Strona 1 z 3

[VX] Project2

: 27 wrz 2016, 18:47
autor: Revlis
Obrazek
Obrazek
Wersja RM: RPG maker VX
Gatunek: RPG tekstowy
Czas gry: Około dwie godziny.
Wersja: Pełniak - 1.12

Obrazek
W grze (tekstowej) wcielamy się w rolę bohatera zmuszonego do życia na postapokaliptycznych pustkowiach. Jego codzienna rutyna składa się głównie z poszukiwania wszystkiego co wydaje się być jadalne, odsączania brudnej wody ze skażonego deszczu, oraz unikania wszelkiego rodzaju niebezpieczeństw. Niestety, przez ostatnie tygodnie bohaterowi nie powodziło się zbyt dobrze. Postanawia więc zebrać resztę sił i wyruszyć na poszukiwania bezpiecznego miejsca w którym mógłby zostać przez jakiś czas i wypocząć, zanim padnie z wycieńczenia a jego ciało zostanie rozszarpane przez przemierzające radioaktywne pustkowia mutanty. Ślepy los chciał, że wkrótce trafia się ku temu niepowtarzalna okazja - bohater znajduje ruiny opuszczonego niemal dwa wieki temu górniczego miasteczka. Nie wie jednak, że nie jest tam sam...

Obrazek
Niecałe trzysta lat temu świat ogarnięty został wojną atomową, która zmiotła z jego powierzchni 90% populacji każdego gatunku i przemieniła go w jałowe pustkowia. Zwaśnione państwa kontynuowały jednak wyścig zbrojeń - stworzyły wirus, którego celem było wybicie pozostałych 9,9% tak, by tylko niewielka grupka ludzi odbudowała świat wedle ich nowego ładu. Jednak radioaktywne promieniowanie sprawiło, że ów wirus szybko zaczął mutować i zmieniły się jego właściwości. Teraz zamiast zabijać każdą żywą istotę, zaczął mieszać wszystkie dostępne kody genetyczne na planecie, przemieniając wszystko co żywe w mutanty. Niektórzy zyskali dzięki temu nadludzkie zdolności które do dnia dzisiejszego pomagają im przeżyć na pustkowiach, niektórzy zmienili się w dzikie bestie rządne krwi wszystkiego co się rusza, a niektórzy po prostu nie przeżyli mutacji i umarli w męczarniach (idąc drogą dedukcji można śmiało stwierdzić, że bohater gry który przemierza radioaktywne pustkowia, także nie jest do końca człowiekiem...).

Obrazek
W każdym etapie gracz będzie musiał dokonać kilku wyborów. Wszystkie decyzje podejmowane przez gracza będą uszczuplać liczbę dostępnych Punktów Akcji. Jeśli P.A. po ukończeniu etapu spadną do zera, skończy się to śmiercią bohatera z wycieńczenia (oczywiście część P.A. można zregenerować, znajdując podczas podróży jedzenie lub wodę). Każdy przedmiot znaleziony w trakcie rozgrywki ma swoje zastosowanie, niezależnie od ścieżki którą wybierzemy (w grze nie ma czegoś takiego jak system karmy, ale złe lub dobre wybory wpływają na jej zakończenie), jednak zbyt wczesne wykorzystanie przedmiotu uniemożliwi zrobienie tego w kilku kolejnych przypadkach. Nasze wybory prędzej czy później nakierują nas w stronę jednego z dziewięciu zakończeń (co nie oznacza że nie można z danej ścieżki zboczyć).

Obrazek
Spoiler:
Obrazek
Wersja z muzyką (67.9 mb):
http://www.mediafire.com/file/m2gkl8t8e ... .12%29.exe

Wersja bez muzyki (11 mb):
http://www.mediafire.com/file/mt5r080j7 ... _Music.exe

Jeśli ktoś przerzucał swój save z wersji sprzed 1.0 bardzo możliwe że przed jednym z
dziewięciu zakończeń gry pojawi się błąd o braku pliku mp3. W takim przypadku
dodatkowy plik należy pobrać i wrzucić do folderu z muzyką (w obu wersjach)
Plik mp3 (6,4 mb):
http://www.mediafire.com/file/9vwff0ly4 ... C3%AAl.mp3




Obrazek
Powiem tak. Wedle moich początkowych założeń ukończenie gry powinno zająć nie więcej niż 20 minut. I zajmuje - jeśli ktoś postanowi przez cały czas dynamicznie wciskać enter. W rezultacie wielu wprowadzonych zmian udało mi się uzyskać aż dziewięć różnych zakończeń do gry, a dotarcie do najdłuższego z nich zajmuje niemal dwie godziny. Zrezygnowałem także z pomysłu muzyki - po konsultacji z kilkoma osobami uświadomiłem sobie że gra tekstowa powinna ważyć kilkanaście mb, nie kilkaset tak jak to miałem w planach. Nie wykluczam jednak możliwości że kiedyś pojawi się druga wersja - z muzyką - lecz to zależy już tylko od ilości energii która mi pozostała. W grze znajduje się także wiele błędów (w większości zjadanie literek) ale z powodu ilości tekstu likwidowanie ich wszystkich zajęłoby mi długie tygodnie. Oczywiście za to zabiorę się prędzej czy później (mam zamiar zlikwidować do 70% błędów). Ważne że pisząc to wszystko dobrze się bawiłem :-)

Obrazek
Yoroiookami - beta tester.

Re: [VX] Project2

: 27 wrz 2016, 22:04
autor: Yoroiookami
Gra jest wciągająca. Szczególnie dla osób, które lubią różnego rodzaju opowiadania i 'roleplay'. Nie testowałem jeszcze wielu ścieżek, także pomimo ukończenia dema i tak powinienem mieć dużo radochy przy ponownym przejściu gry. :>
Opcji mogłoby być więcej, ale patrząc na ilość roboty przy każdej opcji wyboru, byłoby to bardzo trudne.

Szczerze polecam.

Re: [VX] Project2

: 28 wrz 2016, 15:17
autor: Diablo
Nowy, nietypowy projekt w RMie! Miodzio. Nigdy nie grałem w gry tekstowe, może mam właśnie okazję przekonać się czy to moja bajka?

Realia postapo ostatnio przeżywa prawdziwy rozkwit, naokoło widzę ludzi czytających Metro, grających w Stalkera albo Metro. Wspomnę też o niekoniecznie udanym Fallout'cie 4. Mam nadzieję, że twój RPG wciągnie :V

9 zakończeń, matko, jak to strasznie brzmi z perspektywy osoby robiącej w RMie xD

Przy najbliższej okazji zagram. Zapowiada się schludnie. Mam dobre przeczucia.

Re: [VX] Project2

: 28 wrz 2016, 22:50
autor: Kleo
Przeszłam grę za jednym zamachem, bo nie wiedziałam, jak ją zapisać i bałam się, że po wyjściu z niej będę musiała zaczynać wszystko od nowa. Domyślam się, że jest jakiś autosave, ale kiedy? Informacja na ten temat by się przydała, bo jako żywo żadnej nie znalazłam. Widzę, że teraz jest opcja manualnego zapisu, ale w wersji, którą pobrałam wczoraj, chyba takowej jeszcze nie było?
Całkiem niezły Ci wyszedł ten Project, zresztą już demo podobało mi się na tyle, że dostało ode mnie punkcik w GF. Bardzo fajna jest wizja postapokaliptycznego świata i to, że jej przedstawienie nie ma formy wykładu, a zostało wplecione w akcję i dialogi. Historyjka też jest niczego sobie, choć co niektóre postacie zbyt szybko ufały bohaterowi nie mając ku temu szczególnych podstaw (w drugą stronę zresztą podobnie), a na końcu nie mogłam się pozbyć wrażenia, że coś za łatwo to wszystko poszło (zakończenie, jakie mi się trafiło, to Chaotyczny Dobry). No i błędów jest istotnie sporo (nie tylko pozjadane literki, trochę ortograficznych i gramatycznych też by się znalazło...), ale opisy są na tyle barwne i obrazowe, że jestem w stanie przymknąć na to oko. Gra rzeczywiście wciąga i podobnie jak Yoroi, ja również ją polecam. :)

Błędy:
Spoiler:

Re: [VX] Project2

: 28 wrz 2016, 23:39
autor: Revlis
W istocie, wczorajsza wersja nie posiadała opcji manualnego zapisu. Powodem tego były problemy ze
skryptem na autozapis, a moją chęcią wprowadzenia trybu ng+ (gdyby ktoś chciał ukończyć grę jeszcze raz).
Na obecną chwilę można zapisać grę na trzech slotach na początku każdego etapu, a automat zapisuje się na czwartym.
Co do błędów:
Spoiler:
Jeśli chodzi o ortografy i inne gafy, to tak jak
wspomniałem - poprawianie zajmie mi to całe tygodnie :-)
Ale mam nadzieję że kiedyś mi się uda zlikwidować przynajmniej większość.

Oczywiście w nagrodę za wychwycenie tych błędów w wiadomości prywatnej
wyślę ci kod na odblokowanie wszystkich obrazków w galerii.

Re: [VX] Project2

: 29 wrz 2016, 23:18
autor: Revlis
Wersja gry została zaktualizowana do oficjalnej - [1.0]

- Naprawiono wszystkie błędy poprzednich wersji.
- Tryb Ng+ oraz Ng++ działają bez zarzutu.
- Usunięto część ortografów (powiedzmy że
to na dobry początek pracy :wink: )
- Dodano wersję deluxe (z muzyką)

W najbliższym czasie nie przewiduję już żadnych aktualizacji.
Dziękuję serdecznie wszystkim którzy przyczynili się nawet w
niewielkim stopniu do pomocy w ukończeniu P2.
Byłbym wdzięczny jeśli osoby którym uda się przejść grę
zdradzą nam zakończenia jakie udało im się uzyskać.

Re: [VX] Project2

: 30 wrz 2016, 14:45
autor: Usunięty
Nie udaje mi się pobrać żadnych z wersji. Gdy klikam w download to strona się odświeża.

Re: [VX] Project2

: 30 wrz 2016, 14:51
autor: Revlis
Linki działają - sprawdzałem na dwóch komputerach.
Poza tym w plikach konta na mediafire widzę liczbę pobrań.

Spróbuj z innej przeglądarki.
Ew. spróbuję przesłać dla ciebie linki do pobrania z innej strony (to może mi zająć kilka minut).
*Na wszelki wypadek zostawię je w opcji downloadu.

Re: [VX] Project2

: 01 paź 2016, 01:45
autor: Usunięty
Ok. Na google chrome wszystkie linki działają, lecz na Opera to tylko z mega.
Grę już pobrałem. Obczaję, a potem dam znać co mi na końcu wyświetliło się :)

Pograłem chwilkę na dobranoc. Chyba dopiero przeszedłem początek.
Póki co fajnie się to wszystko czyta. Jest to taka książka, w której możesz decydować o losach głównego bohatera. Fajnie by było gdybyś porobił grafiki, żeby je pokazywać zamiast czarnego tła. Wtedy gra naprałaby jeszcze lepszego smaczku (no i nadal w zamyśle będzie tekstowa) :D

W zasadzie tak mnie zaciekawiła ta gra, że chyba ją nagram jako taki let's play.

Re: [VX] Project2

: 01 paź 2016, 19:29
autor: ravenone
Projekt śledziłem od czasu dema na GFy. Pełniaka przyjąłem zatem z radością.
Ukończyłem jako chaotyczny dobry w czasie 2,2h.
Bardzo fajna gra, jutro postaram się sprawdzić jeszcze inne ścieżki i potem napisać recenzję.
A co do masy błędów w tekstach - przed który, która itp. stawiaj przecinek, to 50% błędów już zlikwidujesz:D

Re: [VX] Project2

: 03 paź 2016, 01:43
autor: Usunięty
Nie udało mi się przejść gry do końca, aczkolwiek domyślam się co mogło być dalej.
Pojawił się błąd w grze, który skutecznie uniemożliwił mi dalszą rozgrywkę :(
Spoiler:

Re: [VX] Project2

: 03 paź 2016, 09:50
autor: Revlis
Tak, to jedyny błąd który uniemożliwia na chwilę obecną przejście gry.
Zdaję sobie sprawę z jego istnienia, ale dopiero w sobotę będę mógł go
naprawić. Mimo to, gratuluję dotarcia tak daleko (zostało ci jakieś 5 - 10 min. gry).

Re: [VX] Project2

: 04 paź 2016, 21:44
autor: vrc
Ja poczekam, więc do soboty na fix i nagrywam grę na kanał YT :) Nie ma przeciwwskazań?

Re: [VX] Project2

: 08 paź 2016, 11:50
autor: Revlis
Błąd został usunięty, a wersja zaktualizowana.
*Nie, nie mam przeciwwskazań.

Re: [VX] Project2

: 08 paź 2016, 22:50
autor: Usunięty
Pobrałem nową wersję i mam ten sam błąd. Pragnę dodać to że zapisy skopiowałem z poprzedniej wersji.