PIIZK [XP]

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Rykes

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 2)
Posty: 135
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: Rykes »

Pobieram i zabieram się do gry :) Jestem ciekawy co zmieniliście od ostatniej wersji, w którą grałem.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: HGS »

Czołem! Dawno nie było żadnych newsów, a więc zapodam takim zbiorczym :)
Myślę, że obecna aktualizacja gry będzie jedną z większych. Jak wiecie w Pogromcy II mamy następującą ilość przedmiotów:
- 64 bronie
- 20 tarcz
- 24 zbroje
- 10 hełmów
- 39 pierścieni i naszyjników


Z czego do tej pory wizualizowane były tylko bronie i tarcze. Obecnie trwają prace nad pełną wizualizacją ekwipunku, oraz jeszcze większą personalizacją naszej postaci!. Jak wiecie w jednej z aktualizacji dodane zostały grzyby, które po zebraniu dawały nam barwniki, które można ze sobą mieszać i w konsekwencji uzyskać aż 8 kolorów. Na chwilę obecną barwniki mają 2 zastosowania. Podczas barwienia mebli w namiocie bohatera, oraz zmiany barwy koloru tuniki naszej postaci. Obecnie jednak trwają prace nad możliwością barwienia również pióropuszy niektórych hełmów!

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Wizualizacja ekwipunku daje dodatkową aktualizacje za sobą. W grze pojawią się:
- Nowe tarcze
- Nowe zbroje
- Nowe hełmy
- Artefakty do ulepszania broni, tarcz, oraz zbroi


Dodatkowo trwają już prace nad odświeżonym półwyspem Apenińskim z pierwszej części:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: Dragon Kamillo »

HGS pisze:Obecnie trwają prace nad pełną wizualizacją ekwipunku, oraz jeszcze większą personalizacją naszej postaci!. Jak wiecie w jednej z aktualizacji dodane zostały grzyby, które po zebraniu dawały nam barwniki, które można ze sobą mieszać i w konsekwencji uzyskać aż 8 kolorów. Na chwilę obecną barwniki mają 2 zastosowania. Podczas barwienia mebli w namiocie bohatera, oraz zmiany barwy koloru tuniki naszej postaci. Obecnie jednak trwają prace nad możliwością barwienia również pióropuszy niektórych hełmów!
https://youtu.be/OO3FANjwKHY?t=1s
Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: Surusek »

1) Usunięty, bo był dezorientujący
2) takie drobnostki dodają pewnego rodzaju urok, np. mod do mroźnego oddechu na Skelige w trzecim wieśku - niby drobiazg, a ma swój urok.
3) Większa personalizacja? Dla innych to bajer zajmujący miejsce, dla drugich, sposób żeby trochę lepiej wczuć się w bohatera i dodać w niego trochę więcej swojej duszy. Sprawa, czy to jest potrzebne, jest (w tym przypadku) dość indywidualna.
4) kilka MB na dysku w roku 2017 chyba cię nie zbawi, przy obecnych rozmiarach dysków.
Chyba zagmatwałem.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2017, 08:18 przez Surusek, łącznie zmieniany 1 raz.
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: Jazzwhisky »

@anrgames
1) Nie, nie muszą, warto punktować każdą wadę, a nie równać do dołu i cieszyć się, że nie jest jeszcze gorzej, zwłaszcza w przypadku tej gry.
2) Może i komuś dodają uroku (dla mnie odwrotnie), ale ujmują też czasu, który można poświęcić na inne rzeczy i zamazują nierzadko resztę, rozwadnianie jest złe, zwłaszcza w grach indie, i tyle. :)
3) Oczywiście, że te wszystkie rzeczy są w grze, bo ich dodawanie sprawia autorowi frajdę i tyle. Tu się zgodzę, po prostu najwyraźniej dla Haxo to ważne, pytanie DK jest naiwne.
4) Temat rozmiarów gry był już wałkowany tyle razy...

Ale tak biorąc to wszystko w nawias, ogólnie, to chyba najlepiej prezentujące grę screeny od poczatku tematu. Wygląda to czytelniej niż kiedykolwiek, bardzo solidnie (chociaż oczywiście w kwestii charów jest wciąż ogromna przestrzeń do poprawy), aż mi trochę szkoda, że od zarania dziejów nie cierpię takiej stylistyki, zarówno jeśli chodzi o oprawę jak i założenia mechaniki/gameplayu. Niemniej, na 100% zagram w demo jeszcze przed świętami.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: PInroz »

anrgames pisze:4) kilka(naście) MB na dysku w roku 2017 chyba cię nie zbawi
MNIE ZBAWI :shock: Przy moim obecnym internecie :cry: :cry: :cry: Mimo iż barwienie ekwipunku jest raczej estetycznym duperelkiem, to i tak fajnie bo urozmaica system dodając nowe opcje dla gracza, o ile nie ucierpi na tym wydajność gry :roll:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: Surusek »

Dobra, chyba trzeba trochę rozjaśnić.
Punkt 1) był dość heheszkowy, jeżeli nikt nie zauważył. Równie dobrze mogłoby go nie być i mógłbym go usunąć.
2) Jeżeli zbudowałeś porządną podstawę, to takie drobne ficzerki jak zmiana stylu pióropusza czy pełna wizualizacja ekwipunku raczej rozgrywki nie rozwalą. Jeżeli jednak takie bajery dodajesz w trakcie robienia podstawy, to można rzeczywiście się pogubić i zająć się czymś co może być, ale nie musi, zamiast na porządnej podstawie.
4) Doskonale wiem, że temat rozmiaru gry był poruszany z tysiąc razy. Powiem może tak - możesz mieć porządną grę, która waży 5MB, a możesz mieć crapa który waży 2GB (choć zazwyczaj jest na odwrót) Nie chcę się bawić za bardzo w tą dyskusję, każdy ma swoje zdanie na temat rozmiaru 8) . A to był tylko średnio udany argument za tym, żeby ficzerek został.
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: HGS »

Od razu uspokoję was, że zróżnicowany ekwipunek nie będzie ważył więcej. Wręcz przeciwnie. Sprawi to, że w "charsets" będzie o wiele mniej grafik tego samego bohatera :) . W przypadku tej konkretnej gry takie drobnostki jak zróżnicowany ekwipunek mają sporo sensu. O ile w jedynce był tylko półwysep Apeniński, to tutaj mamy aż 4 krainy. Faktem jest, że są one o wiele mniejsze, ale granie 40 godzin bohaterem, który ma wyekwipowane np. "Boskie Szaty", a w rzeczywistości ma na sobie zbroję z początku gry może być trochę wybijający z imersji :)

Po za tym już w demo można odczuć system bogatszego droopu ze skrzynek. Mogą nam przecież wylecieć białe, a nawet żółte przedmioty. Warto jest dać jakiś ficzer, który sprawi, czy gracz chce założyć coś lepszego, czy po prostu chce dobrze wyglądać :) Nie wiem jak wy, ale ja w grach RPG zawsze lubiłem dbać o to jak prezentuje się moja postać :P

Po za tym barwniki już są. Więc rozwinięcie ich możliwości jest raczej zaletą :) Nie każdy musi przecież bawić się w farbowanie pióropuszy, czy budowanie własnego obozu :) Te rzeczy w Pogromcy II są dodatkowe i jeśli ktoś woli przejść tylko fabułę, to gra go nie zmusza do tego, by budował np fioletową flagę w namiocie :P
Aczkolwiek namiot pozwala oszczędzić sporo kasy chociażby w naostrzeniu broni, wytwarzaniu masowej ilości eliksirów, wytwarzaniu samemu przedmiotów Epickich, Legendarnych i Mistycznych :)

Takie rzeczy zajmują max dodatkowe 8 MB, a urozmaicają rozgrywkę. Ścinanie drzew w Pogromcy II było ryzykowną aktualizacją, bo nie wiedziałem jak się to przyjmie. Potem okazało się, że 85% grających po dorwaniu siekiery chodziło i ścinało drzewa tylko dlatego, że można i że może się to drewno faktycznie przydać :) Też niby pierdoła, ale urozmaiciła rozgrywkę :)
Jazzwhisky pisze:Ale tak biorąc to wszystko w nawias, ogólnie, to chyba najlepiej prezentujące grę screeny od poczatku tematu. Wygląda to czytelniej niż kiedykolwiek, bardzo solidnie.
Będę na pewno zmieniał nieco roślinność. Co z resztą widać już powoli się dzieje. Od czasów PP moje umiejętności w Pixel Art się zwiększyły i chcę jeszcze poprawić stare elementy.

P.S. PinroZ ta gra wyciąga stałe 60 fps. Demo, które zostało opublikowane na GFy chodzi w 40. Obecnie uzyskałem dodatkowe 20. Więc sam sobie odpowiedz na pytanie, czy będzie słaba optymalizacja. Diablo może coś na ten temat powiedzieć :-)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: PInroz »

HGS pisze:PinroZ ta gra wyciąga stałe 60 fps. Demo, które zostało opublikowane na GFy chodzi w 40. Obecnie uzyskałem dodatkowe 20. Więc sam sobie odpowiedz na pytanie, czy będzie słaba optymalizacja.
Sorry że tak tróję o optymalizacji. Ostatnio stałem się strasznie wrażliwy na tym punkcie :?
HGS pisze:Diablo może coś na ten temat powiedzieć :-)
Ah, tak optymalizacja Dark Dawn :lol: :lol: :lol:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: HGS »

Witam. Po ponad roku prac nad PIIZK jestem coraz bliższy ukończenia oficjalnego demo gry. Aktualnie rozwijane są pewne smaczki, usuwanie wszelkich bugów, przebudowa fabuły i kilka pomniejszych rzeczy. Temat pozostanie póki co odblokowany, więc będzie można na bieżąco sprawdzać nowinki. Za jakiś czas przebuduję prezentację by co do każdego punktu wymieniła poszczególne różnice między PP i starą wersją PIIZK. Póki co zapraszam do obejrzenia krótkiego materiału testowego z tego jak zachowuje się Tingis po wprowadzeniu kilku kluczowych zmian. Mój komputer ma już 6 lat i nie wyrabia jak nagrywam cokolwiek, więc mogło trochę ściąć obraz. Gra jednak spokojnie będzie płynnie śmigać pod warunkiem, że nie macie kartonu zamiast komputera. Zapraszam:

"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: McLaren »

@HGS Widać, że postarałeś się aby świat tętnił własnym życiem :) Mam pytanie ile będzie trwać doba w grze? Bo wydaje mi się, że dzień i noc za szybko mija. Chyba, że jest to tylko zrobione dla potrzeby filmu?
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: HGS »

Mechanika gry uległa drastycznym zmianom. Ogólnie gra jest... łatwiejsza mimo swojej złożoności. Generalnie system dobowy jest przyspieszony na potrzeby tego filmu. Optymalnym rozwiązaniem wydaje się minuta rzeczywista = 1 godzina w świecie gry, jednak będę to testował. Wprowadzenie skomplikowanych jak na RM mechanik NPC wymaga ode mnie stałej obserwacji i analizy świata, gdyż to jak NPC się zachowują ma troszeczkę wpływ też na ekonomię.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: McLaren »

HGS wracając jeszcze do systemu dnia i nicy. NPC będą reagować na te zmiany? tzn. gdy nadejdzie noc rozejdą się do domów? Na ulicę wyjdą rzezimieszki itp? Czy raczej będą stać jak ciołki całą dobę gry?
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Post autor: HGS »

Im późniejsza godzina tym mniej NPC w mieście i więcej strażników. Czasem można być świadkiem nietypowych scenek co nadaje tylko i wyłącznie kosmetyki :)

Polecam ci zaglądać na stronę Twierdza rpg Maker w dział Projekty > Pogromca II, lub na moją stronę fanpage pod tym linkiem. https://www.facebook.com/haxotvpustkaakt2. Lada dzień (może jutro) Reptile odświeży opis, bo tamto co teraz jest opisuje starą wersję jeszcze z Bety. Teraz gra wygląda i działa lepiej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Więcej pojawi się na Twierdzy niebawem :).
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
ODPOWIEDZ