Strona 1 z 2

[VX ACE] SpaceSave

: 09 gru 2017, 16:08
autor: Karrmel21
Cześć! Wiem, że może nie wypada, żeby moim pierwszym postem był temat o grze, ale cóż...
Chciałbym Wam zaprezentować moją grę, "owoc" dwuletniej pracy, którą wydałem w końcu wczoraj. Gra jest(jak na razie) tylko po angielsku, ale mam nadzieję, że nikomu to nie przeszkadza. Poniżej opis gry(który pozwoliłem sobie przetłumaczyć na polski z mojego itch.io):
Obrazek
Banner reklamowy wykonany przez : Pequod
Tytuł: SpaceSave
Wersja RM: VX Ace
Data wydania: 08.12.2017
Sugerowany wiek gracza: 16+
Prawdopodobny czas przejścia: 5,5 h - 11 h(w przybliżeniu)

UWAGA! Gra zawiera wiele migających nagle świateł i kolorów. Jeżeli cierpisz na epilepsję i tym podobne choroby - graj tylko na własną odpowiedzialność!

Opis:

Życie młodego chłopca z cichego miasteczka zostaje nagle odwrócone do góry nogami, po odkryciu przez niego tajemniczego kosmity, który jest teraz rozbitkiem na Ziemi. To spotkanie będzie pierwszym z wielu niecodziennych sytuacji, które nadejdą w następnych pięciu dniach, podczas gdy miasto będzie stawało się coraz bardziej szalone...

SpaceSave jest skupionym na historii, turowym RPG, stworzonym w RPG Maker’rze VX ACE. Gra jest nastawiona na eksplorację i interakcję z wieloma postaciami zamieszkującymi miasto. Gra dzieje się w ciągu pięciu dni, podzielonych na sekcje:

Rano: Zwiedzaj okoliczną szkołę, wykonując przysługi zlecane przez uczniów w potrzebie. Jeżeli masz taką ochotę, możesz też wziąć udział w wojnie pomiędzy dwiema szkolnymi frakcjami...

Po szkole: Odkrywaj miasteczko zamieszkiwane przez bohatera, wypełnione sekretami ,znajdźkami, nieoczekiwanymi przeciwnikami i wieloma różnymi mieszkańcami do poznania. Znajdziesz się także w miejscach, które będą wymagać od Ciebie zaprezentowania nie tylko siły fizycznej, ale też umysłowej, aby pokonać ukryte tam wyzwania.

Cechy gry(ficzery):
- Eksploruj miasto, jego obrzeża i pobliski las, wypełniony ekscentrycznymi postaciami do poznania, sekretami do odnalezienia i walkami do odbycia
- Ponad 20 zadań pobocznych i dodatkowej zawartości do wykonania podczas eksploracji. Czasami, mogą one nawet wpłynąć na wydarzenia w głównej historii... uważaj jednak - nie zawsze będzie to pozytywny wpływ
- Historia z wieloma szalonymi doświadczeniami do przeżycia i wyzwaniami do pokonania. Poznaj kosmiczną tajemnicę i uratuj Ludzkość... jeżeli zdołasz.
- Trzy zakończenia(w tym jedno sekretne). Które jest "tym prawdziwym"? Posłuchaj głosu serca i zadecyduj sam/a...
- Dziwaczny świat wypełniony humorem, szaleństwem i niebezpieczeństwami - czasami wszystkimi trzema naraz
- Oryginalna grafika i animacje

Screenshoty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
LINK DO POBRANIA(Wersja 1.4):
https://drive.google.com/open?id=1MxUVE ... HIcpQk2py5 (407 MB)

Paczka zawiera:
- Plik .exe z grą("rozpakowywacz"), RTP jest zaimplementowane
- Plik .txt z README
- Plik .pdf z instrukcją

Wersja(1.4) bez RTP:
https://drive.google.com/open?id=1zRipd ... 69Wx5bOmXX (220 MB)

Jak na razie - to wszystko ode mnie. Mam nadzieję, że gra się Wam spodoba! Jeżeli napotkacie jakieś problemy - poinformujcie mnie - zanotuję je sobie do naprawy w następnym patch'u.

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 09 gru 2017, 16:21
autor: Amelanduil
Wręcz przeciwnie, wypada jak najbardziej :D
I to nawet nie zapowiedź, prosto z mostu pełna wersja. Chapeau bas! Już się biorę za ogrywanie.

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 09 gru 2017, 16:28
autor: Adrap
Ty też byś tak mógł z Viuu >.>
Nomalnie bym nie przeszedł ani zagrał ale że GFy to chxe ograć wszystko, a ta produkcja nie wygląda najgorzej. Wypada wstawiać jak najbardziej, gorzej z klątwą pierwszej gry.
Można tylko prosić o wersję bez RTP (limit GB internetu :( )

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 09 gru 2017, 16:35
autor: Jazzwhisky
No, to RTP wydaje się mocno zbędne, zwłaszcza patrząc na tę oryginalną oprawę, opcjonalna wersja bez byłaby fajna. Poza tym prezentuje się zachęcająco, chociaż przyznaję, trochę obawiam się humoru (zwłaszcza z oznaczeniami typu 16+). Ale tak, czy inaczej, 6h to całkiem ładny kawałek gry. :)

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 09 gru 2017, 16:45
autor: Karrmel21
Adrapnikram pisze:Ty też byś tak mógł z Viuu >.>
Nomalnie bym nie przeszedł ani zagrał ale że GFy to chxe ograć wszystko, a ta produkcja nie wygląda najgorzej. Wypada wstawiać jak najbardziej, gorzej z klątwą pierwszej gry.
Można tylko prosić o wersję bez RTP (limit GB internetu :( )
Bez RTP jest ok.193 mb.
Może być ze Steam Workshopu'? Moja prędkość upload'u jest dość słaba, a tam już jest wstawione i chyba nie wymaga nie wymaga wtedy RTP. Jeżeli jednak Workshop nie wchodzi w grę to mogę wstawić wersję bez RTP w wersji standalone, ale to może trochę potrwać.
Tak czy inaczej - link do Workshopu: http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... 1224448894
Jazzwhisky pisze:No, to RTP wydaje się mocno zbędne, zwłaszcza patrząc na tę oryginalną oprawę, opcjonalna wersja bez byłaby fajna. Poza tym prezentuje się zachęcająco, chociaż przyznaję, trochę obawiam się humoru (zwłaszcza z oznaczeniami typu 16+). Ale tak, czy inaczej, 6h to całkiem ładny kawałek gry. :)
16+ jest uzasadnione w fabule, a humor raczej nigdy nie wchodzi w ekstremalne terytorium, ale trzeba troszkę pograć by dojść do tego momentu.
(A niech to, chyba się wydałem...)

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 29 gru 2017, 18:19
autor: Karrmel21
Miałem wydać update 1 stycznia, ale jako że są GF'y - to wydam go tu "przedpremierowo", więc czujcie się wyróżnieni. Będzie jak znalazł na drugie przejście(lol, przecież nikt jeszcze nie przeszedł xD).

Dobra, żarty na bok - oto lista zmian w groźno brzmiącej aktualizacji 1.1(możliwe spoilery):

- Poprawiono okienka dialogowe(na tyle na ile byłem w stanie): zbalansowano ułożenie tekstu, poprawiono błędy gramatyczne i literówki, zmieniono lub napisano od nowa niektóre zdania

- Plik tekstowy z listą muzyki został dodany do folderu z grą

- Wstawiono nazwę i autora poematu, na którym wzorowano inkantację Świętego Psa, do listy płac

- Dodano wskazówkę ściszenia dźwięku systemowego, przed rozpoczęciem gry(do czasu aż to naprawię)

- Naprawiono zdarzenie dla "Rad Girl" po przejściu gry(w grze) "The Legend of Stupidface" - teraz jej nagrody nie można już odebrać więcej niż raz

- Ułatwiono zagadkę poszukiwania kodu do sejfu w Nawiedzonym Domu

- Zmieniono animację przedmiotów do znalezienia w świecie gry

- Lekko zmieniono sprite Świętego Psa - dodano pelerynę, widoczną wcześniej tylko z frontu, w widoku z jego prawej strony

- Poprawiono ikony przedmiotów i statusów - teraz są one w odpowiednim rozmiarze i bez błędów graficznych

- Poprawiono pomniejsze błędy i niedopatrzenia w zdarzeniach

Miałem dodać jeszcze trochę dodatkowej zawartości, ale biorąc pod uwagę jak wiele błędów udało mi się poprawić w kwestii dialogów i ogólnie tekstu - uznałem, żeby lepiej na razie wydać tylko te poprawki, żeby save'y mogły działać. To sobie pozostawię do następnego patcha, gdzie planuję też zoptymalizować trochę zdarzenia i zobaczyć co da się zrobić z tym dźwiękiem.

Tak czy inaczej - poniżej pozostawię linki do pobrania najnowszej wersji(zaktualizuję też zaraz linki widoczne w oryginalnym poście). Jak już wspomniałem - stare save'y powinny działać - życzę więc obecnym i przyszłym graczom dobrej zabawy.

Wersja z RTP(376 MB): https://mega.nz/#!UYwnVAqL!lBQHMvhBnYno ... Of7m4B8_7I

Wersja bez RTP(189 MB): https://mega.nz/#!JEAlkA4D!Hb3AEtilQV0h ... wh5jhgdqcA

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 31 gru 2017, 02:49
autor: Kitabake
Gra jest zaskakująco dobra. Podchodziłem do niej sceptycznie, a okazuje się być tak dobra jak gierki komercyjne. Co prawda grałem 2 godziny, ale już poczułem się wciągnięty w wir wydarzeń. Zaciekawiony tym co będzie dalej, mam zamiar kontynuować tę przygodę :-)
Każdemu kto nie spróbował, polecam tę grę. Początek wygląda nudno, ale gra zyskuje z każdym krokiem do przodu.

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 31 gru 2017, 09:15
autor: Yoroiookami
Przyjemnie mi się grało, choć na razie pograłem tylko około godziny. Początek bardzo przypomina mi ten z Undertale, a chodzi mi tu o tutorial. Tak czy inaczej zamierzam przejść. :>

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 31 gru 2017, 12:47
autor: Karrmel21
Kitabake pisze:Gra jest zaskakująco dobra. Podchodziłem do niej sceptycznie, a okazuje się być tak dobra jak gierki komercyjne. Co prawda grałem 2 godziny, ale już poczułem się wciągnięty w wir wydarzeń. Zaciekawiony tym co będzie dalej, mam zamiar kontynuować tę przygodę :-)
Każdemu kto nie spróbował, polecam tę grę. Początek wygląda nudno, ale gra zyskuje z każdym krokiem do przodu.
Dzięki.
Początek rzeczywiście jest trochę wolniejszy(zwłaszcza 1 dzień), bo moim zamysłem było żeby gracz miał sporo czasu na zaznajomienie się z miastem i rytmem gry, co jednak wypaliło mi trochę w twarz. Na szczęście - dalsze "rozdziały" będą już ciekawsze, bo i fabuła nabiera rozpędu i ja sam nabierałem umiejętności w "mejkerowaniu" w trakcie.
Yoroiookami pisze:Przyjemnie mi się grało, choć na razie pograłem tylko około godziny. Początek bardzo przypomina mi ten z Undertale, a chodzi mi tu o tutorial. Tak czy inaczej zamierzam przejść. :>
Bardzo możliwe, że tutoriale były podobne(nie grałem w Undertale'a od premiery i nie pamiętam już za dużo w kwestii gameplay'u). Tutaj inspirowałem się BARDZO mocno "OFF" Mortis Ghost'a(widać zwłaszcza w dungeonach i właśnie w tutorialu), które było bardzo popularne w kręgach, w których swego czasu obracał się Toby Fox, więc pewnie stąd te podobieństwa.

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 18 sty 2018, 16:08
autor: Kleo
Przeszłam grę i zajęło mi to nieco więcej niż zakładał autor, a mianowicie z grubsza rzecz biorąc jakieś 13 godzin. I zanim zacznę marudzić, co za chwilę nastąpi, nadmienię, że grało mi się bardzo fajnie i w ogóle nie żałuję, że niejako awansem dałam grze punkt w GF. Zagadki, choć proste, są pomysłowe, muzyczka bardzo klimatyczna (zwłaszcza ta ze szkoły <3), grafika też mi przypasowała (battlery postaci super :D), a postacie są ciekawe. Na plus też dużo znajdziek, choć prawdę powiedziawszy, to niewiele z nich do czegokolwiek mi się przydało. Walki są szybkie i łatwe, i tu już pora na pierwsze narzekania - jest ich stanowczo za dużo. Denerwowały mnie zwłaszcza w lokacjach "zagadkowych", gdzie trzeba było sporo się nałazić. W tej kwestii jednakowoż dwa plusy - ucieczka działa bezbłędnie, no i pojedynek z diabłem to jeden z najfajniejszych dla mnie momentów gry.
Co bym jeszcze stanowczo poprawiła, to rozmiar map - z czystą korzyścią dla rozgrywki spokojnie można by je zmniejszyć mniej więcej o połowę.
Jeśli chodzi o fabułę, to hm... Mieszane uczucia mam. Wstawki "nocne" wydały mi się takie trochę na siłę, nie za wiele wnosiły i zazwyczaj były zwyczajnie nudne. Dużo ciekawsze były dni (gra rozkręca się od drugiego, pierwszy to takie zapoznanie się z terenem, więc jak coś, to nie zniechęcajcie się jego wolnym tempem), pełne naprawdę fajnych, pomysłowych i momentami całkiem śmiesznych questów. No i zakończenie, jakie dostałam, hm... Totalne rozczarowanie. Ja rozumiem, że niektórzy mogą mieć potrzebę opowiedzenia kilku historii w jednej, no ale... Niech każdy wariant ma ręce, nogi i puentę, bo inaczej to wygląda, jakby było na siłę, tylko po to, żeby dorzucić kolejny "ending". No i w wypadku tego, na który zapracowałam, tak to właśnie wyglądało, niestety. A szkoda, bo całość naprawdę jest na duży plus, wciąga i daje sporo radochy. Reasumując - gratuluję udanego (pomimo wszelkich zastrzeżeń :)) projektu i czekam na więcej. :)

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 18 sty 2018, 20:30
autor: Karrmel21
Kleo pisze:Przeszłam grę i zajęło mi to nieco więcej niż zakładał autor, a mianowicie z grubsza rzecz biorąc jakieś 13 godzin. I zanim zacznę marudzić, co za chwilę nastąpi, nadmienię, że grało mi się bardzo fajnie i w ogóle nie żałuję, że niejako awansem dałam grze punkt w GF. Zagadki, choć proste, są pomysłowe, muzyczka bardzo klimatyczna (zwłaszcza ta ze szkoły <3), grafika też mi przypasowała (battlery postaci super :D), a postacie są ciekawe. Na plus też dużo znajdziek, choć prawdę powiedziawszy, to niewiele z nich do czegokolwiek mi się przydało. Walki są szybkie i łatwe, i tu już pora na pierwsze narzekania - jest ich stanowczo za dużo. Denerwowały mnie zwłaszcza w lokacjach "zagadkowych", gdzie trzeba było sporo się nałazić. W tej kwestii jednakowoż dwa plusy - ucieczka działa bezbłędnie, no i pojedynek z diabłem to jeden z najfajniejszych dla mnie momentów gry.
Co bym jeszcze stanowczo poprawiła, to rozmiar map - z czystą korzyścią dla rozgrywki spokojnie można by je zmniejszyć mniej więcej o połowę.
Jeśli chodzi o fabułę, to hm... Mieszane uczucia mam. Wstawki "nocne" wydały mi się takie trochę na siłę, nie za wiele wnosiły i zazwyczaj były zwyczajnie nudne. Dużo ciekawsze były dni (gra rozkręca się od drugiego, pierwszy to takie zapoznanie się z terenem, więc jak coś, to nie zniechęcajcie się jego wolnym tempem), pełne naprawdę fajnych, pomysłowych i momentami całkiem śmiesznych questów. No i zakończenie, jakie dostałam, hm... Totalne rozczarowanie. Ja rozumiem, że niektórzy mogą mieć potrzebę opowiedzenia kilku historii w jednej, no ale... Niech każdy wariant ma ręce, nogi i puentę, bo inaczej to wygląda, jakby było na siłę, tylko po to, żeby dorzucić kolejny "ending". No i w wypadku tego, na który zapracowałam, tak to właśnie wyglądało, niestety. A szkoda, bo całość naprawdę jest na duży plus, wciąga i daje sporo radochy. Reasumując - gratuluję udanego (pomimo wszelkich zastrzeżeń :)) projektu i czekam na więcej. :)
Nie pamiętam czy wspominałem, ale te proponowane 5 h 26 min to takie połączenie mojego pierwszego czasu przejścia gry i czasu, w którym uwinął się mój beta-tester, grając na ślepo, a miał może z 30 minut na liczniku więcej niż ja. Z drugiej strony dostaję informację, że ludzie potrafią nad tym spędzić nawet >10 godzin przy pierwszym przejściu. Nie wiem jak wy to robicie - dla mnie to jakaś magia.

W temacie zakończeń -
Spoiler:
Na razie będę ich bronił, ale chciałbym też usłyszeć co inni o nich myślą.

Co do rozgrywki, to zgadzam się - mój brak doświadczenia jest tu najbardziej widoczny. Postaram się popoprawiać tyle na ile będę mógł w następnych patchach, ale w tym projekcie jest taki bałagan, że bardziej radykalne zmiany wymagałyby chyba zrobienia całości na nowo.

Ogólnie, to wielkie dzięki za granie i dobre słowo(i za pytania). Do następnego projektu może jeszcze dużo wody w Wiśle upłynąć, ale na pewno wykorzystam w nim nabyte doświadczenia i uwagi, które otrzymałem przy tej grze.

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 22 sty 2018, 00:35
autor: X-Tech
Niezwykle interesujaca przygoda sie zapowiada. Klimat z grafik i fabuly bije wg. mnie bardzo spojnie (wg opisu) co jest ogromnym plusem. Pogram w gre wiecej kiedy bede mial wiecej czasu niestety za chwile ide spac, bo rano obowiazki wzywaja. Zapoznajac sie z opisem twojej gry spodziewam sie bardzo ciekawej przygodowki. Szkoda, ze gra nie jest w polskiej wersji jezykowej. Apropo samej gry: Jestem zwolennikiem mozliwosci pomijania tutoriali...Nie jestem w stanie napisac czegos wiecej o projekcie, ale zdecydowanie albo trafisz w moj gust albo i nie - tyle w tej chwili. Klimatowo na pewno trafiles. Ciekawe co z rozgrywka i prowadzeniem fabuly. Zobaczymy...Ja jestem fanem intensywnej akcji w fabule i rozgrywce oraz licznych urozmaicen.

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 22 sty 2018, 22:16
autor: Karrmel21
Achtung, wszyscy grający!

Doszły mnie słuchy, że wbudowana domyślnie w grę funkcja formacji potrafi zmienić sprite gracza, co może(a raczej na pewno to zrobi) wywołać błędy w scenkach fabularnych i w kilku innych miejscach, gdzie sprite gracza jest normalnie zmieniany poprzez zdarzenia. Funkcja jest do wycięcia, ale do tego czasu - nie używajcie jej, udawajcie że nie istnieje... Proszę?

X-Tech pisze: Apropo samej gry: Jestem zwolennikiem mozliwosci pomijania tutoriali...
Cieszy mnie, że tutorial cię nie zniechęcił i postanowiłeś kontynuować grę. Jak już wspomniałem wcześniej na discordzie - możliwość pominięcia tutoriala będzie dodana do gry w następnym patchu, ale ten planuję wydać jakoś w marcu(optymistycznie założenie).

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 08 mar 2018, 11:59
autor: Karrmel21
Wersja 1.2 SpaceSave jest już dostępna, pomimo bycia gotową od trzech tygodni. Wszystko dzięki moim doskonałym umiejętnościom w robieniu harmonogramów...

Tak czy inaczej - oto lista zmian:

- Opcja formacji została usunięta z menu pauzy

- Dodano możliwość pominięcia intra. Po wybraniu tej opcji - gra od razu zacznie się w Dniu 1

- Zoptymalizowano większość zdarzeń - optymalizacja gry powinna być teraz lepsza

- Jeżeli zadanie Magnificent Manuela nie zostanie wykonane przed końcem Dnia 1 - gracz będzie miał możliwość znalezienia "Damaged Sombrero" w miejscu normalnego "Violet Sombrero".
Jeżeli gracz znalazł normalne "Violet Sombrero" i nie zwrócił go Magnificent Manuelowi - zostanie ono zmienione na "Damaged Sombrero" po ukończeniu Dnia 1

- Znacznie zmniejszono(a gdzieniegdzie też usunięto całkowicie) częstotliwość losowych potyczek

- Zmiany balansowe: Umiejętności typu POTĘGI(tak, to oficjalna nazwa xD) Gary'ego i "Pen. Whirlwind" głownej postaci stały się potężniejsze, ze zmianami w kwestii kosztu SP

- Zmodyfikowano instrukcję w zadaniu od Czarodzieja - teraz jego rady powinny być bardziej jasne

- Naprawiono bug w zadaniu "Rytuał Psów" - teraz świeczki(Candles) mogą być kupione tylko raz

-Dodano poradę w zadaniu "Rytuał Psów", aby pogadać z Panem Pengiem, po ucieczce z piwnicy

- Poprawiono opisy w zagadce w samouczku i w wyzwaniach od Rad Girl

- Naprawiono obrazek wyświetlający zły dzień, po ukończeniu części szkolnej w Dniu 3

- Naprawiono zdarzenie Ojca Gary'ego w Dniu 3, który mógł pominąć całą konwersację, jeżeli podeszło się do niego od złej strony

- Naprawiono jedyny(?) wybór w grze, który zabijał postać gracza. Teraz gracz zmuszony jest przeczytać dialog zanim wybierze odpowiedź

- Naprawiono wiadomość pojawiącą się w każdym kolejnym Dniu, w pokoju gracza, po ukończeniu gry "Stupidface". Teraz pojawia się ona tylko raz.

- Naprawiono pomniejsze błędy

- Dodano nowe imię do listy płac


Niestety, używanie starych save'ów w tej wersji nie jest rekomendowane(choć wciąż możliwe), gdyż część poprawek może nie działać na grze zapisanej na starej wersji(to przez zmiany w niektórych przełącznikach).

LINK DO POBRANIA(Wersja 1.2):
https://rpgmaker.net/games/10222/downloads/9785/ (394,4 MB)

Wersja(1.2) bez RTP:
https://mega.nz/#!BMoy3ApT!XwxnX6BrHw4Z ... g-EdhEy5WI (189 MB)

To najprawdopodobniej będzie ostatnia aktualizacja do mojej gry w najbliższym czasie(o ile, oczywiście, ktoś nie znajdzie błędu psującego grę). Chciałbym, żeby następna wersja dostała już jakieś dodatki bardziej rozwijające grę i kto wie - może zacznę w końcu tłumaczyć ją na jedyną słuszną mowę. Więc, może minąć do następnej zawartości parę miesięcy(lat).

Oh, dodałem też banner do pierwszego posta, autorstwa mojego dobrego znajomego o ksywce Pequod.
Spoiler:

Re: [VX ACE] SpaceSave

: 09 mar 2018, 00:01
autor: X-Tech
Świetnie. Zabieram się za granie. Czekałem na ten update.

ekhm. Sprawdź dla pewności jeszcze raz te linki, które podałeś ;p