Strona 5 z 7

Re: Szukam gry w stylu...

: 23 mar 2015, 21:41
autor: X-Tech
Szukam gier w stylu Zelda i Metroid czy Shadowman lubGuardian Legend - Czyli zręcznościowe z rozwojem skilla i zdolności, które dają nam co raz większe możliwości w lokacjach oraz ogromne otwarte lokacje tworzące całość pod eksploracje przemyślane niczym gigantyczne zamki szyfrowe pełne pułapek i zagadek - dostosowane do zręcznościowych wymogów. Ostatnio zagrywam się właśnie w Gauardian LEGEND. Szukam więcej takiego grańska. Na PC czy jakieś starsze konsole itd.

Re: Szukam gry w stylu...

: 23 mar 2015, 22:55
autor: GameBoy
A możesz coś więcej o grze powiedzieć? Mechanika, klimat etc

Nie bardzo, ale jest to powszechnie uznany klasyk. Kiedyś jeszcze w gimbazie bodajże próbowałem grać na jakimś serwerze, ale długo to nie potrwało, bo nie ogarniałem wtedy za bardzo tej gry.


Czyli zręcznościowe z rozwojem skilla i zdolności, które dają nam co raz większe możliwości w lokacjach oraz ogromne otwarte lokacje tworzące całość pod eksploracje przemyślane niczym gigantyczne zamki szyfrowe pełne pułapek i zagadek - dostosowane do zręcznościowych wymogów.

Pograj sobie w końcu w Dark Souls 1.
Gra jest oparta w 100% na skillu i myśleniu oraz ma bardzo wspaniale zaprojektowany świat. Do tego dochodzi masa sekretów.

Re: Szukam gry w stylu...

: 23 mar 2015, 23:06
autor: Rave
X-Tech pisze:Szukam gier w stylu Zelda i Metroid czy Shadowman lubGuardian Legend - Czyli zręcznościowe z rozwojem skilla i zdolności, które dają nam co raz większe możliwości w lokacjach oraz ogromne otwarte lokacje tworzące całość pod eksploracje przemyślane niczym gigantyczne zamki szyfrowe pełne pułapek i zagadek - dostosowane do zręcznościowych wymogów. Ostatnio zagrywam się właśnie w Gauardian LEGEND. Szukam więcej takiego grańska. Na PC czy jakieś starsze konsole itd.


Wiem że gardzisz MMO, ale odpal na pół godziny Trove i wbij przynajmniej drugi level. Tam jest pełno dungeonów otwarte lokacje, pułapki - właściwie wszystko to co opisałeś. A sama gra też nie jest jakimś 50gb kolosem.

Re: Szukam gry w stylu...

: 24 mar 2015, 01:41
autor: X-Tech
Graliście w te gry, które dałem jako przykłady czy tylko chcieliście sobie rzucić losowe tytuły ?

@Rave: Ja nie gram w MMO.

@GB:

DARK Souls nie jest trudna tylko wymaga cierpliwości bo ma zasady takie same jak gry MMO po stracie wszystko co zdobyliśmy odpada zostaje exp i od nowa to samo tylko, że łatwiej wskutek wzrostu statsów. To liniowa siekanina nie mająca praktycznie nic wspólnego z takimi hiciorami jak Zelda, Metroid, Shadowman poza samym faktem występowania walki. Nie takiej gry szukam.


Pisząc skill miałem na myśli to, że "skille" czyli te umiejętności które zdobywają postaci pozwalają dostawać im się w niedostępne dotychczas miejsca natomiast same etapy tworzą sieć po której chodzi się jak po pajęczynie i niejednokrotnie do nich wraca wskutek zagadek i nowych zdolności. Te podane prze zemnie gry łączy ta cecha bazowa.

Radzę zapoznać się z grami, które podałem, bo te typy nie są przypadkowe łączy je ta jedna szczególna cecha. Może w rzeczywistości znacie gry o jakie pytam, ale nie wiecie o co dokładnie pytam, bo nie znacie gier których przykłady podałem w sensie nie graliście w nie dłużej niż 5 minut/ nie znacie w ogóle/ nie przeszliście.

Re: Szukam gry w stylu...

: 24 mar 2015, 07:28
autor: GameBoy
Dark Souls nie jest liniową grą.
Możesz w miarę swobodnie poruszać się po świecie, niektóre lokacje wymagają posiadania konkretnych przedmiotów by móc swobodnie się po nich poruszać, część trzeba otworzyć też.
Świat Dark Souls nie jest typowo metroidowym światem jeśli chodzi o mechanikę, ale "geograficznie" niczym mu nie ustępuje. Przecinające się lokacje, tajemne skróty. Z niektórych lokacji widzisz inne i wtedy dociera do ciebie jak genialnie jest to wszystko rozplanowane.

No i po śmierci tracisz tylko niewykorzystane dusze, które robią za eksp i walutę jednocześnie, więc zupełnie odwrotnie od tego co napisałeś. xdddd

Co do zarzutu MMO. Nie robimy tu za popychadlo miejscowych żuli, którzy każą nam przynieść 30 jąder wilków tylko za milczących wojowników rozwalających ogromnych bossów. xd

Re: Szukam gry w stylu...

: 24 mar 2015, 14:23
autor: X-Tech
GameBoy pisze:Dark Souls nie jest liniową grą.
Możesz w miarę swobodnie poruszać się po świecie, niektóre lokacje wymagają posiadania konkretnych przedmiotów by móc swobodnie się po nich poruszać, część trzeba otworzyć też.
Świat Dark Souls nie jest typowo metroidowym światem jeśli chodzi o mechanikę, ale "geograficznie" niczym mu nie ustępuje. Przecinające się lokacje, tajemne skróty. Z niektórych lokacji widzisz inne i wtedy dociera do ciebie jak genialnie jest to wszystko rozplanowane.

No i po śmierci tracisz tylko niewykorzystane dusze, które robią za eksp i walutę jednocześnie, więc zupełnie odwrotnie od tego co napisałeś. xdddd

Co do zarzutu MMO. Nie robimy tu za popychadlo miejscowych żuli, którzy każą nam przynieść 30 jąder wilków tylko za milczących wojowników rozwalających ogromnych bossów. xd




To fajnie brzmi prawie jak gra z NESA, ale ja muszę widzieć w grze tę japońską genialność którą nawet udało się uzyskać ludziom spoza Japonii w Shadowmanie. Szybka rozgrywka, wszystko genialne. Każdy fragment lokacji genialny w Shadowman czy Super Metroid. Widziałem na filmie tego wojownika z Dark w akcji i rusza się co najwyżej jak pierwsi bossowie w Ninja Gaiden 2 lub słoń, a nie sam Ryu (xd), który mógłby ich pociąć na kilka kawałków nim ci zdołają zrobić parę ruchów.Bardzo topornie się porusza ten typ w Dark - POWOLNIE, a to pierwsza cecha która mi nie leży w zręcznościówce. Kolejne filmiki które puściłem losowo nie dały też jakiś unikalnych rzeczy, na których widziałbym zwiększone możliwości eksploracji lokacji. W Shadowmanie kiedy dostaniesz pewną moc możesz włazić do wielu naprawdę chorych miejsc, do których wcześniej nie mogłeś się dostać podobnie w Metroidzie kiedy dostajesz rozbieg możesz odbijać się od blisko położonych ścian w szybach i wchodzić gdzie wcześniej się nie dało itd. Genialna zręcznościowa eksploracja. Łączy te gry też to, że każdy kawałek lokacji jest najeżony pułapkami i przeszkodami. Shadowman pod tym względem mistrzostwo. Radzę raz a porządnie zapoznać się Shadowmanem rozgryźć mózg tej gry ograć choć 2-3 godziny.

Tak, ale to pozostawianie stuffu/exp i zaczynanie od nowa w kółko to jest właśnie cecha MMO.
Przecież to nie jest efekt trudności, ale cierpliwości w zysku. Z czasem będziesz miał tego tyle, że będziesz mniej ginąć. W wym. przeze mnie grach zaczynasz po śmierci od checkpointu musisz wszystko rozgryźć a nie doekspiać, bo te gry są bardziej przygodówkami zręcznościówkami a nie hack n slashami. Co do samych dusz w Shadowmanie nie ma czegoś takiego, że rozwalasz wrogów i dostaniesz za nich dusze. W grze jest ich ustalona liczba one są tak poukrywane, że musisz znać te gigantyczne etapy ogarniać wraz z skillami które dostaniesz. Natomiast bronie jak w każdej z prze zemnie wymienionych są proste i genialne tak jak skille nie ma tony różnego śmiecia. Każda rzecz ma zastosowanie w grach. To kolejna cecha tych gier. Wracam grać w Guardian Legend. Chyba nie do końca ogarniasz czego ja szukam.


Zapamiętałem sobie to Dark, ale wiadomo, że szukam czegoś bardziej ostrego i wyrazistego na podanych przykładach. Wytężcie umysły XD Nadal po tym co napisałeś gra nie pokazuje, że ma coś wspólnego z tym czego szukam poza faktem połączonych lokacji i walki. Postać przede wszystkim jest toporna, a rozgrywka nie wydaje się zbyt zręcznościowa i zręcznościowo złożona jak podałem na przykładzie choćby Shadowman. Dark to hack n slash, a Shadowman i jemu podobne to przygodowa eksploracja nastawiona na chore wyzwania zręcznościowe i kombinowanie w gigantycznych połączonych z sobą lokacjach.

Re: Szukam gry w stylu...

: 24 mar 2015, 16:02
autor: Gedharm
@up

W Dark Souls jest achievement za przejście gry na 1 lvlu :)
Poza tym nie rozumiem dlaczego expienie jest cechą MMO (massively multiplayer online?), co ma expienie do MMO xd (btw, dzisiaj w MMO po śmierci nie traci się nic, może poza paroma % expa)

I tak, gra ma wolniejszą akcję, nie ma siekania mieczami w 500 stron naraz, dla mnie na plus.

Ale jeśli ktoś szukałby alternatywy z nieco szybszą akcją, lecz mniej hardkorową to od siebie polecam Darksiders (głównie dwójkę, nie grałem w jedynkę, więc nie wiem jak wygląda).


Kolejne posty wyłącznie z propozycjami/poszukiwaniami gier, please.

Re: Szukam gry w stylu...

: 28 mar 2015, 18:00
autor: X-Tech
Ogólnie mocne wrażenia to coś czego potrzebuję. Z braku jakichkolwiek horrorów które realnie działają na mnie od czasów Amnesia, Penumbra *które jedynie częściowo złagodziły brak czegokolwiek na miare pierwszego SH1, oraz BWPRP zabieram się znów za genialnego silent hill 1 na dokładkę Blair Witch Project Rutin Paar, oraz pewnie Shadowmana dla strasznych metroidowych/zeldowych wrażeń.


Jeśli ktoś ma propozycje do gier podobnych do metroid/zelda/shadowman nadal czekam na propozycje.


Jeśli ktoś trafił na coś co klimatem i strachem zwala z nóg jak pierwszy Silent Hill 1 ( czy nawet silent hill 2) czy Blair Witch Project Rustin Paar czekam na propozycje. To mogą być gry nawet z rpgmakera i innych programów do gier. Póki co do Amnesia Dark Descent nie wracam, bo gra nie okazała się dla mnie dość rozbudowana, aby traktować ją wielokrotnie w krótkich odstępach czasu mimo, że na swój sposób jest dla mnie arcydziełem. Prawda jest taka, że Silent Hill 1,2 i BWPRP to wyjątkowe gry i horrory - rozbudowane i brakuje gier, które im dorównują rozmachem i strachem w UKAZANEJ treści od lat.

Re: Szukam gry w stylu...

: 28 mar 2015, 19:04
autor: GameBoy
^Zagrałeś w końcu w Silent Hill: Shattered Memories?

Re: Szukam gry w stylu...

: 28 mar 2015, 19:44
autor: Noruj
SH:SM nie jest nawet w 1% tak straszne jak oryginalna część. Reszta też średnia.

Re: Szukam gry w stylu...

: 28 mar 2015, 20:23
autor: GameBoy
Dla mnie SH:SM jest na poziomie jedynki i dwójki, miejscami nawet lepszy.

Re: Szukam gry w stylu...

: 28 mar 2015, 23:24
autor: Adrapnikram
@X-Tech
Jeśli jakaś gra mi przypomina (prawie) wszystkie snesówki które wymieniasz to właśnie ta:
http://rpgmaker.net/games/778/

Re: Szukam gry w stylu...

: 28 mar 2015, 23:27
autor: X-Tech
Dzięki ! Znam. To prawda gra jest inspirowana Zeldą, ale niestety jest to bardziej liniowa gra, a nie taki złożony mechanizm jak wspomniane tematy. Jest to bardziej opowieść z dodatkami w trakcie podróży na miarę Zeldy - bronie/rozwałka otoczenia, ale to nie typ gry jakiego szukam.


@GB: Nie mam wyboru. Właśnie się za to zabieram może emu ps2 pójdzie na moim złomie.

Zastanowię się nad Dark Souls, bo po większych oględzinach doszedłem, że mimo wszystko -

swobodna eksplorerka częściowo jak w Metroid
Większość gry to walka i rozkimnka pokonywania wrogów (to trochę mało , ale częściowo spełnia wymogi)
Fabuła tylko jest usprawiedliwieniem dlatego co się dzieje tak naprawdę praktycznie nie istnieje dzięki czemu gra nie udaje że jest czymś więcej

Na nie:
To bardziej Diablo, a nie przygoda na miarę Metroid/Zeldy, a więc myślenie na trzecim planie
Respawnowanie się rodem z MMO
Za wolne to wszystko
Nastawione na rozwalanie masy wrogów jako waluta brakuje mi tu większego zaciekawienia lokacjami i rozbudowania rozgrywki i lokacji na miarę wspomnianych

Jak będzie okazja to sprawdzę, ale nie liczę, że to dorówna mi wspomnianym arcydziełom pod względem radochy z rozrywki.

Re: Szukam gry w stylu...

: 29 mar 2015, 00:13
autor: Noruj
GameBoy pisze:Dla mnie SH:SM jest na poziomie jedynki i dwójki, miejscami nawet lepszy.


Jak dla mnie, to hipokryzja. SM może pochwalić się jedynie sposobem prowadzenia fabuły, scenkami fabularnymi i samym konceptem - reszta to jest niestety trochę dno porównując z SH1 czy 2. Nie mówię nawet o muzyce, która jest (w 1 czy 2) genialna, ale te zagadki z poziomem trudności dla gimnazjalistów... Nawet sam idea SM, czyli te śledzenie psychologicznego portretu postaci to bezsens. Zwłaszcza jak gra mówi o tym na każdym kroku. To się sprowadza jedynie do tego, że jak popatrzymy o sekundę za długo na plakat gołej laski to gra wrzuca nas do worka psychicznych seksoholików... 0.o
PS: poziom strachu ZEROWY. Tą grę przejdą osoby, które boją się horrorów.

Re: Szukam gry w stylu...

: 29 mar 2015, 00:24
autor: GameBoy
Możesz jeszcze spróbować emulować SH:SM w wersji na Nintendo Wii albo PSP.
Emulator PSP chodzi chyba lepiej niż PS2.


SM może pochwalić się jedynie sposobem prowadzenia fabuły, scenkami fabularnymi i samym konceptem

To całkiem sporo jak na taką niby słabą grę. =)