Podziemia: Człowiek [XP]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 524
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: Yoroiookami » 30 lis 2017, 23:32

Godzina i siedemnaście minut na liczniku. Przerwałem tylko dlatego, bo wyskoczył mi ABS'owy błąd. Gra jest świetna, a co najmniej o wiele lepsza niż poprzednie Podziemia. Intro przykuło moją uwagę nastrojem, bo muzyka i obrazki ładnie współgrały. Tekstu nie było tak dużo, żeby chciało mi się go przewijać, tak jak w przypadku Edorii. (Bez urazy, Kryzziu)
Od początku gry wiedziałem co mam zrobić, bo poziom początkowy (tutorial) jest ładnie zrobiony. I pomimo że nadal nie wiem jak kraść, bo mechanika zadziałała dla mnie wyłącznie raz w tutorialu, to reszta rozgrywki jest bardzo dobrze przemyślana. Przeciwnicy nie są nie do pokonania, bo wystarczy trochę pomyśleć. Mapy przyjemnie się zwiedza, chociaż nie znoszę tego mhroku, mgły i zielonego odcienia, a niektóre miejsca wyglądają bardzo podobnie przez te wszystkie skały. Historia jest świetna, mimo że od początku nie znosiłem głównego bohatera.

Chcę powiedzieć, że gra w żaden sposób nie jest idealna, ale nie zasługuje na zbyt ostrą krytykę. Poziomem jest wyżej od wszystkiego co zrobiłem do tej pory i wiem, że musiało to wymagać dużo pracy. I szczerze mówiąc nie podzielam nienawiści do RTP, a każda osoba która nie cierpi na ADHD powinna sobie dać radę z kilkoma dialogami.

Tyle chciałem powiedzieć, no i może jeszcze że pewnie przejdę grę do końca. Bo jest fajna. :I
Pozdrawiam buców i bucątka.
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 640
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: Adrapnikram » 30 lis 2017, 23:41

"I pomimo że nadal nie wiem jak kraść, bo mechanika zadziałała dla mnie wyłącznie raz w tutorialu"
Tak samo, tylko że niektórych NPC nie można okraść po prostu
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: X-Tech » 01 gru 2017, 10:17

Nie da sie pobrać. Spróbuj ogarnąć nowy link.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 223
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: Kitabake » 01 gru 2017, 11:12

Z jednej strony rozumiem, ze Enter nie chce nudzić swoich widzów "nudnym tekstem".
Może nie chodzi tu o to, ze tekst jest nudny ale jest go po prostu dużo. Zamiast "skipować"
tekst powinien wszystko przeczytać i zrobić "cut" albo prędkość x20 na filmiku.
Po czym mógłby streścić fabule graczom. W skrócie Enter odwalił fuszerkę.

To był problem ze strony gracza. A ze strony twórcy przytoczę taki termin jak "pacing",
czyli to jak gra stopniowo wprowadza fabule i mechaniki, by nie przytłoczyć gracza.
Są takie gry jak np. "Valkyria Profile", w której gra zaczyna się dobre 40 minut i słynie
z przydługawego początku. Istnieją też dzieła takie jak "Dark Souls", ze giniesz na 2 hity i dużo graczy
gra 30 min próbując ubić lub uciec pierwszym stwora. Nie oceniam twojej gry jako zła,
czy dobra. Nie wnikam w to. Bo wymienione przeze mnie przykłady gier z problemami,
to dzieła sztuki. Pytanie tylko w jak wąska grupę ludzi celujesz.

Nie mówię, żebyś spłycał fabule ale można by było podzielić ten blok fabularny
fragmentem 5-10 min "gameplay"-u. No i może dać max 5 zaklęć na start. A resztę zaklęć
wykorzystać, aby stworzyć system rozwoju postaci. No chyba, że postać traci te zaklęcia
szybko, bo wypadek, amnezja itd. ale w takim wypadku początek nie powinien mieć
tak dużego sufitu "skill"-owego. To początek gry, raczej powinien zachęcać
do kontynuowania, a nie frustrować. Może dodać w miedzy czasie samouczek.

Albo po prostu możesz nic z tym nie robić i się nie przejmować. Nie zależy od tego
twoje życie, zarobek itd. To twoja pasja. Jak będziesz chciał robić coś bardziej
"engaging" to na pewno znajdziesz sposób, bo już robisz ciekawe rzeczy.

Also czekam na komentarz on X-Techa, mimo swej nietuzinkowości i bezpośredniości
jest zawsze "insightful". Możecie gadać tez na Haxo, ale on tez chce dobrze.
Ci ludzie, co tak nie boja się krytykować, nie myślą o waszych uczuciach,
tylko o pozytywnej realizacji projektu i ich odbiorze. Choć przyznam,
że mogli by popracować nad swoim wyczuciem.
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4132
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: Jazzwhisky » 01 gru 2017, 12:08

X-Tech pisze:Nie da sie pobrać. Spróbuj ogarnąć nowy link.

Żeby zassać klikasz ikonkę w prawym górnym rogu, na pewno działa.
Chyba, że próbowałeś pobierać ze strony Adrapa, tam jest wciąż starszy link, wersja testowa gry.

Kitabake pisze:Ci ludzie, co tak nie boja się krytykować, nie myślą o waszych uczuciach,
tylko o pozytywnej realizacji projektu i ich odbiorze. Choć przyznam,
że mogli by popracować nad swoim wyczuciem.
Ogólnie się zgadzam, problem tylko w tym, kto w jaką rolę wchodzi w zależności od sytuacji. Bo parafrazując (wybiorę najdelikatniejszy cytat), "czekam na wypowiedzi osób, które przejdą Podziemia, gdyż jestem przekonany, że ich konstruktywna krytyka, będzie bardziej wiarygodna i bardziej rozbudowana" - i do tego namawiam osoby, które, gdy ich obrzydliwe gry ocenianio po pierwszych minutach i screenach, reagowały podobnymi tekstami. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: Amelanduil » 01 gru 2017, 12:45

Od siebie jeszcze dodam że taka Persona 5 zaczyna faktyczny gameplay gdzieś koło piątej godziny, jeśli nie pomijamy dialogów i przechodzimy w miarę bez pośpiechu, skoro już mówimy o początkowych godzinach gier xD więc powaga, 10 minut to jest nic w porównaniu z tym.
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 640
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: Adrapnikram » 03 gru 2017, 23:59

Kitabake pisze:Nie mówię, żebyś spłycał fabule ale można by było podzielić ten blok fabularny
fragmentem 5-10 min "gameplay"-u. No i może dać max 5 zaklęć na start. A resztę zaklęć wykorzystać, aby stworzyć system rozwoju postaci.

W ogóle szacun Kitabake, bo bardzo zdrowe podejście do tematu i taką krytykę szanuję i chętnie się poargumentuje :-D
Otóż właśnie tak jest, jest opis świata (ok. 5-10 minut czytania), potem jest przerywnik co widać nawet na filmiku, a potem znowu seria cutscenek (5-10 min). I jak ktoś takiego czegoś nie jest w stanie odebrać normalnie, tylko musi skipować każdą linijkę tekstu, to sorry, ja więcej w tej sprawie nie zrobię.
Próbowałem z rozwojem postaci - jak dla mnie za dużo zachodu i pozjadanych nerwów niestety, ale już poprawiłem 1 walkę tak jak wspominałem. Teraz czekam z większymi poprawkami i pewnie kiedyś tam wrzucę wersję 1.02.
No a niestety na to, że komuś nie chce się czytać w grze fabularnej nic nie poradzę. Ja mogę z nimi gadać normalnie jak dostanę normalne argumenty, tak jak z tobą. A czy chcieli dobrze czy źle - wyszło jak zwykle :)

EDIT:
Wersja 1.02
Poprawione - brak wyświetlania ukończonych zadań (wcześniej próba otworzenia zadań ukończonych, których po prostu nie było w tablicy wywalała błąd), osłabienie treningowego trupa, poprawione opisy i balans broni.
https://drive.google.com/open?id=12YJPI ... qu_0cxHXjf
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
anrgames
Posty: 7
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Pół godziny od morza
Kontakt:

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: anrgames » 05 gru 2017, 19:47

Dobra, to pora na taką mini-recezję (pełna może będzie, może nie, sam nie wiem):
Spoiler:
Resztę opiszę, albo rozwinę instniejące, gdy jeszcze trochę pogram.
Awatar użytkownika
Glorion
Posty: 29
Rejestracja: 06 gru 2015, 17:04

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: Glorion » 06 gru 2017, 15:40

Przeszedłem kawałek gry (nie wiem ile zostało mi do końca), gdy ostatnio kończyłem znajdowałem się przy
Spoiler:

Co do gry mam bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony ma kilka bardzo dużych zalet, a z drugiej są w niej minusy które zmęczyły mnie po kilku godzinach gry.

Jeśli chodzi o zalety mapy zostały dobrze wykonane, w grze jest dużo dodatkowych animacji jak poruszanie głową itp. System okradania jest bardzo fajny, szkoda tylko że nie każdego można okraść. System walki też mi się podoba, dużo jest w nim animacji, tylko moim zdaniem nie powinno sie mieć wszystkich umiejetności od początku, bo awansowanie nie daje żadnej satysfakcji. Pomysł z oswajaniem, zielarstwem, kowalstem i zaklinaniem też jest dobry, ja ich akurat nie używałem bo nie miałem problemu z potworami, ale gdyby taki wystąpił to zrobienie dodatkowych mikstur z pewnością by się przydało.

Jeśli chodzi o wady to zdecydowanie za mało misji na tak dużo miasto i pełno pustych NPC ,,Nie próbuj niczego ukraść!" gada do mnie losowy typ :?: , trochę bez sensu. Największym problemem jest jednak liczba potowrów (przynajmniej dla mnie). Bo jak mordujesz już setnego Drazmita to zastanawiasz się, czemu nie obwołano cię bohaterem 8) i jakim cudem czeka cię walka z kolejną setką? Tyle razy zmierzyłem się z tą samą grupą potworów, że pomyślałem, że cofnąłem się w czasie :shock: . Jak powiedziałem wcześniej, styl walki jest fajny, ale potrzeba by było zmienić system awansowania żeby po koleji dostawać umiejętności, trochę zwiększyć ich liczbę i zmniejszyć liczbę wrogów lub zrobić ich bardziej różnorodnych i dodać pare(naście) bosów. I jeszcze fakt, że główny bohater będąc magiem ma te same zdolności co wojownik Grim i łotrzyk Zordan! To dopiero różnorodność ludzie drodzy!

A ostatnia rzecz jaka mnie dziwi. Ludzie, gdzie wy tu widzicie dużo tekstu? Czy ktoś tu jest analafabetą, nieczytatym i niepisatym? Intro ma słownie 8 okienek tekstu! Słownie OSIEM! Dla mnie to wygląda na sklecone na szybko rozpoczęcie do gry, to naprawdę jest tak dużo? Dziwi mnie, że nikt nie wspomniał o masie stworów, a wszyscy czepiają się kilku linijek tekstu. Wiem, że na świecie modna jest tolerancja, a biedne murzynki z afryki czytać nie umieją :cry: i w grze z ośmioma okienkami tekstu nijak sobie rady nie dadzą, ale chyba nie jest to takim dużym problemem? Jeśli gra ma być ciekawa i wciągająca powinna zawierać tyle tekstu, by wprowadzić mnie w świat gry (no i żebym wiedział co się z czym jada). Jeśli ktoś gra za karę to proponuje: Powrut Lodowego Smoka: Powrót. Jest krótka i przystępna :lol: .
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 640
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: Adrapnikram » 06 gru 2017, 15:58

Ten NPC to strażnik, stąd ten tekst :{
A co do grup wrogów, przyznaję się bez bicia, że jest ich za mało, ale robienie grafik do tego systemu walki to istna katorga :/
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Reigh
Posty: 104
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: Reigh » 07 gru 2017, 14:33

Powiem tak:
zagrałem w produkcję Pirata jakąś godzinkę, na więcej na razie nie starczyło mi czasu ale... nie wiem o co wam ludzie chodzi! Wprowadzenie do gry i dialogi między Delti'm a jego kompanem na początku wcale nie są takie długie i skomplikowane. Przyznam, że można było troszkę rozbudować „tutorial” w postaci spaceru Delti'ego po z podziemnych pomieszczeń w Nowej Lirji ale moim zdaniem i tak jest spoko.
Walka również mi się podoba, ale jak ktoś już zdążył nadmienić, że troszkę słabe jest dodanie masy umiejętności na początku rozgrywki.
Podczas ogrywania Podziemii natrafiłem na dosyć ciekawy zabieg, który występuje także w mojej produkcji, czyli system konsekwencji. Nie chcę zdradzać o co chodzi a pewnie ludzie, którzy są ciekawi będą wiedzieli o co mi chodzi (na pewno sam Pirat się domyśli). To chyba na tyle. Gratuluję Adrapnikramowi i życzę mu powodzenia przy nowych produkcjach. Jestem pewien, że nie omieszkam zagłosować na Podziemia: Człowiek na Golden Forkach.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 728
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: PInroz » 09 gru 2017, 14:56

Mam za sobą już 46 minut grania, z czego 28 minut to (wstęp, kilka minut chodzenia po posterunku i rozmawianiu z wszystkimi napotkanymi ludźmi, walka z trupoczem, pretensje z powodu że jego ojciec zastępczy sprzedał dom by kupić miecze i wyrzuty sumienia bohatera bo zabił kobietę) Szczerze nie było aż tak długie, nie rozumiem dlaczego większość osób się tak bardzo do tego przyczepia :roll: Jeżeli chodzi o fabułę, coś mi tu nie pasowało. Jak już wcześniej mówiłem nasz bohater zaczął czepiać się swojego ojca zastępczego że sprzedał rodzinny dom za broń, to ojciec zamiast mówić że: Zrobił to bo tak trzeba było, zaczął mu wypominać że to dzięki niemu ma rodzinę i że źle się zachowuję :shock: Dla mnie to trochę bez sensu, ale każdy ma swoje gusty przy tworzeniu fabuły :wink: Przerwałem granie tylko dla tego bo natrafiłem na pewien błąd: Po wykonaniu zadania z kobietą która prosiła się do domu pewnego gościa, chciałem sprawdzić to zadanie w dzienniku w zakładce Wykonane Zadania i wystąpił błąd :?

Obrazek


Na szczęście nie aż taki duży błąd by przerwał on granie, więc, pełną recenzję na Gonicu RM napisze dopiero wtedy jak przejdę Podziemia: Człowiek :wink:

Oprócz tego błędu z dziennikiem zadań, chciałbym się przyczepić do tak zwanego skradania się który jest przypisany pod S, kiedy go naciskam to wyświetla mi się dziennik zadań, a nie skradanie się :?
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 640
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: Adrapnikram » 09 gru 2017, 16:32

Dziennik jest pod d, może masz coś z klawą?
Błąd już naprawiony, testuje jescze czy udało mi się drugi naprawić i wrzucam nową wersję.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 728
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: PInroz » 09 gru 2017, 18:34

Sprawdziłem:

D skradanie się
S dziennik zadań

:? Taki mały błąd :lol:

Kradzież kieszonkowa, według mnie jest do dupy :? :shock: Mimo że naciskam odpowiednie przyciski w odpowiednim czasie, zalicza mi to jako porażkę, a jeżeli kombinacja ma literę Z to po naciśnięciu Z jest porażka :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: A jeżeli Z jest pierwszym przyciskiem kombinacji to od razu akcja jest zepsuta :cry:
Awatar użytkownika
Dr.Man
Posty: 129
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13

Re: Podziemia: Człowiek [XP]

Postautor: Dr.Man » 09 gru 2017, 18:52

RMXP nie zapisuję konfiguracji klawiszy dla danego projektu.
Adrap prześlij swoją konfigurację klawiszy.
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości