Terapeutyczna gra open-source

PC, konsole i nie tylko...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hyster
Posty: 73
Rejestracja: 02 paź 2006, 13:24
Kontakt:

Terapeutyczna gra open-source

Post autor: Hyster »

Hej!

Jakiś czas temu, w ramach pracy inżynierskiej, razem z moim zespołem stworzyliśmy grę terapeutyczną dla dzieci z autyzmem. Gra powstała na potrzeby Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku i tam jest również wykorzystywana w codziennej terapii. Celem projektu było stworzenie gry open-source'owej, żeby nawet po naszym odejściu z uczelni mogła być dalej rozwijana przez kolejnych studentów lub ogólnie osób zainteresowanych kontrybucją. No i żeby gra mogła być dostępna za darmo dla ośrodków oraz rodziców i dzieci.

Niestety, do jej stworzenia wykorzystaliśmy Unity3D, które ma posraną licencję... I choć uczelnia posiada licencję na Unity, czyli może publikować gry stworzone przy wykorzystaniu tego silnika, nie ma opcji, żeby gra mogła być dalej rozwijana w metodologiach open-source. Dlatego teraz podjąłem się kolejnego zadania (w ramach pracy magisterskiej :P), przepisania tej samej appki na coś, co nie jest Unity3D :PP Oczywiście są też pomysły na ulepszenie appki, a nie tylko robienie jej na nowo. Więcej o istniejącej appce na githubie: https://github.com/Motoryka/FriendlyLines ( kiedyś pojawi się na google playu :) ) Appka jest jedną z wielu z ogólnego projektu Autyzm PG (http://autyzm.eti.pg.gda.pl/)

Teraz szukam osób, które chciałyby zaangażować się w projekt! I to za darmo :D Może to być bardzo aktywny udział w projekcie lub sporadycznie wysyłane merge requesty, czy bug fixy. Do tego nie tylko programiści się przydadzą, jestem otwarty na wszelką współpracę. Grafika, animacje, UX designy, tłumaczenie na inne języki, rozszerzanie współpracy z innymi ośrodkami, testerzy, wszystko to jest mile widziane :)

Prace nad nową appką nie zostały jeszcze rozpoczęte. W planach mam:
  1. Nie używanie Javy (gra ma być na Androida, a ja nie lubię Javy :P)
  2. Myślałem nad wykorzystaniem Javascriptu w wersji ES6, frameworku Phaser oraz Cordovy do zbudowania aplikacji na system Android. Ale jestem otwarty też na inne pomysły
  3. Stworzenie podobnego gameplay'u co jest teraz
  4. Wydzielenie ekranów dla terapeuty/rodzica do oddzielnej aplikacji
  5. Poprawienie interfejsów
  6. Dostosowanie gry do potencjalnych wielu języków
  7. Dodanie rysowania literek
  8. Stworzenie uniwersalnej aplikacji konfiguracyjnej dla wielu aplikacji
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Terapeutyczna gra open-source

Post autor: Rave »

Polecam silnik open-source'owy (z tego co wiem chyba MIT-licensed) Banshee3d (https://github.com/BearishSun/BansheeEngine) - autor się mocno inspirował Unity, więc workflow jest praktycznie ten sam. Dodatkowo ma kilka ulepszeń, jak np. użycie nowszej wersji języka C# niż ten w Unity.

Niestety jest to w fazie bety, ale już gry można robić bo ma obsługę PhysX i wielu rzeczy które także są w Unity. W sumie sam bym się przerzucił, ale na razie ten silnik jest obarczony zbyt wieloma limitami jak na moje potrzeby, plus moja gra jest w dużym stopniu skończona w Unity, więc portowanie na inny silnik teraz mijałoby się z celem (a że gra ma być komercyjna, to licencja taka jaka jest jest ok).

Inną alternatywą jest Xenko Engine, ale tam sprawa licencyjna jest również dość niejasna (nie aż tak jak w Unity, ale też nie za bardzo). Zdecydowanie jednak bardziej bym polecał Banshee.
Awatar użytkownika
Hyster
Posty: 73
Rejestracja: 02 paź 2006, 13:24
Kontakt:

Re: Terapeutyczna gra open-source

Post autor: Hyster »

O, super :) obczaje sobie, tym bardziej jesli zblizony jest do unity bo kawal kodu juz mamy. Wazne tez jest dla mnie wieloplatformowosc, docelowa platforma jest android, ale w przyszlosci mysle tez o iosie
ODPOWIEDZ