Alien: Nostromo 3D [XP]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 256
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Alien: Nostromo 3D [XP]

Postautor: HGS » 02 sty 2017, 13:45

Alien: Nostromo

=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
TYTUŁ: Alien: Nostromo
SILNIK: Rpg Maker XP
GATUNEK:Horror, Survival
WERSJA: 3D
JĘZYK: PL
TECHNOLOGIE: Gimp, Paint, 3D

DOWNLOAD TECH-DEMO:
SKASOWANY

LEGENDA MAPY:
EASTER EGG
START GRACZA
ZADANIE



Obecne sterowanie:
Strzałki: poruszamy się nimi (możemy też na boki chodzić)
A - S: obracamy kamerę. Można ją obracać w dowolnym kierunku
D: Strzelamy z broni
Prawym Ctrl: włączamy i wyłączamy latarkę
Spacja / Enter: podnosimy, akceptujemy, standardowo wiadomo do czego to służy :)
R: przeładowujemy broń.
Z: standardowo u mnie ekwipunek :)

Obrazek


=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=


Kilka słów na wstęp:
Z okazji zbliżającej się premiery filmu Alien Covenant postanowiłem odświeżyć swój stary projekt, który leżał i czekał na swoje 5 minut. Kolejna zapowiedź nie oznacza porzucenia innego mojego projektu [Pogromca II], a jedynie pracę na dwa fronty. Dragon Kamillo kiedyś chwalił się na czacie Twierdzy swoimi nowinkami na temat systemu 3D, który mnie zaciekawił. Jakieś 3/4 dni temu poprosiłem go o pomoc z rozwiązaniem technologicznym 3D w Makerze XP na potrzeby fanowskiego projektu. Od tej pory dość intensywnie pracowaliśmy i chciałbym wreszcie zaprezentować to co udało nam się już osiągnąć i zapowiedzieć czego można się spodziewać. Uprzedzam jednak, że technologia 3D w Makerze, którą stosujemy jest stosunkowo trudna do ogarnięcia i mogą w oficjalnej wersji wystąpić bugi związane z tym systemem, ale to chyba już normalne na tej płaszczyźnie.

Mechanika:
Spoiler:


Screeny:
Spoiler:


Obrazek


Zawieszam temat mojej gry na tym forum. Poprzednia treść, która tu była została zarchiwizowana. To co pozostawiam, to jedynie niezbędne minimum, by nie było kompletnej pustki. Jako, że nie można skasować własnych tematów, chcę by to uszanowano i nie przywracano poprzedniej treści tego tematu. Gra się będzie nadal rozwijała, jednak zmieniam miejsca publikacji moich projektów. Nie pojawią się również tutaj żadne nowinki związane z moimi projektami. Miło było, ale się skończyło.
STATUS PROJEKTU: W trakcie realizacji
STATUS TEMATU NA FORUM: ZAWIESZONY
Ostatnio zmieniony 22 sty 2018, 05:32 przez HGS, łącznie zmieniany 9 razy.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 396
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Alien: Nostromo [XP]

Postautor: Amelanduil » 02 sty 2017, 14:00

HGS pisze:Może bardziej przypadnie do gustu niż Pogromca :D
Tak. Zdecydowanie tak. Dawaj gameplay, pronto :P
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 589
Rejestracja: 11 kwie 2016, 17:16
Kontakt:

Re: Alien: Nostromo [XP]

Postautor: EnterVPL » 02 sty 2017, 14:06

Słyszałem pogłoski, że to ma być straszniejsze od Amnesii. Grafika jak w Doom'ie (którego przeszedłem na trudnym poziomie - też w to nie wierze, ale da się xD). Jeśli sterowanie przypadnie mi do gustu to ta gra będzie w sam raz dla mnie ^^ :-D :-) :mrgreen: :wink:
Moje projekty:
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 197
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Alien: Nostromo [XP]

Postautor: Prometherion » 02 sty 2017, 14:37

Musiałbym zobaczyć to w "ruchu", daj jakiś filmik
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 761
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Alien: Nostromo [XP]

Postautor: PInroz » 02 sty 2017, 14:39

Ciekawie się zapowiada :mrgreen:

Nie będę się zbędnie rozpisywał, po prostu czekam z niecierpliwością :-D :mrgreen: :wink:
Obrazek

:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Dr.Man
Posty: 131
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13

Re: Alien: Nostromo [XP]

Postautor: Dr.Man » 03 sty 2017, 15:39

Wszystko fajnie wygląda na screenach, ogólnie jestem fanem Obcego więc jeszcze bardziej mnie to jara. Ale najbardziej chciałbym zobaczyć jakiś gameplay, jak przebiega rozgrywka na tym skrypcie 3D. Połączenie Obcego i Dooma to naprawdę ciekawa mieszanka, fanem Doom'a także jestem.
Czekam na jakiś filmik, póki co tylko tyle mogę powiedzieć na temat tego projektu.
Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 256
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Alien: Nostromo [XP]

Postautor: HGS » 03 sty 2017, 16:14

Filmik zobaczycie niedługo. Dziś już Dragon Kamillo dokończył najważniejsze poprawki z 3D i sam jestem pod wielkim wrażeniem możliwości. Już teraz jest przygotowane fajne sterowanie i mam większość modeli. To będzie bardziej zagrywajka do zabicia czasu okraszona fajnym klimacikiem i być może dreszczykiem. Jak mówię, grze bliżej do Alien Isolation będzie, ale myślę, że to nawet i dobrze, bo Xenomorph to jednak bardziej jako drapieżnik się nadaje niżeli mięso armatnie jak w większości niestety gier.

Kamera sprawuje się całkiem okej, ale to zobaczycie na filmiku prezentującym Demko. W Demo umieszczę 9 map, które będą jednym poziomem do przejścia. Z czasem dojdą kolejne poziomy i tryb fabularny, który zrobię w pierwszej kolejności po Demo. Trzeba brać poprawkę, że to trochę eksperymentalny projekt i być może porywamy się z siekierą na słońce, ale będzie fajnie :). Klimat macie jak w banku zapewniony :)

Ogólnie cieszę się, że gra robi z początku dobre wrażenie i od dawna chciałem tym projektem się pochwalić w zapowiedziach, ale trzeba przyznać, ze taka perspektywa wygląda nieco... mało interesująco:
Obrazek
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 696
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Alien: Nostromo 3D [XP]

Postautor: Kryzz333 » 03 sty 2017, 20:48

Screeny wyglądają nieźle, ale skoro dolna część ekranu i tak jest zaciemniona to możesz powiększyć ikonki interfejsu.

Czekam na dalsze info!
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 256
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Alien: Nostromo 3D [XP]

Postautor: HGS » 05 sty 2017, 13:00

Zakończone zostały prace nad obracaniem się, oraz ogólnie nad implementacją 3D. Wszystko co się dało, zostało już zrobione w tej kwestii. Być może, Dragon jeszcze na coś wpadnie, ale wątpię. Obecnie budowana jest mapa na potrzeby demo, które pewnie zobaczycie w akcji u Entera na kanale już niedługo. Potem doszlifuję kilka rzeczy i udostępnię wam demko, by móc zebrać opinie i zacząć robić kolejną wersję z miejmy nadzieję kampanią, a jak nie uda się zrobić jeszcze kampanii, to chociaż mapkę kolejną wam zrobię do przejścia :).

Do gry dodałem też opcję przeładowania broni w przypadku pistoletu i strzelby. Do dyspozycji mamy dwa rodzaje amunicji do tych rodzajów broni. Standardową i przeciwpancerną.

Obecne sterowanie:

Strzałki: poruszamy się nimi (możemy też na boki chodzić)
A - S: obracamy kamerę. Można ją obracać w dowolnym kierunku
D: Strzelamy z broni
Prawym Ctrl: włączamy i wyłączamy latarkę
Spacja / Enter: podnosimy, akceptujemy, standardowo wiadomo do czego to służy :)
R: przeładowujemy broń.
Z: standardowo u mnie ekwipunek :)

Nie będzie myszki z tego względu, że była ona nieintuicyjna.

ObrazekObrazek

Zapodaję też takim króciutkim filmikiem (jeszcze kilka kwestii się zmieni spokojnie), ale możecie sobie zobaczyć pracę kamery, do której trzeba się nieco przyzwyczaić, ale uwierzcie, że nie jest źle. Zresztą Enter dostanie tę grę wcześniej to na LIVE w sobotę to tak na prawdę tam zobaczycie to w akcji :)

Aktualny wygląd HUD
Obrazek
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 396
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Alien: Nostromo 3D [XP]

Postautor: Amelanduil » 06 sty 2017, 11:12

Oś obrotu jest chyba źle ustawiona, tak jakby była trochę przed graczem, a nie na graczu. Przez to praca kamery wygląda dziwnie.
Ale poza tym jest git. W szczególności fakt, że latarka jest jakkolwiek użyteczna :P

Będzie jakieś wsparcie do gamepada? (Czy do XP-ka nie było na to skryptów?)
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 256
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Alien: Nostromo 3D [XP]

Postautor: HGS » 06 sty 2017, 11:34

Amelanduil pisze:Oś obrotu jest chyba źle ustawiona, tak jakby była trochę przed graczem, a nie na graczu. Przez to praca kamery wygląda dziwnie.
Ale poza tym jest git. W szczególności fakt, że latarka jest jakkolwiek użyteczna :P

Będzie jakieś wsparcie do gamepada? (Czy do XP-ka nie było na to skryptów?)


Generalnie ten skrypt jest na widok trzecioosobowy. Dragon i tak się napracował na przerobienie tego trochę pod naciskiem mojego marudzenia, że to źle itp :P, no ale nie ma tragedii. Ten widok tak szczerze nawet trochę pomaga, bo wyczuć xenomorpha też nie jest łatwo, jednak mówię to kwestia przyzwyczajenia oczu :). Osobiście mi się gra przyjemnie. Co do pada to nie wiem, bo jest pełna klawiatura zaimplementowana, ale wiem, że istnieje malutka aplikacja na kompa, która pozwala klawisze klawiatury przypisać do pada i to działa też na makery, bo sprawdzałem :).

Latarka jest użyteczna, ale też powoduje, że xenomorph może cię wykryć :lol: . Jutro na LIVE można będzie zobaczyć rozgrywkę w trybie SURVIVAL. Dodałem też króciutki wstępkik do tego trybu, by nie było pytań (Ale skąd postać się tam wzięła) xD . Tryb fabularny nie będzie jednak dubbingowany, bo nie mam nikogo, kto by tak dobrze zagrał postaci z filmu, a lepiej nie psuć klimatu słabym dubbingiem prawda? :)

Pinroz pisze:
A ty "molestuj" Entera by znalazł easter egga z tobą :P (prawdopodobnie źle napisałem ten zwrot, ale trudno się mówi i tak każdy wie o co chodzi)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1674
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Alien: Nostromo 3D [XP]

Postautor: GameBoy » 06 sty 2017, 11:41

Fajnie to wygląda, ale zbieranie śmieci i crafting odrzuca mnie trochę. IMO zdecydowanie nie pasuje to do klimatu Aliena.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 589
Rejestracja: 11 kwie 2016, 17:16
Kontakt:

Re: Alien: Nostromo 3D [XP]

Postautor: EnterVPL » 06 sty 2017, 13:22

HGS pisze:
Amelanduil pisze:Będzie jakieś wsparcie do gamepada? (Czy do XP-ka nie było na to skryptów?)

wiem, że istnieje malutka aplikacja na kompa, która pozwala klawisze klawiatury przypisać do pada i to działa też na makery, bo sprawdzałem :).

xpadder - działa niemal pod każdą grę (ba! nawet można tak komputer obsługiwać - testowałem)
HGS pisze:Jutro na LIVE można będzie zobaczyć rozgrywkę w trybie SURVIVAL.
Pinroz pisze:
A ty "molestuj" Entera by znalazł easter egga z tobą :P (prawdopodobnie źle napisałem ten zwrot, ale trudno się mówi i tak każdy wie o co chodzi)

No cóż.. obiecałem, że pokażę gierkę jutro na streamie. :-)
Moje projekty:
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 105
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Alien: Nostromo 3D [XP]

Postautor: Viuu » 06 sty 2017, 13:28

Ok nowy HUD wygląda ślicznie, ogólnie pozytywnie i jestem dość mocno zaskoczony.
W temacie kamery trochę słabo jeśli tego nie naprawisz, bo to takie troszkę obejście problemu na około mówiąc "kwestia przyzwyczajenia oczu".

bo jest pełna klawiatura zaimplementowana

Brzmi jak nieintuicyjne i nieprzemyślane sterowanie jeśli musiałeś użyć tak wielu przycisków. Dla mnie rozwiązania typu xpadder i inne zewnętrzne aplikacje to rozwiązanie połowiczne. Zrobienie wsparcia gamepada nawet na RMXP nie jest trudne, a ja gram tylko na gamepadzie. Według mnie wsparcie gamepada w dzisiejszych czasach to mus.

W każdym razie całość wygląda co najmniej dobrze i na pewno trafia do mnie o wiele bardziej niż Pogromca Pustki.
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 256
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Alien: Nostromo 3D [XP]

Postautor: HGS » 06 sty 2017, 13:59

No cóż jeśli chodzi o klimacik to postarałem się, by muzyka była dynamiczna. I chodzi mi tu o to co widać na filmiku:

Dodam, że xenomorph respi się losowo, reaguje na hałas, latarkę, a nawet potrafi hmm... uczyć się twoich poczynań? Mniej więcej, chociaż nad tym ostatnim jeszcze pracuję. Tak czy siak jutro Enter będzie miał 3 mapy do przejścia w trybie survival.



Enter taka mała uwaga, że muzyka jest specjalnie głośniej w chwili, kiedy jest zagrożenie :)
Ostatnio zmieniony 06 sty 2017, 14:17 przez HGS, łącznie zmieniany 1 raz.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości