[VxAce]Merkury

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 34
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

[VxAce]Merkury

Postautor: Vodun » 09 mar 2017, 01:35

Obrazek


Wersja RM: VXAce
Stan: Pełniak
Typ: Przygodówka
Autor: Tomasz "Vodun" Gwóźdź

Krótki opis autora: chciałem stworzyć grę na jednej mapie, wyszło mi takie coś :-D

Fabuła

Przyszłość, era gwiazd. Ludzkość posiadła zdolność kolonizacji odległych planet i podróży międzygwiezdnej. Statek kosmiczny Merkury jest pierwszym okrętem cywilnym który jest sterowany przez sztuczną inteligencję klasy 3, najbardziej zaawansowanej ale też najgroźniejszej. Podczas podróży dochodzi do uszkodzeń statku, SI Merkurego potrzebuje pomocy by je naprawić. Aktywuje 843, jednego z androidów by zajął się naprawami.

Rozgrywka

Gra jest dość prosta i krótka, czas trwania trochę ponad godzinę. W ramach rozgrywki zbieramy przedmioty, wchodzimy w interakcję z otoczeniem, poznajemy świat gry oraz rozwiązujemy proste zagadki. Nic odkrywczego.

Zasoby

Pochodzą z internetu: strony z zasobami, dlc ze steama czy też dodatkowe zasoby z Humble Bundle. Jest także trochę modyfikacji tychże zasobów. Pełno dźwięków z FreeSoundOrg. Nie potrzeba RTP. Zawiera cały jeden dodatkowy skrypt.

Screeny


Spoiler:


Link do ściągnięcia



Krótkie słowo końcowe autora: podziękowanie dla Kleo za cierpliwy betatesting, wstyd tak długo robić grę która trwa godzinę.
Miłej gry :mrgreen:
Mam nadzieje że nie ma błędów :?
We must dissent.
Awatar użytkownika
MrAdamskyy
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: MrAdamskyy » 09 mar 2017, 20:34

Hej, jestem świeżo po skończeniu gry i muszę przyznać, że bardzo mi się podobała :-) Przejście zajęło mi półtorej godziny - jak dla mnie jest to idealny czas na tego typu produkcję. Poza dwoma literówkami nie znalazłem w grze żadnych błędów i za jej najgorszy element zdecydowanie uważam zadania matematyczne (teraz już nawet w grach nie da się uciec od tych cholernych ciągów :wink: ).

Historia trzymała mnie w napięciu, pomimo, że zakończenie było dość oczywiste. Postacie były proste, ale bardzo porządnie zrobione. Jestem wielkim fanem dialogów i różnorakich opisów w twojej grze - były one ucztą dla duszy :-) Gra zadowala także pod względem technicznym. Zarówno muzyka jak i grafika były dobrze dobrane i klimatyczne. Mechaniki w grze także były bardzo ciekawe i naprawdę dopracowane. Szczególnie podobała mi się baza danych, chociaż nie ukrywam, że jej czcionka mogła by być inna.

All in all, gra jest krótka, ale bardzo przyjemna. Nie zajmuje dużo czasu, więc serdecznie polecam każdemu zagrać :-D
Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 562
Rejestracja: 11 kwie 2016, 17:16
Kontakt:

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: EnterVPL » 09 mar 2017, 21:01

MrAdamskyy pisze:jej najgorszy element zdecydowanie uważam zadania matematyczne

Nie narzekaj. W końcu matma do czegoś się przydaje ;-)
Mnie te zagadki bardzo się podobały. W końcu coś przy czym można się na spokojnie zastanowić, a nie lecieć w cholerę do przodu. Na co pośpiech? I tak te zagadki matematycznie nie zbyt dużo wymagają :-D

Gry jeszcze nie skończyłem grać, ale od samego początku do wejścia na mostek (bo tyle grałem) wszystko mi się podobało. Wszystko ładnie i estetycznie, ale czy tak jest do końca? Muszę się przekonać ;-)
Moje projekty:
Najnowszy utwór na kanale: (Synthesia) Gothic 1 - Old Camp
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 34
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: Vodun » 11 mar 2017, 12:56

Dziękuje za pierwsze, pozytywne opinie!

MrAdamskyy pisze: Szczególnie podobała mi się baza danych, chociaż nie ukrywam, że jej czcionka mogła by być inna.


Wiem, niestety trudno było znaleźć czcionkę która wyglądałaby futurystycznie, miałaby polskie znaki, byłaby free to use i jeszcze nie wyglądała tragicznie :-P

Dla tych którzy uważają że zagadki matematyczne są trudne, w pierwszej wersji gry to był jedyny rodzaj zagadek. Dopiero potem przyszły inne :wink:

EnterVPL pisze:Gry jeszcze nie skończyłem grać, ale od samego początku do wejścia na mostek (bo tyle grałem) wszystko mi się podobało.


Życzę powodzenia! Chociaż pewnie już ukończyłeś :wink:
We must dissent.
Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 562
Rejestracja: 11 kwie 2016, 17:16
Kontakt:

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: EnterVPL » 11 mar 2017, 13:38

Nie ukończyłem. Ostatnio dużo na głowie miałem, żeby mieć wolny czas na cokolwiek :-)
Moje projekty:
Najnowszy utwór na kanale: (Synthesia) Gothic 1 - Old Camp
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: Deathwing » 11 mar 2017, 21:14

Za to ja przeszedłem i całkiem mi się podobało. Faktycznie zostały tu użyte ładne grafiki i trochę szkoda, że same mapki wyszły skromnie. Ale z drugiej strony te puste korytarze dobrze podkreślały atmosferę panującą na statku. Z rzeczy, do których mógłbym się jeszcze przyczepić: nie obraziłbym się za większą ilość przygodówkowych zagadek, bo to przełączanie się na kalkulator (tak, jestem matematycznie upośledzony) trochę wybijało z rytmu. Dobrze za to, że ten zręcznościowy niby-pacman został ograniczony do minimum. Wyśmienity jest za to dobór muzyki i to jednocześnie chyba najlepszy element tej gierki. Fabuła dosyć przewidywalna, chociaż nieźle uchwyciłeś tu klimat retro SF - te motywy ze świadomą SI od razu przywiodły mi na myśl prozę Asimova. Liczyłem tylko, że gra będzie się rozgałęziała na początku, bo wybór sugerował alternatywną fabułę i zakończenie, a tu tyko jeden okazał się prawidłowy. Niemniej jednak jak na tak krótkie dziełko to bardzo przyzwoita robota.
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 34
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: Vodun » 11 mar 2017, 22:53

Podziękowania za kolejne przejście gry!
Cieszę się że gra podobała się :-D

Powiem szczerze, obawiałem się że muzyka pójdzie mi najgorzej, źle będzie dobrana lub zbyt głośna. A tu się okazuje że jak na razie, wyszła mi najlepiej :-P

Deathwing pisze: Liczyłem tylko, że gra będzie się rozgałęziała na początku, bo wybór sugerował alternatywną fabułę i zakończenie, a tu tyko jeden okazał się prawidłowy.


Chętnie bym wprowadził taki motyw ale to nie był projekt na to. Środowisko nie pasowało i ograniczenia jakie sobie dałem (gra na jednej mapie, chęć utrzymania prostoty i małej długości gry) nie sprzyjały rozgałęzieniu. Co prawda już teraz wpadają mi do głowy pomysły gdzie można by było to dać, ale przy zrobionej grze można już tylko gdybać.

Teraz mały spoiler dla tych co przeszli już grę :wink:
Spoiler:
We must dissent.
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: Deathwing » 12 mar 2017, 18:36

U mnie ten tajny etap nie wyskoczył. Chyba trochę za małą dałeś na to szansę, zwłaszcza że wtedy już nie miałem powodu, żeby zwiedzać statek. Lepiej, gdyby było coś jeszcze do zabawy (np. jakieś znajdźki) albo gdyby dało się trafić na niego wcześniej, bo przy takim ustawieniu nie liczyłbym, że komuś się uda. Teraz już nie mogę spróbować, bo musiałbym przechodzić prawie całość. Może kiedyś :P
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 34
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: Vodun » 12 mar 2017, 19:53

Odpowiadając spoilerem, dalej dla tych co przeszli grę :wink:
Spoiler:
We must dissent.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: Kryzz333 » 13 mar 2017, 04:06

Przeszedłem grę w jakieś 1g. 10 min, podobała mi się (chociaż była też łyżka dziegciu). Pewnie jutro pokuszę się o dodatkową zawartość (tylko napisz o znajdźce, bo nie mam talentu do szukania takich rzeczy :-) )

Na grafikę praktycznie nie zwracałem uwagi, chociaż podobała mi się wizualna strona napraw, wadą były widoki na kosmos z modelami statków i animacje, ale rozumiem ograniczenia. Interfejs windy mógłby być też lepszy (także od strony technicznej).

Opisy też przypadły mi do gustu, głównie techniczne, informacje o świecie mniej. Sama fabuła jest fajna,
Spoiler:
, ale serio, przyjemna. Rozumiem że podjęcie "złych" wyborów fabularnych skutkowałoby po prostu brakiem możliwości kontynuacji?

Mechanika była niezła. Hakowanie dość chaotyczne i oparte na szczęściu, naprawo-rozkręcanie przyjemne (praca bez schematów była nawet przyjemniejsza w przypadku problemu z drabiną).

Zagadki były fajne, ale jedna zepsuła mi przyjemność na pewien czas. Robiłem wszystkie obliczenia w głowie i w jednej zagadce ciągle przegrywałem na ostatnim zadaniu, nie wiedząc że zrobiłem błąd wcześniej - myślałem że źle je zrobiłeś i jak głupi przeklikiwałem wszystko aby w tym ostatnim zadaniu na ślepo testować. Wgl. chyba lepiej byłoby gdyby poprawne rozwiązania były akceptowane na stałe, bo do ostatniego takiego zadania musiałem używać kartki.

Chętnie zagrałbym w kontynuację. Wspomnę, że chociaż nie znam prozy sci-fi zbyt dobrze to
Spoiler:
Spoiler:
Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 562
Rejestracja: 11 kwie 2016, 17:16
Kontakt:

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: EnterVPL » 13 mar 2017, 12:10

Na czym polega tajny etap?

Liczę na to, że powstanie kolejna część tej gry, ewentualnie chciałbym zagrać w kolejną twoją produkcję.
Pozwoliłem sobie zrobić screeny miejsc gdzie należało by coś poprawić: http://imgur.com/a/gy0t0 - w sumie to tylko teksty do poprawienia są na tych screenach. Pod każdym z obrazków jest napisane co i jak :-)

Gra jest w dużej mierze dopracowana, ale jeśli chodzi o tą matematykę to po mimo tego, że ja nie miałem z tym większych problemów to wolałbym, żebyś to jednak uprościł. Nie każdy lubi rozwiązywać takie zagadki xD
Co do walk są one proste. Im trudniejszy przeciwnik tym łatwiejszy był do pokonania. Tak na prawdę na każdej z walk robiłem w kółko to samo. Może pierwsza walka była najtrudniejsza, ale też nie chcę powiedzieć, że poziom trudności walk jest jakiś wysoki, bo nie miałem problemu z rozwaleniem przeciwnika. To była kwestia czasu :-) Odkąd miałem jak zmniejszać atak przeciwników to nawet leczenie nie było zbyt użyteczne. Otrzymywane obrażenia były zbyt niskie.

Rozkręcanie i dłubanie przy kabelkach czy mechanizmach oceniam na pozytywne. Głównie z lenistwa nie szukałem z schematów i po prostu liczyłem na szczęście xD Przy windzie miałem problem, bo nie ogarnąłem, że POMOC na dole służy do PODPOWIEDZI (czytanie ze zrozumieniem u mnie kuleje :-( ).

Hackowanie: za pierwszym razem było najtrudniejsze, potem chodzenie tym robocikiem po planszy nie sprawiało mi trudności. Może ja mam szczęście? Może to fart nowicjusza? Bo szczerze wyglądało to na trudne (jak omijanie zabezpieczeń jak chciałem SI skopiować), ale nie miałem z tym większych problemów.

Dziękuję za gierkę. Bardzo bardzo pozytywna i chciałbym takich więcej grać :-D
Moje projekty:
Najnowszy utwór na kanale: (Synthesia) Gothic 1 - Old Camp
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 34
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: Vodun » 13 mar 2017, 12:36

EnterVPL pisze:Na czym polega tajny etap?


Wspominałeś o walkach, właśnie go odkryłeś :wink:
Walki miały być proste: bowiem etap jest tajny (duża szansa że go się minie), nie są one esencją gry i chciałem spróbować jak wyjdą mi różne umiejętności i techniki walki (ilość/różnorodność a nie jakość). Przyda się ta wiedza do mojej następnej gry :-D
Co do poprawek w dialogach, dzięki i takie słowo jak działonowy istnieje.
Etap z hakowaniem wyszedł mi chyba najgorzej, ciężko jest tak zrobić grę zręcznościową by nie była za łatwa ale też nie za trudna. Plus robienie jej bez skryptów i kafelkami które spowalniają/przyspieszają ruchy, horror >_>

Cieszę się że pomimo błędów gra się podobała! Było warto tyle czasu się nad nią męczyć.

Kryzz333 pisze:Zagadki były fajne, ale jedna zepsuła mi przyjemność na pewien czas. / Wgl. chyba lepiej byłoby gdyby poprawne rozwiązania były akceptowane na stałe, bo do ostatniego takiego zadania musiałem używać kartki.


Masz rację, ale niestety bez skryptów i z koniecznością używania warunków i zmiennych, byłoby to bardzo dużo roboty :roll:
Jak wyjdzie następna gra z takimi zagadkami, postaram się zrobić to lepiej. Obiecuje!

Kryzz333 pisze:Rozumiem że podjęcie "złych" wyborów fabularnych skutkowałoby po prostu brakiem możliwości kontynuacji?


Byłby to koniec gry, zresztą są tylko dwa takie wybory. Może jakby gra była większa to dałbym alternatywne drogi fabularne, może w następnej to włożę :wink:

Dziękuje także za zagranie i przejście! :-D
Każda pozytywna opinia cieszy!

Czy wyjdzie następna część? Prawdopodobnie ale nie w najbliższym czasie, pomysł na grę jest ale brakuje grafik (szczególnie charsetów). Powinny się zmienić, te użyte w grze są ładne ale ograniczone. Na razie skupię się na angielskiej wersji gry, ulepszeniu jej do wersji na 2.0 oraz nowym projekcie ze świata magii i miecza :wink:

Dziękuje wszystkim za spróbowanie i przejście oraz pozytywne opinie!
I wskazanie na istniejące błędy :mrgreen:
We must dissent.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: Kleo » 13 mar 2017, 13:53

EnterVPL pisze:jeśli chodzi o tą matematykę to po mimo tego, że ja nie miałem z tym większych problemów to wolałbym, żebyś to jednak uprościł. Nie każdy lubi rozwiązywać takie zagadki xD
Kurczę, a ja twierdziłam, że to żadne zagadki, bo jedyne, czego wymagają, to tylko wykonania prostych, pamięciowych obliczeń. xD Większy kłopot sprawiło mi hackowanie, to ostatnie mianowicie, bo wcześniejsze były dla mnie raczej łatwe.

A w grze najbardziej podobały mi się muzyka i prostoduszny 843. No i ja też uważam, że "tajny" etap mógłby być mniej tajny, bo pomimo że walki w nim występujące wydały mi się średnio ciekawe, to jednak dzięki niemu fabuła dostaje więcej kolorów, a postacie charakteru.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: Amelanduil » 13 mar 2017, 15:18

Siedzenie z odpalonym kalkulatorem najbardziej zapierającym dech w piersiach doświadczeniem nie było, a na matematycznym "last bossie" (chyba) to już sobie całkiem odpuściłem. Wybacz Vodun, nie wstrzeliłem się w twoją grupę docelową ._.

Zadania matematyczne w grach jakoś ogólnie do mnie nie trafiają, bo ich poziom trudności nie jest związany z tym, co dostajemy w grze: praktycznie nigdy nie dostajemy do nich żadnych wskazówek czy instrukcji, a twórcy zakładają, że jesteśmy zaznajomieni z tym tematem (to też by się wpasowało w koncepcję ostatnich artykułów na gońcu, swoją drogą, w kwestii "uczciwych" poziomów trudności).

Bugi, które znalazłem gdzieś po drodze:
Spoiler:
Obrazek
Awatar użytkownika
MrAdamskyy
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05

Re: [VxAce]Merkury

Postautor: MrAdamskyy » 13 mar 2017, 16:04

Ja także uważam, że 'tajny etap' mógłby być bez problemu dołączony do gry. W przeciwieństwie do Entera sprawił mi on jednak trud, na tyle duży, że przy drugiej walce wyrywałem sobie włosy z głowy, gdy po raz 5 przywołane zostały drony i ostatecznie go nie ukończyłem :-(

Bardzo się cieszę, że pracujesz nad wersją 2.0! :-) Jeśli mógłbym coś od siebie dodać to skróciłbym czas oczekiwania pomiędzy większością czynności (wchodzenie do 'naprawy', wchodzenie do windy, a także wiele innych eventów aktywuje się długo i czasami zastanawiałem się czy czasami gra się nie zawiesiła). Zastanawiam się też...

Spoiler:

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości