Strona 3 z 3

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 25 wrz 2018, 07:55
autor: Gotrym
Dzisiaj chciałbym wam pokazać jedno zdjęcie aby wam umilić oczekiwanie na demko. Zdjęcie pochodzi z Wioski Kalinowej na rynku wieczorem, kiedy większość mieszkańców idzie do swoich domów lub pije w karczmie.

Obrazek
Te na środku zielony przycisk zniknie, on jest tylko dla testerów.


Co do samej stronie, ponieważ na forach pojawiły się komentarze że lepiej jej nie robić lub po prostu poczekać z nią. Stronna pojawi się około Październik-Listopad.


Miłego dnia życzy Games Gal i zespół.

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 30 wrz 2018, 18:05
autor: Gotrym
Oto link do dema: http://www.mediafire.com/file/snjh4be9kv2n3z4/Kingdom+RPG+MAKER.exe

Proszę o opinię i mam nadzieje że zrozumiecie że to dopiero demo.

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 30 wrz 2018, 22:20
autor: Vodun
Ściągnąłem, włączyłem i daleko nie zaszedłem.

Spoiler:


Nie wiem jak przeżyłem tutorial

Spoiler:


Powiedziałbym że to nie demo ale pre-beta, błędy w eventach, dialogach oraz fabuła przesuwająca się trybem szybkim-uproszczonym. Umiejętność czytania i pisania uczymy się w 5 minut (przez co nie wiem czemu w ogóle było zaznaczone w grze że tego nie umiemy jak nie potrzeba wysiłku by się tego nauczyć), nawet nie robimy tego w bibliotece. Po wyjściu z klasztoru trafia się nam "Hopeless Boss Fight". Ta walka była turowa (styl normalnego RM) ale później spotkane wilki atakowały mnie jakby urwały się z jakiegoś ABS. Generalnie wydaje się że demo/pre-beta nie przeszło quality control przed wydaniem w świat.

W pliku z grą znajduje się folder Inne, pełen dokumentów i grafik przeznaczonych dla developerów. Wgląd w ten folder pozwala zrozumieć dlaczego demo znajduje się w stanie w jakim jest. Zostawienie tego folderu to było chyba przeoczenie chyba że to też mamy ocenić :P

Jeszcze długa droga czeka Kingdom...bardzo długa.

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 01 paź 2018, 10:24
autor: Gotrym
Witam Voduna i reszte forum. Dzięki za opinie na temat dema Kingdom. Na początku odniose się do tego folderu Inne, jest to folder tworców, ale ja wychodze z założenia że kazdy gracz powinien miec dostęp do plikow gier itp,wiec dlatego go zostawiłem. Idziemy dalej. Walka będzie w grze w 100% ABSem. Co do nauki czytania będą trzy stany nauki.

Tyle chcialem napisac i napisalem. Czekam na inne opinie, Miłego dnia życzy Games Gal oraz zespół.

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 01 paź 2018, 16:29
autor: Dakla
Ściągnąłem i zagrałem, ale długo nie wytrzymałem. Oprócz tego, że jest pełno błędów ,,niedopatrzeń":
-na początku gry pokazano mi obrazek o temperaturze itd. napisy tam były czarne na zielonym tle. Nic się nie dało rozczytać.
-otrzymałem wiadomość, że W to jest jakieś ognisko, C to coś tam itd. Te opcje działały mi dopiero po rozmowie z jakimś kapłanem.
-zszedłem do piwnicy gdzie atakował mnie szczur. Nikt mi nie powiedział jak mam się obronić przed tym szkodnikiem.
-w piwnicy jest tak ciemno, jakby nikt z niej nie korzystał. Nikt mi nie mówił czy mogę wziąść jakąś pochodnię czy coś, więc szukałem pierścienia po omacku, nie wiem czy coś takiego ma sens.
-piwnica ma jakieś bardzo sprytnie zrobione zdarznie, które odpala się niezwykle często zmniejszając płynność gry.

Obok tego typu błędów znajdują się jeszcze logiczne (podszedłem do jakiegoś domku i ukradłem konia, nikt nie zwrócił uwagi, ani nikt mi nie powiedział jak z niego zejść), fabularne (gdy nie przyznałem się, że w przeszości byłem najemnikiem zostałem natychmiastowo wyrzucony z klasztoru, a gdy powiedziałem że byłem najemnikiem to kapłan mówi do mnie: spokojnie, nie ma problemu możesz i tydzień zostać), językowe (ściągnij ??wsio??, taki opis bardzo zniechęca do dalszej gry). Można jeszcze wymienić ich wiele, takich jak
-niedziałające menu gotowania, które samo cofa gdy klikasz jakąś potrawę, by zobaczyć przepis
-ziemniaki oraz kapusta, którą można zbierać, a wielu innych rzeczy nie można itd.

Ogólnie chyba trochę się pośpieszyliście z tym demem.

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 01 paź 2018, 16:56
autor: Gotrym
Dakla dzięki za komentarz, odpowiem na kilka błędów ktore wymieniłeś.
1.koń- koń jest tylko po to aby graczowi pokazać system jazdy i ułatwić podróż.
2.Ciemność. Pochodni jeszcze nie ma ale w przyszłej wersji gry będzie dostepna.
3.brak wyjaśniej w uzywaniu systemów walki itp. jest to bardzo ważny temat i już rozpoczeliśmy prace aby wszystko było jasne oraz zrozumiałe.

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 01 paź 2018, 21:09
autor: Gotrym
Ponieważ zostało zgłoszono dużo błędów w demie postanowiłem dzisiaj o 22 wydać patcha który poprawia większość błędów, z gry.

Oto poprawiona wersja dema:
http://www.mediafire.com/file/8oqdndwsxqqcqqh/Kingdom+RPG+MAKER+PATCH+DEMO.exe

Poprawiono około 20-30 błędów, mam nadzieje że już gra jest czysta ale jak znamy życie gier to jeszcze jakieś są.

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 02 paź 2018, 01:03
autor: Kleo
Pobrałam sobie poprawione demko, zagrałam, no i... No.
Ale po kolei. Po obejrzeniu intra, niezupełnie dla mnie zrozumiałego, zaczęłam sobie chodzić po klasztorze i rabować, co się da (lubię <3), gdy nagle zapadła noc. W dodatku co chwilę niemożebnie głośno padał deszcz, co obok irytującej muzyki nie nastrajało mnie optymistycznie do dalszego krążenia po okolicy. Pomyślałam sobie, że wobec tego pójdę do pokoju bohatera na drzemkę, ale dupa, nie dało się. Znaczy pójść się dało, ale spać już nie, wobec czego ciągnęłam dalej zadania. Grzecznie nauczyłam się czytać i pisać, po czym z nagła rzuciło mnie na jakąś drogę, gdzie, że tak powiem, moja gangsta zgarła bącki. Jakiś koleś mi powiedział, żeby iść się wykurować do karczmy, ale kurde, nadal było tak ciemno, że nie mogłam jej za nic zlokalizować. Więc wymyśliłam, że pozbieram roślinki (już umiałam, nauczyłam się z książki), bo jak przestawało padać, to nawet dało się je wypatrzeć na mapce (jak padało, to było widać dokładnie nic). Ale chodziłam i zbierałam, zbierałam i chodziłam... A ciemno było nadal. W końcu w jakimś kątku mojego biednego bohatera dopadło coś, czego nawet nie zauważyłam, no i zakończyło jego krótki i niezbyt pasjonujący żywot.

Więc tak:
1. Chyba do wywalenia ten deszcz, na co on? Tylko denerwuje, a nic nie wnosi.
2. Pory dnia - jak wyżej, póki co, nie widzę zastosowania, tylko uciążliwość.
3. Menu jest do niczego, okropne kolory, a zaznaczajki nie widać prawie wcale.
4. Nie wiem, czy to błąd, czy ja nie umiem, ale walczyć się chyba nie da (ze szczurami próbowałam, bez skutku).
5. To samo ze stanem bohatera, miał być pod którąś literą, W czy tam C, ale żadna mi nie działała.
6. No i właśnie, nie zapamiętałam dokładnie, co się czym robi, tutorial powinien być podzielony na kawałki, najpierw podstawy, czyli chodzenie i interakcja, a kawałek o walce na przykład przy wejściu do piwnicy, czyli w miejscu, gdzie to będzie potrzebne, konia nie spotkałam, więc nie wiem, gdzie to, co o nim traktuje, będzie użyteczne, ale pewnie też spokojnie mogłoby być później.
7. Muzyka w klasztorze niby klimatyczna, ale tak po prawdzie to raczej irytująca.
8. Dialogi niektóre, hm, są co najmniej dziwne (ten o czytaniu za karę, na przykład), no i całość jakaś taka fabularnie mętna.
9. A tak na plus, żeby nie było, że tylko marudzę - mapki mogą być, w każdym razie te, które udało mi się zobaczyć, zanim zapadły egipskie i chyba nieodwracalne ciemności.

Mimo wszystko powodzenia. :)

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 02 paź 2018, 11:19
autor: Gotrym
Droga Kleo (jak mogę się tak zwracać), pory dnia małą duże znaczenie w dalszej grze (jak zabijesz wilki). Pogoda będzie miała wpływ w kolejnym demie które pojawi się około grudnia, ale wracając będzie miała wpływ na dialogi, wygląd miast itp. Walka działa, nie jest genialna ale jest do wykonania wystarczy naciskać enter. Fabuła, klasztor zostanie zupełnie zmieniony, dialogi oraz nowe scenki fabularne. Muzyka zostanie zmieniona oraz będzie wiecej jej. Przyciski C oraz W, c nie dziala wywala błąd na razie ale zostanie to zmienione, a W działa moze być tak że twoj Rpg Maker zmienia Przyciski.

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 05 paź 2018, 18:14
autor: X-Tech
Obserwowałem od dawna tę produkcję. Zaintrygowały mnie pomysły budujące rozgrywkę, które zapowiedziałeś. Mnie od początku spodobała się podniosła muzyka. Robi świetną robotę w budowaniu klimatu mocno uduchowionego miejsca, ale zarazem miejsca, w którym dzieje się wiele...ja rozumiem dlaczego komuś może ta muzyka przeszkadzać - jest to muzyka oparta na słowie śpiewanym - może to rozpraszać w trakcie czytania dłuższych scenek mających miejsce na początku. Nie w moim wypadku.. Muza na mnie zrobiła wrażenie. Kawałek jest bardzo muzykalny. Może jednak warto zmienić ton i ograniczyć się do samych ambientów tła tam gdzie jest tajemniczo i niebezpiecznie w pierwszej lokacji - czyli pozostawić np: ciszę w sypialni/piwnicy itd zostawić np: dźwięki pochodni itp. zamiast tej muzy aby zbudować pauzy. Ta muza mogła by pozostać w miejsccach pierwszej lokacji w ktorych panuje sielski spokój i ludzie czują się bezpiecznie - tam gdzie są npc.
Zaraz wychodzę i nie mogę sprawdzić wszystkiego na co czekam od dawna (pisałem na twoim blogu) Po weekendzie będę kontynuował granie.
Póki co mam pozytywne wrażenia. Dialogi i sposób prowadzenia rozmów również w większości mi odpowiadają. Trzeba mocno skupić się na dialogach, aby ogarniać co się w fabule dzieje. Jestem bardzo zainteresowany. Jest tu klimat.

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 05 paź 2018, 18:54
autor: Gotrym
Witam cię X-Tech. Chciałbym ci na wstępie podziękować za komentarz. Teraz chciałbym się odnieś do muzyki, wiem że ona w dużej ilości denerwuje gracza (chodzi mi mi o ten utwór), zostanie ona tylko w klasztorze i tak mówiłeś będzie kilka wyjątków jak piwnica i biblioteka.
Mam nadzieje że dalsza część gry przypadnie ci do gustu, wiemy że jest dużo przed nami pracy ale efekt końcowy będzie genialny, taką mamy nadzieje. Dzięki za komentarz i życzę dobrej dalszej rozgrywki aby dała ci dużo zabawy. Jeśli przejdziesz do końca wykonasz kilka zadań pobocznych to proszę cię o napisanie komentarza, oczywiście jak będziesz miał ochotę.

Miłego dnia życzy Games Gal oraz cały zespół.

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 14 paź 2018, 09:46
autor: Ozzaku
Kleo pisze:Pobrałam sobie poprawione demko, zagrałam, no i... No.
Ale po kolei. Po obejrzeniu intra, niezupełnie dla mnie zrozumiałego, zaczęłam sobie chodzić po klasztorze i rabować, co się da (lubię <3), gdy nagle zapadła noc. W dodatku co chwilę niemożebnie głośno padał deszcz, co obok irytującej muzyki nie nastrajało mnie optymistycznie do dalszego krążenia po okolicy. Pomyślałam sobie, że wobec tego pójdę do pokoju bohatera na drzemkę, ale dupa, nie dało się. Znaczy pójść się dało, ale spać już nie, wobec czego ciągnęłam dalej zadania. Grzecznie nauczyłam się czytać i pisać, po czym z nagła rzuciło mnie na jakąś drogę, gdzie, że tak powiem, moja gangsta zgarła bącki. Jakiś koleś mi powiedział, żeby iść się wykurować do karczmy, ale kurde, nadal było tak ciemno, że nie mogłam jej za nic zlokalizować. Więc wymyśliłam, że pozbieram roślinki (już umiałam, nauczyłam się z książki), bo jak przestawało padać, to nawet dało się je wypatrzeć na mapce (jak padało, to było widać dokładnie nic). Ale chodziłam i zbierałam, zbierałam i chodziłam... A ciemno było nadal. W końcu w jakimś kątku mojego biednego bohatera dopadło coś, czego nawet nie zauważyłam, no i zakończyło jego krótki i niezbyt pasjonujący żywot.

Więc tak:
1. Chyba do wywalenia ten deszcz, na co on? Tylko denerwuje, a nic nie wnosi.
2. Pory dnia - jak wyżej, póki co, nie widzę zastosowania, tylko uciążliwość.
3. Menu jest do niczego, okropne kolory, a zaznaczajki nie widać prawie wcale.
4. Nie wiem, czy to błąd, czy ja nie umiem, ale walczyć się chyba nie da (ze szczurami próbowałam, bez skutku).
5. To samo ze stanem bohatera, miał być pod którąś literą, W czy tam C, ale żadna mi nie działała.
6. No i właśnie, nie zapamiętałam dokładnie, co się czym robi, tutorial powinien być podzielony na kawałki, najpierw podstawy, czyli chodzenie i interakcja, a kawałek o walce na przykład przy wejściu do piwnicy, czyli w miejscu, gdzie to będzie potrzebne, konia nie spotkałam, więc nie wiem, gdzie to, co o nim traktuje, będzie użyteczne, ale pewnie też spokojnie mogłoby być później.
7. Muzyka w klasztorze niby klimatyczna, ale tak po prawdzie to raczej irytująca.
8. Dialogi niektóre, hm, są co najmniej dziwne (ten o czytaniu za karę, na przykład), no i całość jakaś taka fabularnie mętna.
9. A tak na plus, żeby nie było, że tylko marudzę - mapki mogą być, w każdym razie te, które udało mi się zobaczyć, zanim zapadły egipskie i chyba nieodwracalne ciemności.

Mimo wszystko powodzenia. :)


Kiedy zaglądasz na scenę po raz kolejny, chcesz obadać nowości i widzisz srogi komentarz Kleo, po czym zdajesz sobie sprawę, że ma w większości przypadków racje i odechciewa ci się grać... :/

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 15 paź 2018, 12:50
autor: X-Tech
elo. Trochę się rozpiszemy. Miałem więcej czasu więc mogłem się bliżej przyjrzeć grze i bez pośpiechu.


Jakim sposobem postać zyskała miano najlepszego skoro nie potrafi czytać, a więc uczyć się w pojedynkę bez pomocy innych wiedzy duchowej w klasztorze ? Nie mogę sobie tego wyobrazić. Warto by pokazać/przedstawić jak to osiągnęła bez czytania. Zakładam, że pisma świętego nauczyła się na pamięć ze słuchu. Problem w tym, że w pewnej chwili otrzymała konkretny fragment do czytania....uff....


Jak to jest, że bohater chwali się swoją szlachetną krwią, a potem mówi, że każda krew jest taka sama ? Już w pierwszych słowach uważa się za lepszego....a potem fałszywie przyznaje, albo nie - że każdy ma taką samą krew...Problem widzę też w tym, że skoro jest najlepszy zaprzecza jednak temu sposób odnoszenia się do niego wielu osób - w tym alchemika. Rozmowa z alchemikiem m.innymi wskazuje, że bohater jest traktowany przez ludzi w klasztorze jak śmieć...gdzie jakieś konsekwencje dla nich za to ?

Dlaczego skoro bohater jest najlepszy - nie potrafi czytać, tęskni za pokusami cielesnymi, śpi do późna - do czego sam się przyznaje ? Nie powinno to mieć miejsca.


Mam wrażenie, że w czasie równoległym dzieją się rzeczy, które nie mają sensu/wyjaśnień. Jak garstka mnichów dokonała spisku przeciw bohaterowi gry - skoro większość jak świadczy jego stopień wtajemniczenia powinna uznawać go za na najlepszego ? Sporo z nich wymyka się, a on tego nie robi... Dlaczego proboszcz dał się tak łatwo przekonać paru osobom o szkodliwości bohatera ? Dlaczego dopiero teraz zdecydowano, że bohater zostanie nauczony czytania kiedy ma opuścić mury...Nauczenie czytania zajęło mu jakieś 5 minut ? Nie nauczył się tego przez cały pobyt za murami klasztoru ?

O ile w proste i oczywiste rzeczy wierze na słowo to w przez brak pokazania mi tych niesamowitych rzeczy jak spisek i to, że bohater wymiata, a nie potrafi czytać i ma wiele innych wad, które mu nie przeszkadzają być najlepszym to już nie bardzo. To bardzo dziwne.

Technicznie: Leci cały czas ta sama muzyka. Przesada. Niezależnie od lokacji.
W menu gotowania pada deszcz.
Deszcz pada bardzo często.
Noc zdaje się być totalnie pozbawiona możliwości podróżowania. Jest tak ciemno, że nie ma to sensu.
Czy istnieją przenośne źródła światła ? Rozpalanie ogniska nie oświetla określonego fragmentu lokacji, a powinno.
Sądziłem, że świat poza murami klasztora będzie to coś dużego. Otrzymałem coś w rodzaju działki z paroma domkami dookoła murów klasztoru, które zostały za mną zamknięte i do tego parę zadań - takie jak posłanie mnie na niemal pewną śmierć wilkom, którym nie dali rady nawet strażnicy...nieważne, że bohater wygląda jak słaby żul co wykorzystał bandyta, który rzucił się na naszego ziomka, aby wyciągnąć od niego kasę. Nie przeszkadzało to przypadkowemu człowiekowi poprosić nas, abyśmy zajęli się wilkami - nie wyglądamy jak strażnicy - najwyraźniej dieta wilków jest najważniejsza.


Uooo chłopie.... Dla mnie to jest zestaw myśli i pomysłów, w które nie jestem w stanie uwierzyć. Zupełnie tak jakby nie mogły zaistnieć, ale dzieją się naprawdę. Przez to dłuższy okres pogrywania i muszę zaciskać zęby, aby zdzierżyć...także wiesz. Ja osobiścię wymiękłem...Zaznaczam, że moja opinia bazuje w 100% na grze. Nie łączę tego co przedstawiono z zapowiedzi. Wnioski wyciągam za samej gry. Zapowiedzi zwykle nie pokazują tego o czym naprawdę mówi gra i jaka jest w rzeczywistości. To nie jest wyjątek. Powód mojego porzucenia dalszej gry - znudzenie, irytacja logiką ogólną gry.

Re: Kingdom (RPG Maker VX Ace)

: 16 paź 2018, 10:53
autor: Gotrym
Witam X-tech, spróbuje odpowiedz na twoj komentarz.
1.nauka czytania będzie zrobione inaczej będzie się jej uczyc w trzech stopniach i zajmie to trochę czasu.
2.teren po klasztorze jest zamkniety z powodu wilkow jak je zabijesz otwiera ci się kilka rejonów do zwiedzania oraz cala wioska Tallenberg.
3.Noc nie raz juz pisalem o tym, nie będzie ona zmieniona ale ognisko będzie oswietlać teren oraz będzie mozna kupic pochodnie.
4. Cała fabuła w klasztorze zostanie zmieniona i będzie wiecej wyjaśniej itp.

Dzięki w ogóle za opinie, dzięki niej wiem co zmieniac i wiem co dodac. Mam nadzieje że kolejne Demo będzie o wiele lepsze i wreszcie gra będzie dawała dużo frajdy.

Miłego dnia życzy Games Gal.