Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 635
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Adrapnikram » 02 wrz 2016, 20:17

Dużej rewolucji niestety nie ma. Weź popracuj nad czytelnością, bo to chyba największy mankament, który wdziera się do każdego aspektu gry i kłuie jak kamień w bucie. Np. Podczas walki daj znacznik ile zabieramy życia, albo kto obrywa (ekran migający na czerwono i krzyki psują tylko efekt). Lepiej jakby to same charasecty migały na czerwono.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 244
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 02 wrz 2016, 21:28

Nic w tej kwestii, którą przytoczyłeś nie ulegnie zmianie, gdyż nie robię taśmowca z milionem znaczników. Ta gra ma być dla ludzi myślących. A obrażenia i statystyki są pokazywane w menu herosa i wszystko jest liczone, dzięki czemu gracz wie, czy np miecz czy włócznia zada więcej DMG podczas walki. To samo z pancerzami co jest lepsze itp.

Co do zmian to się wiele zmieniło. Na prawdę wiele. Tylko tego nie widać i o to w tym chodzi. Co do ścieżki poprzednika nic się nie zmienia RPG Survival z nastawieniem na tak zwany "stary" tryb rozgrywki, ale spokojnie będziecie mieli poziomy trudności :). Dla największych twardzieli poziom Hardcor, który was pod koniec czymś wynagrodzi, ale czym to nie powiem. Nagroda jest warta zachodu.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 635
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Adrapnikram » 02 wrz 2016, 21:50

Powiedz mi jedną rzecz. Ta gra ma być dla ludzi myślących czy myślących w myślach (twórcy). Bo za cholerę nie jestem w stanie ogarnąć, kiedy dostajemy obrażenia, a kiedy je zadajemy. I taki system jest zastosowany (w niemalże?) każdej grze, w której zadajemy obrażenia.

"Co do zmian to się wiele zmieniło. Na prawdę wiele. Tylko tego nie widać i o to w tym chodzi."
Padłem xD

Zmiany, których nie widać, bo po to są zmiany, żeby ich nie było widać. Ale zmieniło się wiele.
Po co komu zmiany, których nie widać? To tak, jak napisać coś na kartce bezbarwnym tuszem i wręczyć komuś tą kartkę mówiąc: Ta kartka jest zapisana. Miłej lektury.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 244
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 02 wrz 2016, 22:09

Zmiany są zauważalne po wejściu do gry i zagraniu w nią. Na filmikach niewiele pokazuję, więc to logiczne, że niewiele widać, ale sam pewne rzeczy zobaczysz. Jak nie jesteś w stanie ogarnąć kiedy zadajesz obrażenia, a kiedy je dostajesz? xD Toć to panie widać jak cep gołym okiem, no ale spoko :)

P.S. Obrażenia zadajesz z każdym ciosem zadanym przeciwnikowi, no ale spoko. Widać tę... spostrzegawczość, bo ten widoczny pasek HP wroga na górze tam sobie kolorki zmienia tak, bo może :P

A otrzymujesz, kiedy pojawia się animacja ataku wroga, no, ale przecież w MAKERÓWKACH jest tak samo! [facepalm]
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 635
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Adrapnikram » 03 wrz 2016, 09:30

No właśnie tak średnio, bo w ABSie nie chce mi się cały czas patrzyć na pasek wroga, żeby zobaczyć czy oberwał. Poza tym

"ten widoczny pasek HP wroga na górze tam sobie kolorki zmienia tak, bo może :P"
Otóż ten pasek zdaje się zmieniać niezależnie od tego jaką animację ma nasz bohater/oponent.

"A otrzymujesz, kiedy pojawia się animacja ataku wroga, no, ale przecież w MAKERÓWKACH jest tak samo!"

Otóż nie. W makerówkach nie wszędzie są paski HP, ale mniejsza. Chodziło mi o to, że postać, która obrywa miga przez chwile na czerwono i wtedy widać kiedy traci HP. Ogarnij walkę w 5 minucie, tam widać, że nasza postać obrywa dopiero po walce, co też wprowadza chaos. Opóźnione animacje i utraty HP, nie wiem zoptymalizuj to jakoś, bo ten system walki jest mocno opóźniony. Mogłoby się wydawać, że zabijam wroga (zostaje mi 1HP) i po walce ginę. Wciskam klawisz, otrzymuję informację czy udało mi się trafić. Tu wydaję się, że walka laguje.

W tej walce, którą podesłałeś, to jeszcze pół biedy, ale np. Samotna skała z 1 części, to zgadywanka, czy zadajemy coś wrogowi. I nie widzę w nowym systemie nic, co mogłoby poprawić ten stan rzeczy.

EDIT:
"Co do zmian to się wiele zmieniło. Na prawdę wiele. Tylko tego nie widać i o to w tym chodzi."
"Zmiany są zauważalne po wejściu do gry i zagraniu w nią."
To ja chyba w tym miejscu skończę dalszą dyskusję.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 244
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 03 wrz 2016, 12:15

No właśnie tak średnio, bo w ABSie nie chce mi się cały czas patrzyć na pasek wroga, żeby zobaczyć czy oberwał.

Serio? To po co grać, skoro się tobie nie chce? xD - pierwszy bezsens

Otóż ten pasek zdaje się zmieniać niezależnie od tego jaką animację ma nasz bohater/oponent.

Otóż nie, bo widzisz... Używam w tym czasie tarczy i wszystkie obrażenia są zadawane w pewnej kolejności. Są skile, które pozwalają na uderzenie wroga tarczą i tutaj akurat nie masz zupełnie racji. Czepianie się na siłę.

Chodziło mi o to, że postać, która obrywa miga przez chwile na czerwono i wtedy widać kiedy traci HP. Ogarnij walkę w 5 minucie, tam widać, że nasza postać obrywa dopiero po walce, co też wprowadza chaos.

Normalnie geniusz zwracania uwagi na stany xD. Obrywa, a wiesz czemu? Bo się nie zasłoniłem tarczą i weszło mi krwawienie.
Na całe szczęście stany same schodzą po pewnym czasie ;>
Obrazek
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
INRE

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 3)
Posty: 119
Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: INRE » 09 wrz 2016, 16:09

Weź popracuj nad czytelnością, bo to chyba największy mankament, który wdziera się do każdego aspektu gry i kłuie jak kamień w bucie
Adrapnikram, dobrze Ci mówi. W Pogromcy Pustki w ogóle nie wiadomo co się dzieje. Rozgrywka jest strasznie nieczytelna. Z resztą wiele osób już to stwierdziło. To samo tyczy się nieczytelności, bałaganu w interfejsie, nawrzucane wszystkiego i niewiadomo co, do czego. To odrzuciło mnie niestety od pierwszej części po kilkunastu minutach rozgrywki.
Oczywiście plusa masz za grafikę, muzykę, którą masz autorską i która pasuje do klimatu, zachodniej stylistyki. (Mam nadzieję, że dialogi będą lepsze niż w 1.)
Ta gra ma być dla ludzi myślących.
Ta gra ma być dla ludzi myślących czy myślących w myślach (twórcy).

Ja całą tę dyskusję odnoszę nie tylko do tego systemu walki, który nie mówi zupełnie nic, ale także do wspomnianej nieczytelności tego co się dzieje po wejściu w menu. Panuje straszny chaos.

Jak nie jesteś w stanie ogarnąć kiedy zadajesz obrażenia, a kiedy je dostajesz? xD Toć to panie widać jak cep gołym okiem, no ale spoko :)
Nic nie widać właśnie.
Widać tę... spostrzegawczość, bo ten widoczny pasek HP wroga na górze tam sobie kolorki zmienia tak, bo może :P
Serio? To po co grać, skoro się tobie nie chce? xD - pierwszy bezsens
Normalnie geniusz zwracania uwagi na stany xD

I te ironie... Lekceważenie wyczuwam w tych odpowiedziach, a kolega zwraca tylko uwagę na to, co mu się nie podoba.
Zwróć uwagę na opinię innych. My po prostu chcemy dostać fajną grę.
Albo inaczej. Postaw się na naszym miejscu. Bądź przez chwile graczem i popatrz sobie na to wszystko z innej perspektywy.
Albo jeszcze inaczej, znajdź kogoś, kto usiądzie obok Ciebie i pogra w Twoje gry przy Tobie (Takiego nowego jak Ty to nazywasz "Partnera"). Ale niech to będzie ktoś, kto nie miał żadnej styczności z procesem twórczym samej gry.

Mniej tego pseudo biznesowego podejścia, a więcej zwykłego, ludzkiego spojrzenia. Spojrzenia oczami zwykłego gracza.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Grentos

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 3)
Posty: 54
Rejestracja: 06 sty 2014, 20:00

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Grentos » 10 wrz 2016, 18:36

Grałem w Pogromcę i uważam że jak się chwilę pogra to wszystko jest jasne. Na pierwszy rzut oka gra wydaje się nie czytelna i chaotyczna ale po (zaskakująco krótkim) czasie człowiek ogarnia wszystko i nie ma problemów z czytelnością czy ogarnianiem co się dzieje.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 244
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 11 wrz 2016, 17:20

Grałem w Pogromcę i uważam że jak się chwilę pogra to wszystko jest jasne. Na pierwszy rzut oka gra wydaje się nie czytelna i chaotyczna ale po (zaskakująco krótkim) czasie człowiek ogarnia wszystko i nie ma problemów z czytelnością czy ogarnianiem co się dzieje.


No bez przesady. Niektóre elementy graficzne jeszcze można by trochę dopieścić :). A co do systemu walki, to przed rozpoczęciem gry będzie możliwość odpalenia tutorialu i tam będzie wszystko ładnie stopniowo wyjaśnione co w trawie piszczy :)

Jako, że tutorial w PP I był dość... dużym natłokiem informacji w PP II wszystko będzie stopniowane w trakcie trwania rozgrywki. Mam tylko nadzieję, że pojawią się opinie, które nie tyle powiedzą mi same błędy, ale i możliwości, które mogą te błędy poprawić, gdyż o ile samo ukazanie problemu go nie rozwiąże, to przytoczenie propozycji jak można coś rozwiązać już ma jakiś wstępny zarys dla mnie do poprawy tego. I liczę głównie na opinie dotyczące tutorialu, czy wyjaśnia wszystko czytelnie i zrozumiale o co chodzi itp itd.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Grentos

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 3)
Posty: 54
Rejestracja: 06 sty 2014, 20:00

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Grentos » 20 wrz 2016, 08:47

HGS pisze:No bez przesady. Niektóre elementy graficzne jeszcze można by trochę dopieścić :).


W każdej grze można coś poprawić, btw nie powiedziałem że pogromca jest idealny lecz że jest odpowiednio czytelny i można się połapać.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 244
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 03 lis 2016, 02:59

Zmiany, zmiany i ciągle zmiany...
Z góry przepraszam tych wszystkich, którzy czekali na beta testy, ale są opóźnienia wynikające z problemami linii fabularnej i mechaniki gry. Obecnie dodajemy crafting i gastronomię. Potem zaimplementujemy część zadań i bossa do gry. Ruszą beta testy. Po testach nałożymy kilka poprawek i wypuścimy grywalne demo. Planowana premiera pełnej wersji gry 07.07.2017.



Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 244
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 23 gru 2016, 19:50

Coraz bliżej święta, a w święta jest czas nie tylko na miłe spędzenie czasu z rodziną, ale i rozdawanie prezentów. Mikołaj do nas dziś zapukał i mówi tak:

"Ej chłopaki, chodźcie wypuścimy demo tym zniecierpliwionym ludziom i zrobimy niespodziewaną niespodziankę dzień przed świętami"

Nom, także ten... ja tu nie rządzę, to było polecenie od Mikołaja i jak będą bugi to przy okazji będziecie mogli nam je zgłosić :D. Mikołaj kazał, to my się zastosujemy do jego polecenia i nawet nie ma co dyskutować :D. Oczywiście staruszek kazał umieścić świąteczny event w grze, więc magia świąt i w niej zawita :)

Jutro Beta Demo, a dziś mały pokaz slajdów z obecnej wersji gry. :)



Jeśli nie jesteś w temacie drugiej części naszej gry, to koniecznie polub nasz nowy fanpage!
https://www.facebook.com/haxotvpustkaakt2/?fref=ts
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 190
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Prometherion » 24 gru 2016, 09:35

Czekam na demko, mam nadzieję, że wprowadziłeś wiele usprawnień, które faktycznie da się odczuć. Zobaczymy w praniu.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 244
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 24 gru 2016, 17:41

Zapodaję beta demkiem. Mam nadzieję, że się spodoba to co przygotowałem w tej wersji i zaciekawi was to tematyką pełnej wersji. W grze jest również świąteczny event, który zauważycie z czasem :). Sugeruję przyzwyczaić się do zapisywania gry tylko w wyznaczonych punktach mimo, że ta opcja jest dostępna jeszcze z poziomu ESC, gdyż planuję ją usunąć. Proponuję też zapisywać grę co jakiś czas w razie awarii gry, która może się zdarzyć. Co prawda testowana była pod wieloma kątami, ale różnie z grami bywa i ja jako twórca też nie wszystko jestem w stanie przewidzieć.

BETA DEMO
https://drive.google.com/open?id=0B_xg0QC1yoU8dDhBZnZ6WDlEVWs
Ostatnio zmieniony 25 gru 2016, 20:31 przez HGS, łącznie zmieniany 1 raz.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dr.Man
Posty: 129
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Dr.Man » 24 gru 2016, 22:16

Pograłem tak z 20 minut u muszę stwierdzić że poprawę widać, nawet dużą. Menu znacznie czytelniejsze choć ma jeszcze parę minusów, przynajmniej na wstępie nie odrzuca jak to było w pierwszej części, a w drugiej przynajmniej mniej czasu trzeba poświęcić na zrozumienie całego systemu menu.
W dialogach także widać poprawę, znacznie lepiej się czyta i można się wczuć w postacie, choć doskonale nie jest, ale dobrze jest.
Wszystkie smaczki sandboksowe które oferuje Pogromca Pustki są naprawdę ciekawe i pomysłowe, jednak trochę tego za dużo i można się przy pierwszych chwilach gry nie połapać o co w ogóle chodzi.
Grafika ładna, trochę taka rozmazana, ale kogo tam to obchodzi w znacznym stopniu, liczy się rozgrywka w grach stworzonych w RPG Makerze, a nie szata graficzna.
Za pewne minusem było by problem z czytelnością Menu oraz innymi aspektami gry, ale według mnie gorszym minusem jest jej system walki. No wybacz ale mi nie za bardzo podchodzi, jest po prostu toporny i nudny, mało czytelny. Brakuję mi jakiejś dynamiki i przede wszystkim większej czytelności, jednak najgorszy to on nie jest.
Nie rozumiem czemu jest menu pod ESC skoro dostępny jest specjalne miejsce w którym można zapisać grę, powinno być już one wyłączone w pierwszej części i dołączone do menu na zdarzeniach, wystarczy tylko w zdarzeniu dać jedną głupią linijkę z komendą "Menu disabled", może po prostu zapomniałeś, nie wiem.

Plusy:
- Oryginalna fabuła
- Klimat
- Własna grafika
- Własna ścieżka dźwiękowa
- Gra bogata w autorskie systemy

Minusy:
- Czytelność (w mniejszym stopniu niż w poprzedniczce)
- System Walki

Ogólnie powiem ci że fajnie się gra, chaos mniejszy, postępy naprawdę widać co mnie cieszy.
Życzę powodzenia w wydaniu pełnej wersji. :)
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości