Strona 6 z 6

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

: 02 sty 2021, 21:17
autor: Kitabake
2020 Q4 Zrobiłem więcej map ale mniejszych.
Obrazek

Przemyślenia.
Kolejny urlop, kolejna fala zrobionych map. Już jestem pewien, że gdy mam wolne mogę codziennie robić mapki jakbym chodził do pracy i nie męczy mnie to. Gdybym miał cały czas wolne to mógłbym robić tylko to :) Technika z planowaniem i przygotowywaniem pustych mapek pomaga. Łatwiej mi wtedy zabrać się za tworzenie, gdy mam już zarys tego, co chce stworzyć.

Mapka kontynentu:
Obrazek

O co chodzi na tych mapkach?
Archipelag Reptylian jest raczej niedostępny dla większości podróżników. Tajemnicze prądy wodne zwodzą statki i ciężko się tam dostać. Jeżeli komuś uda się dostać na centralną wyspę, gdzie znajduje się miasto Reptylian, to mała szansa jest na to, że dotrze do miasta, gdyż las otacza tajemnicza mgła, która zwodzi podróżników. Eksplorujący kończą zawsze na plaży lub jednej z otaczających wysp, nie odnajdując miasta. Część osób uważa, że miasto Reptylian nie istnieje. Nacja ta jest bardzo wyizolowana i nie miesza się w sprawy reszty świata, przynajmniej tak wszyscy uważają. Ekosystem archipelagu wysp tworzy spójną całość, choć każda z wysp ma odrębną biosferę.

Jedna z wysp z archipelagu Reptylian:
Obrazek

Wyspa położona w pobliżu bieguna południowego.
Obrazek

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

: 10 sty 2021, 12:40
autor: X-Tech
Dlaczego nie tworzysz kolejnych minut gry tylko robiszą ją jak naleśnik ? Z tego można wywnioskować ,że nawet jak zrobisz tysiąc map nie stworzysz ani jednej minuty gry. Skoro masz mapę na papierze to przecież dokładnie wiesz jaki będzie przebieg gry i przez , które lokacje wg. planu będzie przebiegać gra od początkowego jej stadium - czyli pierwszych minut gry. Dlaczego więc nie gra tylko sklejka pustych map ? A może jednak nie ma żadnego planu ? D

Re: [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)

: 10 sty 2021, 21:27
autor: Kitabake
X-Tech pisze:
10 sty 2021, 12:40
A może jednak nie ma żadnego planu ? D
Jak skończę robić mapy to zacznę robić zdarzenia. Mapy już tworzą historię, brakuje im tylko zdarzeń. To nie będzie gra oparta głównie na zdarzeniach - owszem będą one istotną częścią ale głównym kręgosłupem gry jest świat. Świat opowiada swoją historię, a zdarzenia swoją. Ostatnimi inspiracjami, choć nie jedynymi, są Zelda Breath of the Wild i Xenoblade Chronicles.
Czasami czuje się jakby ten świat sam się wymyślał, a ja go tylko odtwarzam.
Ogół jest zaplanowany ale każdy jego szczegół to kompletny chaos.