


Tale of Exile
Witam.
Prawdopodobnie większość z Was zna ten projekt, choćby z racji tego, że od jakiegoś czasu ToE Demo0.1 jest dostępne w bazie danych TA. Są pewnie i tacy, którzy tą grę pamiętają jeszcze z OAZY, czy nawet sprzed jej powstania. ToE faktycznie powstaje od wielu lat, na przestrzeni których wielokrotnie się przeobrażało od strony graficznej, muzycznej, skryptowej a nawet fabularnej. Obecna wersja gry praktycznie w niczym poza tytułem nie przypomina pierwotnej. Tych, których interesuje historia projektu odsyłam na OAZĘ, pozostałych zapraszam do dyskusji w temacie.
Co nowego:
CBS
Strategiczny/turowy na podobieństwo FFT. Losowe walki planuję zastąpić snującymi się przeciwnikami, coś na wzór Fallouta. W tej chwili staram się opanować skrypt który umożliwi walkę "na bieżąco" bez doczytywania. Inteligencja przeciwników jest znośna, a ich odpowiednio podkręcone statystyki sprawią, że trzeba będzie kombinować.
CMS
Tym razem na bazie obrazków. Poprzedni niemiłosiernie lagował z powodu ogromnej ilości zdarzeń. Był też mało praktyczny.
System nabijania doświadczenia
Podczas walki i za wykonywanie zadań zdobywamy Punkty doświadczenia( PD) które składają się na przyrost lv,hp,mp wprost proporcjonalnie do wybranych na samym początku(1-10 pkt) predyspozycji bohatera (siła fizyczna/siła umysłowa) Dodatkowo rozdajemy punkty umiejętności(PU) pod wybrane cechy. Nowych umiejętności uczymy się od mistrzów... Zastanawiam się także nad wprowadzeniem profesji.
Ulepszanie broni i nabijanie jej lv
Ulepszanie broni będzie się odbywać u Kowali którym trzeba będzie odpowiednio zapłacić a często też dać odpowiednie rzadkie materiały.
MAPA
Chyba oczywiste czemu służy...
FABUŁA
Od czasu ostatniego dema zaszło sporo zmian w fabule. Przejście kolejnego dema po najmniejszej linii oporu zajmie ok 3h. Z poszukiwaniem smaczków i wypełnianiem pobocznych zadań czas rozgrywki wydłuży się. Jeżeli chcecie pokrótce opiszę wydarzenia.
Zastanawiam się też nad wydaniem samego CBSa w formie skryptu. Co sądzicie?
Pozdrawiam