[XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: Kitabake »

Zodiac pisze:Mam nadzieję, że pomiędzy graniem poszczególnymi żywiołami będzie odczuwalna różnica.
Każdy z elementów ma inne statystyki i używa czarów o innym elemencie. Różnica w gameplay-u na pewno będzie pojawiać się gdy będziemy odwiedzać miejsca całkowicie poświęcone pewnym elementom. Płomieniem będzie inaczej grało się w ognistej lokacji i lodowej.
Do tego jest system szachownicy z FFXII. Dla każdego ducha będzie ta sama szachownica, lecz będzie ona ogólnorozwojowa i pozwoli dodatkowo popchnąć nieco rozwój postaci w wybraną stronę w zależności od preferencji. Z każdą z 4 statystyk będą powiązane inne bronie, do tego będzie można zdobyć pewne czary albo je ominąć. Płomien np. na 100% dostanie swoje czary ognia ale jeżeli dokonasz pewnych wyborów to nie będzie musiał mieć żadnych czarów.
To będzie koszmar do zbalansowania :evil: ale już opracowałem motyw, który pozwoli zbalansować mi ten system :twisted: ^^. Do tego w grze będą inne postacie z własnymi ukierunkowanymi szachownicami.
Do tego będą warunkowe interakcje w zależności od postaci, którą wybierzemy.
Zodiac pisze:A co do trailera to moim zdaniem przydałoby się dodać trochę "gamepla"-yu :P
Jak w pełni ogarnę skrypty i zrobię samouczek to wrzucę trailer z unikatowych rzeczy dla gry. Będzie to przeciwieństwo, a zarazem uzupełnienie pierwszego trailer-a
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Zodiac
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2011, 20:39

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: Zodiac »

W takim razie zapowiada się obiecująco :D Pomysł z license board również przypadł mi do gustu i jeżeli wszystko dobrze zbalansujesz to powinno z tego wyjść całkiem przyjemna gra :D
Jak w pełni ogarnę skrypty i zrobię samouczek to wrzucę trailer z unikatowych rzeczy dla gry. Będzie to przeciwieństwo, a zarazem uzupełnienie pierwszego trailer-a

W takim razie czekam, by zobaczyć jak wygląda to w akcji :D
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: Kitabake »

Przerobiłem wszystkie niekompatybilne skrypty tak, by działały pod party 8 osobowe. Część to tylko podmienienie jednej zmiennej, inne to kupa problemów. Na szczęście wszystko działa :-D (wielkość czcionki jeszcze się poprawi). Tak mniej-więcej będzie wyglądała gąsieniczka dla ośmiu postaci, menu i walka.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
*8 różnych elementów użyte tylko w celach testowych
Ostatnio zmieniony 02 mar 2017, 21:13 przez Kitabake, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: Kitabake »

Ufff 310 ikonek gotowych... i to dla samego ekwipunku!
110 defensywnych przedmiotów w 5 tierach. Oprócz tego będą unikatowe ekwipunki;) ale to później - dodane w sposób bardziej dynamiczny.
Następne będą bronie dalej animacje i czary.

Nowa usprawniona walka - tu rzut duszą gwiazdki :)
Obrazek
Szachownica - na razie w nie zmienionej oprawie graficznej:
Obrazek
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: PInroz »

Kitabake pisze:Szachownica - na razie w nie zmienionej oprawie graficznej:
Ta szachownica mnie najbardziej zaciekawiła :-D System rozwoju postaci na zdarzeniach, zapowiada się nawet, nawet :mrgreen: Radziłbym dopracować jednak mapping, gdyż jest on jak na razie dość ubogi. Grałem w podstawkę, czyli w zwykłego Chaos Element, bo skądś oczywiście kojarzę ten tytuł, jednak nie przykuło zbytnio mojej uwagi, widzę jednak że dodatek lub kontynuacja będzie naprawdę solidnie wykonana, tylko jak wcześniej mówiłem dopracuj mapki, zmień odcień ekranu, jakieś chmurki i promienie słońca walni i będzie całkiem spoko. Czekam na tę grę z niecierpliwością :wink:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: Kitabake »

W wyniku burstu inspiracji odrzuciłem zaplanowane zadania i zacząłem tworzyć tablice rozwoju dla ducha natury i maga.
Obrazek
!Patrz Ogień i Kurel.
Wygląd tablicy ducha elementu inspirowany był fraktalami występującymi w naturze. Wiem, że to co stworzyłem to nie fraktal ale chciałem, by funkcjonalność i wygląd oddawało symetrię i równomierne możliwości rozwoju. Powstał taki wiral. Postać ta uczy się zaklęć swojego elementu wraz z poziomem, w przeciwieństwie do reszty postaci, które uczą się takich rzeczy z szachownicy.

Mag za to odzwierciedla systematyczność i naukę, dlatego wszystko ma poukładane. Niejako może wybrać na podstawie którego elementu się rozwijać, gdyż rozkład statystyk w każdym kwadracie jest odzwierciedleniem przyrostu statystyk odpowiedniego ducha natury (postaci grywalnej).

Mam też jeszcze takie coś:
Obrazek
To jest taka małą burza mózgu. Jestem na etapie tworzenia koncepcji dla innych postaci. Jakby ktoś miał jakiś ciekawy pomysł na wygląd szachownicy, lub motyw przewodni to chętnie poczytam. Oczywiście nie cierpię na brak weny ;p

Klasy w grze, dla których nie mam jeszcze ugruntowanej wizji:
-łotrzyk
-strażnik
-handlarz/podróżnik
-klasa jeszcze nie wymyślona?Mateosz
-Ninja?Raptile
>Reszta postaci albo jest już ugruntowana albo nie jest pewne, czy zostanie w grze ;p

Moja praca nad wszystkim wygląda mniej więcej tak:
pomysł->paint/gimp->excell->bazaDanychRM/edytowanieWgrze->szczegóły
tylko jak wcześniej mówiłem dopracuj mapki, zmień odcień ekranu, jakieś chmurki i promienie słońca walni i będzie całkiem spoko. Czekam na tę grę z niecierpliwością :wink:
Postaram się by mapy wyglądały lepiej, pobawię się opcjami.

Na koniec nowa grafika dla postaci "Duch Światła":
Obrazek
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: HGS »

Dla mnie osobiście mapki bolą w oczy. Brakuje im nieco... hmm... pomyślmy...
Są zbyt sterylne. Ja bym je urozmaicił. Używasz bardzo dużej ilości elementów, które występują często i niczym się od siebie nie różnią. Można je łatwo wyedytować i z jednej sterty kamieni zrobić ze 4 rodzaje i ich użyć na mapce. Od razu poprawi to efekt. :)

Filmik nudny, nic nie wnosi. Sama zapowiedź czytelna :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: Kitabake »

Właśnie podmienił mi się klawisz "Z", z którymś innym odpowiadającym za usuwanie tablicy bez potwierdzenia. Poszła się rypać szachownica dla maga... wyłączyłem ten opcje w skrypcie, by się nie powtórzyło ale to była jakaś godzina wklepywania. Chciałbym podzielić się smutkiem :cry:. Na szczęście w excelu wszystko mam i wklepie z powrotem. Rada dla wszystkich - BACKUP!
Trzeba zabezpieczyć się ;p 8)

Obrazek
excel dla balansu poprzez porównanie z innymi postaciami :D
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: Kitabake »

Obecnie poświęcam dużo czasu nad rzeczami, których efekty są mało widoczne (chociaż bardzo satysfakcjonujące). Baza, tabelki i dane w skryptach rosną ale to nie jest coś interesującego, co by można było pokazać. Za to ostatnio zacząłem bawić się plikami graficznymi i danymi w skrypcie ATOA, a oto wyniki moich poczynań:
Obrazek
1.Wybór postaci

Obrazek
2.Rozdawanie punktów
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: Kitabake »

NA WSTĘPIE: Przypominam o sądzie w sprawie elementów - jest to najistotniejsza rzecz na świecie!
https://strawpoll.com/76sa1a2 - Jaki jest twój ulubiony element?

Okej, w Maju trochę bez-życiowałem i w sumie bardzo owocnie. Na prawdę nie chce mi się rozpisywać co dokładnie zostało stworzone dlatego dodałem screena ze swojego excela, którego uzupełniam na bieżąco i można sobie zobaczyć progres. Zapraszam też to obczajenia zakładki "progres" na pierwszej stronie, w celu doinformowania się o stanie projektu.

Tworząc "C:E" dobrze się bawię, czasami stresuje mnie ogrom projektu i ciężar nowych skomplikowanych zadań ale jak na razie daję radę. Projekt jest znacznie bardziej ambitny, niż zakładałem na początku. Nie oszukujmy się, to tak na prawdę będzie nowa gra i właściwie główna fabuła, koncepcja i mapki będą użyte w nowej wersji. Tylko wszystko co stare też będzie ulepszone.

Zdecydowałem się na drużynę 8-osobową, gdzie każda postać jest aktywna na walce. Masa problemów i pracy została pochłonięta w to ale już jestem na prostej. Zdaje się, że w ogóle te wszystkie mega skomplikowane sprawy i ogarnianie już prawie za mną. Teraz skupiam się na "core" - głównej części gry. Wszystko "ekstra" będzie dodawane, gdy uda mi się zrealizować założony plan. Data wydania gry na pewno nie będzie w tym roku. Przesunie się znacznie, kto wie do kiedy. No ale jak na razie idzie nieźle, więc nie podchodziłbym do sprawy pesymistycznie ;-)

Użyte skrypty są mało lub średnio skomplikowane w obsłudze, co jest na korzyść mojej pracy nad projektem. Pozostaje też przy grafice RTP, bo wszystko co potrzebuje, bardzo pasuje do mojej wizji. Sporo własnych lub przerobionych grafik community jest użyte. Listę użytych skryptów/grafik uzupełnię i wszystko znajdzie się w creditsach.

1. Wrogowie chwycili za broń i zaczęli atakować!
Spoiler:
2. Zacząłem pracować nad mapkami i uczyć się nowych rzeczy ;-)
Spoiler:
3. W jaskini, rzecz jasna, będzie ciemno!
Spoiler:
4. Alternatywny massage system wykorzystany przy otwieraniu zamków. Starego systemu wiadomości nie będzie.
Postacie z gąsieniczki mogą z wyrażać swoje opinie w czasie gry - bez tworzenia dodatkowych scenek.
Spoiler:
5. Nowe menu, jestem z niego dumny 8)
Spoiler:
6. Crafting - na razie ok. 230 recept.
Spoiler:
7. A to podsumowanie miesiąca Maj
Spoiler:
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: HGS »

Widać małe kroki w dobrym kierunku. Ja jednak bym nadal mapki dopicował ;) Ale to ja :P Ja lubię przepych :D
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: Kitabake »

Dopiero wchodzę w pracę nad mapkami, postaram się by były lepsze. Jak wyprodukuję większą ilość to pokażę. Wtedy będę liczył na twój feedback HGS :twisted: 8)
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: HGS »

Kitabake pisze:Wtedy będę liczył na twój feedback HGS :twisted: 8)
Nawet nie próbuj zaspokoić mych wymagań co do map RM, bo to mało kto na tym forum osiąga. :lol: :lol: :lol:
Cały projekt może być dla mnie gniotem, ale [mapki / grafika / muzyka] te elementy muszą być po prostu pełne życia xD . Jeśli chcesz to mogę ci pomóc z mapkami, coś doradzić, podpowiedzieć. Wystarczy napisać na PW. Korzystanie z RTP i grafik Makerowych dla mnie jest co najmniej proste, więc tym bardziej będzie mi łatwiej zrobić z nich coś sensownego :) . Te grafiki są bardziej wyraziste, więc można pięknie mapy przyozdobić :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: Kryzz333 »

Nawet nie próbuj zaspokoić mych wymagań co do map RM, bo to mało kto na tym forum osiąga. :lol: :lol: :lol:
Cały projekt może być dla mnie gniotem, ale [mapki / grafika / muzyka] te elementy muszą być po prostu pełne życia xD . Jeśli chcesz to mogę ci pomóc z mapkami, coś doradzić, podpowiedzieć. Wystarczy napisać na PW. Korzystanie z RTP i grafik Makerowych dla mnie jest co najmniej proste, więc tym bardziej będzie mi łatwiej zrobić z nich coś sensownego :) . Te grafiki są bardziej wyraziste, więc można pięknie mapy przyozdobić :)
:roll:

Gra całkiem mi się podoba. Ma w sobie to coś, to na pewno. Trochę to wszystko w zapowiedzi wygląda chaotycznie, mam nadzieję że w parze ze skomplikowaną mechaniką nie zapowiada to chaosu w grze. Mimo to, zapowiadane elementy są dosyć ciekawe. Ciekaw jestem jak to wychodzi w praktyce (btw, polecam znaleźć sobie testerów już w trakcie robienia mechanik).

Co do stylu gry, to nawet mi się on podoba. Jest prosto, ale estetycznie i czytelnie.

Chętnie dowiedziałbym się jak przebiega rozgrywka bo nie grałem w oryginał. Będzie to po prostu przemierzanie kolejnych lokacji i zasilanie się w miastach? Jak duży będzie element fabularny?
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux

Post autor: Kitabake »

Kryzz333 pisze: btw, polecam znaleźć sobie testerów już w trakcie robienia mechanik.
Postaram się by mechaniki zostały przetestowane jak już zrobię odpowiednie "użycia mechanik". Jak na razie wychwyciłem sam sporo błędów i zabiłem. No ale wiadomo, że wszystkiego się nie wychwyci. Swoją drogą kiedyś bratankowi dałem do testowania grę i znalazł game breaking błąd już po 5 sekundach grania, bo wcisnął anuluj zamiast potwierdzenie przy wyborze na początku gry :lol:
Kryzz333 pisze: Chętnie dowiedziałbym się jak przebiega rozgrywka bo nie grałem w oryginał. Będzie to po prostu przemierzanie kolejnych lokacji i zasilanie się w miastach? Jak duży będzie element fabularny?
Oryginał doprowadzał do ataku śmiechu kolegę i musiał wyłączać grę, bo nie wytrzymywał ze śmiechu. Chaotyczne mechaniki, z błędami uniemożliwiającymi kontynuowanie rozgrywki. Duże niezbyt zapełnione mapy. Ogromne wnętrza domów i npc-e w stylu "Nieeeeeeeeeeeeeemożliwe?!????!?!?!??!?!!!!!!!!? Co ty mówiż!?!??!?!" 8) . Postaram się ograniczyć ilość wykrzykników/pytajników tym razem, a wszystkie teksty już od dawna piszę najpierw w wordzie (bo chyba mam dysleksje).

Ymmm fabuła była bardzo prosta i w sumie taka pozostanie. Czyli Matka Natura zauważa, że coś się złego dzieje w krainie i wysyła 4 duchy natury, aby to zbadały. Długo nie wracały, więc wysyła swoją tajną broń, czyli nas. Możemy wybrać sobie 1 z 8 elementów i ruszamy na prowadzoną przez fabułę historię. Nie będzie to otwarty świat, ale postaram się by pomiędzy każdą większą sekcją fabularną była dodatkowa lokacja nieobowiązkowa. Świat będzie prawdopodobnie "otwarty" w drugiej połowie gry ale jeszcze się zobaczy.

Same lokacje będą zawierały "magię", którą będzie trzeba zbierać niczym pac-man :wink: . Po uzbieraniu odpowiedniej ilości magii otrzymamy 1pkt. rozwoju dla całej drużyny, który będzie można wykorzystać na szachownicy. Szachownica pozwoli nam na odblokowywanie możliwości noszenia zbroi, broni, używania czarów, odblokowania pasywnych zdolności i rozwój statystyk.

Postaram się, by w grze była bieda i wrogowie byli lekko wymagający. Kontrą na biedę będzie tworzenie przedmiotów i używanie gospody. A kontrą na wymagających wrogów będzie używanie mózgu :mrgreen: lub alternatywnie grind - postaram się by ten drugi był satysfakcjonujący i ciekawy.

Mógłbym napisać 3x więcej ale poczekam, aż więcej mechaniki i rozgrywki będzie gotowe. I oczy-wiśnie dzięki za zainteresowanie :-D
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
ODPOWIEDZ