Strona 1 z 1

Pół Wieku Poezji... Później [VXA]

: 22 sty 2018, 15:34
autor: Vitold
Przedmowa:
Na wstępie chciałem zaznaczyć że jest to moja pierwsza gra. W wersji DEMO nie potrafię poradzić sobie z mało znaczącym nie wpływającym na fabułę ani rozgrywkę błędem... :-(
Koncepcja Gry:
Sama koncepcja opiera się na jednej z niespisanych historii Geralta z Rivii, słynnego zabójcy potworów jeszcze sprzed poznaniem bohaterów z sagi.
Fabuła:
Fabuła widnieje w czasach sprzed historii z książek. Gra zaczyna się sceną w której wiedźmin obarczony naciskiem ze strony swojej kochanki Penelope
wyjeżdża do Cintry na życzenie Królowej Calante. Czarodziejka marzy o spokoju, ciszy i chatce na końcu świata z dala od problemów i dworskiej polityki, jednak Geralt szybko wyprowadza ją ze złudzeń. Penelope przyjęła to do wiadomości lecz w zamian chcę jednego... "Obiecaj mi, nigdy o mnie nie zapomnisz" Wiedźmin przystaje na jej żądania. W czasie Belletain, święta miłości widzieli się po raz ostatni. Po powrocie dowiedział się że czarodziejka wyjechała, najpierw do Redanii, potem do Koviru, na granicy dwóch państw trop się urywa... Jednak nieodzowną pomoc jak zwykle zaoferował... Bard, Narcyz... Ciekawe dlaczego wszyscy bardowie mają pseudonimy po nazwach kwiatów... Tak czy inaczej historia robi się bardzo śliska...


Funkcjonalności:
Dziennik Zadań:
Spoiler:
Alternatywny Ekran Startowy:
Spoiler:
System Kart Seksu inspirowany Wiedźmin 1:
Spoiler:
Reszta Screenów:
Spoiler:

Re: Pół Wieku Poezji [VXA]

: 22 sty 2018, 15:50
autor: Yoroiookami
Mapki według mnie śliczne. Raczej ładniejsze niż moje. :<
Tylko ta czcionka koszmarna. Lepsza by była chyba pogrubiona wersja, albo większa, albo po prostu inna.

Nie lubię na ogół innych gier przeniesionych do RPG Makera, ale może dobrze ci wyjdzie. Liczę na ładne dialogi. :>
I czymam kciuki.

Re: Pół Wieku Poezji [VXA]

: 22 sty 2018, 17:28
autor: PuchaczJJ
Fanfiction w RPG Makerze? Jestem za, nawet jeśli jestem #TeamGraOTron i Wiedźmin nigdy mnie jarał :D
Teraz uwagi.

1. Mapki są śliczne (sam bym chciał tak mapować) ale mam uwagę odnośnie charów. Ten dziadek w płaszczu to Gerald? Może i nie lubię Wiedźmina, ale wiem, jak główny bohater serii wygląda. Powinieneś pobawić się jakimiś kreatorami postaci.

2. Opis jest trochę chaotyczny i ciężko zachować odpowiedni rytm przy czytaniu. Popracuj nad stylem, albo poproś kogoś o pomoc.

Powodzenia :)

Re: Pół Wieku Poezji [VXA]

: 23 sty 2018, 18:35
autor: Rykes
Panie bedziu98, tak średnio można pobrać to demko xD

Re: Pół Wieku Poezji [VXA]

: 25 sty 2018, 08:13
autor: Vitold
*EDIT* Naprawiłem problem z odnośnikiem :)

Re: Pół Wieku Poezji [VXA]

: 25 sty 2018, 12:40
autor: Rykes
Tak naprawiłeś, że dalej przekierowuje mnie na mój dysk xD Udostępnij folder lub plik (.exe), co tam masz przez link, który ci się wyświetli.

Re: Pół Wieku Poezji [VXA]

: 25 sty 2018, 18:11
autor: Vitold
Teraz powinno być git

Re: Pół Wieku Poezji [VXA]

: 25 sty 2018, 19:53
autor: Kleo
Szczerze powiedziawszy, to po opisie nie spodziewałam się zbyt wiele, no i... Hm, miałam rację. Długo wprawdzie nie pograłam, ale mam wrażenie, że dużo dłużej, nawet przy najszczerszych chęciach, się nie da, a to z kilku powodów. Po pierwsze - mapki. Są tak ućkane kwiatkami, krzaczkami, pniakami i czym tylko, że ledwo da się po nich chodzić. Druga rzecz - walki. Bohater ma tylko zwykły atak i zero przedmiotów, przetrwałam jedną walkę, w której w dodatku postać została zatruta i w zasadzie było po możliwości pokonania kogokolwiek więcej. W dodatku na mapce z potworami jest niemożebnie ciemno, co po wyjściu z niej udzieliło się pozostałym mapkom, więc w zasadzie dalej już nie dało się grać, bo g**no było widać. A najbardziej mnie zdumiało, jak po wejściu na jedną z mapek pojawił się jakiś żołnierz i zaraz po tym nastąpił game over. Co za licho..?
Pierwszy dialog jest nawet w miarę, czego niestety nie można powiedzieć o pozostałych tekstach w grze - są mocno chaotyczne i w zasadzie nie bardzo wiadomo, co się wydarzyło. Poza tym nie są wolne od błędów, w tym ortograficznych. Niestety, moja krótka przygoda z grą nie napawa mnie optymizmem, co do ciągu dalszego, ale... Pracuj, może coś z tego jeszcze będzie? :)

Re: Pół Wieku Poezji [VXA]

: 28 sty 2018, 15:14
autor: Rykes
Czas się wypowiedzieć. Jak zdążyłem zauważyć, moja opinia pokrywa się w większości z recenzją Kleo.
Mapping – mapy są bogate w roślinność, skrzynie itp. ale poruszanie się po nich jest bardzo uciążliwe. W wielu miejscach pojawia się niewidzialna ściana, która blokuje Geralta i trzeba obchodzić ją naokoło :roll: Nie wiadomo, gdzie można przejść (gdzie są rozmieszczone teleporty). Człowiek chodzi jak głupi szlakiem i szuka przejścia na kolejną mapę i nic. Już podczas wykonywania pierwszego zadania fabularnego nie mogłem znaleźć kowala i zielarki. Oprócz karczmy w wiosce znajdują się dwa otwarte domy do których nie mogę wejść. Niespójność między mapami także bardzo mnie boli, np. Geralt idzie na południe a pojawia się na kolejnej na wschodzie xD
Interakcja – kolejny minus gry. Po odbyciu rozmowy z Narcyzem postanowiłem rozejrzeć się po karczmie i zaczepiałem jej gości. Żaden oprócz elfa i właścicielki chyba nie mają języków i siedzą cicho. Pomyślałem, że: „Może tak ma być” i wyszedłem na zewnątrz w poszukiwaniu kowala i zielarki. Nie znalazłem ich, więc podchodzę do mieszkańców. Ale oni także cierpią na ten sam problem co goście tawerny. Kiepsko...
Tak samo z nieprzytomnym panem na mapce z potworami. „Jest nieprzytomny ale żyje.” Aha, zostawiam go i idę dalej. @Kleo, udało mi się jakoś naprawić problem z oświetleniem :-D - poszedłem na północ. A co do strażnika kovirskiego, który widzi zza rogu na odległość chyba ok. 50m (nie wychylając się przy tym) to też byłem zaskoczony ekranem końca gry. Nie wiadomo dlaczego kazał mi się zatrzymać (może z powodu wojny, ale wojny pomiędzy Povis a Kovirem :?:). Fajnie jakby ktoś o tym wspomniał, np. „Uważaj, na południowym zachodzie mieści się posterunek wojskowy Koviru. Tamtejsi żołnierze mogą cię zatrzymać a wtedy będzie po tobie.”
Dialogi – są klimatyczne jak na Wiedźmina ale występują błędy ortograficzne – brak „ę” i „ą”. Czasami nie wiadomo o co chodzi, popracuj nad składnią by sens zdania był bardziej zrozumiały.
Walka – odbyłem jedną i wygrałem. Obyło się bez zatrucia, chyba :-) W demie jest strasznie mało przedmiotów, Kleo już o tym wspominała. Błagam, jedna mikstura HP wiele nie zdziała. Jakieś umiejętności także powinny się pojawić.
Oprawa audiowizualna – tutaj nie mam się do czego przyczepić. Muzyka z wieśka 3 zrobiona przez profesjonalistów pasuje do twojej gry. Ładnie ją wkomponowałeś. Grafika pasuje do oprawy dźwiękowej, tilesety autorstwa Celianny robią swoje.
Podsumowanie: Podsumowując, wersja demonstracyjna jak dla mnie zasługuje na 3/10 ze względu, że szanuję twórczość Sapkowskiego i ogółem lubię Sagę o wiedźminie a ty tworzysz spójną z nią historię. Niestety gra ma więcej wad niż zalet ale mam nadzieję, że się to zmieni. To chyba także dzięki tej nadziei ocena wzrosła. Czekam na poprawioną wersję albo już pełniaka ale z poprawionymi rzeczami o których wcześniej wspomniałem.
Pozdrawiam, powodzenia w tworzeniu! :wink: