Platinum Moon [download]
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
-
- Posty: 388
- Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30
Re: Platinum Moon [download dema]
odpaliłem zacząłem grać i stwierdzam brak polskich znaków w czcionce. pierwszy raz z takim czymś się spotykam.
dalej... białę napisy na obrazkach czasem są nieczytelne gdy tło jest jasne, i znikają odrobine za szybko.
co do grafy to narazie nie jest zła, ale dużo nie pograłem, czekam na rozwiązanie problemu z czcionką.
dalej... białę napisy na obrazkach czasem są nieczytelne gdy tło jest jasne, i znikają odrobine za szybko.
co do grafy to narazie nie jest zła, ale dużo nie pograłem, czekam na rozwiązanie problemu z czcionką.
ewribadi dałn!
- Sarge
- Posty: 92
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 19:23
- Kontakt:
Re: Platinum Moon [download dema]
[MAŁE SPOILERY]Super Vegeta pisze:Dialogi i zwroty akcji miejscami trochę naiwne (motyw złotej zbroi - nawet nie dogadujemy się z bossem gangu, ile czasu mamy na znalezienie jej, ot tak zostajemy wypuszczeni za piękne oczy i pustą obietnicę), ogólnie jednak podobało mnie się. Motyw z kradzieżą kradzionej zbroi roxi.
W sumie jeśli chodzi o przedstawiony przez Ciebie przykład to celowo podkreśliłem głupotę przywódcy tego gangu, który bez problemu zgadza się na wypuszczenie swoich więźniów - ten gang to raczej taka parodia "wielkich złych" w grach, niż poważny przeciwnik .
[KONIEC SPOILERÓW]
Super Vegeta pisze:Co do walk - imo starczy zmniejszyć częstotliwość.
Mam więc takie pytanie - jaką wartość do ustawienia w RM uważacie za optymalną jeśli chodzi o częstotliwość w losowych walkach? Jak już mówiłem, w tej chwili jest ona na poziomie ok. 50, ale z tego co piszecie, powinienem jednak ustawić tę liczbę na wyższym poziomie.NIZIOŁ pisze:tylko te walki to przegięcie.
Problem leży w braku odpowiedniej czcionki na Twoim komputerze - też mam czasem ten problem z innymi grami w RM, ale zainstalowanie odpowiedniej czcionki pomaga.FEI pisze:odpaliłem zacząłem grać i stwierdzam brak polskich znaków w czcionce. pierwszy raz z takim czymś się spotykam.
Myślę, że ta czcionka powinna rozwiązać problem: http://www.speedyshare.com/750892610.html
Ściągnij ją i przenieś do folderu C:\WINDOWS\Fonts .
Spokojnie, początek gry to jedyny moment kiedy te napisy się pojawiają, więc jeśli miałeś problemy z rozczytaniem, to już nie będziesz musiał się męczyć . Całość da się jednak bez problemu odczytać, trochę problemów może sprawić jedynie tekst, który pojawia się w pokoju Dargana, kiedy słabo czytelne są 2-3 wyrazy.FEI pisze:dalej... białę napisy na obrazkach czasem są nieczytelne gdy tło jest jasne, i znikają odrobine za szybko.
-
- Posty: 388
- Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30
Re: Platinum Moon [download dema]
czcionki dały radę.
pograłem... dialogi nie powalają a czasem wręcz śmieszą naiwnością. fabuła choć naiwna i wtórna, ma swój urok. klimacik niewątpliwie jest i całkiem przyjemnie z PM czas się spędza, a było go dość sporo o ok 2,5-3 h. zmniejszyłem sobie tylko częstotliwość walk(nie wszędzie co w górach co chwilę walki i tutaj odwołam się do tego co pisał SV... nie przesadzajta z poziomem trudności, wyważyć, dać komuś do sprawdzenia. tyle.
grafa strasznie pomieszana... facesety z różnych bajek, chipy to samo, na szczęście poszczególne lokacje są utrzymane w jednakowym stylu. mapping ujdzie, choć nie należy do najlepszych. błędy faktycznie bywają, ale nie za często (ściana w namiocie, krawędzie drzew w lesie do jaskini...)
edit: mapping w dalszej części się znacznie poprawia np las do wioski, sama wioska... i mogę rzec śmiało, że jest bardzo przyjemny dla oka. na razie skończyłem we wiosce, ale pogrom wieczorkiem, bo gra wciąga.
SV narobił niesmaku po trosze słusznie, a trzeba przyznać, że po wyważeniu liczby walk gra jest niezła i potrafi wciągnąć. więc ściągać i grać!
pograłem... dialogi nie powalają a czasem wręcz śmieszą naiwnością. fabuła choć naiwna i wtórna, ma swój urok. klimacik niewątpliwie jest i całkiem przyjemnie z PM czas się spędza, a było go dość sporo o ok 2,5-3 h. zmniejszyłem sobie tylko częstotliwość walk(nie wszędzie co w górach co chwilę walki i tutaj odwołam się do tego co pisał SV... nie przesadzajta z poziomem trudności, wyważyć, dać komuś do sprawdzenia. tyle.
grafa strasznie pomieszana... facesety z różnych bajek, chipy to samo, na szczęście poszczególne lokacje są utrzymane w jednakowym stylu. mapping ujdzie, choć nie należy do najlepszych. błędy faktycznie bywają, ale nie za często (ściana w namiocie, krawędzie drzew w lesie do jaskini...)
edit: mapping w dalszej części się znacznie poprawia np las do wioski, sama wioska... i mogę rzec śmiało, że jest bardzo przyjemny dla oka. na razie skończyłem we wiosce, ale pogrom wieczorkiem, bo gra wciąga.
SV narobił niesmaku po trosze słusznie, a trzeba przyznać, że po wyważeniu liczby walk gra jest niezła i potrafi wciągnąć. więc ściągać i grać!
ewribadi dałn!
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Platinum Moon [download dema]
Mój pomysł co do potworów wziął się stąd, iż sądziłem że tocząc 3-4 razy mniej walk bohaterowie nie będą rozwijać się wystarczająco szybko i zatniemy się w którymś momencie. Jeżeli obniżenie ich częstotliwości nie przeszkadza w pokonywaniu co raz to silniejszych przeciwników to git.
Sarge, rozumiem że gra nie została doszlifowana tak jak byś tego chciał, że jest to wersja niedokończona itd. ale chyba wolisz dostać szczerą ocenę tego, co stworzyłeś niż złagodzoną krytykę, bo przecież "gra jest niedokończona"? Pomoże Ci to przecież w przyszłości, dowiesz się jakie popełniasz błędy i czego się następnym razem wystrzegać.
Może i wiesz, że mapy są za duże, a facety trochę do siebie nie pasują, ale ja nie wiem, czy zdajesz sobie z tego sprawę. Wolę to napisać i przeczytać "tak wiem o tym, ale nie chciało mi się tego poprawiać", niż nie napisać wcale i zobaczyć podobny błąd w Twoim kolejnym projekcie. Chyba wiesz o co mi chodzi? :)
Pogram dziś lub jutro, to dopiszę coś więcej.
Sarge, rozumiem że gra nie została doszlifowana tak jak byś tego chciał, że jest to wersja niedokończona itd. ale chyba wolisz dostać szczerą ocenę tego, co stworzyłeś niż złagodzoną krytykę, bo przecież "gra jest niedokończona"? Pomoże Ci to przecież w przyszłości, dowiesz się jakie popełniasz błędy i czego się następnym razem wystrzegać.
Może i wiesz, że mapy są za duże, a facety trochę do siebie nie pasują, ale ja nie wiem, czy zdajesz sobie z tego sprawę. Wolę to napisać i przeczytać "tak wiem o tym, ale nie chciało mi się tego poprawiać", niż nie napisać wcale i zobaczyć podobny błąd w Twoim kolejnym projekcie. Chyba wiesz o co mi chodzi? :)
Pogram dziś lub jutro, to dopiszę coś więcej.
- Sarge
- Posty: 92
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 19:23
- Kontakt:
Re: Platinum Moon [download dema]
Ależ oczywiście . Tak jak już mówiłem, nie usprawiedliwiam się, więc jak najbardziej krytykujcie . Już teraz jednak powiem, że zamierzam wydać demo z naniesionymi poprawkami - przede wszystkim zmniejszę częstotliwość walk (bo widzę, że nie ma osoby, której by ona nie przeszkadzała ) i prawdopodobnie poprawię też te pierwsze lasy jeśli chodzi o drzewa - połączę je jakoś, by sensowniej to wyglądało.Kalashnikov pisze:Sarge, rozumiem że gra nie została doszlifowana tak jak byś tego chciał, że jest to wersja niedokończona itd. ale chyba wolisz dostać szczerą ocenę tego, co stworzyłeś niż złagodzoną krytykę, bo przecież "gra jest niedokończona"? Pomoże Ci to przecież w przyszłości, dowiesz się jakie popełniasz błędy i czego się następnym razem wystrzegać.
Może i wiesz, że mapy są za duże, a facety trochę do siebie nie pasują, ale ja nie wiem, czy zdajesz sobie z tego sprawę. Wolę to napisać i przeczytać "tak wiem o tym, ale nie chciało mi się tego poprawiać", niż nie napisać wcale i zobaczyć podobny błąd w Twoim kolejnym projekcie. Chyba wiesz o co mi chodzi? :)
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40
Re: Platinum Moon [download dema]
Ja także zagrałem i choć jeszcze nie przeszedłem, muszę powiedzieć, że z początku gra się ślimaczy (mało się dzieje) bowiem dużo walk i błądzenia nas dzieli od kolejnych zdarzeń. Również przyczepię się do częstotliwości walk ;). Pozwoliłem sobie zmniejszyć i to znacznie. Umożliwiło mi to wczuć się w fabułę i czerpać przyjemność z gry. W miarę jedzenia apetyt rośnie i w końcu trudno się oderwać. Dialogi i sama fabuła ma bardzo "noobzorski" klimat, ale to jest właśnie jej urok ^^. Oprawa stoi na przyzwoitym poziomie... miejscami trochę kłuje w oczy kiepski mapping i mieszanka grafik. Muzyka z kolei jest bardzo dobrze dobrana i umila czas. Gra jest warta dopracowania, mam nadzieję, że Sarge znajdziesz na to czas i chęci.
EDIT:
Fantastycznie się rozwinęła fabuła pod koniec, szkoda tylko, że urywa się w takim momencie. Widać odrobinę podobieństw do FF7 ale historia biegnie swoim torem. Dialogi momentami są przekomiczne. Fajnie jakbyś popracował nad kontynuacją tej przygody, z chęcią bowiem poznałbym dalsze losy naszej czwórki. Rpg to mimo wszystko mój ukochany gatunek.
Nie znalazłem naszyjnika... a długo szukałem (teraz wiem co czuli ludzie, którzy nie mogli znaleźć kota w Estalionie :D).
Pozdro
EDIT:
Fantastycznie się rozwinęła fabuła pod koniec, szkoda tylko, że urywa się w takim momencie. Widać odrobinę podobieństw do FF7 ale historia biegnie swoim torem. Dialogi momentami są przekomiczne. Fajnie jakbyś popracował nad kontynuacją tej przygody, z chęcią bowiem poznałbym dalsze losy naszej czwórki. Rpg to mimo wszystko mój ukochany gatunek.
Nie znalazłem naszyjnika... a długo szukałem (teraz wiem co czuli ludzie, którzy nie mogli znaleźć kota w Estalionie :D).
Pozdro
-
- Posty: 388
- Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30
Re: Platinum Moon [download dema]
ja skończyłem na wiosce i jakośc narazie mnie nie ciągnie. za mało akcji, ciągłe łażenie mnie nudzi. a teraz trzeba znowu obozu tej całej bandy szukać.
ewribadi dałn!
- Sarge
- Posty: 92
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 19:23
- Kontakt:
Re: Platinum Moon [download dema]
Tak naprawdę nie musisz szukać tego obozu, bo już w nim byłeś - musisz się tylko wrócić do tego miejsca. W sumie zostało już Ci niewiele gry.FEI pisze:ja skończyłem na wiosce i jakośc narazie mnie nie ciągnie. za mało akcji, ciągłe łażenie mnie nudzi. a teraz trzeba znowu obozu tej całej bandy szukać.
No panowie, miały być kolejne opinie, a tymczasem nie ma tego zbyt dużo .
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Platinum Moon [download dema]
Już Ci pisałem - nie chce mi się poprawiać częstotliwości walk na każdej mapie, bo trochę tego jest.
Jeżeli sam się o to zatroszczysz i zrobisz tak żeby potyczek było połowa tego, co jest teraz, to chętnie pogram więcej.
Jeżeli sam się o to zatroszczysz i zrobisz tak żeby potyczek było połowa tego, co jest teraz, to chętnie pogram więcej.
-
- Posty: 388
- Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30
Re: Platinum Moon [download dema]
szkoda, że porzuciłeś projekt/makera. aż tak cie zniechęciła kiepska opinia grajacych? to była twoja 1 gra chyba? każdy to przechodził więc sie nie opierniczaj i kończ PM albo rob nastepną grę. bo jak na 1 gre to i tak była bdb. elo
ewribadi dałn!
- Sarge
- Posty: 92
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 19:23
- Kontakt:
Re: Platinum Moon [download]
Długo się ociągałem z wydaniem tej poprawionej wersji dema Platinum Moon, choć przecież już tuż po premierze zapowiadałem, że zamierzam co nieco poprawić. Wersja 1.1 dema to przede wszystkim zmniejszona częstotliwość walk - większość z Was narzekała właśnie na ten element i wręcz przez to rezygnowała z gry, więc mam nadzieję że teraz zachęta do przystąpienia do rozgrywki będzie większa.
By jednak cała różnica między pierwszą a najnowszą wersją nie opierała się tylko na walkach, wprowadziłem też parę innych poprawek, a oto ich lista:
- zmniejszona częstotliwość walk
- 9 przemodelowanych, stworzonych od nowa mapek lasu
- dodanie skrzynek z przedmiotami w większej ilości miejsc
- zmiana facesetu burmistrza miasta Asusan
- poprawienie paru pomniejszych błędów
Oczywiście najwięcej zajęło tworzenie nowych mapek - zaznaczam jednak, że ich ilość się nie zwiększyła, tylko zwyczajnie te najbrzydsze zostały zastąpione nowymi, które moim zdaniem prezentują się lepiej. Jako przykład zaprezentuję dwa screeny wyciągnięte prosto z programu RM, a więc przedstawiające mapy w całej okazałości, a nie tylko ich wycinek:
Najnowsza wersja....................................................Stara wersja
Celowo oba screeny dałem z tej samej mapy, występującej w tym samym momencie gry - byście mogli zobaczyć, czy poczyniony został jakiś progres w stosunku do pierwszej wersji.
Uczciwie muszę jednak przyznać, że zmienione zostało "tylko" te 9 mapek, a reszta pozostała nieruszona (może poza drobnymi wyjątkami w postaci kosmetycznych, niezauważalnych zmian). Poprawioną wersję dema wydałem przede wszystkim dla osób, które zniechęciły się podczas grania w Platinum Moon pół roku temu. Zaznaczam, że występuje tu pełna kompatybilność ze starymi save'ami, więc jeśli ktoś przerwał wcześniej granie, a skopiuje do folderu nowej wersji zapis z gry, będzie mógł bez problemu kontynuować rozgrywkę.
Download macie pod tym linkiem:
http://free4web.pl/Click?62541
Zawsze aktualne informacje i działające linki - oczywiście pod http://www.trianglequest.xn.pl [niedawno zmieniliśmy minimalnie adres]. Czekam na Wasze opinie.
By jednak cała różnica między pierwszą a najnowszą wersją nie opierała się tylko na walkach, wprowadziłem też parę innych poprawek, a oto ich lista:
- zmniejszona częstotliwość walk
- 9 przemodelowanych, stworzonych od nowa mapek lasu
- dodanie skrzynek z przedmiotami w większej ilości miejsc
- zmiana facesetu burmistrza miasta Asusan
- poprawienie paru pomniejszych błędów
Oczywiście najwięcej zajęło tworzenie nowych mapek - zaznaczam jednak, że ich ilość się nie zwiększyła, tylko zwyczajnie te najbrzydsze zostały zastąpione nowymi, które moim zdaniem prezentują się lepiej. Jako przykład zaprezentuję dwa screeny wyciągnięte prosto z programu RM, a więc przedstawiające mapy w całej okazałości, a nie tylko ich wycinek:
Najnowsza wersja....................................................Stara wersja
Celowo oba screeny dałem z tej samej mapy, występującej w tym samym momencie gry - byście mogli zobaczyć, czy poczyniony został jakiś progres w stosunku do pierwszej wersji.
Uczciwie muszę jednak przyznać, że zmienione zostało "tylko" te 9 mapek, a reszta pozostała nieruszona (może poza drobnymi wyjątkami w postaci kosmetycznych, niezauważalnych zmian). Poprawioną wersję dema wydałem przede wszystkim dla osób, które zniechęciły się podczas grania w Platinum Moon pół roku temu. Zaznaczam, że występuje tu pełna kompatybilność ze starymi save'ami, więc jeśli ktoś przerwał wcześniej granie, a skopiuje do folderu nowej wersji zapis z gry, będzie mógł bez problemu kontynuować rozgrywkę.
Download macie pod tym linkiem:
http://free4web.pl/Click?62541
Zawsze aktualne informacje i działające linki - oczywiście pod http://www.trianglequest.xn.pl [niedawno zmieniliśmy minimalnie adres]. Czekam na Wasze opinie.
- kvachu
- Posty: 765
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46
Re: Platinum Moon [download]
Przepaść...Sarge pisze:
Najnowsza wersja....................................................Stara wersja
No, ale jak teraz tak będziesz wszędzie zmieniał to ci to zajmie chyba trochę czasu =].
- Sarge
- Posty: 92
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 19:23
- Kontakt:
Re: Platinum Moon [download]
Nie zmieniam już nic z tego co zostało zrobione do tej pory - akurat te pierwsze mapki leśne wyglądały najgorzej, więc trzeba się było za nie zabrać. Nie ma sensu, by ciągle poprawiać to co się zrobiło wcześniej, bo to troszkę taka strata czasu ;) . Inna sprawa że jak pewnie wiecie, póki co ponad demo nic nie zrobiłem i nie mam raczej tego w planach.kvachu pisze: No, ale jak teraz tak będziesz wszędzie zmieniał to ci to zajmie chyba trochę czasu =].
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Platinum Moon [download]
Chyba chodziłem po tej paskudzie z prawej strony. Niebo, a ziemia. Chętnie odpalę poprawioną wersję.Sarge pisze:
Najnowsza wersja....................................................Stara wersja
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: Platinum Moon [download]
Trzy klasy wyżej... To jest właśnie coś co możemy nazwać progres. Jeśli będziesz dopieszczać swój projekt napewno wzrośnie jego wartość. Ten projekt może nas jeszcze zaskoczyć ;)