Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Reigh
Posty: 104
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Reigh » 13 lis 2017, 15:44

Pobieram i zabieram się do gry :) Jestem ciekawy co zmieniliście od ostatniej wersji, w którą grałem.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 247
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 15 gru 2017, 12:34

Czołem! Dawno nie było żadnych newsów, a więc zapodam takim zbiorczym :)
Myślę, że obecna aktualizacja gry będzie jedną z większych. Jak wiecie w Pogromcy II mamy następującą ilość przedmiotów:
- 64 bronie
- 20 tarcz
- 24 zbroje
- 10 hełmów
- 39 pierścieni i naszyjników


Z czego do tej pory wizualizowane były tylko bronie i tarcze. Obecnie trwają prace nad pełną wizualizacją ekwipunku, oraz jeszcze większą personalizacją naszej postaci!. Jak wiecie w jednej z aktualizacji dodane zostały grzyby, które po zebraniu dawały nam barwniki, które można ze sobą mieszać i w konsekwencji uzyskać aż 8 kolorów. Na chwilę obecną barwniki mają 2 zastosowania. Podczas barwienia mebli w namiocie bohatera, oraz zmiany barwy koloru tuniki naszej postaci. Obecnie jednak trwają prace nad możliwością barwienia również pióropuszy niektórych hełmów!

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Wizualizacja ekwipunku daje dodatkową aktualizacje za sobą. W grze pojawią się:
- Nowe tarcze
- Nowe zbroje
- Nowe hełmy
- Artefakty do ulepszania broni, tarcz, oraz zbroi


Dodatkowo trwają już prace nad odświeżonym półwyspem Apenińskim z pierwszej części:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1797
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Dragon Kamillo » 15 gru 2017, 15:21

HGS pisze:Obecnie trwają prace nad pełną wizualizacją ekwipunku, oraz jeszcze większą personalizacją naszej postaci!. Jak wiecie w jednej z aktualizacji dodane zostały grzyby, które po zebraniu dawały nam barwniki, które można ze sobą mieszać i w konsekwencji uzyskać aż 8 kolorów. Na chwilę obecną barwniki mają 2 zastosowania. Podczas barwienia mebli w namiocie bohatera, oraz zmiany barwy koloru tuniki naszej postaci. Obecnie jednak trwają prace nad możliwością barwienia również pióropuszy niektórych hełmów!

https://youtu.be/OO3FANjwKHY?t=1s
Awatar użytkownika
anrgames
Posty: 7
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Pół godziny od morza
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: anrgames » 15 gru 2017, 22:40

1) Usunięty, bo był dezorientujący
2) takie drobnostki dodają pewnego rodzaju urok, np. mod do mroźnego oddechu na Skelige w trzecim wieśku - niby drobiazg, a ma swój urok.
3) Większa personalizacja? Dla innych to bajer zajmujący miejsce, dla drugich, sposób żeby trochę lepiej wczuć się w bohatera i dodać w niego trochę więcej swojej duszy. Sprawa, czy to jest potrzebne, jest (w tym przypadku) dość indywidualna.
4) kilka MB na dysku w roku 2017 chyba cię nie zbawi, przy obecnych rozmiarach dysków.
Chyba zagmatwałem.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2017, 08:18 przez anrgames, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4132
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: Jazzwhisky » 15 gru 2017, 22:59

@anrgames
1) Nie, nie muszą, warto punktować każdą wadę, a nie równać do dołu i cieszyć się, że nie jest jeszcze gorzej, zwłaszcza w przypadku tej gry.
2) Może i komuś dodają uroku (dla mnie odwrotnie), ale ujmują też czasu, który można poświęcić na inne rzeczy i zamazują nierzadko resztę, rozwadnianie jest złe, zwłaszcza w grach indie, i tyle. :)
3) Oczywiście, że te wszystkie rzeczy są w grze, bo ich dodawanie sprawia autorowi frajdę i tyle. Tu się zgodzę, po prostu najwyraźniej dla Haxo to ważne, pytanie DK jest naiwne.
4) Temat rozmiarów gry był już wałkowany tyle razy...

Ale tak biorąc to wszystko w nawias, ogólnie, to chyba najlepiej prezentujące grę screeny od poczatku tematu. Wygląda to czytelniej niż kiedykolwiek, bardzo solidnie (chociaż oczywiście w kwestii charów jest wciąż ogromna przestrzeń do poprawy), aż mi trochę szkoda, że od zarania dziejów nie cierpię takiej stylistyki, zarówno jeśli chodzi o oprawę jak i założenia mechaniki/gameplayu. Niemniej, na 100% zagram w demo jeszcze przed świętami.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 728
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: PInroz » 15 gru 2017, 23:44

anrgames pisze:4) kilka(naście) MB na dysku w roku 2017 chyba cię nie zbawi


MNIE ZBAWI :shock: Przy moim obecnym internecie :cry: :cry: :cry: Mimo iż barwienie ekwipunku jest raczej estetycznym duperelkiem, to i tak fajnie bo urozmaica system dodając nowe opcje dla gracza, o ile nie ucierpi na tym wydajność gry :roll:
Awatar użytkownika
anrgames
Posty: 7
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Pół godziny od morza
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: anrgames » 16 gru 2017, 08:17

Dobra, chyba trzeba trochę rozjaśnić.
Punkt 1) był dość heheszkowy, jeżeli nikt nie zauważył. Równie dobrze mogłoby go nie być i mógłbym go usunąć.
2) Jeżeli zbudowałeś porządną podstawę, to takie drobne ficzerki jak zmiana stylu pióropusza czy pełna wizualizacja ekwipunku raczej rozgrywki nie rozwalą. Jeżeli jednak takie bajery dodajesz w trakcie robienia podstawy, to można rzeczywiście się pogubić i zająć się czymś co może być, ale nie musi, zamiast na porządnej podstawie.
4) Doskonale wiem, że temat rozmiaru gry był poruszany z tysiąc razy. Powiem może tak - możesz mieć porządną grę, która waży 5MB, a możesz mieć crapa który waży 2GB (choć zazwyczaj jest na odwrót) Nie chcę się bawić za bardzo w tą dyskusję, każdy ma swoje zdanie na temat rozmiaru 8) . A to był tylko średnio udany argument za tym, żeby ficzerek został.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 247
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]

Postautor: HGS » 16 gru 2017, 10:31

Od razu uspokoję was, że zróżnicowany ekwipunek nie będzie ważył więcej. Wręcz przeciwnie. Sprawi to, że w "charsets" będzie o wiele mniej grafik tego samego bohatera :) . W przypadku tej konkretnej gry takie drobnostki jak zróżnicowany ekwipunek mają sporo sensu. O ile w jedynce był tylko półwysep Apeniński, to tutaj mamy aż 4 krainy. Faktem jest, że są one o wiele mniejsze, ale granie 40 godzin bohaterem, który ma wyekwipowane np. "Boskie Szaty", a w rzeczywistości ma na sobie zbroję z początku gry może być trochę wybijający z imersji :)

Po za tym już w demo można odczuć system bogatszego droopu ze skrzynek. Mogą nam przecież wylecieć białe, a nawet żółte przedmioty. Warto jest dać jakiś ficzer, który sprawi, czy gracz chce założyć coś lepszego, czy po prostu chce dobrze wyglądać :) Nie wiem jak wy, ale ja w grach RPG zawsze lubiłem dbać o to jak prezentuje się moja postać :P

Po za tym barwniki już są. Więc rozwinięcie ich możliwości jest raczej zaletą :) Nie każdy musi przecież bawić się w farbowanie pióropuszy, czy budowanie własnego obozu :) Te rzeczy w Pogromcy II są dodatkowe i jeśli ktoś woli przejść tylko fabułę, to gra go nie zmusza do tego, by budował np fioletową flagę w namiocie :P
Aczkolwiek namiot pozwala oszczędzić sporo kasy chociażby w naostrzeniu broni, wytwarzaniu masowej ilości eliksirów, wytwarzaniu samemu przedmiotów Epickich, Legendarnych i Mistycznych :)

Takie rzeczy zajmują max dodatkowe 8 MB, a urozmaicają rozgrywkę. Ścinanie drzew w Pogromcy II było ryzykowną aktualizacją, bo nie wiedziałem jak się to przyjmie. Potem okazało się, że 85% grających po dorwaniu siekiery chodziło i ścinało drzewa tylko dlatego, że można i że może się to drewno faktycznie przydać :) Też niby pierdoła, ale urozmaiciła rozgrywkę :)

Jazzwhisky pisze:Ale tak biorąc to wszystko w nawias, ogólnie, to chyba najlepiej prezentujące grę screeny od poczatku tematu. Wygląda to czytelniej niż kiedykolwiek, bardzo solidnie.


Będę na pewno zmieniał nieco roślinność. Co z resztą widać już powoli się dzieje. Od czasów PP moje umiejętności w Pixel Art się zwiększyły i chcę jeszcze poprawić stare elementy.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości