Podziemia: Człowiek [XP]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Kryzz333 »

Wielkie gratulacje, twoje niemałe portfolio zostało ukoronowane :lol: . Od kiedy wyszła zapowiedź oryginalnych Podziemi, projekt ciągle mnie interesował i z tego co widzę, i miałem okazję zobaczyć, finalnie wyszła super gra, nawet jeśli krótsza niż w oryginalnej koncepcji. Niestety chwilowo nie zagram, bo sam mam jeszcze grę do wydania w tym roku :lol:
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Prometherion »

Zobaczymy co tam usmażyłeś. Ile na oko zajmuje przejście? Dam radę za jednym posiedzeniem? :D
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Adrap »

Nie mam dokładnego info, ale zgaduje że dla kogooś ogranego w makerówki około 5h
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Usunięty

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Usunięty »

Tracę wiarę że się kiedyś nauczycie dodawać te pliki:
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Adrap »

Tracę wiarę, że jak kiedyś je raz pobierzesz, to już nie będziesz miał problemu. Tak czy owak, potknąłem się bo wysłałem wersję dla testerów. Moja wina. Kto pobrał: Łapcie łatkę, no i dodam te biblioteki do niej jak tak bardzo trzeba.
Linki na 1 stronie.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2017, 00:00 przez Adrap, łącznie zmieniany 1 raz.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Usunięty

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Usunięty »

W tym sprawa że mam to pobrane, ale te gry oceniam okiem typowego gracza, który za grzyba nie wie co to jest. Już nagrałem, ale niestety bez łatki, ale o niej napiszę w opisie.
Ostrzegam, że filmik ci się nie spodoba, że możesz się nawet wkurzyć. Nie grałem więcej niż 30 minut. O błędach nie będę mówił, no bo jak to wersja dla testerów no to luz. Masa tekstu, nużąca w oczy grafika (senny się robiłem patrząc na grę), mało grania, uczucie zagubienia, dziennik zadań jest mało pomocny, mało czytelna czcionka, no i w zasadzie problem ten co chyba każdy ma: dźwięki są źle poustawiane oraz hosting, który ma okropnie mały download.
To co mi się podobało to mimo wszystko pomysł na grę - sposób przestawienia i wykorzystania żywiołów nie był jak dla mnie oklepany, zapytanie czy chce się mieć pełny ekran czy okienko (może za 5 wersji silnika gry w końcu zrobią wbudowane opcje gry?), oprawa menu - choć znowu była nieczytelna czcionka to była jednak ładna, muzyka robiła taki klimacik.

Uogólniając: mimo szukania pozytywnych aspektów ta gra do mnie nie przemówiła. Co do filmu to postaram się jeszcze dziś go wrzucić.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Adrap »

EnterVPL pisze:Ostrzegam, że filmik ci się nie spodoba, że możesz się nawet wkurzyć.
Musiałbym go najpierw obejrzeć, to raz. A dwa, zostaw mi tą ocenę :wink:
EnterVPL pisze:dźwięki są źle poustawiane
Możesz mi wyjaśnić, bo za kija nie wiem, o co ci chodzi :?: Dodam, że download już zmieniam, choć to tylko 50MB to nie zdawałem sobie sprawy, że jest niski download
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Usunięty

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Usunięty »

Chodzi mi o SE (chyba se, bo to nie wiem czy w se masz czy w bgs). No takie irytujące wysokie dźwięki, tam raz czy 2 to ok, ale jak np. zapętlony jest taki dźwięk to chce się uciec z mapy :P

Z downloadem to sprawa jest taka że 50 MB powinno mi pobrać 5-12 sekund, a pobierało 2-4 minuty. Wiem że mam ból dupy, bo to nadal mało, ale jak się człowiek śpieszy to każda sekunda się liczy.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Jazzwhisky »

EnterVPL pisze:Tracę wiarę że się kiedyś nauczycie dodawać te pliki:
Obrazek
Może zacznij od siebie, przecież w Bez Sensu ich nie było. :)

Doczepianie się o to, ze nie ma downloadu na poziomie 10MB/s pozostawię bez komentarza (niedobry, nieprofesjonalny Blizzard!), ale opcje ekranowe istnieją w RM od wersji XP, czyli od ponad 10 lat (a to zapytanie to właśnie taka wersja całkowicie wbudowana xd). Ogólnie czekam na zaktualizowany download, jak Enter narzeka na dźwięki (zwłaszcza) i rozgrywkę to musi być przynajmniej fajnie.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: HGS »

O kurcze. Z tymi DLL faktycznie dałeś ciała. Jako doświadczony twórca powinieneś o nich pamiętać. Ja już z przyzwyczajenia je wrzucam. :lol: :lol: :lol: . Niestety muszę podpisać się pod opinię Entera. Grafika o oprawa dźwiękowa nuży. Odpaliłem grę na zaledwie chwilę i ją wyłączyłem. Ja wiem, że nie każdy ma czas na robienie grafiki itp, ale RTP już odpycha na starcie. Myślę, że gdybyś poprosił kogoś o pomoc przy grafice, to na pewno ktoś by się zgłosił, bo gra ma potencjał, ale nie jest zwyczajnie ciekawa przez szatę graficzną. Nie obraź się, ale te grafiki miały tysiące innych gier przed twoją i jak już na to się patrzy to już to nudzi.

Pomyśl coś z grafiką. Dźwięki no cóż nic nie dodam nowego, bo Enter wypunktował wszystko. Mechanikę obadam dokładniej jak znajdę dłuższą chwilę, bo jak wspomniałem. Odpaliłem tylko na chwilkę. Pirat stać cię na więcej serio...
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Kryzz333 »

Haxo twój post jest zwyczajnie nieciekawy przez dobór argumentów. Nie obraź się, ale te zarzuty o RTP miały tysiące twoich postów przed tym i jak już na to się patrzy to już to nudzi.

Akurat muzyka i grafika w nowych Podziemiach to dla mnie takie plusy, że już o nich nie wspominałem. Niemal wszystko dla mnie tu świetnie zgrywa się z fabułą i jest spójne, i to się liczy, a nie fakt, że te grafiki już się gdzieś pojawiły. Na dobrą sprawę z taką argumentacją można skreślić już PPII. Podziemia nie są jakimś Erayum, ale naprawdę, gry to coś więcej niż szumskriny. Tak naprawdę jedyne co mi nie pasowało do oprawy to nieco pstrokate wyglądy niektórych postaci w mieście i elementy właśnie spoza RTP, które odcinają się zbyt mocno. Za to ogromnym plusem są animacje, zarówno w walce i na mapkach, pewnie uświadczyłbyś je, gdybyś miał więcej entuzjazmu, zamiast swoich dogmatów.

Co do muzyki, to dla mnie jest co najmniej poprawna, a niektóre utwory, jak muzyka z Lorji to strzały w dziesiątkę.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: HGS »

Kryzz333 Błagm cię. Pirat jest doświadczonym twórcą. Mam prawo wymagać czegoś więcej. Może wam się podoba, ale robicie mu krzywdę, bo chłopak słucha takich rad i stoi w miejscu i się nie rozwija. Jeśli robi grę dla siebie, albo dla was to spoko, ale niech potem nie płacze, że np taki Enter grając w wiele gier wytyka mu błędy. I dlaczego posty na tym forum znikają? Nie można wystarwić konstruktywnej krtytyki, by twórca uczynił projekt lepszym?

Co do PII to nie będę się wypowiadał, bo przypominam, że to dzięki waszej krytyce projekt na tym zyskał i trzeba być ślepym, by tego nie zauważyć. Wyciągnąłem wnioski i to pomogło. Pirat mógłby też to zrobić. Nie mówię, że to źle, że używa RTP, ale żeby potem się nie dziwił, że nikt nie mówi o tym dobrze z poza sceny. Łaaaaał animacje. Super, tylko nadal widzę standardowe grafiki i czuje się jakbym dostał mokrą ścierą w pysk. Ja nie wiem jakim leniem trzeba być, by cały czas robić gry na tych samych grafikach... Bez urazy nie chcę tu nikogo obrażać, ale na prawdę nie widzicie, że to jest problem?

Przychodzi random z jakiegoś randomowa i robi swoją grę w RPG Maker. I przychodzi weteran i robi też grę :)
Czym się te dwie gry różnią? Na pierwszy rzut oka niczym, bo grafika ta sama. Zapełnienie map będzie się różniło, muzyka, dźwięk, fabuła i mechanika. Ale grafika nie. Przez co projekt kojarzy się z tym słabym projektem innego gościa i gra jest źle odbierana już na starcie. To jest moje zdanie i prosze je uszanować jak uszanowałem wasze w stosunku do mojej gry. Tylko ja wyciągnałem sporo wniosków :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Kryzz333 »

Jezu Haxo, serio przestań żyłować o to RTP, bo na tym forum nikogo to nie rusza, jak ciebie elementy RTP triggerują, to ty masz problem, a nie ludzie co grają, przykro mi. Ja oceniam grafikę na podstawie dość obiektywnych kryteriów estetyki, na ile mogę, a nie o standardy które ty wszystkim wciskasz.

I co wgl. co do tego ma doświadczenie? Jedne z najlepszych RMówek były na RTP - To the Moon, Quintessence, a na znanych tilestach Inquisitora - Tallest Reed (wspominam tą grę, bo tworzy ją gość co w mejkerze siedzi prawie tyle co ty masz lat).

Dalej - wyłącznie wpisy ściśle na temat gry, please.
Czekamy na zaktualizowany download, i tak, jednolinijkowy offtopic i uwagi personalne będą wylatywały, jak zawsze.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Adrap »

Postaram się jakoś nawiązać, do tej dyskusji o grze i o jej grafice (całą resztę postaram się pominąć) tłumacząc to i owo.

@Enter
Co do sprawy czcionki - użyłem takiej, bo właśnie ta miała dobrą czytelność nie tracąc przy charakterze. I opinia o czytelności nie jest moja - czcionka jest użyta chociażby w WA i tam nie było problemów, więc uznałem, że i tu nie będzie - myliłem się :/

"O kurcze. Z tymi DLL faktycznie dałeś ciała."
Dałem, ale też bez przesady, w końcu to nie steam. Są tu jeszcze ludzie z którymi mogę się dogadać.

Co do RTP to ani z Haxo się nie zgodzę ani z Kryzzem, bo uwaga! W mojej grze nie ma RTP (szok). Każda pojedyńcza grafika characktrów jest ode mnie (spójrzcie chociażby na wielkość charsetu i znajdźcie mi w internecie taką samą). To samo tyczy się walk. Tylko tilesety są z tych darmowych, bo nie doszukałem się takich w przedziale 100zł za tileset.

"Pirat jest doświadczonym twórcą. Mam prawo wymagać czegoś więcej."
Zrobiłem 2 półgodzinne gry, ale miło słyszeć. Czy masz prawo? Tak, ale to kwestia moich szczerych chęci i nie są na tyle duże żeby za darmo siedzieć i dłubać w grafikach, gdy mogę użyć gotowych - stąd, użyłem darmowych.
Co do grafika, to robiłem grę w zrywach i grafik by tylko utrudniał.

"Chodzi mi o SE (chyba se, bo to nie wiem czy w se masz czy w bgs)."
Możliwe, sam tego nie słyszę, a betatesterzy nie narzekali, jak usłyszę więcej takich opinii to podziałam, bo zmienię i znowu będzie źle dla innej jednostki.

"Wyciągnąłem wnioski i to pomogło. Pirat mógłby też to zrobić."
Nadal czekam na konstruktywną krytykę dotyczącej innych aspektów niż to jak gra wygląda na pierwszy rzut oka - grafik ze mnie mierny.

"Nie mówię, że to źle, że używa RTP, ale żeby potem się nie dziwił, że nikt nie mówi o tym dobrze z poza sceny."

Nie używam RTP jak mówiłem - przeczytaj definicję RTP, bo już nie chce mi się tego tłumaczyć, bo nawet słyszałem od innych że ktoś używa RTP, a wcale tam RTP nie było, tylko podobne grafiki. Dajesz po prostu fałszywe świadectwo ludziom.

Ta gra głównie stawia na fabułę i gameplay, jeśli ktoś do tego dobrnie - niech da znać i powie jak wrażenia, bo opinie na temat grafiki i muzyki mnie nie obchodzą, bo w dużej mierze ta jest zapożyczona.
No i plis, do reszty ludu. Komentujcie całość jak już i mówcie więcej o fabule bo na grafikę poświęciłem mało czasu bo mnie to normalnie w świecie nie jara i nie mam do tego takiej smykałki. Oczywiście nie zabraniam mówić o grafice, bo to też bardzo ważne, ale po prostu dla mnie mniej priorytetowe.

No i na koniec wywodu: Mięso!
Wersja 1.01, Enjoy!
https://drive.google.com/file/d/1-spzqp ... sp=sharing

EDIT
@ENTERVPL
Obejrzałem filmik. Trochę godności, proszę.
Brak szacunku do twórcy jest bolący bardzo, dialogi przeklikane: "nie czytałem dialogów" "nie chce mi się tego czytać", a potem narzekanie, że nie wiesz gdzie masz iść. Niemożliwości normalnie, ciekawe skąd to się wzięło. To jak narzekać, że wrzuciłeś sweter bez czytania metki, a potem powiedzieć, że to wina pralki, że się skurczył. A potem jeszcze piszesz, że "mało grania, uczucie zagubienia, dziennik zadań jest mało pomocny" w temacie z grą.
Prezentacja godna podziwu, szczególnie prezentacja intra.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce1); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 362
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Post autor: Diablo »

@Enter:
Z całym szacunkiem Enter, ale jak można grać w RM'ówkę i przewijać dialogi? Ja rozumiem jakieś rozmowy z "no name NPC", ale intro i rozmowy z głównego wątku? A potem besztać grę? Mam wrażenie, że film, który wrzuciłeś, albo był nagrany na siłę, albo z brakiem zrozumienia dla tego czym są RM'ówki. Kwestię bugów zostawiam, bo tutaj po prostu Adrap dodał wersję dla beta testerów zamiast finalnej.

@Haxo:
Jeżeli chodzi o wypowiedź Haxo, to fakt, że twoje gry mają na celu wyjście poza scenę, nie znaczy że inni twórcy również mają taki plan. Docelowo Podziemia miały trafić tylko i wyłącznie do scenowiczów. Jeżeli zaś Adrap wychodzi z tego założenia co ja, to robił tę grę dla czystej radości z tworzenia. No i powiem szczerze, że moim zdaniem trudniej jest zrobić klimatyczną grę używając powszechnej grafiki, niż mając umiejętności graficzne lub szwadron grafików.

Co do samej gry - pograłem już trochę. Za wcześnie żeby wypowiadać pełną opinię. Jeżeli chodzi o klimat gry, to jest to, za co dałem jej pozycję numer jeden w moim top 10. Jest melancholia, jest cieżka atmosfera, poczucie klaustrofobii podczas chodzenia po jaskiniach. Dark fantasy w pełnym tego słowa znaczeniu. Oprawa audiowizualna to jest po prostu mój gust i zrozumiem, jeżeli ktoś nie umie się do tego przekonać. To po prostu trzeba lubić (ciemność w Arkanie oraz trudność DD stała się wręcz legendarna, jeżeli chodzi o ilość żartów na ten temat xD). Ciekawy pomysł na fabułę, ale nie będę oceniał, chcę dobrnąć do końca i skrobnę dłuższą recenzję. Najlepsza rzecz jaką zauważyłem to wybory. Przy scenie z zabiciem kobiety zatrzymałem się i pomyślałem, co zrobiłbym na miejscu bohatera - to właśnie powiedziała moja postać (tym bardziej, że pewne cechy wspólne odnajduję z bohaterem). Z rzeczy, które mniej mi się na razie podobają to nieco infantylne dialogi i denerwujący, nieco aż absurdalny charakter Deltiego na samym początku gry (nie zaszedłem jeszcze jakoś daleko). Na dłuższy post trzeba zaczekać, aż będę mógł więcej pograć.

Adrap! Gratuluję! W końcu wydałeś swoje opus magnum. Oto jeden z dwóch moich faworytów na tegoroczne GFy.
ODPOWIEDZ