Strona 1 z 1

[VXAce]Schronisko państwa Moor

: 14 kwie 2020, 17:18
autor: Zombik
Tytuł gry: Schronisko państwa Moor
Wersja RM: VX Ace
Wersja gry: Pełna
Gatunek: Przygodowe, edukacyjne, dla dzieci

Opis gry:
Vivienne rozpoczyna pracę jako wolontariuszka w małym, oddalonym od miasta, schronisku dla psów. Będzie musiała opiekować się psami, karmić je, dawać wody, bawić się z nimi i wyprowadzać, a także rozwiązywać problemy z jakimi boryka się to miejsce. Okazuje się, że mimo, że schronisko jest małe, to posiada masę problemów. Czy pojawienie się Vivienne rozwiąże je wszystkie? Dlaczego miejsce się rozpada, niedaleko stacjonują robotnicy i jaki związek z tym wszystkim ma zmarła żona właściciela, oraz stary starszy pan mieszkający na wzgórzu? Dowiedz się!

Od autora:
Niezbyt wymagająca gierka na VX Ace, a jednocześnie moja pierwsza wydana gra w tym programie (i chyba ostatnia). Program nie za bardzo mi się podoba i jednak 2k3 to moja miłość, ale postanowiłem i w VX wydać jakąś produkcję. Gra opowiada o... widać zresztą w opisie.
Gra działa bez RTP i posiada czcionkę do zainstalowania. Jeżeli jednak posiadasz RTP z makera VX Ace i nie chce ci się instalować czcionek - uruchom plik game.ini przez notatnik i w:
RTP=
dopisz
RTP=RPGVXAce

Screeny:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Link do pobrania pełnej wersji:
https://drive.google.com/open?id=1VritO ... ow6e9JPeI4

Re: [VXAce]Schronisko państwa Moor

: 14 kwie 2020, 17:58
autor: McLaren
Wow! Oryginalny pomysł :) Zaraz pobieram i gram :) Tytuł gry jak z anime ;)

Re: [VXAce]Schronisko państwa Moor

: 24 kwie 2020, 22:47
autor: Amelanduil
Okej, przed chwilą przeszedłem, większość spostrzeżeń pisania na bieżąco.
Gra działa bez RTP i posiada czcionkę do zainstalowania.
Czcionki nie trzeba instalować, jak zmienić nazwę folderu w którym jest na Fonts to będzie działała samoistnie.

Zaczynając od strony technicznej, niektóre blokowania są dziwne, czasem postać nie może wejść na puste pole, albo wczołgać się na popękaną ścianę. Większość menusów jest niepotrzebna, na dobrą sprawę można było je po prostu wyłączyć, skoro gra nie korzysta ze statystyk albo ekwipunku.

W klatkach można się zaciąć, bo pies potrafi stanąć centralnie przed drzwiami i przez jakieś pół minuty stać w miejscu. Czasem też ciężko znaleźć NPCów, albo przedmioty które mamy podnieść (a, no i drobne niedopatrzenie, w epilogu jedna z postaci dalej stoi na pomoście).

Sama gra jest leciutka, tak akurat na jedną godzinę. Dużo chodzenia między NPCami, byłoby dobrze gdyby minigierki z bawieniem się z psami były bardziej integralną częścią gry. Brakowało mi też więcej interakcji z otoczeniem i dialogów od głównej postaci (jakoś nigdy nie byłem zwolennikem cichego protagonisty).
Widać, że jest to bardziej projekt do wytestowania innej wersji makera. Szkoda, że Ace ci się nie spodobał.

Re: [VXAce]Schronisko państwa Moor

: 24 cze 2020, 07:12
autor: X-Tech
Opis gry bardzo ciekawy. Mam nadzieję że gierka będzie dawać dość dobre wrażenie sytuacji bohaterki. Zabiorę sie za ten tytuł gdy tylko dojadę. Osobiście nawiązując do twojej opinii mam również mieszane wrażenia do vx Ace. Program w teorii ma fajne możliwości logiczne, ale już ten naklejkowy styl wizualny i mało intuicyjne metody dodawania własnych grafik dla mnie nieco jak kula u nogi.

Re: [VXAce]Schronisko państwa Moor

: 09 paź 2020, 17:43
autor: Michu
Więcej będzie w październikowej recenzji, ale generalnie jest mile zaskoczony klimatem tej produkcji. Jest co prawda masa niedoróbek (moje nemezis to stojąca bez ruchu postać, czekająca, aż skończy się jakiś dźwięk), ale nie przekreśliło to frajdy z gry, którą przeszedłem w jakieś 1 godziną 30 minut. Fajny pomysł, ciekawy klimat, warto zagrać!