Zastanawiam się czy jeszcze bardziej
wnerwiać gracza utrudnić grę i nie dać we wszystkich miksturach czasowej regeneracji. Co zmusiło by gracza do leczenia się przed walką, i nie dawało by mu szansy na kupienie 99 mikstur i leczenia się nimi natychmiastowo w walce. Ale nie wiem czy to już nie przesada. Zobaczy się.
Dokonałem wyboru, mikstury będą regenerować w czasie. Był to proces wymagający zaawansowanych obliczeń. Moje obliczenia:
W.G. = P.T./U.P.T.
P.T. = I.Ś./ 5% C.G.
U.P.T. = G.M. / R.M.
G.M. = I.U.M. / C.T.M.
R.M. = I.C.M.R. + I.M. * I.U.M.
wyjaśnienia:
W.G. - Wkurzenie Gracza
P.T. - Poziom Trudności
U.P.T. - Uzasadnienie Poziomu Trudności
I.Ś. - Ilość Śmierci*
C.G. - Czas Gry**
G.M. - Grywalność Mechaniki
R,M. - Realność Mechaniki
I.U.M. - Ilość Użyć Mechanik**
C.T.M. - Czas Trwania Mechaniki
I.C.M.R. - Ilość Cech Wspólnych z Rzeczywistością***
I.M. - Ilość mechanik****
*przez walkę, pułapki itd. a nie ,,sztucznych" (np.: ,,Chodzisz ulicą. Umarłeś z przechodzenia.")
** Średnia
***Np.: czas zbliżony, ilość czynności zbliżona itd.
****Mechanik właściwych, np.: ruch, walka itd. czyli takich, jakich gracz może użyć a nie takich jak obliczenia itd. (chyba że są w właściwej grze jest możliwe użycie czy zmiana takich mechanik)
Niektórych zmiennych nie miałem, więc obliczyłem za pomocą siły statystyki.
Może ktoś coś zrozumiał XD A tak na poważnie, sam się zdziwiłem jakie to logiczne. Chciałem to dać dla beki, a opracowałem nowe zmienne czasem potrzebne do stworzenia gry. XD
Ostatnio znów dodaje umiejętności. Na razie mam ich 34. Ale liczba szybko rośnie. Same czary-mary. Dodałem między innymi:
czar tworzący mikstury. Lojalnie ostrzegam że trzeba mieć fiolkę by się nie wylała w ziemię. O ile bardzo opłaca się robić miksturę energii, bo sama się regeneruje, to mikstura życia jest opłacalna jeżeli zna się myk. Po prostu po wykonaniu pewnego zadania jest darmowe leczenie. Jest one w stolicy. Czar masowo zadający obrażenia. Jest bardzo wymagający ale ignoruje odporność, ale też nie zabija. Czy zwiększający atak, obronę. Lub tworzącą broń z czystej magii (jak można się domyślić, niszczy się po czasie). Poprawiam też czytelność dialogów. Pisze też zadania poboczne. Tak przy okazji. Ciekawie wygląda zdarzenie walki...
asda.png
a to sama walka fizyczna. Jest tu warunek z mieczem zaklętym, bo to akurat zombie, a na nich tylko ten miecz działa (jest to też najsłabszy miecz
).
Zrezygnowałem też z łuku, po prostu nie wiedziałem jak to zrobić w ABS