Czas się wypowiedzieć. Jak zdążyłem zauważyć, moja opinia pokrywa się w większości z recenzją Kleo.
Mapping – mapy są bogate w roślinność, skrzynie itp. ale poruszanie się po nich jest bardzo uciążliwe. W wielu miejscach pojawia się niewidzialna ściana, która blokuje Geralta i trzeba obchodzić ją naokoło
Nie wiadomo, gdzie można przejść (gdzie są rozmieszczone teleporty). Człowiek chodzi jak głupi szlakiem i szuka przejścia na kolejną mapę i nic. Już podczas wykonywania pierwszego zadania fabularnego nie mogłem znaleźć kowala i zielarki. Oprócz karczmy w wiosce znajdują się dwa otwarte domy do których nie mogę wejść. Niespójność między mapami także bardzo mnie boli, np. Geralt idzie na południe a pojawia się na kolejnej na wschodzie xD
Interakcja – kolejny minus gry. Po odbyciu rozmowy z Narcyzem postanowiłem rozejrzeć się po karczmie i zaczepiałem jej gości. Żaden oprócz elfa i właścicielki chyba nie mają języków i siedzą cicho. Pomyślałem, że: „Może tak ma być” i wyszedłem na zewnątrz w poszukiwaniu kowala i zielarki. Nie znalazłem ich, więc podchodzę do mieszkańców. Ale oni także cierpią na ten sam problem co goście tawerny. Kiepsko...
Tak samo z nieprzytomnym panem na mapce z potworami. „Jest nieprzytomny ale żyje.” Aha, zostawiam go i idę dalej. @Kleo, udało mi się jakoś naprawić problem z oświetleniem
- poszedłem na północ. A co do strażnika kovirskiego, który widzi zza rogu na odległość chyba ok. 50m (nie wychylając się przy tym) to też byłem zaskoczony ekranem końca gry. Nie wiadomo dlaczego kazał mi się zatrzymać (może z powodu wojny, ale wojny pomiędzy Povis a Kovirem
). Fajnie jakby ktoś o tym wspomniał, np. „Uważaj, na południowym zachodzie mieści się posterunek wojskowy Koviru. Tamtejsi żołnierze mogą cię zatrzymać a wtedy będzie po tobie.”
Dialogi – są klimatyczne jak na Wiedźmina ale występują błędy ortograficzne – brak „ę” i „ą”. Czasami nie wiadomo o co chodzi, popracuj nad składnią by sens zdania był bardziej zrozumiały.
Walka – odbyłem jedną i wygrałem. Obyło się bez zatrucia, chyba
W demie jest strasznie mało przedmiotów, Kleo już o tym wspominała. Błagam, jedna mikstura HP wiele nie zdziała. Jakieś umiejętności także powinny się pojawić.
Oprawa audiowizualna – tutaj nie mam się do czego przyczepić. Muzyka z wieśka 3 zrobiona przez profesjonalistów pasuje do twojej gry. Ładnie ją wkomponowałeś. Grafika pasuje do oprawy dźwiękowej, tilesety autorstwa Celianny robią swoje.
Podsumowanie: Podsumowując, wersja demonstracyjna jak dla mnie zasługuje na
3/10 ze względu, że szanuję twórczość Sapkowskiego i ogółem lubię Sagę o wiedźminie a ty tworzysz spójną z nią historię. Niestety gra ma więcej wad niż zalet ale mam nadzieję, że się to zmieni. To chyba także dzięki tej nadziei ocena wzrosła. Czekam na poprawioną wersję albo już pełniaka ale z poprawionymi rzeczami o których wcześniej wspomniałem.
Pozdrawiam, powodzenia w tworzeniu!