Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

PC, konsole i nie tylko...
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: GameBoy »

To pewnie ci się moja gra w Unity spodoba (link w podpisie), choć ja idę dalej i nie używam żadnych tekstur
Samo użycie nieoteksturowanych obiektów low-poly (które zresztą z tego co widzę na niektórych screenach wcale low-poly nie są, szczególnie jeden przeciwnik, który wygląda jak kopia z Nights Into Dreams: http://41.media.tumblr.com/d64b9a279d3d ... o2_500.png ) oraz filtru symulującego niską rozdzielczość (aczkolwiek był to dobry pomysł, IMO użycie go sprawia, że ta Twoja gra wygląda dużo lepiej) nie wystarcza by oddać ducha grafiki 3D z czasów PSX i N64.

Naprawdę jeśli widzisz jakiekolwiek podobieństwo graficzne między swoją grą, a np. tym:

Obrazek

albo

Obrazek

albo tym:

Obrazek

to nawet nie ma o czym dyskutować. xd

Ech, chyba będę musiał sobie Spyro albo Crasha odpalić na emulatorze.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Dragon Kamillo »

GAMEBOY JPG to zło, zepsułeś pierwszy i trzeci zrzut. Bo drugi jest zepsuty sam w sobie - Nintendo 64 to dokładnie to czego nie lubię, a PSX zaś to co uwielbiam XD.

Tak na prawdę ciekawe czy np taki Kosmonaut albo SkyRoads używa grafiki 3D, czy to może jakieś sztuczki. Grafika w tym skomplikowana nie jest - to dałoby radę napisać na picture w RM2k.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: GameBoy »

Ja tych zrzutów nie robiłem. xd Po prostu chciałem pokazać, że taka gra w Unity nawet jeśli korzysta z prostych brył to i tak wiele różni się od gier z czasów PSX, chociażby samym modelem oświetlenia czy shaderami etc.
Myślę, że taka naprawdę nieodróżnialna emulacja stylu tych wczesnych gier 3D jest (paradoksalnie) obecnie równie trudna/czasochłonna co tworzenie realistycznych scen. Samo używanie innego oprogramowania do modelowania niż kiedyś pewnie już robi zauważalną różnicę.
Tak na prawdę ciekawe czy np taki Kosmonaut albo SkyRoads używa grafiki 3D, czy to może jakieś sztuczki. Grafika w tym skomplikowana nie jest - to dałoby radę napisać na picture w RM2k.
Według wikipedii to miks 3D (trasy) i 2D (statek kosmiczny).
ODPOWIEDZ