[XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 124
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

[XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy

Postautor: goblin!!! » 25 wrz 2016, 15:22

Przedstawiam wam nowo grę: KK:AiD. Na początku miało być
Zagadka tajemniczego lasy, później problem tajemniczego lasu, ale zmieniłem tytuł.
O grze:
Spoiler:


Zrzutka:
Spoiler:


Szacowany czas:
Demo jest skończone...
Może do gwiazdki z beto się urobię...
Link do dema:
http://www.mediafire.com/file/wg0x9eblw ... o+lasu.rar
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2017, 22:23 przez goblin!!!, łącznie zmieniany 4 razy.
Cisza potrafi więcej mówić od milionów słów, rzucanych codziennie na wiatr, który ledwo je niesie.
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 346
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: Diablo » 25 wrz 2016, 20:41

Nie chcę demotywować na start, ale o ile mapy są znośne (trochę wieją pustkami, ale nie są najgorsze), to ta zapowiedź totalnie demotywuje do zagrania. Nie chodzi już nawet o treść, która została pokazana w pseudo-ironiczny, denny sposób. Spróbuj chociaż ładnie rozplanować zapowiedź. Zaznaczyć wstęp, wyodrębnić opis, fabułę (jeżeli tak to można nazwać). Bo może się okazać, że wyjdzie nawet niezła przygodówka (czy co to ma być, bo nie można tego za bardzo wyłapać). No i mimo wszystko, nie jesteśmy profesjonalistami, ale język zapowiedzi pokazuje szacunek jaki masz do czytelnika/potencjalnego gracza, a ja po przeczytaniu takiej zapowiedzi na odwal raczej bym nie zagrał w grę.

No i tak do projektu, poczytaj może tutoriale co do mappingu i chociaż szczątkowego klimatu oraz fabuły. Nasze strony są tego pełne.
Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 584
Rejestracja: 11 kwie 2016, 17:16
Kontakt:

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: EnterVPL » 04 paź 2016, 01:03

Drogi Goblinie. Gdy tak przypatrywałem się twej działalności zauważyłem, że chcesz swoje gry przedstawić w taki jakiś śmieszny sposób. O ile suchary widzę to nadal nie mogę zrozumieć twojego stylu.

Co do samej gry: myślę jednak optymistycznie, aczkolwiek po za lasu wioski i kręgu nic więcej nie widać. Może później coś więcej powiem, jak coś więcej zrobisz. Jestem ciekaw co z tego będzie :-)
Moje projekty:
Najnowszy utwór na kanale: MusicVPL - Freestyle Acoustic Guitar
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 124
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: goblin!!! » 04 paź 2016, 13:52

EnterVPL pisze:Jestem ciekaw co z tego będzie :-)



No co będzie. Polska będzie XD
Cisza potrafi więcej mówić od milionów słów, rzucanych codziennie na wiatr, który ledwo je niesie.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 243
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: HGS » 06 paź 2016, 08:13

Często ludzie odpalając Makera mówią "Stworzę grę szybko i łatwo i będzie super". Niestety prawda jest taka, że Maker jest wymagający bardziej niż Unity. Dlaczego?. Żeby w RPG Maker zrobić coś ciekawego / unikatowego musisz się bardziej postarać, bo na Unity masz 3D.

W każdym razie mapping kuleje i póki co skup się na tym, a potem rób wszystko inne :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Athanor
Posty: 145
Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
Lokalizacja: Krypta
Kontakt:

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: Athanor » 07 paź 2016, 00:57

HGS pisze:Często ludzie odpalając Makera mówią "Stworzę grę szybko i łatwo i będzie super". Niestety prawda jest taka, że Maker jest wymagający bardziej niż Unity. Dlaczego?. Żeby w RPG Maker zrobić coś ciekawego / unikatowego musisz się bardziej postarać, bo na Unity masz 3D.

HGS pisze:Dlaczego?. Żeby w RPG Maker zrobić coś ciekawego / unikatowego musisz się bardziej postarać, bo na Unity masz 3D.

HGS pisze:bo na Unity masz 3D.

Przepraszam za zaśmiecanie tematu, jednakże nie mogłem powstrzymać się od zacytowania. Nawet nie mam słów by to opisać.

Nawiązując do tematu, gra wygląda jak nasz każdy pierwszy projekt w RPGMakerze, którego jak mawia przysłowie publikować nie można, z własnych doświadczeń, polecam nawiązanie kontaktu z jakąś osobą która wesprzeć Cię może moralnie oraz wewnątrz-projektowo. Diablo wystarczająco wyczerpał temat.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 243
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: HGS » 07 paź 2016, 03:24

Athanor pisze:
HGS pisze:Często ludzie odpalając Makera mówią "Stworzę grę szybko i łatwo i będzie super". Niestety prawda jest taka, że Maker jest wymagający bardziej niż Unity. Dlaczego?. Żeby w RPG Maker zrobić coś ciekawego / unikatowego musisz się bardziej postarać, bo na Unity masz 3D.

HGS pisze:Dlaczego?. Żeby w RPG Maker zrobić coś ciekawego / unikatowego musisz się bardziej postarać, bo na Unity masz 3D.

HGS pisze:bo na Unity masz 3D.

Przepraszam za zaśmiecanie tematu, jednakże nie mogłem powstrzymać się od zacytowania. Nawet nie mam słów by to opisać.

Nawiązując do tematu, gra wygląda jak nasz każdy pierwszy projekt w RPGMakerze, którego jak mawia przysłowie publikować nie można, z własnych doświadczeń, polecam nawiązanie kontaktu z jakąś osobą która wesprzeć Cię może moralnie oraz wewnątrz-projektowo. Diablo wystarczająco wyczerpał temat.


Mi chodziło o to, żeby autor nie myślał sobie, że skoro to jego pierwszy projekt publiczny to może spocząć na tym "Ale to mój pierwszy projekt". Drugim celem tego co napisałem jest pokazywać, że Maker nie jest tak prosty i łatwy jak się wszystkim to wydaje, bo potem mamy na Steam pełno tak zwanych "gówniaków" i ludzie naśmiewają się z RM, bo widzą tam takie gry, a nie inne. A w 3D możesz pokazać świat ciekawiej / lepiej o to mi chodziło :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: ravenone » 07 paź 2016, 10:49

No jeśli ciekawość świata sprowadza się do różnicy między 3D a 2D to chyba nie jesteśmy na tym forum co trzeba:P

Ale bardziej na temat - to nie jest "mój pierwszy projekt". Twórczość goblina to chyba już 3 tzw. "gry". Problem w tym, że on nie wyciąga z tego wniosków, więc i 10 jego projekt może dalej wyglądać jak pierwszy. Ucz się od mistrza Szymkina:D jego druga gra była lepsza od pierwszej:)
Awatar użytkownika
pakitos
Posty: 150
Rejestracja: 26 sie 2009, 08:15
Lokalizacja: kraina sera

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: pakitos » 07 paź 2016, 13:58

HGS pisze:Drugim celem tego co napisałem jest pokazywać, że Maker nie jest tak prosty i łatwy jak się wszystkim to wydaje, bo potem mamy na Steam pełno tak zwanych "gówniaków" i ludzie naśmiewają się z RM, bo widzą tam takie gry, a nie inne.

To ciekawe, bo u mnie jest dokładnie odwrotnie i to właśnie Unity mi się kojarzy głównie z miernymi gierkami o zombie z niedopasowanymi do siebie assetami :-) A dobre gry z kolei są często tak zrobione, że gracz nie ma zielonego pojęcia, że to właśnie Unity, przez co opinia produktu wychodzi tak średnio :p

Maker wg. mnie jest programem typu "easy to learn, hard to master" tj. łatwo jest opanować interfejs edytora i stworzyć byle co, ale żeby wykreować coś naprawdę fajnego, rozbudowanego to trzeba się czasem naprawdę nieźle natrudzić - tylko on ma ten 'problem'(?) że bardzo łatwo poznać, że gra została w nim zrobiona, przez co niektórzy mogą ją kompletnie olać ze względu na silnik(bo ktoś grał w jakąś słabą makerówkę i założył, że wszystkie są marne) mimo, że sama gra może być naprawdę fajna (osobiście nie znam takich ludzi, ale wątpię, by coś takiego nie występowało) - to samo dotyczy w różnym stopniu Unity, kliktimów czy wszelakich game makerów.

Co do świata to osobiście preferuję 2D, dla mnie jest bardziej przejrzyste i łatwiejsze do 'ogarnięcia' wzrokiem, chociaż to jest już totalnie subiektywne (może po prostu jestem za stary;/)

Sorry za spam, ale jak to zobaczyłem to nie mogłem się powstrzymać od wyrażenia opinii :-)
co
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 243
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: HGS » 07 paź 2016, 13:59

ravenone pisze:No jeśli ciekawość świata sprowadza się do różnicy między 3D a 2D to chyba nie jesteśmy na tym forum co trzeba:P

Ale bardziej na temat - to nie jest "mój pierwszy projekt". Twórczość goblina to chyba już 3 tzw. "gry". Problem w tym, że on nie wyciąga z tego wniosków, więc i 10 jego projekt może dalej wyglądać jak pierwszy. Ucz się od mistrza Szymkina:D jego druga gra była lepsza od pierwszej:)


3D nie oszukujmy się daje więcej możliwości, ale mniejsza. Nie wiedziałem, że kolega robi już któryś z kolei projekt xD. Nie no wnioski z błędów trzeba wyciągać.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: Amelanduil » 07 paź 2016, 14:47

Maker nie jest tak prosty i łatwy jak się wszystkim to wydaje, bo potem mamy na Steam pełno tak zwanych "gówniaków" i ludzie naśmiewają się z RM, bo widzą tam takie gry, a nie inne. A w 3D możesz pokazać świat ciekawiej / lepiej o to mi chodziło :)
błąd logiczny: właśnie dlatego, że maker jest tak prosty w obsłudze, pojawia się na steamie tyle, jak ty to ująłeś, "gówniaków". Nie ciężko jest zrobić grę w makerze, ciężko zrobić dobrą grę. W czymkolwiek.

A ja tam jestem zdania, że wszystko w grach goblina jest zamierzone, i jest tak jak ma być :P
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 124
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: goblin!!! » 07 paź 2016, 15:24

Załóżcie specjalny temat na te rozmowy :) Wiem że ciężko jest stworzyć dobrą grę i nie chce korzystać z ulgowej taryfy pierwszych gier, bo równie
dobrze można napisać pod 2 zupyliardowo gro że w końcu jest to tylko raptem 2 zupyliardy gier i trzeba przymknąć oko na błędy. Nie ma gier idealnych... Co do samej gry, myślę że data zakończenia się nie zmienia, bo tępo jest wolne... baaaaaardzo wolne.
Cisza potrafi więcej mówić od milionów słów, rzucanych codziennie na wiatr, który ledwo je niesie.
Awatar użytkownika
Herion10
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:19
Lokalizacja: Terdania

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: Herion10 » 08 paź 2016, 17:49

Gra jest ciekawa, a tym bardziej kim może być ten duch, oraz te kolumny w lesie. Może ktoś ze sceny jest tym duchem. Nie wiadomo. Mapki są cudne jak na xp :-) . Rzadko zdarzają się takie gry (teraz tylko MV i polepszanie grafiki na gorszą). A tak ogólnie czemu nie może być nazwa "Zagadka tajemniczego las-y/u"? Bardziej zapowiedz mówi o zagadce, a nie o problemie. Tak czy inaczej cierpliwie czekam na pełną wersje :mrgreen: .
Daj wiarę w siebie innym, a oni osiągną coś wielkiego.
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 124
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: goblin!!! » 07 lis 2016, 09:53

Postępy.
Las zyskał nowy urok:
screen 1.png
Las
screen 1.png (442.65 KiB) Przejrzano 1783 razy

Tak samo jak wioska:
screen 2.png
Wioseczka i las z VX.
screen 2.png (154.5 KiB) Przejrzano 1783 razy

A i ruiny są:
sctrrn 3.png
Duchyyy
sctrrn 3.png (396.16 KiB) Przejrzano 1783 razy


Wątek fabularny będzie miał parę zakończeń, z czego jedne ,,bezrobotne'' że sobie darowaliśmy. Ale
to każdy kto zagra się przekona.
Cisza potrafi więcej mówić od milionów słów, rzucanych codziennie na wiatr, który ledwo je niesie.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 243
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Problem tajemniczego lasu

Postautor: HGS » 07 lis 2016, 14:22

Mapy nabierają kolorytu, ale są trochę za puste
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości