Platinum Moon [download]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Sarge
Posty: 92
Rejestracja: 29 wrz 2007, 19:23
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Platinum Moon [download]

Postautor: Sarge » 09 mar 2008, 17:15

Przedstawiam Wam mój pierwszy w życiu projekt w RPG Makerze - Platinum Moon. Nie sądziłem kiedykolwiek, że do tego dojdzie, ale ponieważ od jakiegoś czasu tworzę regularnie, to zdecydowałem się opublikować stosowną zapowiedź. Zapraszam do przeglądania poniższych informacji...

Tytuł gry - "Platinum Moon"
Twórca gry - Marcin Skierski 'Sarge'
Wydawca - Triangle Quest [ http://www.trianglequest.xn.pl ]
Program - RPG Maker 2000


O GRZE
...czyli parę słów od twórcy:). Platinum Moon zacząłem robić zainspirowany wieloma innymi produkcjami tworzonymi w RPG Makerze, ale także i z chęci dołożenia swojej cegiełki do całej "budowli" zwanej sceną;).

Prace nad grą rozpocząłem w lipcu 2007 roku i tak naprawdę nikomu się tym nie chwaliłem, bo sam nie wiedziałem czy starczy mi zapału. Jest to mój pierwszy projekt, więc proszę również na to zwrócić uwagę. Ze względu na bardzo ograniczony czas, jestem w stanie tworzyć grę tylko w pewnych odstępach czasowych - czasem robię sobie nawet miesiąc przerwy, więc proszę nie patrzeć na datę rozpoczęcia prac jako wyznacznik efektywnego czasu, jaki poświęciłem na tworzenie.

Z tego też względu nie potrafię podać dokładnej daty premiery na tę chwilę. Jako że jednak w okresie wakacyjnym mam nadzieję poświęcić projektowi więcej czasu, trzymam kciuki za samego siebie, bym zdążył z premierą w tym roku. Reszty informacji na temat Platinum Moon szukajcie w pozostałych działach na stronie, z czasem będzie się ich pojawiało z pewnością coraz więcej.


FABUŁA
Canadia nie była miejscem przeznaczonym dla zwykłych obywateli. Tutaj swoją siedzibę miała akademia szkoląca przyszłych, potencjalnych wojowników. Akademia dość ostrożnie dobierała kolejnych kadetów, aby zapewnić jej odpowiedni poziom i uznanie na świecie. Najbardziej uznaną osobą tutaj obecnie był Dargan - mężczyzna po "20-tce", który trafił tutaj już kilka lat temu... Tutaj też poznał nowego przyjaciela - Palimesa, z którym dzielił pokój - był on zresztą drugi w hierarchii najbardziej uznanych kadetów w akademii. Oboje przez te kilka lat znajomości zdążyli się ze sobą zżyć, co powinno przydać się im w nowym zadaniu, które będzie początkiem całej przygody...

W czasie jednej z wypraw dwójka przyjaciół odkrywa siedzibę gangu, na którego czele stoi człowiek o imieniu Dezer. Sprawa okazuje się jednak dużo poważniejsza, niż się początkowo wydawało - Dezer jest na tropie trzech żywiołów, których połączenie pozwoli uzyskać Platinum Moon - legendarne źródło energii, które niegdyś wydawało się być zniszczone. Jak się okazuje - nie jest to do końca prawdą, a gdy pojawia się możliwość zawładnięcia czymś tak potężnym, w grę wchodzą losy całego świata, gdy trafi ono w niewłaściwe ręce...

Wcielimy się właśnie w rolę Dargana, który wraz z Palimesem rozpocznie pogoń za Dezerem w celu powstrzymania jego zamiarów. Nic nie będzie mogło być do końca jasne, gdy do drużyny będzie musiał dołączyć jeszcze niedawny wróg tej dwójki. Pojawią się pytania komu ufać, a czasu będzie coraz bardziej brakować, gdyż Dezer będzie coraz bliżej swego celu.


SCREENY

Obrazek
Canadia, gdzie ma miejsce siedziba akademii

Obrazek
Wnętrze akademii - lewe skrzydło

Obrazek
Oko w oko z Dezerem

Obrazek
Jeden z lasków w grze

Obrazek
Domek w wiosce Millik

Obrazek
Asusan - pierwsze miasto w grze


To by było na tyle pierwszych informacji. Bardzo jestem ciekaw Waszych opinii i czekam na jakieś pytania :) . Jeśli szukacie informacji na temat Platinum Moon, to zapraszam na stronę poświęconą mojemu (i nie tylko) projektowi - http://www.trianglequest.xn.pl .



WAŻNY UPDATE!!!
15.02.2009r miała miejsce premiera dema Platinum Moon. Po download odsyłam na stronę http://www.trianglequest.xn.pl gdzie zawsze znajdziecie najświeższe linki do instalatora.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2009, 10:48 przez Sarge, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Postautor: Mertruve » 09 mar 2008, 17:34

Robisz za duże przestrzenie na mapach, ile w twojej grze kosztuje metr kwadratowy :D?
Awatar użytkownika
kalafior

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1 i 3)
Posty: 319
Rejestracja: 17 kwie 2006, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: kalafior » 09 mar 2008, 17:38

mnie się nie podoba jedynie pierwszy screen, reszta ok =) fabułka jak fabułka, zobaczy się, co z tego wyniknie. Ogólem wygląda mi na porządny projekcik =)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4128
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Postautor: Jazzwhisky » 09 mar 2008, 17:46

Projekt ma coś w sobie, miło sie patrzy na screeny, czyta zapowiedź, szkoda tylko, że nic nie wiemy np. o walce. Jeśli tylko zwroty akcji i wszelkie niewiadome będą wyjaśniane zgodnie z zasadami logiki - miło byłoby zagrać. Choć fakt - główna linia fabularna do najambitniejszych nie należy. Na szczęście - diabeł tkwi w szczegółach.

Ludzix pisze:Robisz za duże przestrzenie na mapach, ile w twojej grze kosztuje metr kwadratowy :D?

Zgadzam się, choć mnie razi to wyłącznie we wnętrzach, poza nimi - nawet wręcz odwrotnie.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Sarge
Posty: 92
Rejestracja: 29 wrz 2007, 19:23
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Postautor: Sarge » 09 mar 2008, 17:54

Co się tyczy systemu walki - będzie standardowa dla RM2000 turówka, niemniej jednak staram się ją trochę urozmaicać. Oparłem na skrypcie na przykład kradzież pieniędzy od przeciwników w trakcie walki, a z pewnością pomyślę jeszcze o innych rozwiązaniach.

O tego typu "bajerkach" jeszcze z pewnością wspomnę w temacie - na razie skupiłem się na przedstawieniu podstawowych informacji, co by pierwszy post nie dłużył się w nieskończoność ;) . Oczywiście jak macie jakieś pytanie, to piszcie od razu, bo nie o wszystkim jestem w stanie sam napisać.
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Postautor: Kalashnikov » 09 mar 2008, 17:55

Tak jak k-lafior rzekl, pierwszy screen taki sobie (za duzo pustej przestrzeni i kwadratowe sciezki), reszta calkiem fajna.

Fabula... Zobaczymy jak to rozwiazesz. Mam nadzieje, ze nie bedzie to polegac na
"Patrz, to siedziba gangu!"
"Haha, zbiore 3 zywioly i opanuje swiat."
"Musimy go powstrzymac, za nim!"

Powinno byc tu miejsce na troche logiki i realizmu. Tzn. nasi bohaterowie scigaja glownego zlego, bo takie polecenie wydala im Gildia, badz dlatego, ze Dezer to stary rywal jedego z wojownikow etc. etc.

Poza tym zapowiada sie ok, bez wodotryskow, ale solidnie.

Edit: Jazz ubiegl mnie z ta logika w fabule :]
Awatar użytkownika
Lloyd
Posty: 119
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:59

Postautor: Lloyd » 09 mar 2008, 19:25

Czwarty screen jest dla mnie najgorszy, nie lubię takich kwadratowych i pustych kopalń :?

Fabuła nie jest zbyt oryginalna, ale w którym RPG nie występowały takie motywy jak broń ostateczna czy doktor Samo Zło? Byleby główne postacie nie były maryśkowate*, bo wtedy fabuła spadnie na psy i rzuci mnie na nogi. I odejdę od kompa (z obrzydzeniem!).

Ale pochwała należy się za to, że żywioły są trzy, a nie cztery jak to zwykle bywa - cóż za nowatorski pomysł :D

*tzn. nienaturalne, wyidealizowane, bez konkretnych motywów itp.
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 753
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Postautor: kvachu » 10 mar 2008, 03:15

Rób grę!

ps. Drugi screen, te pofalowane ściany...

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Postautor: Inq » 10 mar 2008, 08:21

Fabula ocenzurowano, skad jakis zwykly gang moze miec w ogole srodki by poszukiwac tych Trzech Zywiolow?
Akademie wojownikow sa nudne. Czemu bohater nie mialby byc zebrakiem ze slumsow, ktory ratuje swiat tylko przez przypadek?

Fajny tileset na przedostatnim screenie, ale ogolnie graficznie rewelacji nie ma.
Ale jak na 1. projekt nie jest zle, wiec moze bedziesz jeszcze miszcz.

Miasto na ostanim za czyste i za kwadratowe. Wrzuc tam troche syfu, postrzep chodniki. Zeby to jak miasto prawdziwe wygladalo, a nie bajka jakas.

I powodzenia.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto

Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
Twardy
Posty: 101
Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:32
Lokalizacja: bydgoszcz

Postautor: Twardy » 10 mar 2008, 10:28

Domek w wiosce Millik - chodzi mi o tego screena. Hmmm zastanowic sie wnetrze okej, ale sama budowa domu, pomysl, czy budując dom, zostawiłbys ogromną sciane na srodku domu, czy wolałbys miec tam dodatkowy pokoj, przerob to jakos, wykorzystaj wneke pomiedzy tymi dwoma grubymi scianami i zrob z tego salon, badz jakis tam jeden ew. dwa pokoje jak na rysunku. Bo moze i wyglada to ladnie, ale niezbyt realistyczne, przynajmiej wg mnie .

Obrazek
Bitwa 2002- uk.- gra przepadła bez śladu
Przygoda Krzyska 2002- uk.
Przygoda Bartasa 2003- uk. ( na twierdzy przez długi czas była pod tytułem "Leo w opałach"
Drizzt Do'Urden 2003- 2 dema
Legendarny Miecz- 2003 projekt robiony wraz z Wolfganggiem, prace zostaly utracone przez awarie dysku.
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Postautor: Mertruve » 10 mar 2008, 10:45

skad jakis zwykly gang moze miec w ogole srodki by poszukiwac tych Trzech Zywiolow?
Ja nie muszę uiszczać żadnych opłat, żeby czegoś szukać Oo

//dół: 10/10 XDDD
Ostatnio zmieniony 10 mar 2008, 14:10 przez Mertruve, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Amadik

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 3)
Posty: 185
Rejestracja: 05 wrz 2007, 23:21
Lokalizacja: Żagań
Kontakt:

Postautor: Amadik » 10 mar 2008, 12:01

Akademie wojownikow sa nudne. Czemu bohater nie mialby byc zebrakiem ze slumsow, ktory ratuje swiat tylko przez przypadek?


Bo chyba nie będzie miał środków, aby uratować świat...

Mapping mi niezbyt odpowiada. Nie dość, że 'rozlazły' to budynki w niektórych przypadkach mogłyby być nominowane do nagrody 'abstrakcja architektoniczna 2008'.

Większych błędów ortograficznych nie zrobiłeś, ale w poście są przynajmniej dwa stylistyczne;)

Rób, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Powodzenia.
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Postautor: Inq » 10 mar 2008, 19:53

No dobra, zarty zartami - ale przeciez te artefakty nie leza chyba w dzielicy obok tylko sa ukryte w Czarnym Wymiarze do ktorego przechodzi sie po Przerazacym Moscie Zwatpienia itp. A nawet jesli sa niedaleko, to skad tacy zwycli ludzie, ktorzy na codzien zajmuja sie pobieraniem haraczy moga w ogole o tym wiedziec?
Mozna powidziec - z legendy, ok. Ale chyba banda zloczyncow nie ma az takiego pojecia o wszystkim, zeby taka wyprawe w ogole zaczynac.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto

Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4128
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Postautor: Jazzwhisky » 10 mar 2008, 20:09

Inq pisze:No dobra, zarty zartami - ale przeciez te artefakty nie leza chyba w dzielicy obok tylko sa ukryte w Czarnym Wymiarze do ktorego przechodzi sie po Przerazacym Moscie Zwatpienia itp. A nawet jesli sa niedaleko, to skad tacy zwycli ludzie, ktorzy na codzien zajmuja sie pobieraniem haraczy moga w ogole o tym wiedziec?
Mozna powidziec - z legendy, ok. Ale chyba banda zloczyncow nie ma az takiego pojecia o wszystkim, zeby taka wyprawe w ogole zaczynac.


Ehh, musisz drążyć i wyciągać scenariusz :P
Właśnie dlatego pisałem o zachowaniu logiki, to co teraz napisałeś właściwie trzyma się kupy - ale kto mówi, że banda banitów nie porywa się z motyką na słońce? Znamy tylko fragment scenariusza - dla mnie taka wyjściowa jest wręcz świetna, a mnogość możliwości - ogromna.
Żeby zacząć wyprawę wystarczy trochę szczęścia i chorego zapału/żądzy władzy/innej choroby. Ale my jeszcze nic nie wiemy o jej początku, środku, a co dopiero - ukończeniu! ;)

Inna sprawa, że ja np. nie lubię takich szczegółowych rozmów wokół kawałka scenariusza. Depczemy po grząskim gruncie, niefajnie jest komuś sypać domysłami, a nuż trafi się w przygotowane rozwiązanie zagadki.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Super Vegeta
Posty: 847
Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Postautor: Super Vegeta » 10 mar 2008, 20:12

Damnit, Inq, spokojnie. Może Dezer jest, jak się okaże wraz z rozwojem fabuły, jakimś mniej lub bardziej potężnym magiem, dawnym nauczycielem akademii, osobą nieśmiertelną czy w jakikolwiek inny sposób wyróżniającą się ponad ogół społeczeństwa - ale działa w ukryciu i dlatego udaje przeciętnego oprycha?

Imo fabuła właśnie taka powinna być, by gracz nie miał na dzień dobry podanego na tacy przeglądu całej sytuacji, tylko wraz z postaciami poznawał coraz to nowsze, ciekawe widomości. :)

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości