Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 247
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 24 gru 2016, 23:22

Dr.Man pisze:Pograłem tak z 20 minut u muszę stwierdzić że poprawę widać, nawet dużą. Menu znacznie czytelniejsze choć ma jeszcze parę minusów, przynajmniej na wstępie nie odrzuca jak to było w pierwszej części, a w drugiej przynajmniej mniej czasu trzeba poświęcić na zrozumienie całego systemu menu.
W dialogach także widać poprawę, znacznie lepiej się czyta i można się wczuć w postacie, choć doskonale nie jest, ale dobrze jest.
Wszystkie smaczki sandboksowe które oferuje Pogromca Pustki są naprawdę ciekawe i pomysłowe, jednak trochę tego za dużo i można się przy pierwszych chwilach gry nie połapać o co w ogóle chodzi.
Grafika ładna, trochę taka rozmazana, ale kogo tam to obchodzi w znacznym stopniu, liczy się rozgrywka w grach stworzonych w RPG Makerze, a nie szata graficzna.
Za pewne minusem było by problem z czytelnością Menu oraz innymi aspektami gry, ale według mnie gorszym minusem jest jej system walki. No wybacz ale mi nie za bardzo podchodzi, jest po prostu toporny i nudny, mało czytelny. Brakuję mi jakiejś dynamiki i przede wszystkim większej czytelności, jednak najgorszy to on nie jest.
Nie rozumiem czemu jest menu pod ESC skoro dostępny jest specjalne miejsce w którym można zapisać grę, powinno być już one wyłączone w pierwszej części i dołączone do menu na zdarzeniach, wystarczy tylko w zdarzeniu dać jedną głupią linijkę z komendą "Menu disabled", może po prostu zapomniałeś, nie wiem.

Plusy:
- Oryginalna fabuła
- Klimat
- Własna grafika
- Własna ścieżka dźwiękowa
- Gra bogata w autorskie systemy

Minusy:
- Czytelność (w mniejszym stopniu niż w poprzedniczce)
- System Walki

Ogólnie powiem ci że fajnie się gra, chaos mniejszy, postępy naprawdę widać co mnie cieszy.
Życzę powodzenia w wydaniu pełnej wersji. :)


Cieszy mnie, że te skromne demo zaczyna wywierać jakieś pozytywne odczucia. Szczerze to miałem wątpliwości czy tak wcześnie je wystawiać, ale ryzyk fizyk co kilka opinii to nie jedna. Wiele z rzeczy, o których wspomniałeś i tak będzie stopniowo jeszcze ulepszane, także mam nadzieję, że full wersja spełni wasze oczekiwania (Choć jak wiadomo nie dogodzi się każdemu :) ). Póki co to jest tylko demo, które daje wam wgląd w to, co może być w full wersji. Pełnoprawne demo może pojawi się w styczniu / lutym i tam będziecie mogli jeszcze ostatecznie mnie nakierować na ewentualne zgrzyty, bo później wyjdzie już pełniak :) . Liczę, że PP II choć w minimalnym stopniu nadrobi zaległości poprzedniczki i jak wspominałem nie raz i nie dwa zrekompensuje również jej braki :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 731
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: PInroz » 28 gru 2016, 19:16

UDAŁO MI SIĘ

Pobrałem PP II i gram w niego obecnie. O to moje wrażenia z kilkunastu minutowej rozgrywki. Pogromca Pustki II jest doskonały pod wieloma względami, jednak najbardziej co kuło mnie przez całą rozgrywkę, to lagi spowodowane zbyt skomplikowanymi zdarzeniami. Jestem ciekaw czy da się to jakoś poprawić :?:

Gram dalej :wink:
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Prometherion » 29 gru 2016, 14:29

Ja niestety muszę odpuścić, gdyż tak jak w przypadku dark dawn mam niesamowite lagi, które uniemożliwiają grę. Zmniejszenie detali nic nie pomaga. Mam po prostu za słabego pieca :D Może do czasu wydania pełniaka podkrecę maszynę. Masz już jakieś orientacyjne daty? Muzyka klimatyczna, jednak czy musi aż tyle zajmować, można by było trochę odchudzić projekt.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 14:36 przez Prometherion, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Amelanduil » 29 gru 2016, 14:33

Prometherion pisze:Ja niestety muszę odpuścić, gdyż tak jak w przypadku dark dawn mam niesamowite lagi, które uniemożliwiają grę. Zmniejszenie detali nic nie pomaga. Mam po prostu za słabego pieca :D
Zmiana detali w makerze (który jest do gier 2D!) to adresowanie problemu w sposób który nijak nie przyczynia się do jego rozwiązania. Nie potrafię sobie wyobrazić, w jaki sposób miałoby to wpływać na wydajność w 2D :v (Albo to ja się po prostu nie znam na programowaniu)
Razem obok loadingów wydaje się jedynie sztucznym "uprofesjonalnianiem" gry. Ja się z własnego doświadczenia na loadingach przejechałem.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 14:41 przez Amelanduil, łącznie zmieniany 1 raz.
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1799
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Dragon Kamillo » 29 gru 2016, 14:41

Nie wiem jak to jest zrobione w PP, ale jak zrobi się to w jeden sposób to daje to polepszenie sytuacji.

Detale które ograniczamy muszą być oczywiście na eventach, bo tylko te tworzą problem, nie może też być tak że dokładamy eventów byle by tylko zrobić taką opcję - to bezsensu. Więc tak naprawdę w tą kategorie wpisują się efekty świetlne i jakieś ozdobne zwierzątka latające po mapie, ewentualnie nieistotne fragmenty tilesetu które walneliśmy w evencie (w 2k3 mogłyby to być cienie).

Taka opcja musiałaby uruchamiać przełącznik, i każdy z tych eventów musiałby mieć ostatnia stronę pustą na ten przełącznik, z tylko jednym poleceniem - usuń zdarzenie, wszystko odpalone na autostart - mus chwilowego poczekania na początku wczytania mapy, ale ogólnie dalej powinno być OK.

Tylko wtedy ma to sens.

Grę widziałem u entera, wiem z czym to się je, na pewno jest lepiej niż w części 1, ale nadal trochę średniawo...
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 247
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 29 gru 2016, 18:14

Odpowiem na kilka pytań zbiorczym postem, bo nie ma sensu każdemu spamować po kolei.

Opcje w grze: Niektórym coś tam dają. Optymalizacja w grze jest zrobiona bardzo dobrze. To co jest nieużywane jest wyłączane i włączane tylko wtedy, kiedy jest to konieczne. W tle są rzeczy tylko niezbędne. Mi gra się nie zawiesza i Enterowi też co można było zobaczyć już kilkukrotnie, więc myślę, że nawet jak usprawnię optymalizację to wam i tak to niewiele może dać. Pamiętajmy, że Maker XP działa w chyba 40 FPS, a gry tworzone na nim mają swoje wymogi.
    to adresowanie problemu w sposób który nijak nie przyczynia się do jego rozwiązania. Nie potrafię sobie wyobrazić, w jaki sposób miałoby to wpływać na wydajność w 2D
Odrób lekcję Amel, bo wiele gier 2D ma ustawienia graficzne i wydajnościowe. Nawet taki Titan Quest, gdzie możesz zmniejszyć jakość grafiki, albo osłabić cienie. Tu jednak są one wyłączane i pozbawiane jakichkolwiek grafik. Nie są jednym słowem pokazywane na mapie, gdyż przełącznik, który je uruchamia jest OFF.

"Sztuczne load screeny" - Tak dla wiadomości one powodują konkretne opóźienia w wczytywaniu skryptów i nic bardziej mylnego, gdyż one również mają za zadanie dać płynne przejście z mapy na mapę. Grafika chara ulega w czasie ładowania ekranu przemieleniu i jest wczytywana od początku. Przełączniki są resetowane, by nie było błędów w wyliczaniu statystyk, a do tego dochodzi fakt, że Tilesety są kolosalne, co sprawia, że bez nich mielibyście około 2 sekundową i brzydką zawiechę gry podczas której i tak byście czekali, a tileset zwiększy się jeszcze o drugie tyle. Więc Load Screen jest tu obowiązkowy jeśli nie chcecie patrzeć na zwiechę przejść.

"Masz już jakieś orientacyjne daty" - Data premiery gry 07.07.2017 wstępnie jest zaplanowana i muszę z przykrością powiedzieć, że wątpię by bez ulepszenia sprzętu gra chodziła tobie płynnie, gdyż jest ona stopniowo ulepszana i to jest fakt, ale wiąże się to z większą ilością eventów itp.

"Taka opcja musiałaby uruchamiać przełącznik, i każdy z tych eventów musiałby mieć ostatnia stronę pustą na ten przełącznik, z tylko jednym poleceniem - usuń zdarzenie, wszystko odpalone na autostart - mus chwilowego poczekania na początku wczytania mapy, ale ogólnie dalej powinno być OK." - Początkowo na mapie jest autostart, jednak jest on usuwany z mapy, następnie jest typowe zdarzenie, które sprawdza co jest używane w tle i wyłącza wszystko inne. Potem to już twoje poczynania w grze wyłączają i włączają przełączniki. Niestety trzeba mieć mocny sprzęt. To już nie jest PP I z mechaniką, która opiera się o niewiadome, więc tu musi być masa zmiennych i przełączników, które się wzajemnie uzupełniają. Magia tworzenia skomplikowanych gier na makerze bez RUBY.

Jak zdążyliście zauważyć PP II nie stoi w miejscu i idzie do przodu. Ciężko jest mi określić co będzie w pełnej wersji gry. Jednak prawda jest taka, że bez dobrej ilości RAM i słabym procesorem nie pogracie płynnie. Poczekajcie na oficjalne DEMO. Będzie takie coś w lutym może i wtedy będziecie mogli ostatecznie jeszcze wyrazić swoją opinię i na tym co zbierzemy postaramy się jeszcze bardziej ulepszyć to na co zwróciliście uwagę.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 20:37 przez HGS, łącznie zmieniany 1 raz.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 103
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Viuu » 29 gru 2016, 20:05

Nie żeby coś, ale zmiana ustawień graficznych w grach 2D nie ma zazwyczaj nic wspólnego z wyświetlaniem grafik (szczególnie w dzisiejszych czasach). Wyłączanie cieni ma sens gdy są one dynamiczne, a nie po prostu wyświetla ci się grafika i tyle. Jeśli chcesz dać komuś opcje dzięki której gra będzie chodzić na słabszych sprzętach to musiałbyś faktycznie edytować duże eventy czy też zmniejszyć częstotliwość ich odświeżania. Tak więc to nie działa tak jak myślisz. Jak w grze 2D masz zmiany graficzne które mogą poprawić optymalizacje to zazwyczaj jest to raczej związane z rozdzielczością wyjściową gry a nie samej grafiki...

RUBBY

Tyle czasu minęło a ty wciąż się nie nauczyłeś jak się pisze ruby...
Poza tym twoja gra nie jest "bez RUBBY"... Eventy to też ruby, panie profeszynal deweloper.
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 247
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 29 gru 2016, 20:30

Viuu pisze:Nie żeby coś, ale zmiana ustawień graficznych w grach 2D nie ma zazwyczaj nic wspólnego z wyświetlaniem grafik (szczególnie w dzisiejszych czasach). Wyłączanie cieni ma sens gdy są one dynamiczne, a nie po prostu wyświetla ci się grafika i tyle. Jeśli chcesz dać komuś opcje dzięki której gra będzie chodzić na słabszych sprzętach to musiałbyś faktycznie edytować duże eventy czy też zmniejszyć częstotliwość ich odświeżania. Tak więc to nie działa tak jak myślisz. Jak w grze 2D masz zmiany graficzne które mogą poprawić optymalizacje to zazwyczaj jest to raczej związane z rozdzielczością wyjściową gry a nie samej grafiki...

RUBBY

Tyle czasu minęło a ty wciąż się nie nauczyłeś jak się pisze ruby...
Poza tym twoja gra nie jest "bez RUBBY"... Eventy to też ruby, panie profeszynal deweloper.


Wybacz, ale lubię pisać skrótami takie rzeczy. - EDYTOWAŁEM XD sorry dopiero teraz zczaiłem, że poszło z nadmiarem jedno B
Tak, ale cała gra nie stoi na skryptach, które większość używa. Używam jedynie myszki, aty laga i pełnej klawiatury od dwóch tygodni. Jednak cała gra stoi na zdarzeniach. A co do odświeżania eventów nie ma to sensu, bo są skrypty, które muszą mieć mielenie co sekundę. Inaczej gra będzie źle działała. To tak jakbyś wymagał od współczesnych gier typu Wiedźmin by miały niziutkie wymogi sprzętowe. I z góry wyprzedzę ewentualne tłumaczenie, że "to Maker i wina optymalizacji", do którego mnie nikt nie przekona. Wniosek jest taki, że gra jest bardziej rozbudowana, a ja jako twórca informuję, że ma ona większe wymogi :). Ktoś kiedyś słusznie zauważył, że ja nie zajmuję się robieniem typowych gier RM, gdzie mechanika składa się z domyślnym menu i systemem walki. Myślę, że jeśli chodzi o moje gierki to kwestia lepszego sprzętu niestety. Owszem można zawsze jeszcze coś pokombinować, ale i tak już jest nakombinowane z optymalizacją wystarczająco mocno. Wbrew pozorom PP II jest lepiej zoptymalizowany niż jedynka. Gra w tym samym czasie wyświetla około 38 obrazków i wykonuje masę obliczeń. Gdybym zastosował systemy np z jedynki to nikomu by to nie chodziło xD
Jednak myślę, że systemy z jedynki były jeszcze raczej prototypem...

Dlatego nawet chyba Diablo, albo ktoś inny zauważył, że systemy były stawiane na nowo od zera. Głównym powodem był ABS i optymalizacja :). Przy takiej ilości funkcji ta gra i tak ma małe wymogi. Najlepiej gra chodzi na procesorach AMD FX quad core i z minimum 4 GB RAMu, lub lepszym z tego co zauważyłem. Nie mniej będę się starał, by gra zyskała jeszcze kilka klatek więcej :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4133
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Jazzwhisky » 29 gru 2016, 20:37

Dodam jeszcze - cienie w Titan Quest są dynamiczne/renderowane w środowisku 3D, nie ma to żadnego związku z obciążaniem karty/procka grafikami 2D ładowanymi do RAM-u.

Poza tym, no ok, silnik RMXP jest przykro-niewydajny, ale pamiętam produkcje sprzed kilku lat o podobnej skali, które w tamtej epoce sprzętowej nie przycinały, to powinno dawać do myślenia. Bo to co się dzieje (loadingi, ogromne tilesety, skomplikowane parallel procesy w tle, skazywanie się na eventy w środowisku nakierowanym na operowanie RGSS) i te pomieszanie/zaprzeczenie sugerują, że coś jest jednak nie tak (niemniej zgadzam się, że to pewien standard, zwłaszcza wśród początkujących i średniozaawansowanych twórców, RMXP od razu skazuje na problemy przy większych mapach, a w 99% przypadków złego kodu twórcy nie są tego świadomi, i tu nie chodzi tylko o RM). Rozumiem też, nie chcesz się przekonać, to nie, ale zdecydowanie na twoim miejscu rozważyłbym myśl, czy natłok tego wszystkiego nie jest podwójnie szkodliwy, ostatecznie zabawa nie wynika ze sprawdzania ilości tabelek, procesów w tle, skryptów, menusów, skrótów klawiszowych, plecaków itp. itd. Współczesne produkcje pokazują nawet, że jest raczej wręcz odwrotnie.

To tak z dystansem i nie oczekując żadnego wytłumaczenia, bo przestałem być targetem dla takich gierc jakieś 10-15 lat temu, a wcześniejsze przygody i doświadczenia też trochę uprzedzają mnie do całego przedsięwzięcia (jak i podobnym, które nierzadko - kończyły nieciekawie). Podziwiam za to bezdyskusyjnie ogrom włożonej pracy i ten nadmiar zapału, bo takich osób w historii polskiego RM, które przekuły go na widoczny dla ogółu efekt, mieliśmy rzeczywiście tylko kilka.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 103
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Viuu » 29 gru 2016, 20:40

EVENTY TO WCIĄŻ RUBY
Nie wiem jak zinterpretowałeś to zdanie, ale miałem na myśli dokładnie to co napisałem. Jedyna różnica jest taka, że maker za ciebie składa z tego kod. Nie wiem też jaką widzisz wyższość robienia gry na eventach nad robieniem gry na skryptach, bo to jedno i to samo, różnica jest taka, że w edytorze skryptów zrobisz więcej niż to co udostępniają ci makerowe komendy.

No i ponownie źle mnie zrozumiałeś z optymalizacją. Nie mówię "zrób to bo tnie" tylko stwierdzam, że zmiana grafik na brzydsze nie spowoduje szybszego działania gry... Nie mam zielonego pojęcia jak gra wygląda od strony edytora więc nie dyktuje ci co masz robić. Mówię tylko że dla optymalizacji musiałbyś zrobić "to czy tamto". Nic ci nie narzucam. Nie wiem zresztą też co te zmiany opcji graficznych od strony edytora tak naprawdę robią, to tylko domniemanie, że uznałeś brzydsze grafiki za bardziej zoptymalizowane (jak to niedorzecznie brzmi xD).
No i akurat RGSS "jedynka" zoptymalizowany JEST tragicznie.

Najlepiej gra chodzi na procesorach AMD FX quad core i z minimum 4 GB RAMu, lub lepszym z tego co zauważyłem.

To oznacza jedynie, że ze "zoptymalizowaniem" ta gra nie ma NIC wspólnego :P
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Dr.Man
Posty: 129
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Dr.Man » 29 gru 2016, 20:56

Największą zmorą RGSS są właśnie eventy, to przez nie są spadki fpsów, Haxo w PP II jest anty lagger?
Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 247
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 29 gru 2016, 21:02

Viuu pisze:

Nieeee ja cię włąśnie dobrze zrozumiałem, tylko jak zwykle ja inaczej to ujmuję :D. Wiem co masz na myśli :) I wiem, że robienie na zdarzeniach to też RUBY tylko klikane. Tylko prawda jest taka, że napisać coś z poziomu edytora to nie sztuka. Zrobić coś, bez zewnętrznych ingerencji w Makera jest już wyczynem. O to w tym wszystkim mi chodziło jedynie.

Dr.Man pisze:

Tak, jest anty lag :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 103
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Viuu » 29 gru 2016, 21:11

Tylko prawda jest taka, że napisać coś z poziomu edytora to nie sztuka. Zrobić coś, bez zewnętrznych ingerencji w Makera jest już wyczynem. O to w tym wszystkim mi chodziło jedynie.

Chyba żartujesz...
W Lunie praktycznie całość działa na skryptach napisanych specjalnie do Luny i zobacz ile już czasu siedzę nad samymi mechanikami walki (niby od początku roku, ale tak od wakacji przeznaczam więcej czasu). W innym projekcie pobocznym, który sobie kiedyś tam może wyjdzie, działam praktycznie tylko na eventach. Bez porównania, eventy idą ze 3 razy szybciej ze względu na intuicyjny edytor i komendy, które większość odwalają za ciebie (choć na pewno jest to bardziej męczące gdy znasz się bardziej na programowaniu, wtedy eventy stają sie toporne). Nie wiem serio skąd się wziął ten trend na uważanie "wyższości eventów nad skryptami", ale jest to kompletna bzdura. No... chyba że mówimy o braniu już gotowych skryptów z internetu. To inna sprawa... xd
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1195
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Noruj » 29 gru 2016, 22:02

Viuu, ponieważ utarło się takie przeświadczenie, że skrypty to się tylko wkleja i już, a na zdarzeniach to ciężka praca. Jest to oczywiście prawda o tyle, o ile ktoś faktycznie korzysta wyłącznie z gotowców (chociaż tu jest druga kwestia; czy warto robić jakiś system na zdarzeniach, skoro jest już napisany wydajniej przez kogoś i ten czas można poświęcić na coś innego? Miałem taką sytuację teraz, przy systemie upgradowania narzędzi w grze. Mogłem to zrobić na zdarzeniach i stracić kilka godzin, ale po co?).

Co do PPII, to zamierzam dać grze szansę, ale nie będę ciupał w wersje beta (zwłaszcza beta beta ;)), bo taka ilość systemów na pewno wygenerowała olbrzymią ilość bugów. Mam nadzieję, że mi pójdzie :P
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
Reigh
Posty: 105
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pogromca Pustki II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Reigh » 06 sty 2017, 09:17

Zapowiada się bardzo ciekawe. Muszę pobrać demko i ocenić tę produkcję. Zaznaczam, nie grałem w pierwszą część ale oglądałem serię let's play. I tu rodzi się moje pytanie, czy aby zagrać w "Złodzieja Kamienia" wymagana jest znajomość części pierwszej?

Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości