Komnata [download]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 441
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Komnata [download]

Postautor: BeVoo » 14 kwie 2008, 11:53

Obrazek

"Gdzieś daleko, na starożytnych lądach świata OARORAO, wśród wysokich, niebezpiecznych gór, wśród gęstych i mrocznych lasów, znajduje się ponoć wejście do niepoznanych lochów. Legenda głosi, że istnieje w nich magiczna komnata, w której podobno można spełnić 3 życzenia. Wielu próbowało, ale każdy kto wszedł do lochów - nigdy z nich nie wyszedł..."

Grasz młodym rycerzem, który po usłyszeniu legendy postanowił odwiedzić to legendarne miejsce w nadziei, że odnajdzie mityczną komnatę.

Wersja RM: 2000
- Nie-RTP'owa grafka (w znaaacznej większości została przeze mnie zmodyfikowana, aby pasowała do gry)
- Klimatyczna muzyka
- 2 różne zakończenia [a raczej 3 wliczajac sekretny sekret (nie ten z kluczem!)]
- Oryginalne pomysły :P (wśród polskich gier na rpg makera).

Nie zniechęcajcie się, jeśli za pierwszym razem nie uda wam się przejść gry. W wielu momentach zastosowałem element losowy, dlatego za jednym razem gra może być banalna, za drugim za ciężka.

Więcej informacji na temat gry znajdziecie na mojej nowopowstałej stronie:
WWW.RMXP.PL/BVP/
Zapraszam!

Screeny:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Download:
Gra nie wymaga zainstalowanego programu RPG Maker 2000 ani RTP
[Komnata - 2,4 Mb]

:UPDATE:
Zaktualizowałem grę. Teraz posiada juz znacznie mniej bugow. Po wiecej informacji zapraszam do tematu z gra:
FORUM KOMNATY
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2008, 23:08 przez BeVoo, łącznie zmieniany 3 razy.
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Komnata

Postautor: LasTTurN » 14 kwie 2008, 12:23

Pierwszorzędny projekt!

Nie miałem dość czasu aby go przejść, ale pograłem dość długo. Świetny klimacik! Doskonała oprawa, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach, masa ciekawych rozwiązań. Sama rozgrywka też bardzo oryginalnie jest rozwiązana, nic tylko grać! Poziom trudności dość wygórowany, ale nie na tyle, aby zniechęcić, wręcz przeciwnie, gra wciąga. Z początku irytujący jest brak kontroli nad przebiegiem walki, ale z czasem można to rozegrać odrobinę taktycznie (kto bystry wpadnie na to). Ograniczona liczba zapisów i eliksirów skutecznie podnosi poziom trudności i zmusza do kombinowania. Muzyczka genialnie dopasowana! Wpada w ucho i buduje nastrój. Menu jest świetnie rozwiązane. jedyne co troszkę razi to przesuwanie kursora... mógłby po prostu skakać w konkretne miejsca, a jeżeli ma jeździć, to może powinien być kursorem myszy. Ale to szczegół i czepialstwo... gra jest doskonała!

Nie wiem, czy już mówiłem... klimat!!! Wrócę do niej wieczorkiem. Ciekawe czy jest długa i czy można liczyć na jakieś zwroty fabularne/wartką akcję.

Gratsy BeVoo!
Klasyczna fontanna z motywem pegaza. Fontanna pegasus.
Malarstwo, rzeźba, fotografika. www.ag-studio.pl

Prezentacja fontanny pegasus: https://docs.google.com/presentation/d/ ... 88aabf8_00
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 441
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Komnata

Postautor: BeVoo » 14 kwie 2008, 12:49

Dzięki LasTTurn za komentarz :) Juz spiesze z info:
Poziom trudnosci: Faktycznie moze sie okazac na poczatku wygorowany. Ale potem juz tak ciezko nie jest (na szczescie). Zalezy co sie zrobi i gdzie pojdzie.
Przesuwajacy sie kursor: No faktycznie moglem go zrobic skokowo, ale jakos sie juz przyzwyczailem do niego i tak zostal :]
Gra moze i nie jest dluga, ale tez nie chcialem robic jakiejs epickiej opowiesci. Co do watku fabularnego (ktory wiem, ze jest skapy, ale tez taki mial byc) to zagraj do konca :) I rysuj mape. Moglem bez problemu umiescic w grze mape, ale chcialem zeby to gracz ja sam rysowal (a potem mi przyslal zdjecie/skan. Naprawde mnie ciekawi jak narysujecie te pomieszczenia). Niestety nie bardzo wiem czy jest sens rysowania mapki, poniewaz mi ona nie byla potrzebna (szybko wszystkiego sie nauczylem na pamiec), ale jedna osoba mi powiedziala, ze jest jednak przydatna.
Fajnie ze ci sie podoba, bo ja sam siebie (jako tworca gry) nie bardzo potrafie ocenic - ba, bez przerwy widze jakies glupkowate bledy, ktore bym zmienial, ale wtedy gra nigdy by nie wyszla :D
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Re: Komnata

Postautor: Sobriquet Gaido » 14 kwie 2008, 13:16

Podoba mi się ten styl - Najpierw gra, później "lans" na forum. Choć mowa tu o lansie w dobrym znaczeniu tego słowa :) Pięć plusów i orzeszki :)
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 441
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Komnata

Postautor: BeVoo » 14 kwie 2008, 13:27

Dzieki Gaido :) Tylko nie rozumiem tego "lans". Chodzi o to, ze po prostu umiescilem gre na forum?
Pięć dla ciebie + orzeszki

:Edit:
Sluchajcie, jezeli sciagneliscie gre przed napisaniem przeze mnie tego edita, to zajrzyjcie tutaj:
http://www.rmxp.pl/index.php?s=&showtop ... st&p=29567
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: Komnata

Postautor: Akwarelek » 14 kwie 2008, 15:34

Yy, a ja nie słyszę muzyki podczas gry (tylko dźwięki) :( Ponadto, jak walczyłem z pająkiem, skapnąłem się, że miałem ostatnie życie i wypiłem miksturki dzięki czemu moje życie wróciło do maxa (3). Jak wyszedłem z menu, wyskoczył mi tekst że pająk przeciął mi aortę (czyli system chyba myślał, że straciłem ostatnie życie) itd. no i umarłem :(

Tak czy siak gierka ma fajny klimat, nawet bez muzyki :P

EDIT: Tego buga się pewnie nie da poprawić, ale w okienku, gdzie się wczytuje/zapisuje można zejść niżej niż pod te 3 sejwy, tylko wtedy nie ma grafik "zapisz".
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Re: Komnata

Postautor: Mertruve » 14 kwie 2008, 15:57

Założenie jest takie, że ludzie, którzy nie znają RM, nie będą próbowali zejść niżej :p
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Komnata

Postautor: Kalashnikov » 14 kwie 2008, 16:10

Klimat, klimat i jeszcze raz klimat!
Swietne wykonanie: grafika jak ze starych klasycznych gierek (nigdy nie gralem na SNES, albo gralem i juz nie pamietam, ale tak to chyba wygladlo - oczywiscie w najlepszych produkcjach). Menu z boku proste i mile dla oka.

Muzyczki klimatyczne, bardzo pasujace do gry nic dodac nic ujac.

No i te opisy przy wchodzeniu do kazdej lokacji - pierwsze skojarzenie, ktore utrzymuje sie potem przez cala gre - z pierwszym, papierowym (w formie ksiazeczki/zeszytu), jednoosobowym, polskim RPG (ktos jeszcze oprocz Jazza pamieta tytul? nie moge sobie za cholere przypomniec). Tam wygladalo to dokladnie tak samo, czytamy

"Wchodzisz do ponurego pomieszczenia, nozdrza wypelnia Ci odor rozkladajacego sie miesa. Zza skal wylania sie troll! *walka* Z pomieszczenia prowadza dwa wyjscia na polnoc i zachod, jezeli wybierasz polnoc przejdz do akapitu 24, jezeli zachod akapit 47".

Tutaj zamiast rzucania kostka podczas walki robi to za nas komputer, a wyobraznie wspomaga prosta, acz sliczna grafika. Po prostu miodzio.

Bylem juz w 35 lokacjach (mapke oczywiscie caly czas rysuje :] ), a widze w folderze z gra ze jest ich 80, czyli jeszcze ponad polowa gry przede mna. Dokoncze dzis w nocy i dopisze, jezeli np. zakonczenie niespecjalnie mi sie spodoba lub padne z zachwytu.

Gratulacje!
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Komnata

Postautor: Jazzwhisky » 14 kwie 2008, 16:53

Zanim wypowiem sie na temat gierki (bo bardzo moje klimaty), coś co zbulwersowało mnie i kilka osób już wczoraj.

- wpis z licencji:
"* Zabraniam modyfikowania gry, przywłaszczania materiałów w niej zawartych bez zezwolenia ani podszywania się pod ich autora."

Tego typu wpis + brak jakiejkolwiek informacji o autorach/pochodzeniu grafik/dźwięków sugeruje (delikatnie mówiąc), że właścicielem całości jesteś Ty. A to zupełna nieprawda. Dałoby się coś z tym zrobić?

Kalashnikov pisze:No i te opisy przy wchodzeniu do kazdej lokacji - pierwsze skojarzenie, ktore utrzymuje sie potem przez cala gre - z pierwszym, papierowym (w formie ksiazeczki/zeszytu), jednoosobowym, polskim RPG (ktos jeszcze oprocz Jazza pamieta tytul? nie moge sobie za cholere przypomniec). Tam wygladalo to dokladnie tak samo, czytamy

"Wchodzisz do ponurego pomieszczenia, nozdrza wypelnia Ci odor rozkladajacego sie miesa. Zza skal wylania sie troll! *walka* Z pomieszczenia prowadza dwa wyjscia na polnoc i zachod, jezeli wybierasz polnoc przejdz do akapitu 24, jezeli zachod akapit 47".


Polskich paragrafówek było naprawdę sporo. Prawdopodobnie jednak mówisz o "Dreszczu", mam nawet gdzieś egzemplarz. :D
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 441
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Komnata

Postautor: BeVoo » 14 kwie 2008, 16:55

Juz myslalem ze nikt nie skojarzy tej gry z (i tutaj odpowiedz na twoje pytnie Kalashnikov) gra paragrafowa autorstwa Jacka Ciesielskiego pt. "DRESZCZ". Moze nie tyle wzorowalem sie, co czerpalem pomysly itp. wlasnie z tej gry (imho swietnej).

:Edit:
Ok, Jazzwhisky, specjalnie dla ciebie jeszcze raz stworze nowy instalator z poprawionymi warunkami licencyjnymi. :]
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Lupus
Posty: 15
Rejestracja: 17 mar 2008, 19:41

Re: Komnata

Postautor: Lupus » 14 kwie 2008, 18:39

Sciągnąłem i pograłem przez chwilę, powiało oldskulem. Klimat i fabuła w stylu "idź i spenetruj mhroczny dungeon" kojarzy mi się ze starymi pecetowymi erpgami (jeszcze konieczność rysowania mapki). Fajne, i bardzo oryginalne w morzu klonów Fnala i Suikodena. Jedyne co mi się nie podoba to te automatyczne walki, trochę to "spłyca" rozgrywkę.
Awatar użytkownika
Flaque
Posty: 400
Rejestracja: 28 paź 2007, 21:11
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Komnata

Postautor: Flaque » 14 kwie 2008, 20:52

klonów Suikodena

Nie widziałem ani jednego takiego :0
Gierka niezła, battle system wnerwia ciut, bo trzeba co chwile pić >8[
Btw. zgapiłeś fabułę po Soulcage, najlepszej powstającej grze na scenie!!!! (dla niepoznaki odwróciłeś treść do góry nogami i zamiast wychodzić z ciemnego pomieszczania, wchodzimy do niego)
Obrazek
Awatar użytkownika
Grimroth

TA Sprite Contest 2 (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 3)
Posty: 88
Rejestracja: 08 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Silent Sosna Town
Kontakt:

Re: Komnata

Postautor: Grimroth » 14 kwie 2008, 21:56

@up: zapewne chodziło o Legion Saga i (w niewielkim stopniu) Demon's Legacy.

Co do samej gry to nie pamiętam kiedy ostatnio mnie tak pozytywnie zaskoczył jakiś polski projekt ;D Kawał świetnej roboty. W najbliższym czasie postaram się całość przejść.

Znalazłem już jednak jeden bug (nie wiem czy był wymieniony wcześniej),ale jak zginąłem
w pomieszczeniu gdzie było dwóch wrogów to pojawiły siłę dwie pary zwłok bohatera xD (a dokładnie to to był pokój z *OMGSPOILER* trupami niedaleko przejścia z kolcami)
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Komnata

Postautor: Jazzwhisky » 15 kwie 2008, 04:08

Ok, kilkadziesiąt minut temu udało mi się ukończyć gierkę. Większość spostrzeżeń wypisałem BeVoo na gg - pomijając zatem bugi (a raczej bugibugiBUGIBUGI), szczegóły moich wrażeń i oczekiwanie na poprawioną wersję projektu/licencji postaram się napisać więcej do userów... :P

IMO świetny, rogalikowy*, bardzo oldskulowy klimat (aż wali po oczach, co jak widać jest dodatkowym, silnym elementem przykuwającym taki stare pryki jak ja), zaczerpnięcia z wymienionej tu wcześniej paragrafówki wyraźne, choć co ważne, tylko ogólne... I przede wszystkim panowie - bardzo fajna odskocznia od większości projektów, które możemy oglądać na screenach na co dzień.

Projekt wzbudził sporo moich wspomnień kiedy jako młody nastolatek (a nawet jeszcze nie nasto-) poświęcałem się swojej pierwszej pasji - planszówkom i wszelakim tworom podobnym. Gdybym robił grę - na pewno rozważałbym podobny pomysł na jednym z pierwszych miejsc. Dlatego bardzo trudno oceniać mi jest Komnatę obiektywnie - na pewno ma (nawet liczne) mankamenty, ale to wrażenie powrotu jest w zupełności niezastąpione.

Swoja drogą, jestem ciekaw czy podobna produkcja jest w stanie tak wciągnąć aktualnych 12-latków. Z tego co udało mi sie dowiedzieć, gierka powstała w nieco ponad miesiąc. No ładnie.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 441
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Komnata

Postautor: BeVoo » 15 kwie 2008, 05:14

Hehe... dzieki Jazz za twe slowa :) I za ta rozmowe do 4 nad ranem :)
Ja chcialem tylko dodac, ze poprawiona juz wersja gry jest gotowa do sciagniecia. Bardzo polecam przeinstalowanie gry, poniewaz na starszych wersjach jest bug, ktory moze wam uniemozliwic zakonczenie gry. Problem rozwiazany, zapraszam do pierwszego postu.
PS. Kto przeszedl ADOMa? :P
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości