Gatunek: Karcianka
Czas: ok. 15 min. na potyczkę
Czas: ok. 15 min. na potyczkę
Wstęp:
Tactic Card Battle System to prototyp systemu walki łączącego w sobie taktyczną rozgrywkę szachową z koniecznością dopasowywania planu do otrzymanych kart. Rozgrywka oparta jest na systemie turowym dziejącym się na kwadratowej siatce pól. Gracz zarządza kilkoma bohaterami których umiejętności reprezentowane są za pomocą talii kart. Kluczem do wygranej jest jak najlepsze wykorzystanie cech indywidualnych postaci w celu zadania jak największych obrażeń wrogom.
Zawartość:
Demo zawiera trzech bohaterów, z których każdy posiada swoją własną talię (łącznie 12 unikalnych kart, z których każda reprezentuje inną umiejętność postaci). Przygotowałem w nim trzy walki z trzema różnymi typami przeciwników - każdy posiada swój unikalny schemat zachowania. Prototyp posiada również opcje customizacji walki - można ustawić w nim dowolnych przeciwników w dowolny sposób na planszy. Całość oparta jest na rtp.
Postaci:
Grasant: Postać o dużej puli życia, znacznym zasięgu ruchu lecz małej liczbie akcji. Jego talia opiera się na atakach z doskoku zadających znaczne obrażenia jeśli Grasanta udało się ustawić na odpowiedniej pozycji.Funemanta: Postać o dużej liczbie akcji lecz małym zasięgu ruchu. Jego talia opiera się na atakach przesuwających zarówno sojuszników, jak i wrogów na mapie (Łac. Funem - lina, docelowo ma być to ktoś na wzór zaklinacza liny).
Kleryk Pasożytnictwa: Postać bazująca na atakach obszarowych zadających znaczne obrażenia jednak raniących też sojuszników.
Co dalej?
Jeśli chodzi o rozwój systemu, planuję jeszcze jedną grywalną postać, oraz dodanie kart do postaci, tak by była możliwość budowania własnych talii. Z czasem pojawią się również nowi przeciwnicy i być może bossowie. Na razie nie skupiam się na kwestiach związanych z interfejsem (obecnie informacje wyświetlane są jako kilka linijek tekstu w lewym rogu ekranu), gdyż priorytetem jest dla mnie raczej sama mechanika i grywalność systemu - także dajcie znać jak się wam w to gra.
Znane błędy:
System jest dosyć dużych rozmiarów i niestety nie wszystkie błędy udało się wyeliminować. Jeśli po ruchu postaci nie usunie się pole ruchu należy kliknąć prawy przycisk myszy, a następnie na inną postać, którą można się ruszyć. Mogą też rzadko pojawiać się błędy z działaniem czerwi. Za każdy podesłany filmik prezentujący pojawienie się błędu będę bardzo wdzięczny.
Screeny z rozgrywki:
Spoiler:
Podziękowania:
Podziękowania należą się Lorakowi za wsparcie, testowanie i konsultacje jeszcze od czasu papierowego prototypu systemu, a nawet jeszcze wcześniej.
Dodatkowe uwagi:
Nie usuwajcie pliku Save01.Isd z folderu gry - demo zawiera gotowy system składania talii i gra odpala zapis, na którym talie są już gotowe.Obecnie do gry wymagana jest myszka i klawiatura.
Zmiany:
Dodałem do obecnej wersji wyświetlanie opisu karty po klinięciu na nią PPM.Dodano dwie dodatkowe informacje z pomocą nt. systemu wyświetlania w trakcie rozgrywki.
Download:
Gra powinna działać bez konieczności instalacji rtp (jeśli jednak nie to dajcie znać).https://www.mediafire.com/file/yibrbsvc ... 2.rar/file