Strona 1 z 1

[VX ACE] Najemnik

: 14 cze 2016, 21:56
autor: Filipus Magnus
Tytuł: Najemnik
Wersja rm: VX Ace
Gra opowiada historię, Andrzeja szlachcica z Akwitanii, który z przyczyn losowych zostaje najemnikiem i gromadzi fundusze w celu odzyskania swoich rodzinnych włości. Fabuła będzie posiadać 2 rozwidlenia i jeszcze nie wiem ile zakończeń. W trakcie przechodzenia gry będziemy mogli wykonywać questy poboczne, a jeśli dobrze poszperamy w niektórych lokacjach, będziemy nagradzani dodatkowymi przedmiotami i umiejętnościami.
Projekt ma wgrany skrypt Tankentai sideview i wymusiłem uruchomianie się gry w 720p. Prace rozpocząłem niedawno i mam przetestowane 20 minut rozgrywki (wraz z zadaniami pobocznymi).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Chciałbym jeszcze dodać (o ile administracja będzie łaskawa), że gra jest tworzona w ramach mojej Youtubowej serii link: https://www.youtube.com/watch?v=K4tfbeu ... e=youtu.be
Oczywiście w samym filmie i opisie filmu wspomniałem o tym forum ;)
Kiedy tylko będę miał dostępną wersje demonstracyjną gry, nie omieszkam jej udostępnić w tym temacie.

Re: [VX ACE] Najemnik

: 14 cze 2016, 22:57
autor: Dragon Kamillo
Zrzuty nie zachęcają, pomysł z taką rozdzielczością dla mnie jest zły. Pytanie: da się grać na pełnym ekranie, czy tylko okno?

Nie podoba mi się pomysł na rozgałęzienia (dasz radę to zrobić?) i questy poboczne. Reszta się okaże jak wydasz grę.

Re: [VX ACE] Najemnik

: 14 cze 2016, 23:10
autor: Filipus Magnus
Da się grać na pełnym ekranie. Rozgałęzienie to kwestia wstawienia jednego wyboru i poprostu więcej czasu spędzonego nad produkcją.
Questy poboczne to także kwestia paru kliknięć i nikt nie będzie musiał ich wykonywać przecież, a myślę, że tego typu zlecenia wpasują się w klimat gry skoro gramy najemnikiem.

Re: [VX ACE] Najemnik

: 14 cze 2016, 23:19
autor: Jazzwhisky
DK mógł sobie darować wyrażenie swojej niechęci do otwartej rozgrywki ;}, ale zgadzam się, że te screeny pokazują tylko jak złą decyzją było ustawianie takiej rozdzielczości. Wszystko jest nienaturalnie porozrzucane, pełno tu niewykorzystanej przestrzeni, nie można też posądzić projektu czy samej zapowiedzi o szczególne dopracowanie. Przejrzałbym jakieś tytuły 2D tego typu (na przykład te spod RM) i zrewidował trochę swoje podejście do tematu, trochę starań w tym względzie i powinieneś załapać o co chodzi.

Re: [VX ACE] Najemnik

: 14 cze 2016, 23:22
autor: Fear
Wysoka rozdzielczość jest dobra, jak się ją ma czym zapełnić, tutaj jest pusto, a grafiki do wysokiej rozdzielczości nie są dopasowane w ogóle. Musiałbym za każdym razem szukać swojego bohatera na ekranie, ekwipunek to dosłownie 1/4 ekranu, a reszta to szare puste okno. Tak samo jest ze screenem mapy świata, jest tam dosłownie jedna droga i kilka drzew. Można to spokojnie zmieścić w małym oknie. Kolejna sprawa to zmień HP, MP, TP na polskie odpowiedniki, jeśli chcesz wydać grę po polsku.

Ogólnie nie chcę Cię zniechęcić do robienia w RM, ale jest zasada, którą każdy zaczynający powinien znać. Pierwsze projekty trzymamy na dysku, w domu pod kluczem, dopiero, jak ogarniemy już jakieś solidne podstawy i przede wszystkim włożymy w to trochę więcej pracy, możemy się tym chwalić.

Mimo wszystko, powodzenia w tworzeniu!

Re: [VX ACE] Najemnik

: 15 cze 2016, 08:49
autor: Filipus Magnus
No to mam co poprawiać.
Dziękuje ;)

Re: [VX ACE] Najemnik

: 15 cze 2016, 20:35
autor: Soul
Chciałbym powiedzieć, że Andrzej wykonuje atak pięścią z użyciem toporka XDDD
Na twoim miejscu pozmieniałbym trochę rzeczy w bazie danych, bo widać po screenach, że używasz standardowych itemów/umiejętności. A stworzenie własnych/pozmienianie istniejących mogłoby przynieść dobry efekt. No i uniknie się takiej sytuacji, którą nadmieniłem :d

Re: [VX ACE] Najemnik

: 17 cze 2016, 00:38
autor: Filipus Magnus
@up
Takie drobnostki oczywiście, że się poprawi.
Teraz pracuję nad zmianą tilesetów i spritów, bo faktycznie nie nadają się do 720p.

screnn: https://postimg.org/image/pppwx6tht/
Spritów niestety nie zmieniłem, bo każde, które wstawiałem wyglądały finalnie gorzej od domyślnych, ale udało mi się powiększyć postacie i pozbyć się paska na dole ekranu.

Re: [VX ACE] Najemnik

: 17 cze 2016, 00:47
autor: HGS
Pierwszy projekt? Tez pamiętam jak zaczynałem swoją przygodę z makerem. Trochę więcej detalu, ciekawa historia i gierka byłaby nawet fajna. Na tę chwilę ciężko cokolwiek powiedzieć. :)

Liczę, że pokażesz mi na co cię stać :)

Re: [VX ACE] Najemnik

: 25 cze 2016, 19:49
autor: Filipus Magnus
Dobra demo jest gotowe, ale do ukończenia gry jeszcze daleka droga.
link: http://www.mediafire.com/download/admwj ... jemnik.exe

Re: [VX ACE] Najemnik

: 25 cze 2016, 19:51
autor: Spider
Ten avatar to twój real face po paincie?

Re: [VX ACE] Najemnik

: 25 cze 2016, 20:01
autor: RavenInvazion
250 mb? Jeśli to jest wersja z załączonym RTP, mógłbyś wstawić wersję bez niego?

Re: [VX ACE] Najemnik

: 25 cze 2016, 23:12
autor: Filipus Magnus
@RavenInvazion mógłbym, może wrzucę jutro.
@Spider Nie to Juliusz cezar z Asterixów ;)

Re: [VX ACE] Najemnik

: 26 cze 2016, 13:28
autor: goblin!!!
Zagrałem w demo, ujdzie [max 5/10]
Trochę zbyt puste mapy, za duże mapy [przez co spadają FPS-y]. Trochę błędów [np. można wejść na teren pełnej wersji chyba że to specjalnie]
Za duże ceny [ zrób tak że ceny będą mniejsze ale pieniędzy będzie mało] Fabuła, nawet ujdzie. Trochę za dużo rzeczy na początku. [np. legendarna broń już w demie]. Ogólnie uważam że zabrałeś się na za duży projekt jak na ciebie. Ja też robiłem grę pod tym samym tytułem, ale przypominało
to bardziej bieganie od skrzyni do skrzyni, niż treściwą grę. Pobaw się trochę [ale w innym projekcie] i rób co chcesz, i trochę pokombinuj. [tylko go nie udostępniaj :)] Perspektywa na grę bardzo dobra.

Tyle. Amen.

Re: [VX ACE] Najemnik

: 26 cze 2016, 19:38
autor: Kleo
Ja również zagrałam (a nawet ukończyłam demo), ale z powyższą oceną nijak nie mogę się zgodzić, bo uważam, że nawet jak na pierwszą grę jest źle.
Większość map wygląda dokładnie tak, jak pustka z drugiego screena, a jedyne, co na nich jest, to wyskakujące co dwa kroki losowe walki, albo bardzo łatwe, albo niebotycznie trudne. Fabuła zdaje się być pozbawiona sensu (albo jest on tak głęboko ukryty, że nie jestem w stanie go zgłębić), dialogi też nie są najwyższych lotów. Muzyka dobrana bez głębszej myśli, poza tym nie zawsze ją słychać. Do tego trochę błędów w blokowaniu i w walkach (gdy "Andrzej zaskoczył", to nie pokazują się battlery). No a do kompletu ta absurdalna rozdziałka, przez którą gra odpala mi się wyłącznie w okienku, mapy wyglądają jeszcze gorzej, a postać nawet na sprincie chodzi jak ślimak.
Nie chcę Cię zniechęcać, ale hmm, masz tak dużo do poprawiania, że chyba prościej będzie zacząć cała robotę od nowa.