Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 932
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Gedharm » 21 cze 2016, 22:34

Kleo pisze:Naprawdę, dobrze by grze zrobiło, gdyby w ekipie zagościł ktoś, dla kogo oczywiste jest m.in. to, że: http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/b-b-mn ... ;5375.html


Akurat tego bym się tak nie czepiał. IMO, postacie z gry nie muszą perfekcyjnie znać polszczyzny. A nawet uważam, że błędy językowe mogą czasem dodawać im wiarygodności.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1788
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Dragon Kamillo » 21 cze 2016, 22:42

Ja doczepiłbym się za małej czcionki, ekranów ładowania, niedoróbek graficznych (rogi sufitów itp), zbędnych wodotrysków rozjaśnień itp. To wszystko jakoś się składa, że dla mnie to wszystko jakieś takie chaotyczne i robione na szybko.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 222
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 21 cze 2016, 23:08

Niestety nie zaspokoję potrzeb wszystkich, gdyż staram się robić tak, by gra była w miarę unikalna i dla każdego się coś znalazło, ale postaram się wziąć wasze opinie do serca i liczę również na inne wskazówki w tym czasie, póki gra nie posiada jeszcze zbyt dużo zrobionego w samej osi fabularno - zadaniowej. Co do niektórych wypowiedzi, to pozwolę sobie na pewne odpowiedzi :)

Kleo
Ja rozumiem, że niektórzy są wyczuleni na punkcie języka i składni, ale niektóre zwroty wymagają pewnych niedociągnięć inaczej świat gry prezentowany jest sztucznie, oczywiście nie musisz się z tym zgadzać i zachęcam do zapoznania się z demem jak tylko wyjdzie i wtedy może zmienisz choć odrobinę zdanie na ten temat. Jednak dziękuję za tę wskazówkę i co do wynajmowania kogoś, to przy budowaniu zadań pomaga mi moja znajoma Anita


Dragon Kamilo
Tak. Mapy wymagają większej ilości detali (to prawda również z tymi kątami w sufitach ;) ). Dziękuję, że przypomniałeś. Czcionka raczej nie będzie większa, gdyż planowana jest większa ilość tekstu wstawiana jak pewnie zauważyłeś w większe okna dialogowe. Nie każdemu to będzie odpowiadało, ale mam nadzieję, że fabularnie gra wam wynagrodzi ten drobny mankament. Co do samych ekranów ładowania nie są one bez celu. Mają za zadanie opóźniać ładowanie się pewnych skryptów, by inne w tym czasie prędzej zadziałały. Dzięki temu choćby sam system walki stał się bardziej zręcznościowy i mogłem również pozwolić sobie na więcej w kwestii interfejsu gry.


Co do samych rzeczy technicznych. Odejdzie wam jedno drzewko rozwoju postaci. W sumie to nie do końca, ale nie będzie trzeba się w sumie przejmować drzewkiem wiary. Będziecie chodzić do świątyni to, będzie się wam te drzewko rozwijało w Politeizmie, lub Monoteizmie w zależności od tego gdzie się modlicie. Jeśli "olejecie" sprawę, to nabije się wam Ateizm. Mniej więcej tak to wygląda. Umiejętności wiary działają na zasadzie automatycznej. Nie zużywają żadnych punktów, po prostu to jest bonusowa rzecz, która zachęca do pielęgnowania, bo sam ateizm zbyt wielkiej potęgi nie posiada, a wsparcie od boga, którego wyznajemy się przyda.

Od razu rozwieje wątpliwości czepialskich, że bogowie wspierają pogromców tylko i wyłącznie dlatego, bo mają magiczne tatuaże, które sprawiają, że bogowie są dla nich bardziej przychylni niż w przypadku przeciętnego śmiertelnika. W przypadku naszego bohatera i jego cechu bogiem wspierającym z Politeizmu może być Mars.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Kleo » 22 cze 2016, 16:07

Gedharm pisze:IMO, postacie z gry nie muszą perfekcyjnie znać polszczyzny. A nawet uważam, że błędy językowe mogą czasem dodawać im wiarygodności.
Mogłabym się z tym zgodzić, gdyby był to świadomie i konsekwentnie zastosowany zabieg, a dana postać miała typowy dla siebie sposób mówienia. Tu jednak tak nie jest - wyraźnie widać, że jest to błąd charakterystyczny nie dla postaci, a dla autora dialogów. A czepiam się, bo jest bo błąd, który rujnuje melodię zdania i w związku z tym wyjątkowo mnie denerwuje.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 696
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: PInroz » 22 cze 2016, 19:06

Dobrze wiedzieć, że mechanika w Pogromcy Pustki 2 będzie znacząco się różniła od tej z pierwszej części :roll: Zastanawia mnie czy pojawi się coś zupełnie nowego w mechanice, coś czego nie wprowadziłeś w pierwszej części:?: A po za tym to co zostało zmienione, bardzo spodobał mi się zmieniony dziennik zadań, wygląda teraz na bardziej intuicyjny. Co do ekranu ładowania... czy on będzie tylko podczas zmiany danej lokacji, czy też pojawi się podczas wczytywania i zapisywania gry :?:
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 222
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 22 cze 2016, 19:11

Pojawi się tylko przy lokacjach, bo wczytuje on skrypty.
Co do mechaniki, to sporo zmieniło się na plus, ale wiadomo. Każdy ma gusta i guściki ;)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
RavenInvazion
Posty: 25
Rejestracja: 07 cze 2016, 00:27
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: RavenInvazion » 22 cze 2016, 20:38

Czcionka akurat mi nie przeszkadza, ale dialogi i tak są średnie... Najgorsza jest interpunkcja, brakuje kropek, przecinków. Słownictwo nader współczesne... No chyba, że to Starożytny ŻYM? Nasza przyjaciółka nie wydaje się być w najmniejszym stopniu zaskoczona/przestraszona całym zajściem, karczmarz krzyczy w jednym okienku dialogowym, w dalszych zmienia się w najspokojniejszego na świecie świadka morderstwa.
Inną sprawą jest to, że gdy morderca używa zaklęcia, nasz bohater zrywa się natychmiastowo z krzesła - tylko po to, aby...? Dlaczego nie goni mordercy? Czy to jest normalne zadanie które będzie zawarte w grze, czy tylko na pokaz?
Obrazek
"Nie znam się na iniekcji transmetylonianu interpolarnego."
Awatar użytkownika
Grentos

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 3)
Posty: 53
Rejestracja: 06 sty 2014, 20:00

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Grentos » 23 cze 2016, 18:24

RavenInvazion pisze:karczmarz krzyczy w jednym okienku dialogowym, w dalszych zmienia się w najspokojniejszego na świecie świadka morderstwa


Powiedziałem to samo i haxotv powiedział że jest tak jak być powinno. Ja uważam że lepiej za np. takiego "tak" dać coś w klimacie "t-tak.". Karczmarz powinien być przerażony, jąkać się, ledwo łapać oddech i nie umieć skleić zdania. Tutaj jest dziwnie pozbawiony emocji.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 222
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 23 cze 2016, 22:52

To był tylko pokaz jako ciekawostka i to co chciałem się dowiedzieć, już się dowiedziałem :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Spider
Posty: 28
Rejestracja: 03 mar 2016, 21:09

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Spider » 25 cze 2016, 19:38

Co chciałeś się dowiedzieć?
Rpg maker? Tego się nie zapomina.
Obrazek
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 207
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: lorak » 27 cze 2016, 21:54

Imperator I od poprzedniego systemu walki w Pogromcy Pustki I różni się pod wieloma względami. Dodano zręcznościowy system walki, który jest zmienny statystycznie w zależności od wielu innych mechanik w grze, które dzieją się w czasie rzeczywistym. To czego nie widać gołym okiem najbardziej ma wpływ na walkę.

Szczerze, moim zdaniem to bardzo złe podejście do jakiegokolwiek systemu walki. Zupełnie mylisz złożoność z głębią. Dla mnie, jako gracza, ilość różnych czynników wpływających na liczbę obrażeń, które zadaję w walce nie ma najmniejszego znaczenia. Lubię matmę i liczenie, no ale bez przesady.

Po prosty ze strony gracza dodanie +- rzutu kością do prostego wyniku a wyliczenie tych obrażeń na podstawie gęstości ziemi i natężenia śpiewu ptaków to jedno i to samo. Nie mam na to wpływu - nie ma to znaczenia dla mechaniki. Gdyby powiedzmy podłoże zamieniło się w lód i postać zaczęłaby się ślizgać, gracz musiałby nauczyć się kontrolować postać w nowych warunkach. A tu z powodu losowo wybranej pogody "zimno" mojej postaci spada jakaś tam statystyka o ileśtam %. I tak nie mogę z tym nic zrobić, wykorzystać, nie ma znaczenia tu moje doświadczenie w walce. Ilośc statystyk jedynie zaciemnia obraz.

Zastanów się raczej jak odróżnić od siebie walkę gladiusem od walki toporem o coświęcej niż DPS, co zmienia odczucia płynące z walki, a nie liczbę pikseli, która spada przy jednym ciosie.

A, i jeszcze jedno: może źle zrozumiałem zwrot "czego nie widać gołym okiem" i jeśli tak to proszę o głębsze wyjaśnienie.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 222
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 28 cze 2016, 02:14

W odpowiedzi na komentarz Iorak


No wiem, ze może to wygląda strasznie, ale nie do końca. Generalnie w grze większej różnicy nie odczujemy. Ten system jest skomplikowany w budowie, ale nie dotyczy tego rozgrywki :). Ma to za zadanie urozmaicić rozgrywkę i taktyczny sposób podchodzenia do zadań w samej grze. Jeśli mamy gęstą mgłę, to wiadomym jest, że potwory typu mglaki (kojarzone z mgłą) będą bardziej odporne w taką pogodę niż w każdą inną. Natomiast co do statystyk postaci w pogodę, jest o tyle łatwo, że w deszcz, mgłę i burze piaskową trudniej włada się łukiem (zadaje mniejsze obrażenia). A w upał trudniej jest się obronić. To jest wbrew pozorom bardzo łatwe i nie jest skomplikowane. Sporo osób narzekało również na obrażenia ustawione odgórnie od statystyk, więc rozbudowane tego typu sprawia, że obrażenia maja charakter nieco bardziej zróżnicowany.

Co do kwestii dialogów, to spokojnie jest to początkowa faza projektu i obecnie zakończyłem werbunek osób od dialogów. Miejmy nadzieję, że sprostam teraz wyzwaniu przekazania w ciekawy sposób fabuły i CZYTELNY. Bo faktem jest, ze teraz jak czytam dialogi PP I to mi też się nie chce tego czytać. Niby przykre, ale prawdziwe.

Również ucieszy was fakt, że do walki trzeba używać klawisza "S". I potwory będą mogły nam coś zrobić jeśli odpowiednio szybko nie zareagujemy i nie unikniemy ciosu. No zostało dodanych parę pierdółek, które mają zadanie poprawić czytelność w statystykach i takie tam. Np w głównym panelu herosa pokazywana jest ikonka, która oznajmia nam, czy inne drzewka niż atrybuty mają do rozdania punkty, ale jeszcze sporo trzeba usprawnić.

Odbędą się również testy mechaniki itp, więc dla chętnych znajdzie się zajęcie. :) Nie wiem, tylko kiedy to będzie. Chciałbym aby test był takim demkiem skromnym i na bazie dema byście wyrazili swoją opinię co do tego czy idziemy w dobrym kierunku itp :). Jedno jest pewne, że chcę, by grami RM zainteresowali się ludzie spoza sceny. I toczę o to dość zażarty bój na forach itp, no ale mniejsza. Czego się nie robi dla polskiej sceny.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Hubertov
Posty: 248
Rejestracja: 28 paź 2013, 16:07

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Hubertov » 18 lip 2016, 09:54

Ciekawie sie zapowiada. Na kiedy przewidujesz premiere?

Edit// Nie bylo pytania xD Czekam :wink:
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 696
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: PInroz » 19 sie 2016, 15:44



Haxo TV udostępnił nowy film na swoim kanale w którym przedstawia nowości w Pogromcymcy Pustki II: Złodziej Kamienia :-D
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 222
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 02 wrz 2016, 09:23

A dzisiaj was troszkę rozpieszczę nowinkami ze świata PP II. Pogromca ma się dobrze i kazał mi was pozdrowić. Mówił coś, że z Adysem planują znów uratować świat itp itp, chociaż martwi się o Adysa, bo on coś wiecznie kombinuje (Jak to Adys) :P. Kazał też przekazać, że od dziś będzie was bardziej informował o tym co się dzieje na polu walki, a bloki tarczą od teraz będą jeszcze bardziej potrzebne.

Gdyby było tego mało opierdzielił mnie za te brzydkie animacje zdolności magicznych i no cóż... Nadal są brzydkie, ale przynajmniej lepsze niż poprzednie. Rzućcie okiem :)

No i informuję, że nabór na testerów jest otwarty :)

"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości