Manga Carta [download]
: 26 cze 2008, 12:42
Tytuł: Manga Carta
Rodzaj: Karcianka
Wersja RM: 2000
Data premiery: 4.07.2008
W grze występują trzy rodzaje kart:
1) Karty wojowników (wystawia się je na trzech polach po lewej, to one zadają obrażenia przeciwnikowi)
2) Karty wspomagające (karty tego samego koloru co leżący na stole wojownik zwiększają jego HP o początkową wartość. Maksymalnie można dołożyć dwie takie karty do każdego wojownika.) Karty wspomagające czerwonego i żółtego koloru dodatkowo można położyć na wolnym polu jako obronę, dzięki czemu obrażenia z jednego ataku przeciwnika można zredukować o połowę.
3) Karty przemiany (każda z trzech rodzajów kart przemiany kolejno przemienia kartę leżącego na stole wojownika w ->zieloną->czerwoną->żółtą.)
Wszystkie aspekty rozgrywki i instrukcję dostaniecie w pliku PDF razem z grą (dlatego tak oficjalnie, bo zamierzam z grą uderzyć również na scenie M&A). Dlaczego RM 2000? Proste - żeby użyć CharExpand Patcha (wielkie dzięki Cherry!). Dzięki temu zaoszczędziłem tygodnie pracy (serio!). AI jest już praktycznie zrobione. Komputer może nie będzie diablo inteligentny, ale na pewno diablo skuteczny!
No właśnie, M&A. Gra jest utrzymana w takiej konwencji, żeby zachęcić jak najwięcej osób do zagrania w nią (poza tym jestem wielkim fanem japońskiej kreski ~~). Dodatkowo dochodzi przyjemność z samego grania postaciami z różnych anime =].
Przykładowe karty:
Rodzaj: Karcianka
Wersja RM: 2000
Data premiery: 4.07.2008
Wstęp
Pomysł, który powstał całkowicie przypadkowo. Po tym jak Gaido opublikował zasady do swojej karcianki (Cardefren) stwierdziliśmy z bratem, że warto by je przetestować. No to spróbowaliśmy, ale od razu pojawiło się kilka niejasności, które uniemożliwiły nam zabawę (część powstała na skutek niezrozumienia instrukcji, część mamy nadzieję wyjaśni nam wersja komputerowa). Po krótkich negocjacjach odkopaliśmy z piwnicy 100+ kart DB z chipsów Chio, które kiedyś były dość popularne. Trochę kombinowania i powstały zasady, które od razu postanowiłem przenieść na RM.Koncepcja, mechanika
Gra opiera się na zredukowaniu punktów życia przeciwnika do zera. By tego dokonać, trzeba wystawiać do gry wojowników, którzy będą atakować wojowników przeciwnika (w wypadku ich braku - zabierają bezpośrednio HP komputera). Różnica powstała po ich wyeliminowaniu jest odejmowana od głównego HP wroga.W grze występują trzy rodzaje kart:
1) Karty wojowników (wystawia się je na trzech polach po lewej, to one zadają obrażenia przeciwnikowi)
2) Karty wspomagające (karty tego samego koloru co leżący na stole wojownik zwiększają jego HP o początkową wartość. Maksymalnie można dołożyć dwie takie karty do każdego wojownika.) Karty wspomagające czerwonego i żółtego koloru dodatkowo można położyć na wolnym polu jako obronę, dzięki czemu obrażenia z jednego ataku przeciwnika można zredukować o połowę.
3) Karty przemiany (każda z trzech rodzajów kart przemiany kolejno przemienia kartę leżącego na stole wojownika w ->zieloną->czerwoną->żółtą.)
Wszystkie aspekty rozgrywki i instrukcję dostaniecie w pliku PDF razem z grą (dlatego tak oficjalnie, bo zamierzam z grą uderzyć również na scenie M&A). Dlaczego RM 2000? Proste - żeby użyć CharExpand Patcha (wielkie dzięki Cherry!). Dzięki temu zaoszczędziłem tygodnie pracy (serio!). AI jest już praktycznie zrobione. Komputer może nie będzie diablo inteligentny, ale na pewno diablo skuteczny!
No właśnie, M&A. Gra jest utrzymana w takiej konwencji, żeby zachęcić jak najwięcej osób do zagrania w nią (poza tym jestem wielkim fanem japońskiej kreski ~~). Dodatkowo dochodzi przyjemność z samego grania postaciami z różnych anime =].
Słówko odnośnie daty premiery
Rzecz najbardziej czasochłonna, czyli mechanika, jest praktycznie na ukończeniu. Data premiery jest dlatego tak odległa, bo chcę jeszcze zrobić duperele w stylu wyboru tła albo muzyczki podczas walki. Do tego dochodzi upiększenie samej rozgrywki. Gdyby ktoś chciał uczestniczyć w betatestach - dajdzie mi znać na gg, rozpoczną się pewnie za kilka dni.Grafika
Screen z rozgrywki:Przykładowe karty: