Próba / The Try [download]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Tuptusiovo

Próba / The Try [download]

Postautor: Foxer » 25 sie 2008, 12:42

Yh, dokończyłem wreszcie to nieszczęsne demko :>. Parę miesięcy temu zaczęłem tą gierkę robić, potem była ćwierćroczna przerwa, no i ostatnio postanowiłem ją dokończyć.

Możnaby powiedzieć, że ostatnio jest 'moda' na gierki krótkie, robione przez niedługi okres czasu. Tak też jest i w tym przypadku :P. Prosta fabuła, rożnorakie poziomy do przejścia i... kryształki (xD).

Bohaterem jest więzień skazany na karę śmierci. Przesiaduje w dość dziwnym więzieniu - jego władze dają skazańcom pewną szansę. Od więziennych podziemi do zewnątrz prowadzą długie tunele, podzielone na szereg komnat. W każdej z nich znajdują się dwa lub trzy wejścia do mapek-zagadek. Jeśli przejdziemy wszystkie, otwierają się nam drzwi do kolejnych komnat, i tak dalej.

Naszym zadaniem w każdej mapce jest zebranie wszystkich kryształów. Początkowo (czyli przez całe demko) jest to zazwyczaj dziesięć kryształów czerwonych, które odblokowują przejście do ostatniego, żółtego. Największą trudność sprawia oczywiście dostanie się do tego ostatniego ;). Aby tego dokonać musimy przesuwać skrzynki, kamienie, naciskać przełączniki, skakać, serfować (:P)...

Link do gierki: http://ayanet.yoyo.pl/TheTry101.rar

Skrinszoty.
Obrazek

Obrazek

Miłego grania.
Mam nadzieję, że ostatni poziom (trzecia komnata i w lewo) doprowadzi was do szału :>>

Zgłaszajcie w tym temacie wszystkie zauważone błędy. Pochwalcie się też, w ile minut przeszliście demko (napisane jest przed creditsami). Mam nadzieję, że znajdą się osoby, które ukończyły grę w pół godziny :P.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2008, 12:13 przez Foxer, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam na irc: irc.irchighway.net kanał #rpgmaker
Last.fm: http://lastfm.pl/user/foxer13
Awatar użytkownika
Kiksi

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon I (miejsce 3)
Posty: 357
Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02

Re: Próba / The Try

Postautor: Kiksi » 25 sie 2008, 14:08

"Koniec wersji demonstracyjnej
Ukończyłeś ją w 20 minut(y)"
Szczerze spodziewałem się czegoś trudniejszego ^^ Troche błędów wyłapałem, między innymi picture do wiadomości, nie włącza się jak powinien na niektórych mapach i zostaje sam picture podczas gdy tekstu już nie ma, oraz zapomniałeś chyba dodać komendy Main Menu Forbid.

mam nadzieje że dokończysz gierke i dodasz również jakieś elementy zręcznościowe :) pozdro.
Awatar użytkownika
Bartek
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2008, 17:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Próba / The Try

Postautor: Bartek » 25 sie 2008, 15:00

No no fajna gra i starannie wykonana... widać ,że sporo musiałeś posiedzieć przy wymyślaniu tych zagadek. Co do tych "ukończyłeś grę w 20 minut(y)" to wątpie żeby komukolwiek sie to udało ^^( a tak wogóle to ten licznik minutowy nie powinien działać ?)
Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Tuptusiovo

Re: Próba / The Try

Postautor: Foxer » 25 sie 2008, 15:06

Bartek pisze:Co do tych "ukończyłeś grę w 20 minut(y)" to wątpie żeby komukolwiek sie to udało ^^( a tak wogóle to ten licznik minutowy nie powinien działać ?)


Arghhh! Ale wpadka, zła zmienna! xD I zawsze jest 20 minut, lol.
Zreuploadowałem, jest pod tym samym linkiem :).

EDIT: Poprawiłem też MSGboxy :P
Zapraszam na irc: irc.irchighway.net kanał #rpgmaker
Last.fm: http://lastfm.pl/user/foxer13
Awatar użytkownika
Kiksi

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon I (miejsce 3)
Posty: 357
Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02

Re: Próba / The Try

Postautor: Kiksi » 25 sie 2008, 19:23

lol no właśnie, coś mi tu nie grało xD grałem jakieś 30-40 minut a na końcu pisało, że w 20 minut. Ale uznałem że to ja chyba coś źle spojrzałem o której zacząłem grać. Zresztą, powinieneś dać to komuś do przetestowania najpierw.
Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Tuptusiovo

Re: Próba / The Try

Postautor: Foxer » 25 sie 2008, 23:11

Testowałem sam, ale paru błędów nie zauważyłem ;).
Zapraszam na irc: irc.irchighway.net kanał #rpgmaker
Last.fm: http://lastfm.pl/user/foxer13
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Próba / The Try

Postautor: Jazzwhisky » 26 sie 2008, 00:30

Jazzwhisky pisze:Foxer, please - ściągnij to co wrzuciłeś i spróbuj odpalić. :]

To może ja jednak zobrazuję:
Obrazek
Z zasady pod RM nic nie edytuję, stąd - chciałbym zagrać, ale nie bardzo mogę. :/
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Próba / The Try

Postautor: Kalashnikov » 26 sie 2008, 00:45

Foxer, gdybyś nie poszedł za radą Jazza, to ja napiszę - Twoja poprawiona wersja zaczyna i kończy się informacją o tym, że gra została ukończona w czasie 0 min i tyle. Nie da się grać.
Edit-góra: Tak długo pisałem posta, że Jazz zdąrzył mnie już uprzedzić i sam napisał, o co chodzi :)

A tak poza tym, to gra całkiem przyjemna, nie wiem ile przechodziłem, coś między 20 a 40 minut (robiłem w międzyczasie wiele innych rzeczy, więc nie umiem określić ile mi to zajęło). Mam nadzieję, że to naprawdę tylko demo, bo pół godziny gry to stanowczo za krótko na finalną produkcję.
Zagadki mimo wszystko dosyć proste, aczkolwiek plansza ze ślizganiem się po wodzie (czy cokolwiek to było ;) oraz ta ze skakaniem bardzo dobrze wykonana, więcej takich zagadek.

Błędy:
- Po przejściu pierwszej komnaty pojawił mi się ponownie ekran z instrukcją obsługi gry i wyjaśnienie zasad.
- Kiedy przesuwałem skrzynki, dosunąłem jedną z nich do drugiej, ale ponownie wcisnąłem enter. Nic się nie stało, ale! kiedy odsunąłem tę drugą - blokującą ruch pierwszej - to pierwsza "samoistnie przemieściła się o jedno pole (prawdopodobnie wciśnięcie po raz kolejny entera, kiedy skrzynka była już zablokowana kazało jej ciągle się przemieszczać aż do czasu aż zwolnienia się miejsca).
- Na mapce ze ślizganiem się po wodzie można zatrzymać postać (nie sprawdzałem czy wszędzie) poprzez wciśnięcie klawisza kierunku w trakcie ruchu bohatera.

Do poprawki, dodać plansze i heja, kolejna niezła gra na Golden Forki 2008 :)
Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Tuptusiovo

Re: Próba / The Try

Postautor: Foxer » 26 sie 2008, 12:12

Ok, poprawiłem parę błędów
-pozycję startową
-poruszanie WSZYSTKICH skrzynek
-pojawianie się obrazków ze sterowaniem i zasadami

Tego 'błędu' z zatrzymaniem na wodzie nie jestem w stanie poprawić :P. Raczej trudno by było zrobić, żeby gra obliczała ile bohater ma przed sobą wolnych pól. Po prostu zrobione jest powtarzanie ruchu i odblokowywanie się klawiszy po 0,3s - więc bywa, że można wcisnąc strzałkę w 3/4 długiego ruchu...

Co do tych "ukończyłeś grę w 20 minut(y)" to wątpie żeby komukolwiek sie to udało ^^

Mi się udało w 16... :P. Bez ukrytych przełączników, ani żadnych czitów :>
Zapraszam na irc: irc.irchighway.net kanał #rpgmaker
Last.fm: http://lastfm.pl/user/foxer13
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Próba / The Try

Postautor: Jazzwhisky » 26 sie 2008, 15:04

Okay, przeszedłem w pół godzinki, gra ma na pewno jeszcze kilka drobnych bugów ale nie przeszkadzają specjalnie w zabawie. Ogólnie fajnie wyważone, fajnie pomyślane, szkoda tylko, że poziom trudności nie wzrasta wraz z czasem, ale i tak gra sie stosunkowo przyjemnie.

Tylko credits poświęciłeś nie temu, komu trzeba ;)
http://www.tekepon.net/fsm/index.php

Powodzenia przy dalszej pracy, chętnie zagram w to samo, tylko razy 10. :}
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Próba / The Try

Postautor: X-Tech » 06 wrz 2008, 21:03

Gierka jest średnia. Zagadki są trochę za mało "zakręcone" i brakuje im smaczków. Ostatnia jest kurcze nieźle podchwytliwa i w niej smaczek istnieje - podziw za ten level :D . Nie podoba mi się, że w grze bohater porusza się tak wolno ponieważ są momenty, że przez te zbyt wolne kroki można się nudzić. Plansze z łódką i skakaniem najbardziej relaksacyjne z całości. Reszta bez większych wzlotów. Muzyka jest według mnie trochę za spokojna i mroczna - gra powinna być trochę szybsza, a muza powinna być bardziej energiczna.. Moim zdaniem tej grze potrzeba nutki zręcznościówki. Dodać jakieś monety, zbierałki i wrogów śmigających po korytarzach, a jeśli nie to chociaż jakieś postaci, z którymi można by pogadać i wykonać dla nich zadania bądź ruszyć jakieś wątki do przodu i zapobiec rutynie. W takim stanie jakim jest: gierka jest surowa wg. mnie. Brakuje jej czegoś. Graficznie kryształy przywodzą na myśl gry Arcade i średnio tu pasują. Najlepsze co możesz zrobić to dać żywszą muzykę, elementy zręcznościówki i szybszą postać - gość porusza się za wolno. Wtedy gierka na pewno będzie zapadać w pamięć i przełamiesz pewne jej braki. Taka jest moja opinia.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Re: Próba / The Try

Postautor: DE » 07 wrz 2008, 10:36

Powiem tak - po jaka cholere elementy zrecznosciowki w grze logicznej (a w zasadzie przygodow-logicznej)? Dzieki bogu, ze nie w kazdej grze elementem grywalnosci jest stukanie potworkow.

Podobnie z NPC-ami. Po co oni w tej grze? Na rozwoj fabuly by nie wplyneli, bo jej nie ma, a questow dac nie moga, bo w grze nie ma ani ekwipunku, pedekow, ani nawet punktow, wiec jaka bylaby za ich wykonanie nagroda?

Co do muzyki to nawet nie wiem, jaka ona w tej grze jest, bo na czas grania wylaczylem MIDI i puscilem cos w Winampie :) Moim zdaniem moznaby ja w ogole pominac i zamiast tego umiescic jakies odglosy "natury" - kapanie wody, pisk myszy od czasu do czasu itp. itd. Na pewno wplyneloby to pozytywnie na klymat, ponadto w grach logicznych zapetlajace sie utworki moga irytowac. Zwlaszcza te zywsze.
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Próba / The Try

Postautor: X-Tech » 07 wrz 2008, 11:22

Mnie ta gierka przypomina raczej stare hity nesowe ze zmieniającymi się levelami, a z typowymi zasadami rozgrywki jak zbieranie kryształów, a nie typową przygodówkę - dlatego myślę, że warto, by grę urozmaicić takimi pierdułami, bo ogólnie mechanika jest prosta - zbieranie kryształków na dość pokręconych poziomach (ale zagadek w tym prawie w ogóle nie ma), więc problemu w urozmaiceniu nie widzę nawet jakiś abs w stylu zeldy dość prosty, by się tu sprawdził, by grę urozmaicić - przynajmniej na "logicznych" wprowadzić trochę walki i już, by było trochę żywiej. Po drugie koleś porusza się za wolno. Jego tupot również niepotrzebny wg. mnie, bo rodzaje podłoża się nie zmieniają. Przypomina to raczej mhm...wbijarkę do gwoździ. Gra mi się ogólnie podobała, była jednak trochę za surowa i zabrakło mi jakiś fajerwerków i elementów, które sprawiały, że chciał bym ją przejść jeszcze raz. Ostatnia plansza wmiatała i za nią duży plus. Ogólnie jednak ciągle mi czegoś brakuje w reszcie poziomów. Takich naprawdę mózgo-j***** zagadek nie było. Zresztą tu przeważnie nie było zagadek, ale coraz to trudniejsze levele głównie przez swoją konstrukcję, a nie przez zagadki dlatego gra wydała mi się surowa. Widzę, że pod koniec wpadłeś na pomysł w stylu Sukobana - mam nadzieję, że następna wersja będzie opierać się na tego typu utrudnieniach - do tego levelu nie mam zastrzeżeń - czysta ROZRYWKA LOGICZNA. Resztę uważam, że warto, by urozmaicić, bo za mało w nich kombinowania.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Re: Próba / The Try

Postautor: DE » 07 wrz 2008, 12:02

Tylko zapominasz, ze to jest DEMO. Zakladam, ze kolejne poziomy beda trudniejsze. To normalne, ze poczatek jest latwy i trudnosc rosnie w miare postepow w grze.

Z predkoscia poruszania sie bohatera sie zgadzam, pisalem o tym w komentarzu do newsa.

Kroki mi nie przeszkadzaly, czulem raczej, ze pasuja do tego, co sie dzieje na ekranie - samotny bohater przemierza ciemne lochy i jedyne co slyszy to wlasne kroki.

Natomiast nie zgadzam sie z "urozmaicaniem" gry. Naprawde, nie ma co sie bac prostoty w grach, nie kazdy tytul musi byc wykrecony na maxa pod wzgledem dodatkow i minigierek, ktore czesto gryza sie z podstawowym pomyslem, regulami rzadzacymi gra, czy wrecz atmosfera. Jesli juz mialyby sie pojawic jakies przeszkadzajki to raczej na pojedynczych poziomach i to nie w formie ABS-a (po co niby taki rozbudowany skrypt w prostej gierce?), ale jakichs zdarzen "zderzeniowych". Jeden dotyk, jedna smierc :)

Wiesz, jezeli oczekujesz gry logicznej z elementami zrecznosciowymi to nic nie stoi na przeszkodzie, bys taka zrobil. Duzo czasu to by pewnie nie zabralo. Foxer dal rade, ty tez mozesz :)
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Próba / The Try

Postautor: X-Tech » 07 wrz 2008, 13:01

Masz rację z krokami - dają klimatu. Moim zdaniem autor powinien się zdecydować, albo pójść w stronę klimatu i robienia realistycznych elementów gry + łamiące mózg zagadki, albo zagadki jak w pierwszych poziomach i urozmaicenia arcade + muzyka żywsza. Moja sugestia - dobre by, było w przypadku budowania klimatu zastąpić muzykę losowymi dźwiękami, które mogą wystąpić w danych lokacjach, a ogólnie ambientami również ambienty fajnie się komponują z krokami i pobudzają mózg do myślenia. Muzyka w trakcie rozwiązywania zagadek może zamulać nam łeb. W wypadku klimatu. Mhm...kryształy są za duże i wyglądają sztucznie powinny być mniejsze itp. A może te większe walnąć w skrzynki ? Może też walnąć jakieś pułapki i zagadki z dźwigniami ? W każdym bądź razie niezależnie jak dalej poprowadzisz grę najważniejsze to szybsze chodzenie postaci jak i przesuwanie obiektów, bo postać porusza się za wolno. Jeśli postawisz na grę logiczną to połam nam mózgi :D, bo pierwsze zagadki nie sugerowały, że na końcu pojawi się coś konkretnego (w sumie jednak te ze skrzynkami chwilami też były niezłe). Jeśli postawisz na arcade to ulepsz, ożyw muzykę jeśli na grę logiczną to postaw na klimat i ciekawe, trudne łamigłówki. To tylko moje zdanie rób jak uważasz. Niezależnie jak dalej poprowadzisz grę i tak chętnie w nią zagram. DE ja makeruję. Też coś pokażę wkrótce.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości