[VX] Kruk

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1212
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Kruk [VX]

Postautor: Noruj » 10 wrz 2012, 17:49

Przeszedłem Kruka. Najpierw chciałbym powiedzieć, że gra mi się spodobała. To krótka i grywalna produkcja RPG nastawiona na przygody, bardziej niż na immersyjną fabułę.
Gra jest bardzo sztampowa, co mnie odrobinę odtrąciło, ale szybko się przerzuciłem na ten tryb rozgrywki i po około 30m. ( grę przeszedłem w 1h30m) grało się już wybornie. Na tyle zabawy takie motywy są ok, ale jeśli produkcja ta byłaby dłuższa, tak powiedzmy do +5h, to mogłoby to strasznie wymęczyć. To trochę już oklepane motywy:
- glejt do miasta, przeciąganie(dam ci glejt jak zdobędziesz dla mnie[...]) oczyszczanie potworów z jaskini, niezrozumiały prorok, etc.
Na plus na pewno są mini-gierki i systemy. Otwieranie zamków, zabawa z hakiem, skakanie, masakrowanie klawisza i tak dalej. Co prawda wiążą się z tym małe bugi, ale to nic. Da się grać. Sama walka jest ok, czasami hotkeye nie reagowały w ferworze walki. Sama fabuła jest średnia. Jak mówiłem - przygodowo jest bardziej niż fabularnie. Intro jest śmieszne niestety. Dowiadujemy się z niego (od narratora), że Kruki to nie najemnicy, ani czarownicy, ani najemne zbiry( od pierwszego różnią się tylko charakterem xD?)
Tak właściwie to okazuje się, że główny bohater (Kruk) to WŁAŚNIE najemnik(1), który przyjmuje różne zlecenia. Mało tego! Posługuje się magią, czyli równie dobrze możemy go nazwać czarownikiem(2) i w sumie ma zły charakter, wykorzystuje innych, jest chytry i nieuprzejmy, ma przerośnięte ego. Więc w sumie może nie jest zbirem, ale charakterku to on nie ma miłego.(3).
Nie wiem czy przemyślałeś to intro. Jak dla mnie, to ono wygląda tak jakbyś trochę przedobrzył, próbując na siłę nadać tym Krukom jakąś wielką głębie.
Grafika i muzyka jest ok. Trochę klimat taki Gothicowo-Wiedźminowy.
To w sumie tyle. Gra jest spoko, polecam!
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
INRE

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 3)
Posty: 124
Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55

Re: Kruk [VX]

Postautor: INRE » 30 wrz 2012, 17:42

Hej. Dzięki za komentarze.
Chciałem tak trochę temat odświeżyć, przypomnieć o grze i dodać, że tworzę kontynuację.
Nie wiem kiedy wyjdzie, na razie nawet za wcześnie na zapowiedź, ale zarys projektu mam.
A tak to zbieram błędy do poprawy do wersji 1.1 Kruka.
Awatar użytkownika
INRE

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 3)
Posty: 124
Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55

Re: Kruk [VX]

Postautor: INRE » 17 mar 2013, 13:34

Nowa wersja. Zapraszam do pobrania.
http://www.mediafire.com/?kh3p2tf0l2e3pk1 - Kruk v1.1 +RTP
http://www.mediafire.com/?u49q7o6fgiuxzkm - Kruk v1.1 bez RTP

Co nowego? między innymi:
Spoiler:


Proszę o zgłaszanie problemów w temacie lub przez prywatne wiadomości.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2013, 13:55 przez INRE, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1377
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Kruk [VX]

Postautor: Ozzaku » 17 mar 2013, 13:42

Opf, jeden z moich ulubionyc projektów ;)
Jutro przejrzę zmiany :)
Gratuluje tak udanej gry :D
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 959
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Kruk [VX]

Postautor: Kleo » 17 mar 2013, 13:46

INRE pisze:Co nowego? między innymi:
-kilka literówek

Znaczy dorzuciłeś tych kilka literówek??? A po co? ;)
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1377
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Kruk [VX]

Postautor: Ozzaku » 17 mar 2013, 13:50

Kleo pisze:
INRE pisze:Co nowego? między innymi:
-kilka literówek

Znaczy dorzuciłeś tych kilka literówek??? A po co? ;)


Zeby można było chociaż trochę pokrytykować grę by nie była zbyt idealna :D
Awatar użytkownika
INRE

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 3)
Posty: 124
Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55

Re: Kruk [VX]

Postautor: INRE » 17 mar 2013, 13:53

Sory za błąd XD.

Powinno być
"co nowego?
-poprawiono kilka literówek"

Poprawione :)

Gratuluje tak udanej gry :D

Dzięki, mam nadzieję, że Kruk 2 za którego już się zabrałem też się spodoba :-D.
Awatar użytkownika
matikun
Posty: 185
Rejestracja: 26 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Area 11

Re: Kruk [VX]

Postautor: matikun » 24 mar 2013, 16:37

Cóż, grałem kiedyś, ale ni skończyłem, teraz sobie gram od nowa, bo coś mi powiedziało, żebym ją skończył. Jestem w jakimś innym wymiarze i walczę z jaszczuro-wężowato-smokowato podobnym czymś z rtp xp'ka :D. Daleko do końca gry?
PS Naprawdę fajna gra :).
Pracuję nad:

Story of Dracula (akcja/komedia) - data premiery: 2016
Mechanika: 90% ||||||||||
Scenariusz: 100% ||||||||||
Mapy: 50% ||||||||||
Awatar użytkownika
INRE

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 3)
Posty: 124
Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55

Re: Kruk [VX]

Postautor: INRE » 28 mar 2013, 17:41

Awatar użytkownika
Soul
Posty: 484
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Kruk [VX]

Postautor: Soul » 28 mar 2013, 17:47

Znalazłem poważne błędy w grze.
1) Kiedy jest minigra na wciskanie odpowiednich klawiszy i jest np. góra, góra: to jeśli raz przyciśniemy góra zaliczy nam oba klawisze.
2) Pasek Hot Keys w ciemnościach jest niewidoczny. Skrypty nie są kompatybilne. Chyba, że to było zamierzone.
3) Poważna usterka w systemie walki, bardzo często potwory stawały w miejscu. Np. walka z dwoma strażnikami na arenie była prosta, bo jeden stał, a jedynie jeden gonił bohatera.
4) Za prosty system walki. Można lajcikowo większość walk przejść jedynie ze stratą kilku procent HP. Ale oczywiście trzeba wynaleźć ten sposób walki, co ja stosuje :) Nie odnoszę tego do sekretów, bo tam walki były hardcorowe.
MrG
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2013, 20:03

Re: Kruk [VX]

Postautor: MrG » 30 mar 2013, 20:27

jest możliwość zagrania w to bez konieczności zgrywania jakiegoś dodatkowego oprogramowania?

pobrałem http://www.mediafire.com/?u49q7o6fgiuxzkm - Kruk v1.1 bez RTP
ale nie chce działać
http://MyLegend.pl - projekt gry RPG na przeglądarkę
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1212
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Kruk [VX]

Postautor: Noruj » 30 mar 2013, 21:50

No właśnie ma być Z RTP

http://www.mediafire.com/?kh3p2tf0l2e3pk1 - Kruk v1.1 +RTP
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
INRE

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 3)
Posty: 124
Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55

Re: Kruk [VX]

Postautor: INRE » 02 kwie 2013, 12:52

Tak... jeśli nie masz RM VX, pobierasz wersję +RTP, a jeśli masz RM VX to wersję bez RTP.
Przepraszam za problem, jeśli jest to niejasno napisane. Następnym razem postaram się wyraźniej opisać.


1) Kiedy jest minigra na wciskanie odpowiednich klawiszy i jest np. góra, góra: to jeśli raz przyciśniemy góra zaliczy nam oba klawisze.

Dziwne. Ja tego nie miałem. Może przytrzymałeś dłużej klawisz albo niechcący dwa razy kliknąłeś?

2) Pasek Hot Keys w ciemnościach jest niewidoczny. Skrypty nie są kompatybilne. Chyba, że to było zamierzone.

Nie było zamierzone, tak wyszło, nie umiałem tego naprawić.

3) Poważna usterka w systemie walki, bardzo często potwory stawały w miejscu. Np. walka z dwoma strażnikami na arenie była prosta, bo jeden stał, a jedynie jeden gonił bohatera.

Wiem, o tym, przeciwnicy zacinają się czasami. Wadliwy skrypt, niestety za późno się o tym dowiedziałem.

4) Za prosty system walki. Można lajcikowo większość walk przejść jedynie ze stratą kilku procent HP. Ale oczywiście trzeba wynaleźć ten sposób walki, co ja stosuje :) Nie odnoszę tego do sekretów, bo tam walki były hardcorowe.

Dobrze, że znalazłeś sobie sposób, bo niektórzy nie przeszli gry właśnie, dlatego że walki były dla nich za trudne.

Dzięki za wypisanie błędów ;-).
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 484
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Kruk [VX]

Postautor: Soul » 02 kwie 2013, 16:56

Co do tego na pewno nie nacisnąłem przycisków dwa razy. Możliwe natomiast jest, że je długo przytrzymałem i system zrozumiał to jako dwa wciśnięcia. Pamiętam, że wciskając jeden raz góra popatrzałem na ekran i zdziwiłem się bo miałem palec na strzałce góra, a kolejnym krokiem kodu była strzałka w bok :)
Awatar użytkownika
INRE

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 3)
Posty: 124
Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55

Re: Kruk [VX]

Postautor: INRE » 29 sie 2013, 23:00

Dzisiaj mija rok od premiery Kruka. Postanowiłem przypomnieć, zatem o grze.
Wciąż zachęcam do pobierania, komentowania gry, a także... do przeczytania recenzji na twierdzy.
(Dzięki:
Kleo - za napisanie recki,
Rahim - za "pomęczenie" Reptile'a żeby wstawił XD,
Reptile - za dodany news.)
http://www.rpgmaker.pl/?co=gry&typ=rev&id=kruk

Jak jestem już przy recenzjach, to przy okazji dla tych co wcześniej nie czytali, tutaj recenzja w gońcu.
http://goniecrm.pl/recenzje/kruk.html

A skoro jestem przy gońcu to, również dla tych co nie widzieli, "analizy", w których znalazł Kruk. :)
http://goniecrm.pl/analizy/top10_ravenone.html
http://goniecrm.pl/analizy/humor.html
Dzięki Ravenone, dzięki Rahim (znowu XD)

Dziękuję wszystkim, którzy zagrali, którzy wyrazili swoją opinię, skomentowali grę (nie tylko przyszli po materiały z gry).

To tyle xD
Kruki idą się zabawić z okazji rocznicy. :P

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości