[VX]Gildia Bohaterów

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

[VX]Gildia Bohaterów

Postautor: ravenone » 08 lis 2016, 00:24

Miałem już nic nie tworzyć, ale czasem zdarza mi się odpalić RM, żeby podłubać przy jakichś ciekawych skryptach. I o dziwo - tym razem
zabawa przerodziła się w tworzenie poziomów do gry, dlatego zamierzam się tym z wami podzielić.
Gildia Bohaterów to platformówka z dużym naciskiem na walkę. Ale nie zabraknie również poziomów w stylu endless runner czy ucieczki na czas
z zawalającej się kopalni.

Czego możecie się spodziewać?
- szybkiej i dynamicznej gry
- potyczki z bossami w każdym z poziomów
- rekrutacji nowych bohaterów do gildii, każda z własnym sposobem ataku
- treningu posiadanych bohaterów

Obecnie mam ukończone 3 poziomy. Ile ich będzie? Zależy od mojego zapału i pomysłowości.

Gatunek: platformer
Maker: VX
Premiera: 2017

Screeny:
Spoiler:
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 687
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: PInroz » 08 lis 2016, 00:40

Fajnie że powróciłeś do tworzenia :wink: Co ciekawe, do VX nie do XP. Czyli to będzie twoja pierwsza gra stworzona w RPG Maker VX, trzymam kciuki i na pewno chętnie zagram :mrgreen:

Spoiler:
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 216
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: HGS » 09 lis 2016, 22:51

Super się zapowiada. Chętnie zagram jak wyjdzie :D
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 484
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: Yoroiookami » 10 lis 2016, 06:57

Platformówka w VX? Ty szalony człowieku. :lol: Aż muszę spróbować.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: ravenone » 22 lis 2016, 14:54

ravenone czy jest jakaś szansa że powstanie Krew Zdrajcy 2

KZ2 kiedyś zacząłem, a później przekształciłem to w strategię rpg w stylu Mount and Blade, ale ciężko żebym to jeszcze ruszył.

Yoroiookami pisze:Platformówka w VX? Ty szalony człowieku. :lol:

Ma się te kurwiki w oczach :twisted:

A tak bardziej na temat - chciałem zrobić parę screenów z postępów, ale ni jak nie idzie uchwycić dynamiki i ruchu na nich.
Dlatego też nagrałem filmik:
https://youtu.be/qiN8CAbF4R4
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 687
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: PInroz » 22 lis 2016, 18:52

23.02.2016
Ogłasza się co następuje - kończę powoli swoją radosną, scenową twórczość.


Twoje słowa ze strony http://www.rvstudio.cba.pl/ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Skoro wróciłeś do tworzenia to wypadało by odświeżyć tę stronkę co nie :wink: :?:
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: ravenone » 15 gru 2016, 23:19

Czas na krótkie demo gry.
3 poziomy do przejścia i 2 grywalne postacie.
W obecnym stanie projektu mam już blisko 10 poziomów i wszystkie postacie, ale przy braku rozwoju postaci i systemu rekrutacji stwierdziłem, że lepiej dać krótką próbkę tego, co was będzie czekało, niż męczenie całości najsłabszą postacią.

http://www.mediafire.com/file/ily87v782 ... B+Demo.rar
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 484
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: Yoroiookami » 22 gru 2016, 15:11

Pograłem w demko. Wciskane przyciski dobrze odpowiadają, co mnie troszkę zaskoczyło. D:
Trochę trudna ta gra, bo roślinka zaciukała mnie bez problemu. :lol:
Fajnie się dashuje po mapach. No i mam nadzieję, że w pełnej wersji będzie nieco więcej ataków, bo z bliska czasem trudno trafić w ruszające się obiekty które co chwilę strzelają. :>
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 102
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: Viuu » 22 gru 2016, 15:39

Po całkiem przyjemnej Magicznej Wieży (co prawda nigdy nie ukończonej) naprawdę czekałem na Gildii Bohaterów. I chyba dawno nic mnie tak nie zdenerwowało...

Przeszedłem całe demo obiema postaciami. Cała gra jest niesamowicie prosta, brak tutaj jakiegokolwiek wyzwania (Asasynka to już jakbym na trainerze grał). Tak naprawdę brak tu też jakiejkolwiek platformówkowości... to po prostu strzelanka z możliwością skoku. Design poziomów (nie chodzi o grafiki) jest kompletnie nijaki, odnoszę po tym wrażenie, że w życiu nie grałeś w platformówke 2D. Radziłbym tak poważnie zrobić mały research grając w jakieś platformówki i revampnąć te wszystkie poziomy, bo aktualnie są one po prostu nudne i nijakie.
I dlaczego platformy jeżdżące na boki nas na sobie nie utrzymują? Postać zostaje w miejscu i z nich spada. Podobnie zepsute są platformy unoszące nas do góry. Gdy na nich stoimi i jadą do góry nie możemy się zupełnie ruszać, są po prostu źle zrobione.
Dodałbym do tego też fakt, że wybór poziomów jest nijaki, cały hub(gildia) jest właściwie szpetny (wolałbym chyba żebyś zrobił to na menusach eventowo, to raczej proste do wykonania a wyglądałoby o wiele lepiej niż ten nudny i pusty hub). Pasek HP postaci też jest szpetny (w szczególności porównując do całkiem ładnych pasków HP bossów).

Przydałyby się też jakieś znajdźki, żeby móc te poziomy stuprocentować. Aktualnie przebiegamy przez poziom bo tak, nie ma nawet po co go eksplorować (i w sumie nie ma też czego eksplorować, poziomy są do bólu liniowe). W Magicznej Wieży najwięcej frajdy sprawiało mi speedrunowanie poziomów (były tam czasówki poza znajdźkami), więc na koniec spróbowałem sobie też przebiec jak najszybciej pierwszy poziom w GB. Co prawda spróbowałem tylko raz, ale wykorzystując twoje niedopatrzenia w designie poziomów wyciągnąłem na nim 1:30 (a przynajmniej taki czas pokazywał licznik na save'ie).
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: X-Tech » 22 gru 2016, 17:04

Zagrałem chwilę. Jest bardzo, że tak napiszę skromnie, ale wystarczająco grywalnie, aby chciało się grać dalej.

Muzyka tego rodzaju w ogóle do mnie nie przemawia w platformerach - platformery to gry, które charakteryzuje szybkość i energia. To nie jest salon spa jak dla mnie, żeby taka muzyka pasowała do rozgrywki. Muzyka jak dla mnie nie może usypiać w platformerze, ale POWINNA dawać kopa do grania i do tempa akcji. Po prostu muzyka mi nie robi - powoduje ten stan jak w spa, który nie jest adekwatny do akcji w grze - wiele gier tak ma - podobnie ma GOTHIC. Muza, która daje kopa jest jak dla mnie np; w DUCK TALES czy kolejnych częściach SUPER MARIO. Sza


Sama rozgrywka bardziej przypomina mi niektóre platformery na NES. W sensie lecisz w prawo i kosisz - tempa BUCKY O HARRE tu nie ma, ale coś pomiędzy tym, a Caveman od CODEMASTERS z elementami zagadek (?). Bucky O Harre to arcydzieło platformerów mimo, że lecisz w prawo cały czas gra katuje pomysłami jak za karabina maszynowego (czasem lecisz w pionie) natomiast CAVEMAN i te pozostałe ich wymysły (CODEMASTERS) to dla mnie ospałe, prymitywne platformery zrobione na odwal się i bez polotu. Twój tytuł póki co to coś pomiędzy Bucky o Harre, a Caveman. Uwielbiam platformery w końcu to jedne z gier, w które gram więcej. Mogę napisać, że jest niezła gra - dość grywalna - biorąc pod uwagę, że jest zrobiona w RM, ale wycisniesz z tego dużo więcej jak dołożysz wyobraźni.

Bohater wygląda jak Super Mario rozebrany i przefarbowany ( Po paradzie równości ? xd)

Ogólnie pozytywność. Jeśli rozbudujesz tę grę dodasz sekrety, nieliniowość - żeby się chciało wracać do etapów - to będzie coś więcej niż tylko - platformer, w który pograłem i nie był zły - wyciśnij z tego maxa.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2016, 17:10 przez X-Tech, łącznie zmieniany 3 razy.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: Amelanduil » 22 gru 2016, 17:05

Trochę trudna ta gra
Spoiler:
Obrazek
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 484
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: Yoroiookami » 22 gru 2016, 18:49

Amelanduil pisze:
Trochę trudna ta gra
Spoiler:

Bardziej mi chodziło, że mam problemy z zadawaniem przeciwnikom obrażeń bez ich otrzymywania. :> Mashować może i można, ja nie próbowałem.
Awatar użytkownika
Revlis

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
Lokalizacja: Kraina RM

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: Revlis » 22 gru 2016, 19:11

Jakoś przeszedłem. Nie jestem zbytnio wymagający jeśli chodzi o kwestie grafiki, więc tutaj nie oceniam. Jedyną
rzeczą, która mi nie pasowała była możliwość kontaktu z przeciwnikami bez otrzymywania obrażeń. Dzięki temu
spore części pierwszych map udało mi się po prostu przelecieć na grzbietach wróżek...

Podoba mi się za to tempo rozgrywki. Jeśli do tego dojdą jakieś znajdźki i dodatkowe aktywności, może
się z tego zrobić całkiem przyjemna gierka.
https://www.youtube.com/watch?v=iCa6o_zzZXs
Revlis to śmierdzący leń.
Zbija bąki cały dzień.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: Amelanduil » 22 gru 2016, 20:48

Yoroiookami pisze:Bardziej mi chodziło, że mam problemy z zadawaniem przeciwnikom obrażeń bez ich otrzymywania.
Ano, ataki nie są telegrafowane (tak jak w 90% ABS'ów), przeciwnicy giną zbyt wolno, a i broń ma za krótki zasięg co efektywnie daje nam mniejsze okno reakcji. Już pomijając że ataki roślinek są zbyt szerokie, by ich unikać, a my nie mamy klatek nieśmiertelności :v

Słabo jest, słabo.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 212
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [VX]Gildia Bohaterów

Postautor: Kitabake » 22 gru 2016, 21:46

Grałem i sterowanie jest responsywne i dynamiczne. Podoba mi się jak cholera, chociaż demo to taka ewidentna alpha :D
Wygląda jak crossover pomiędzy Maple Story a Castlevanią. Dobre inspiracje. Chętnie zagram w pełną wersję, to mógłby być sukces na poziomie Rohmika przy dobrym wykonaniu ;p
Coca Cola Slime to jest to.
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości