Rycerska Opowieść

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 30
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Rycerska Opowieść

Post autor: WładcaKasztanów »

Tytuł: Rycerska Opowieść

Wersja RM Zwykły RM VX

Opis:
RPG, fantasy z nieskomplikowanym turowym systemem walki. Akcja dzieje się w niemalże najzwyczajniejszej w świecie wiosce, w rozległej krainie Trawelii, gdzie na dalekich krańcach świata, waleczni rycerze przeżywają pełne emocji przygody. To jednak dzieje się daleko od miejsca akcji, gdzie co najwyżej można spotkać kilka złośliwych, gadających zwierząt i parę przygłupich gnomów.
Bohaterem gry jest młody Feelan Koei, piętnastoletni chłopiec, który jest znudzony monotonnym życiem, dlatego postanawia wyruszyć w podróż, godną prawdziwego rycerza. Jako, że jednak chłopaczek nie jest żadnym wybrańcem, nie posiada żadnych szczególnych mocy, to jego szanse, na zwrócenie uwagi przeznaczenia są dość marne, dlatego Feelan postanawia sam je ukształtować i nie czekając na to, aż ono samo go kopnie do wielkich czynów, samemu zabiera się do przygotowań w podróż. Tak więc głównym czynnikiem pchającym fabułę jest przede wszystkim sam bohater.

Kilka Screenshotów:
Spoiler:
Szacowany czas pracy:
Skończone! Choć, gdyby ktoś wyłapał jakieś błedy, to chętnie się o tym dowiem.


Linki do pobrania:
Wersja obecna: Wersja 0.001 - Bardzo pierwotna
Ostatnio zmieniony 30 sty 2021, 18:51 przez WładcaKasztanów, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: McLaren »

Cześć WładcoKasztanów... zaraz sprawdzę Twoją wersję demonstracyjną gry ;)

Witaj w Gospodzie RM :)
Wejdź do tematu i napisz coś o sobie ;)

viewtopic.php?f=5&t=37&start=390
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Crashykk »

Pierwsze co rzuca sie w oczy to na pewno fakt, ze musisz popracowac nad mappingiem. Ten tutaj troche kuleje. Poszukaj moze jakich tutoriali, albo poogladaj mapki z innych gier. Czesto takie drobe rzeczy pomagaja odebrac lepiej produkt.

Fabula dosc prosta, ale moze sie udac jezeli bedzie dobrze przedstawiona. Przypomina mi troche Kingdom Come.

Sama gre/demo ocenie jak bedzie dane mi w nia zagrac i pewnie podrzuce jakas uwage.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: X-Tech »

Jak dla mnie bardzo dobrze, że postawiłeś na zróżnicowane dodatkowe grafiki upiększające i pogłębiające treść. czasem ekspresja wielu postaci za pomocą facesetów i nie tylko robi większą robotę niż sama spójność graficzna. Jak dla mnie nie musisz pracować nad mappingiem to kompletna strata czasu i bezcelowy kierunek wg. mnie. Budując lokacje myśl o fabule swojej gry i miejscach w który się aktualnie rozgrywa przede wszystkim. Postęp przyjdzie z kolejnymi grami jako środek a nie cel - do spajania kolejnych chwil w grach. Pomyśl, aby nie stawiać nie wiem kwiatów na ścianach, które powinny rosnąć na ziemi itp. cała reszta to tak naprawdę twoja wolna wola - gdzie co stawiasz na mapach. jak zaczniesz robisz lokacje jak wszyscy nic z duszą i własnego nie zrobisz. Najbardziej skup się na treści i na tym aby gra nie nudziła. Ukierunkowanie gier na budowanie mapek jeszcze nigdy nic dobrego nie przyniosło. Mapko gry spacerowe wielokrotnie mnie oszukały i większośc z nich wywaliłem z dysku po paru chwilach bo nic poza spacerem nie oferowały - pustkę i nudę. Mapy są Są najprostszym elementem gier zarazem najmniej czasochłonnym i zaledwie ułamkiem tego co jest potrzebne do świetnych wrażeń w grach - nie niezbędnym. niezbędna jest ekspresja postaci w dialogach, której brakuje w większości gier i scenki z rozmachem i dynamiką płynnie wprowadzające w właściwą grę, oraz najważniejsze świetna rozgrywka od początku do końca, której też w wielu grach brakuje...w zassadzie to w większości jak dla mnie... Dostaniesz moją opinię o grze kiedy wrócę z pracy i ogram.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Crashykk »

X-Tech pisze:Ukierunkowanie gier na budowanie mapek jeszcze nigdy nic dobrego nie przyniosło.
Nikt nie kaze mu ukierunkowywac gry pod mapki tylko poprawic ich estetyke...

Wystarczy, ze pocwiczy kilka wnetrz i zalapie jaki kafelek jest do czego.

Wtedy zamiast takich mapek:
Obrazek

Beda takie:
Obrazek

Sufity i sciany. To w zupelnosci wystarczy, zeby gra byla lepiej wizualnie odebrana.

Najpierw musisz poznac podstawy, zeby moc je naginac ku wlasnej woli. :roll:
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: AkiNebula_e »

Na Twoim miejscu zmniejszyłbym trochę obszar mapek. Nigdzie nie jest napisane, że musisz wypełnić cały obszar mapy elementami. Crashykk podał powyżej dobry przykład.

XTech również ma rację, ale złym posunięciem nie byłoby podejrzeć w innych grach jak się to robi.

Zapytam tylko, to Twój pierwszy projekt WładcaKasztanów?
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 30
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: WładcaKasztanów »

AkiNebula_e, tak jest to mój pierwszy projekt i pewnych rzeczy dopiero się uczę (przez połowę tworzenia tej gry nie wiedziałem, że istnieje coś takiego jak kopiowanie stron zdarzeniowych, więc niemalże każdą pisałem osobno, od początku...), tak więc wszelkie rady i krytyki będą przeze mnie mile widziane.

Jeśli więc chodzi o mapki, to poprawienie ich raczej nie jest niczym, co miałoby mnie zniechęcić. Nie chcę, żeby coś takiego miało odciągnąć od fabuły, bo wiem, że zbyt dużo drobnych błędów może naprawdę zepsuć rozgrywkę, więc na pewno się tym zajmę.

Na fabułę zaś pomysł mam dość obszernie rozpisany, więc nie powinno być z nią problemów. Przynajmniej tak mi się wydaje... Gdyby jednak coś do siebie nie pasowało, to liczę na to, że ktoś da o tym znać.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: AkiNebula_e »

Jestem daleki od ostrej krytyki bo sam pamiętam od czego zaczynałem. Kiedyś na scenie była taka niepisana zasada, że pierwszy projekt trzyma się dla siebie ;) dawno mnie tu nie było więc nie wiem jak to jest dzisiaj. No ale skoro już tu jesteś to jakoś trzeba Ci pomóc.

Myślę, że dobrym początkiem byłoby poprawienie mapek i skupienie się na opowiedzeniu historii. Do tych dwóch rzeczy nie są potrzebne niesamowite umiejętności graficzne/koderskie, a można uzyskać ciekawy efekt samą historią i przede wszystkim wyraźnymi postaciami. Wiele dobrych gierek, w które grałem nie miały niczego więcej poza fabułą i postaciami w wspominam je za******* (seria Langrisser, Growlanser czy przygodowki Bena Yathzego o Chzo Mythos no i Corpse Party na psp).

Pracuj dalej, w końcu tworzysz coś, jakby nie patrzeć własne dzieło. To najważniejsze. A... i nie rób gry pod publikę. Rady i spostrzeżenia są ok tak długo jak nie wpływają na wizję Twojej gry.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Crashykk »

Podpinam sie pod slowa Akiego. Lekka korekta mapek i wystarczy.

To czym powinienes sie zajac na start to historia. Mechaniki nie musza byc super robudowane, aby grala dawala radoche z przechodzenja jej, dlatego tez nie powinienes sie przejmowac tym, ze masz mniejszego skilla. Skill i bardziej rozbudowane mechaniki przyjda z kazdym kolejnym projektem.

Ciekawa historia, dobre tempo rozgrywki i zbalansowane walki to podstawowe rzeczy. Nie nastawialbym sie tez na cos bardzo dlugiego, bo bardzo czesto pierwsze ambitne projekty zabijaja chec tworzenia. Lepiej stworzyc cos mniejszego, ale dopracowego, niz robic cos ambitnego i nigdy tego nie wydac.

Edit:
Pograłem chwilę w twój projekt. Tak jak myślałem wnioskując po screenach mapping jest tutaj dość "nietypowy". No trochę kuleje, a szkoda, bo gra ma bardzo ciekawy klimat. Muzyka dość Finalowa, że się tak wyrażę, ale pasuje do wizji przygody, na którą bohater chce się wybrać. Dialogi są ciekawie napisane, czego przyznam się nie spodziewałem. Bohater ma swoje motywacje i brnie ku nim nawet, gdy jego bliscy się nie zgadzają z podejściem. (Przynajmniej dla mnie) Czuć, ze Feelan nie pasuje do tego otoczenia.
Widać, że ktoś stara się przekazać swoją wizję twórczą, a nie robi grę tylko dlatego, że chce zrobić grę. Jest tutaj duży potencjał, ale nie obyło się bez rzeczy, które mi nie pasowały.

Bardzo słabo nakreślony jest cel naszej podróży. Gdybym nie kliknął na skrzynkę w pokoju Feelana nie wiedziałbym nawet co zrobić. Postarałbym się wstawić jakąś krótką scenkę, zamiast tej skrzynki, gdzie bohater mówi do siebie np co dzisiaj musi przygotować. Łatwiej by to pozwoliło graczowi połapać się w świecie.

Gdy już wiemy jaki jest nasz cel musimy uzbierać pieniądze/materiały itd, aby móc zdobyć dla siebie oręż i tu zaczyna się problem. Każda walka z potworami powodowała, że musiałem biegać do swojego pokoju, aby się przespać. Praktycznie nigdy nie byłem na tyle odważny, aby zawalczyć 2 razy, bo przeciwników jest zbyt dużo w grupie, co powoduje, że spotkanie z 3 wilkami jest praktycznie równoznaczne z naszą śmiercią. Feelan nie dysponuje żadnymi umiejętnościami (przynajmniej jak na razie), więc całość opierała się o naciskanie enter.

Walka, biegiem do domu, zapisać, walka, biegiem do domu, zapisać i tak w kółko. Dałbym jakieś itemy leczące z przeciwników, co jakiś czas, bądź chociaż zwiększył ilość expa/golda, aby móc wzmocnić naszego bohatera, bo w obecnej wersji grind jest niemiłosierny.
Jak przy itemach już jesteśmy to dodałbym w opisie nieco bardziej szczegółowe informacje. "Czy może być coś lepszego" jako opis ciastka nie mówi mi nic, dlatego nawet nie wiedziałem, że jest to item leczący. To samo z marchewką czy typowym ziemniakiem.
Poprawiłbym to na np "Czy może być coś lepszego? Leczy ileś tam HP".

Warzywek u staruszki nawet nie kupowałem, bo nie wiem co one robią, a szkoda mi pieniędzy, które i tak ciężko zarobić.

W spoilerze opisuję rozgrywkę pod kątem przechodzenia projektu, więc jeżeli ktoś chce doświadczyć sam tego to powinien ominąć ten fragment.
Spoiler:
Czy jakikolwiek item potrafi uleczyć zatrucie? Kupiłem (chyba) wszystkie warzywka od staruszki i żadne nie chce tego cholerstwa zdjąć.

Z takich małych błędów, które napotkałem to:
- owca biegająca z prędkością światła w naszej posiadłości (no chyba, że tak miało być),
- Muzyki/fanfary wygranej walki jest zbyt długa i nawet po walce gra dalej. Udało mi się doprowadzić nawet do tego, że fanfary grały jeszcze w następnej walce.
- wkurzające jest też jak chcesz kupić coś od kowala, a ten sobie odejdzie od stolika i musisz czekać, aż wróci xd
- Kupiłem sobie młotek, bo był najmocniejszy, a chciałem jednak jakiś DMG robić przeciwnikom. Ku mojemu zdziwieniu na 7 ataków trafiłem 2! Tylko 2! Powinieneś poprawić "miss" rate w tej broni.

I mała rzecz, która uważam moim zdaniem trochę uroku by grze dodała. Jak wchodzimy na mapkę, gdzie są walki (prawo od miasta) muzyka robi się groźna, ale sama mapka posiada taki sam klimat jak miasto. Ściemniłbym trochę ekran, (tak jak w dalszych lokacjach) albo nałożył chociaż jakąś mgłę. Nadałoby to fajny efekt.

Na razie to tyle.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 30
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: WładcaKasztanów »

Po lekkim poprawieniu kilku wnętrz, chyba poczułem i zrozumiałem czym jest mapkowy ból...
Za późno uświadomiłem sobie, że kafelki rozróżniają się na te, co powinny robić za podłogę, ściany, no i sufity i z żalem teraz wspominam moment, jak tworząc jeden z domków, z premedytacją usunąłem blokowanie jednego z takich kafelków, stwierdzając, że lepiej nada się na podłogę...

Tak więc wziąłem się za poprawianie i już mogę przedstawić kilka efektów:
Spoiler:
Co do spraw, które przedstawił Crashykk, to już pędzę z wyjaśnieniami, albowiem większość z tych rzeczy nie jest przypadkowa! W każdym razie, przypadkowa na pewno nie jest owca! Reszta, może już bardziej.

- Skrzynia. Otóż skrzynia jest istotna dla fabuły i jest trochę później wykorzystywana. Miałem jednak do niej lekkie wątpliwości, czy na pewno zostanie wciśnięta. Z jednej strony myślałem, że trochę za dużo od niej zależy, z drugiej jednak liczyłem na odruchowe wciśnięcie skrzyni, leżącej tuż przy miejscu startu.

- Początkowo fanfara była na tyle długa, że dało się z nią nawet wrócić do domu. Skracanie jej coraz bardziej ją zniekształcało, ale chyba rzeczywiście lepiej byłoby ją po prostu zmienić.

- Uciekający sprzedawcy nie są przypadkowi. Mają oni spotęgować wrażenie, że Feelan jest ignorowany w wiosce, w której nikt nie oczekuje od niego bohaterskich czynów, stąd też NPC'e są zajęci o wiele bardziej własnymi sprawami, aniżeli młodym bohaterem.

- Tworząc przedmioty kierowałem się zasadą "jak chcesz wiedzieć jak coś działa, sprawdź jak to działa". I żeby ta zasada lepiej się sprawdziła konieczne było również stworzenie wadliwych przedmiotów, jakim jest na przykład ów młotek. Niby lepszy, niż reszta broni, ale również z jakiegoś powodu tańszy, od słabszego mieczyka.

- Grind wbrew pozorom wcale w tej grze nie jest konieczny. Ilość otrzymywanych nagród ma wręcz sugerować, że jest odrobinę bezsensowny. W taki właśnie sposób chciałem lekko wymusić większe skupienie na interakcji z NPC'ami, których to czasem trzeba zaczepiać po kilka razy. Sugeruję dużo rozmawiać z drwalem, NPC'em przy lesie. Ma on trochę rzeczy do opowiedzenia i do oddania.

W razie kolejnych trudności, napisałem szybki poradnik na szybkie przejście gry:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 174
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Gotrym »

Mapy są teraz owiele lepsze tylko moim zdaniem sciany powiny miec 2 kratki wysokosci. Co do pierwszej mapy troche tego za duzo a karczma troche za duza ale jak pisalem jest o wiele lepiej.

Pozdrawiam
BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/
ITCH.IO https://gamesgal.itch.io/

Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Crashykk »

Rozumiem, ze taka byla twoja wizja, ale pamietaj, ze gra to przede wszystkim GRA. Tu musi byc grywalnie.

Takie rzeczy jak bieganie co walke do lozka, bladzenie bez wyraznego celu, bron, ktora prawie nigdy nietrafia (mogles dac opis np mocny, ale wadliwy) lub niewiedzenie co jaki przedmiot robi szybko zniecheca do twojej gry, a szkoda.

Mapki rzeczywiscie wygladaja lepiej.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Kleo »

Crashykk pisze:Dialogi są ciekawie napisane, czego przyznam się nie spodziewałem.
A ja się spodziewałam, bo choć mapki faktycznie straszą (nawet mnie, a nie jestem za specjalnie wrażliwa pod tym względem), to treść zapowiedzi jest logicznie składna, całkiem poprawna gramatycznie, stylistycznie zgrabna i ogólnie zachęcająca. :) No i się nie zawiodłam - fabuła, dialogi (czasem przydałyby się kropki na końcu zdań :)) i postacie są zdecydowanie najmocniejszą stroną projektu, a historyjka jest cuuudna <3, sprawnie poprowadzona i bardzo jestem ciekawa, jak potoczy się dalej.

Ogółem grało mi się bardzo fajnie, kilka uwag jednakowoż mam, przy czym część z nich będzie powtórką tych pojawiających się już wcześniej. Na początek strona wizualna, zdecydowanie najgorszy aspekt gry - ścianosufity, których już dawno tu nie oglądaliśmy (chyba od czasu nieodżałowanej pamięci Cydyna..?), miniaturowe domki z gigantycznymi wnętrzami, jakieś dziwny zlepek przypadkowych kawałków tilesetu wokół, że tak powiem, kamienia spotkań, gryzące się grafiki (rozmazana kocia mordka, krecik, konie - to chyba najbardziej mnie bolało) i kilka pomniejszych rzeczy, o których na szczęście zapomniałam. Trochę to odstrasza i daje wrażenie totalnej amatorszczyzny, której lepiej nie odpalać, bo dalej może być już tylko gorzej. Muzyka dla mnie jest ok, fanfary mi zupełnie nie przeszkadzały, no i chyba w kwestii oprawy to tyle.

Jeśli chodzi o rozgrywkę, to hm.... No chyba tu mam najbardziej mieszane uczucia. Bo z jednej strony to bieganie i dokopywanie się do różnych, potrzebnych gratów i informacji było całkiem miłe i satysfakcjonujące, ale z drugiej strony miałam momentami dość frustrujący niedobór informacji (najbardziej mi to dokuczyło przy zbieraniu surowców na miecz, sporo ich było i każdy skądś indziej, a pomocy znikąd). Jakieś subtelne pokierowanie gracza chyba jednak by się tu przydało, warto by było zwłaszcza gdzieś do gry wrzucić informację, że warto z NPC-ami rozmawiać po kilka razy (niech chociaż mówią coś w stylu "Przyjdź jeszcze później, bo coś tam"..?). Podobnie z opisami przedmiotów, fajnie by było np. wiedzieć (zwłaszcza na początku, gdy zasobów brak) czy choć niektóre z nich są leczące, żeby nie marnować środków na eksperymenty (odtrutka jest opisana, choć tyle dobrego :)).
Następna rzecz - walki. Dla mnie nie były jakieś trudne, szybko zarobiłam parę groszy na zadaniach i wilkach, kupiłam lepszy sprzęt, jakieś warzywka (bakłażan ujął mnie za serce :D), coś tam podostawałam od ludzi i szło już dobrze. Ale częstotliwość tych walk, o rany..... Dla mnie totalna zgroza, przez którą ominęłam mnóstwo mojej ukochanej eksploracji, zwłaszcza w podziemiach pewnej chałupki... Dla mnie to jest zdecydowanie do zmiany, męczy, irytuje, a korzyści od pewnego momentu przynosi niemal żadne. Fajne są za to prace rolnicze, proste, ale miłe urozmaicenie (przy okazji - jak przy łapaniu kreta się zagada do brata z bolącym brzuchem, to potem bohater zastyga w bezruchu i jedyne, co można, to wyłączyć grę :)). Przydałoby się takich drobnostek więcej, może na okrasę jakieś małe zagadki i zaraz gra by była żywsza (przyznam, że przy okazji "areny" w karczmie liczyłam na jakąś minigierkę, szkoda, że była zwykła walka; drugie obiecujące miejsce to organy w kościele, kryły coś w sobie, bo nie odkryłam..?).

Więcej nie pamiętam, jak mi się przypomni, to może kiedyś dopiszę, ale tymczasem pozdrawiam i gratuluję udanego debiutu, w ogólnej masie Rycerska Opowieść to prosty, ale bardzo sympatyczny i całkiem grywalny projekcik. :)
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: Crashykk »

Kleo pisze:Następna rzecz - walki. Dla mnie nie były jakieś trudne, szybko zarobiłam parę groszy na zadaniach i wilkach, kupiłam lepszy sprzęt, jakieś warzywka (bakłażan ujął mnie za serce :D), coś tam podostawałam od ludzi i szło już dobrze.
Przyzwyczajony jestem raczej do tego, że jeżeli ktoś mówi mi, że muszę uzbierać rzeczy do lepszego ekwipunku, to lecę od razu w eksplorację. O tym, że ludzie w wiosce również dają punkty exp dowiedziałem się dopiero jak wygrinowałem sobie 5 lvl. :roll:

Dlatego też uważam, że przydałby się jakieś dodatkowe, małe "pchnięcie" gracza w stronę fabuły, aby błądzenie bez celu było mniejsze. Dobrze by to zrobiło grze, bo historia naprawdę jest ciekawa.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Rycerska Opowieść

Post autor: X-Tech »

Gierka w ogóle nie instaluje się na komputerze. Kiedy odpale exe instalatora pojawia się pasek, który ma zacząć wypakowywanie, ale kiedy ma się zacząć to znika. Pobrałem 3x grę i to samo. Wrzuć może wersję w po prostu archiwum win rara. Te instalatory makerów VX 1 są jakieś dziwne.

Zaprezentowane lokacje są mocno treściwe. Można wyciągnąć z nich z fabułą głębię i pewnie tak jest.
To co napisałeś wyżej o tym. że chcesz zastosować patent z tajemniczymi przedmiotami to świetna sprawa.
Tłumaczenie wszystkiego kojarzy się raczej z casualowymi współczesnymi idiotoodpornymi grami gdzie wszystko musi być objaśnione i nie ma miejsca na tajemnice. Nic nie daje więcej frrajdy niż poszukiwanie i eksperymentowaniew grach z głębią fabuły. To mi kojarzy się za ambicją w rozgrywce....na miare prawdziwych ambitnych gier - nie nextgenowego minecraftoodchodnego odrzutu pokroju terrarria itp.

Natomiast rozwiązanie z EXP i łóżkiem, które napisałeś już mnie zaintrygowało, bo pokazało że masz własne podejście do rozgrywki. Nie wchodzisz na szyny tego samego co wszyscy i robisz coś własnego....DObrze. Ogólnie chcę juz zagrać. Pomocy. Jakaś wersja z w pliku rar ?
ODPOWIEDZ