Z powodu choroby szefa projektu, prace zostały zawieszone na okres tygodnia. A oto co udało nam się zdziałać lub na czym jeszcze pracujemy:
zbalansowano wszystkie przedmioty oraz potwory dostępne w wersji demonstracyjnej
trwają prace końcowe nad voice actingiem w demie (ile można!)
trwają prace nad level designem Dzielnicy Handlowej Thorden i ciągnięciem wątku fabularnego do przodu
wstrzymano tymczasowo prace nad oprawą dźwiękową (soundtrack), w wersji demonstracyjnej pojawi się kilka autorskich utworów ale nie tyle ile było zaplanowane
rozpoczęto wprowadzanie do gry systemów opartych na zdarzeniach (m.in. ekwipunek)
stworzono kilka nowych modeli postaci (m.in. nareszcie charset głównego bohatera!)
Teraz może coś bardziej przyjemnego dla oka - screeny przedstawiające nową lokację! Zastosowaliśmy tu jak widać system dnia i nocy. Pragnę zauważyć, że niektóre zadania poboczne będą dostępne tylko w nocy, więc bądźcie uważni i zapamiętajcie moje słowa. Dajcie znać czy wam się podobają ale jeśli nie to co trzeba waszym zdaniem zmienić. My żegnamy się i idziemy pracować po tygodniu obijania się Mamy nadzieję, że wyrobimy się z demem do Golden Forków bo szkoda by było gdybyśmy zostali na lodzie Chyba o niczym nie zapomniałem. Trzymajcie za nas kciuki, cześć
========================
The Sundered Eternity Wersja demonstracyjna ========================
Witajcie Od grudnia 2016 pewnie wszyscy czekali na „The Sundered Eternity”, dzieło nowego użytkownika forum. Pierwsza przewidywana premiera dema gry została zapowiedziana na styczeń. Znamy późniejsze wydarzenia, dopracowywanie każdego szczegółu zabrało tyle czasu, że dopiero dzisiaj 23 grudnia roku 2017 ja i mój zespół możemy pochwalić się zakończeniem prac nad demem naszego pierwszego działa.
Wersja demonstracyjna „The Sundered Eternity” zawiera dubbing oraz ok. 1-1,5h rozgrywki. Jego rozmiar to 314 MB, ze względu na udźwiękowienie dialogów. Testy zostały rozpoczęte później niż to było wcześniej zaplanowane, więc tylko bardzo mała grupa osób zdążyła ją przetestować. Mam nadzieję, że podczas gry w naszą produkcję nie natraficie na poważne błędy ale jeśli tak się zdarzy prosimy o kontakt. W takim wypadku wydamy łatkę naprawiającą błędy, które wykryła społeczność. A przechodząc do sedna - zapraszamy do pobierania i grania, życzymy dobrej zabawy! Trzymajcie się
Szczególne podziękowania dla osób, które bardzo pomagają nam przy projekcie - dla Yoroiookami'ego oraz ludzi, którzy użyczają swojego głosu w wersji demonstracyjnej. Podziękowanie należą się także Haxo Games Studio za nieocenioną pomoc i wsparcie.
Radosław „Reigh” Michalak
Szef projektu
Verve Bytes
Ostatnio zmieniony 08 lut 2018, 20:40 przez Rykes, łącznie zmieniany 3 razy.
W jaskini po sztormie brakuje pliku "PPII-16-Jaskinie" - gram i raczej poradzę sobie z tym sam, ale mógłbyś się tym zająć, bo to raczej podstawowa kwesta i pierwsze minuty gry.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2017, 17:37 przez Noruj, łącznie zmieniany 1 raz.
Noruj pisze:W jaskini po sztormie brakuje pliku "PPII-16-Jaskinie" - gram i raczej poradzę sobie z tym sam, ale mógłbyś się tym zająć, bo to raczej podstawowa kwestie i pierwsze minuty gry.
Masz rację, do tej jaskini zapomniałem wejść. Wszystkie uwagi i porady są zapisywane.
Jestem na wyspie, po wejściu w menu i zakładkę rozdaj punkty wywala błąd, menu_scene_costam. Są też błędy z warstwami, drzewa zanikają pod skałami chociaż rosną na nich. Co do dubbingu - to nigdy nie przekonam się do niego w wersji amatorskiej zwłaszcza w gierkach spod rma, po prostu brzmi śmiesznie, a kapitan to majstersztyk :) Poza rozrywkowym aspektem raczej jest niepotrzebny. Jak pogram więcej to dam znać.
PS. Pasuję, co i rusz wywala mi jakieś błędy skryptowe. Czekam na łatkę
Gra jest pełna wszelkiego laga tudzież nieścisłości.
1) Będąc w statku jest takie miejsce (w górnej części dolnego pokładu) gdzie jak wejdziemy odpalają się creditsy. Przez chwilę pomyślałem, że to koniec dema.
2) Na wyspie jest pełno kratek przez które nie można przejść. Albo tam są miny, a bohater jest uważnym saperem, albo tu się dzieje coś dziwnego.
3) Część roślin da się zbierać, a część nie. Skąd mam wiedzieć które rośliny zbierać?
4) Spotkałem 2 myśliwych. Gdy mówi starzec o tym, że jego kolega jest gburowaty, to w dubbingu mówi, że jest grobowaty, a nie gburowaty.
5) Spotkałem orka w lesie. Ciekawe zdarzenie. Obejrzałem jego obóz, obklikałem ognisko i jego rzeczy. Czemu nie, bo wydawał się całkiem spokojny. Gdy jednak dotknąłem go, zaatakował mnie. Czemu nie zrobił tego wcześniej?
6) Chyba jednak wiem czemu mnie wcześniej nie zaatakował. Przygotowywał swój ostateczny atak tj. atak errorem. Mniej więcej po rundzie walki otrzymuję atak skryptowy.
7) Przy próbie rozdawania punktów bohatera również otrzymuję podobny atak. Ta umiejętność chyba jest efektywna, bo moje menu również nauczyło się go.
8.) Po wielu rzeczach da się chodzić.
9) W jaskini jest jakiś kostur z czaszką? Chcę go wziąć! Czemu tam nic nie można było wziąść?
10) Wyszedłem z jaskini. Wreszcie światło! Hurra! Hm.. no, ale w sumie wrócę się na chwilę do tej jaskini. Jedno pytanie: czemu nagle się wszystko rozjaśniło? Teraz ponura jaskinia wygląda jak ,,Oświetlona Jaskinia".
Błąd logiczny: bohater został zmyty ze statku, rozumiem, sztorm i te sprawy. Ale jedna rzecz mnie zadziwia. Czy naprawdę trzeba było wywalać tę zbroję? Miecz może zgubić, ale zbroję???
Niezapomniana Przygoda Tom 1
Informacja dla moderatorów:
Spoiler:
Jeśli jesteś moderatorem i masz ochotę skasować mój post lub poddać go cenzurze, nie krępuj się! Ja się już przyzwyczaiłem, a Tobie z pewnością sprawia to przyjemność.
Glorion, jak dla mnie napisałeś post roku. Mniej więcej od kwadransa płaczę ze śmiechu, a do tego nabrałam szaleńczej ochoty, żeby natychmiast zagrać w to demko. xDDD
Jeśli jesteś moderatorem i masz ochotę skasować mój post lub poddać go cenzurze, nie krępuj się! Ja się już przyzwyczaiłem, a Tobie z pewnością sprawia to przyjemność.
Witam. Widze, ze Raven opublikowal demo TSE. Ciesze sie, ze wyrobiles sie i zycze powodzenia w tegorocznych GF 2017. Niestety nie mam dostepu do komputera by ograc demo, a ta wiadomosc jest pisana z tableta. Zastanawia mnie tylko czemu pospieszyles sie z wydaniem demo, skoro jest ono nie grywalne z tego co czytam, ale nie o tym bede sie rozpisl...
Pisze ten post poniewaz chce pewna rzecz poruszyc zwiazana z Raven Studios. Chcialbym zaznaczyc, ze nie mam do ciebie nic Raven, ale dociera do mnie bardzo duzo niepokojacych sygnalow. W normalnych okolicznosciach nie reagowalbym, ale pewne sprawy zaczynaja wymykac sie mam wrazenie spod kontroli. Dotarly do mnie informacje o tym, ze w TSE znajduje sie zawartosc, ktora jest wlasnoscia HGS. Przez pewien czas tlumaczylem osobom, ktore do mnie pisaly, ze masz np zgode na wykorzystanie kilku utworow z mojej gry pod warunkiem wymienienia autora, a w tym przypadku zespolu HGS.
Wczoraj dotarla do mnie natomiast wiadomosc, ktora zmusila mnie i mojego wspolnika do namyslu. Dostalem informacje, ze w TSE znajduja sie nie tylko owe utwory, ale rowniez pliki dzwiekowe i grafika, do ktorej nie miales zgody na jej uzycie. Nie chodzi juz o to, ze projekt jest niekomercyjny, ale bierzesz czyjas wlasnosc bez zgody i ja w tym momencie czuje sie oszukany. Zeby sie upewnic, czy informacje sa wiarygodne postanowilem pobrac twoja gre na tableta i przejrzec pliki gry...
Okazuje sie, ze nie zastosowales sie do naszej umowy i znalazlem w plikach twojej gry muzyke ze zmieniona nazwa katalogowa i zostala nazwana tytulem twojej gry, czyli dla mnie wyglada to jak przywlaszczenie sobie wlasnosci HGS przez Raven Studios.
Kolejna kwestia jest masa grafik ukradzionych / przerobionych bez pisemnej zgody Haxo Game Studios, Pogromca II: Zlodziej Kamienia numer dokumentacji projektu [PPIIZK-HGTR77-90HT-FATHYPOI] w tym obiekty oswietlenia, elementy desek, flagi, skrzynie, beczki, worki ze zbozem, elementy interfejsu / HUD, namiot, elementy otoczenia i terenu.
Dodatkowo chcialbym zaznaczyc, ze dzialania Raven Studios w ostatnim czasie zmuszaja nas do podjecia dzialan. Mowa tutaj nie tylko o lamaniu praw autorskich w stosunku do HGS, ale i probach nawiazywania wspolpracy z tymi samymi osobami / instutycjami co my. Nie byloby w tym nic zlego, gdyby nie fakt, ze dostalismy juz trzecia informacje od naszych partnerow, ze konkurencja sie do nich zglosila.
Pisalem ci Raven na pw, ze nie podoba mi sie to w jaki sposob dzialasz i nie bede bezczynnie patrzec na to jak beszczescisz moja ciezka prace i bezczelnie sie pod nia podpisujesz. Twoj projekt jest niekomercyjny, jednak opublikowales DEMO w miejscu publicznym gdzie na mocy prawa w tym momencie jestes na spalonej pozycji.
1. Wykorzystujesz pliki objete prawami autorskimi, ktore naleza do HGS
2. Modyfikujesz je / podrabiasz bez pisemnej zgody autora
3. Nasladujesz niektore nasze dzialania, ktore podlegaja pod plagiat jesli wezmiemy pod uwage wszystkie okolicznosci
4. Nie podajesz prawowitego autora plikow w miejscach, gdzie gra ma swoj dokladny opis
Koncowe postanowienia HGS wobec Raven Studios po naradzie wlasciciela Dawida Tomaszewskiego, oraz wspolwlasciciela Adriana Sobocinskiego sa nastepujace. Haxo Game Studios zada usuniecia wszelkiej zawartosci nalezacej do nas z gry The Sundered Eternity. Wszelkie podobizny wzgledem projektu Pogromca II: Zlodziej Kamienia chcemy, aby zostaly zredukowane do minimum, oraz oczekujemy wyjasnien ze strony Raven Studios. W przeciwnym wypadku sprawa moze potoczyc sie nawet na droge sadowa, ze wzgledu na licencje.
Chcialbym tez zwrocic uwage, ze projekt zostanie rowniez sprawdzony przez ZAYKO Games, ktorzy rowniez w kwestii PP i PII maja sporo do powiedzenia pod katem, grafik i skryptow.
Raven probowalem z toba to zalatwic na pw, ale widze, ze nie dociera, wiec chce, by ta sprawa ujrzala swiatlo dzienne, bo to co robisz jest perfidnym chamstwem i kradzieza mojej wlasnosci. To, ze robisz cos non profit, to nie znaczy, ze nie obowiazuje cie zapytac o zgode. Licze na twoj feedback i zycze ci powodzenia w GF mimo to. Troche przesadziles stary... Wszedzie sie chwalisz, ze masz ludzi od grafik, muzyki, dubbingu, czy skryptow. W rzeczywistosci podpierniczasz wszystko jak leci i tylko niewielka czesc tego jest twoja. Nawet nie pytasz sie o zgode, mimo ze wiesz ze bym jej udzielil gdybys zapytal. Ale nie zrobiles tego. Stalkujesz kazde dzialania HGS, reszty nawet nie bede wypisywal. Oczekuje na twoj feedback i wyjasnienia.
Gra zapowiadala sie super, ale ja osobiscie czuje sie zniesmaczony tym co Raven zrobil.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2017, 03:07 przez HGS, łącznie zmieniany 1 raz.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre!
"Mowa tutaj nie tylko o lamaniu praw autorskich w stosunku do HGS, ale i probach nawiazywania wspolpracy z tymi samymi osobami / instutycjami co my. Nie byloby w tym nic zlego, gdyby nie fakt, ze dostalismy juz trzecia informacje od naszych partnerow, ze konkurencja sie do nich zglosila."
"Nasladujesz niektore nasze dzialania, ktore podlegaja pod plagiat"
Nie masz zielonego pojęcia jak działa prawo. Fakt Raven zachował się nie fair, o ile to co mówisz zostało użyte w grze, a nie jest w samych plikach, ale znowu twoje starania się stylizowania się na profesjonalne studio jest co najwyżej śmieszna. Pokory trochę i zaniżenia własnego ego na święta życzę.
A dla Ravena rada, usuń wszystko co masz od Haxo. Już nawet nie z kwestii prawnych co... No sami widzicie jakich.
Edit-dół:
"wybacz, ze bronie swojej wlasnosci, ale mam do tego prawo. Jazz dostal pliki graficzne, ktore znalazlem w grze Ravena. Niektore nawet nieco zmodyfikowane, ale nadal widac skad pochodza."
Masz rację w tym co robisz, to fakt i osobiście sam bym tak zrobił, ale wyjeżdżanie z sądem to zachowanie na wyrost imo. Jakaś prośba o usunięcie tematu na początku chociaż.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2017, 03:30 przez Adrap, łącznie zmieniany 1 raz.
wybacz, ze bronie swojej wlasnosci, ale mam do tego prawo. Jazz dostal pliki graficzne, ktore znalazlem w grze Ravena. Niektore nawet nieco zmodyfikowane, ale nadal widac skad pochodza.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre!
Masz absolutne prawa bronić swoich zasobów, plagiaty się zdarzały, aż dziwne, że tak długo nic nie wybuchło.
Tylko ten post... o matko, post morderca, leżę na ziemi. Haxo, zawróc statek, nic nie ma na ciemnej stronie księżyca. Te numery dokumentacji, instytucje, właścicielowie... ah, poezja... albo bełkot :P
@edit
Tak, numer Reighowi się przyda, bo pewnie nie wie, z której gry podwinął zasoby xD. Kiedyś dzieci bawiły się w policjantów i złodziei, teraz w studia robiące gry... no ale żeby dorosłe chłopy xD
Ostatnio zmieniony 24 gru 2017, 04:06 przez Noruj, łącznie zmieniany 1 raz.
Przypominam, ze Pogromca II prawdopodobnie trafi na Steam. Czy bedzie platny, czy nie... tego nie wiem, ale w takim przypadku gra powinna miec swoja dokumentacje. Moze PP bylo chaotyczne, ale PII ma swoja teczke i wszelkie pathe, czy aktualizacje sa w niej trzymane. Numer dokumentacji pozwala jasno okreslic o ktory projekt chodzi. Przykladowo gdyby do Pogromcy II wyszedl DLC, to numer dokumentacji jest inny niz pelnej i czystej wersji. Pogromca ma obecnie 2 teczki i odwoluje sie do konkretnej z nich, gdzie sa opisane szczegoly projektu.
Raven Studios tez powinno zalozyc taka dokumentacje. To bardzo ulatwia prace. Zwlaszcza jesli maja pliki w folderach, ktore nie powinny sie tam znalezc. I nie zejde na ziemie, bo na niej twardo stoje i zacytuje Adriana: nasze rzeczy nie są udostępnione na żadnej licencji która podlega spokojnemu braniu jak swoje
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre!