ogólnie co do walki, to jest w porządku, jak po prostu rozbudujesz ją to powinno być przyjemnie.
I jeszcze: gdzie są te Rękawice Natury? :-) Przeklikałem po przejściu dema dużą część lokacji ale nic nie znalazłem.

Good luck z tworzeniem.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Ostatnia Łza (2k3)

Postautor: Fear » 07 lut 2017, 01:09

Dzięki za przejście i szczególnie za napisanie dłuższej opinii ;)

Można zdobyć dwie umiejętności dla Rose, jedne fragmenty wypadają z ghuli, drugie z nietoperzy. :)

Skanowania można połączyć z dodaniem obrażeń. Pewnie zrobię tak, jak mówisz. Bohater nauczy się silniejszej wersji albo odpowiedni Dodatek nałożony na bohatera da mu skan na bossów, albo skan zadający obrażenia, nakładający status :) Wrzucałem ostatnio screena, już teraz ten system został ładnie usprawniony. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pójść w to dalej :)

Cały czas skupiam się na balansowaniu walki. Pewnie je lekko skrócę, bo jeszcze przedwczoraj zamieniłem się w gracza, pobrałem demo, zagrałem, oceniłem jeszcze raz na chłodno ;)

A rękawice są ukryte tutaj:
Spoiler:


Ostatnie tygodnie nie pozwoliły mi pracować nad grą. Jestem w trakcie sesji na studiach to raz, dwa, wciąż czekam na odzew makerowych stron. Potem jeśli temat będzie żyw, będę aktualizował. :) Miłego dnia!
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości