Wersja RM: RPG maker VxAce
Gatunek: RPG
Czas gry (dema): Około 2 godziny (lub około 8 jeśli znasz kod)
Wersja: Demonstracyjna [0.7]
Do 2030 r. powinienem to jakoś skończyć. Może.
Kontynent RM od zawsze miał wiele problemów - ciągłe napływy nieświadomych forumowiczów, walki między zwolennikami ewentów i skryptów, działalność wywołujących bugi chochlików, czy nawet przekomarzania się szanowanych osobistości. By na kontynencie zapanował jako taki porządek, twórcy wybitnych kombinacji zdarzeń, oraz pisarzy kodu gry, po raz pierwszy zaczęli ze sobą współpracować by stworzyć idealnego strażnika, którego obecność stałaby się symbolem pokoju i dobrobytu. I udało im się. Nie obeszło się jednak bez ofiar, które w wyniku eksperymentów z substancją znaną jako Amelinium, zostały zamienione w nieludzko wyglądające defekty. Przez lata kraina RM znajdowała się w stanie pokoju, więc strażnik po wypełnieniu swojej służby udał się na zasłużoną emeryturę. Aby mieć pewność że w przypadku kataklizmu powołany zostanie nowy strażnik, jego twórcy stworzyli artefakt o niesamowitej mocy - Pas Ultimy - którego posiadacz automatycznie zyska miano i godność największego koksa w całej krainie. Mało który z jej mieszkańców wie, że ów artefakt ma zamiar zdobyć... Nikt inny jak jeden ze wspomnianych już defektów.
Amello Morello - znany także jako Defekt Amela oraz Ameliniowy Berserker, jest wynikiem eksperymentów, które zostały na nim przeprowadzone lata temu, w celu stworzenia idealnego strażnika dla kontynentu RM. Mimo iż wielu użytkowników uważa go za wynaturzenie, nie przeszkadza mu to zbytnio - buzujące w jego krwi Amelinium napełnia go uczuciem głębokiej urazy do wszystkiego, co się rusza. Na jego szczęście ma w sobie także coś z bohatera, także udaje mu się kontrolować agresję. No, przynajmniej do pewnego stopnia. Jego celem jest skompletowanie Pasa Ultimy i pokazanie światu, że nawet ktoś taki jak on, powinien być szanowany.
Mr. Slime - znany także jako Mały Brudny Brzydki Slime (to jego imię i nazwisko). Jako jeden z najsłabszych potworów, które na co dzień można spotkać w projektach, jest nieustannie poniżany i mieszany z błotem, gdziekolwiek się uda. Pogodził się już z faktem że jest popychadłem, ale jak na swój stan jest osobą bardzo pozytywnie nastawioną do życia. Po przybyciu do miasta znanego jako Ultima, spotyka Amello, który pomaga mu dostać się do środka koloseum by obejrzeć mającą tam miejsce walkę. W zamian, Slime oferuje nowo poznanej osobie oprowadzenie jej po okolicy. Wąsy i kapelusz, które nosi Mr. Slime, są oczywiście sztuczne - im mniej osób wie że jest Slime'm, tym lepiej.
Podczas gry będziemy kierowali drużyną składającą się z Amello, Mr. Slime'a, oraz kilku wciąż nieznanych osobistości. Celem Amello jest skompletowanie Pasa Ultimy, który ważny jest tylko wtedy, gdy jego właściciel zdobędzie wszystkie siedem gwiazdek, które do niego pasują. Ów świecidełka zostały rozrzucone po całym kontynencie, a w ich posiadaniu są tak zwani Mistrzowie Walk, czyli siedem osób uważanych przez twórców pasa za największych koksów, będących najbliżej statusu strażnika. Każdy z nich znajduje się w wydzielonym obszarze na kontynencie, także w czasie swoich podróży zwiedzimy takie miejsca jak np. Gospoda RM, Ultima, Goniec, czy nawet Dolina Zwierciadeł (miejsce, gdzie ożywają postaci z zamieszczanych na forach projektów). Prócz tego dochodzą także mniej ważne lokacje, takie jak Góry Zapowiedzi (miejsce gdzie spoczywają nigdy nie opublikowane projekty) nawiązujące w pewnym stopniu do makerowych forum. Na naszej drodze stanie wielu przeciwników - większość z nich ma status bossów, więc łatwo nie będzie.
Standardowy system walki turowej, nastawiony w dużej mierze na walki z przeciwnikami o statusie bossów (w skrócie, denerwujących warchołów zajmujących 3/4 ekranu). Większość posiada charakterystyczną mechanikę odróżniającą ich od pozostałych bossów. W grze spotkamy także czwórkę Ultra-Bossów, którzy zaskoczą nas niemal godzinnymi walkami (rzecz jasna opcjonalnymi) z aż siedmioma transformacjami. Istnieją trzy poziomy trudności, które zmieniać można w dowolnym momencie na mapie. Wyższy poziom trudności zaowocuje oczywiście lepszymi zdobyczami (lub satysfakcją, jeśli ktoś jest w tajemnicy masochistą). Prócz tego istnieją wydzielone obszary (widoczne dla gracza) na których można zostać zaatakowanym przez grupę stworów - głównie ku możliwości zbierania złota. Walki są więc wymagające dla tych, którzy wymagających walk oczekują. Wszystkie grafiki przeciwników oraz tła robiłem sam, więc wypada zaznaczyć że nie każdemu przypadną do gustu.
Wersja [0.7] ważąca 136 MB:
* Po pobraniu w menu może pisać wersja [0.6.1] - po prostu zapomniałem dopisać.
http://www.mediafire.com/file/btpz9wh41 ... 0.7%5D.exe
Szczególne podziękowania (za testy, porady i zmuszanie mnie do ciągłych aktualizacji) dla:
Puszka Okruszka Yoroiookami.
Cyckoznawczyni Kleo.
Nekrofila Deathwinga.
Natręta Necromo.
Imperatora kamery Entera
(wymienione wyżej osoby zostaną umieszczone w creditsach - jeśli kiedyś gra zostanie skończona...)