Witam :) Pinroz oczywiście zniecierpliwiony po zobaczeniu działu z zapowiedziami pewnie myśli, że demo już wydałem, ale muszę cię zasmucić kolego :P . Znów będzie przesówka. Obowiązki typu, szkoła, praca itp robią swoje :( .
Na pocieszenie dodam, że zapodaję kilkoma koncept artami wykonanymi przez naszego rysownika. Niektóre już zostały zaimplementowane do gry, a niektóre z nich jeszcze czekają :) Prosiłbym o feedback:
Aby demo mogło zostać wydane musi zostać przeanalizowane pod kątem, czy wszystko co chcemy, aby zawierało jest już gotowe. Obecnie mogę tylko powiedzieć, że od czasów Pogromcy Pustki ta gra przeszła ogromną metamorfozę. Jeśli ktoś chce, to sam się przekona. Nie mam zamiaru tym razem składać wielkich obietnic jaki to nie super będzie projekt. Pogromca II jest grą, która wymuszać będzie od nas odrobinę zastanowienia. Oczywiście samouczek jest zawarty w grze, ale i tak trudno jest graczowi wszystko dokładnie pokazać i wytłumaczyć jak co działa. Wiele dzisiejszych gier skupia się na konkretnych gatunkach, albo jedynie na namiastce hybrydowości. Odkąd padł pomysł na stworzenie własnej, niezależnej gry zawsze marzyłem, aby połączyć RPG i survival w jedną, spójną całość.
Zanim zaczniesz pisać komentarz w stylu "Nie wychodzi ci to, a Pogromca Puski jest tego dowodem" chciałbym, abyś dowiedział się kilka faktów. Każdy robi jakieś błędy. Małe dziecko rodząc się nie zna języka, ani świata. Uczy się, poznaje i wyciąga wnioski. Tak samo jest tu. Kierunek Pogromcy Pustki był obrany prawidłowo, ale z początku miał być to zwykły RPG. Pierwszy tytuł Pogromcy to: Titan Quest Mobile III, później narodził się: Rome Quest, a dopiero potem, gdy zacząłem zmieniać całkowicie grafikę na własną zmieniłem tytuł na Pogromcę Pustki. Projekt był stopniowo rozwijany, zebrałem zespół, który pomagał mi dobrowolnie. Z czasem projekt zaczął zbierać tak zwany Hype i został dość mocno nagłośniony za co odpowiadam głównie ja. Obiecałem coś fajnego, a wyszło tak średnio. Nie chcę tu wymieniać przyczyn dlaczego się tak stało, że projekt zapowiadał się super, a skończyło się to jak to się skończyło, ale mogę powiedzieć, że pod koniec prac nad PP z ekipy zostałem prawie sam i jedynie nieliczne osoby mi pomagały, aby dokończyć ten projekt.
Zebrałem różne opinie, w tym również wasze i postanowiłem, że zapowiem Pogromcę Pustki II. Stało się to dość szybko po premierze Pogromcy Pustki. Ktoś mógłby teraz napisać, że to nie wypali, że ten gość zrobił coś średniego i znów zabiera się za to samo, odpuść... W tworzeniu gier trzeba umieć wyciągać wnioski i bacznie obserwować, to co się dzieje z grą podczas testów. Nauczyliście mnie jednego, że każdemu nie dogodzę. Jedni lubią zachodnie RPG, a inni coś pokroju Final Fantasy. Jesteśmy inni, każdy ma inny gust i preferencje. Ja jedynie staram się zrobić coś, co będzie dla każdego choć odrobinę fajne. Czy uważam, że Pogromca II to dobra gra? Nie wiem. Ja jako twórca uważam, że jestem w stanie wyciągnąć z tego tytułu więcej. Wiem, że ten tytuł zawsze budził i będzie budzić kontrowersję. Jedyne czego mogę być pewnym, to tego, że wszystko co mogłoby zostać spartolone, raczej już nie będzie, gdyż mechanika jest gotowa i wymaga jedynie obserwacji i drobnych korekt.
Dlaczego zebrałem się na ten dłuuuugi wywód? Po prostu uznałem, że wypadałoby po długiej nieobecności na scenie coś sprostować i wyjaśnić. Niektórych nawet przeprosić, jeśli poczuli się w jakiś sposób urażone moim postępowaniem, ale wynikało to z tego, że każdy chce jak najlepiej dla swojego "dzieła" i nie zawsze każdy widzi to co autor. Zbliżają się powoli kolejne Golden Forki, a Pogromca II powstaje już rok. Bardzo chciałbym ukończyć demo na okres GF, ale zwyczajnie nie jestem pewien, czy to się uda. Nie chcę znów wypuścić na scenę czegoś, co będzie na scenie przedmiotem drwin. Nie takie są założenia tego tytułu.